Aanmelden:


Statistieken

Wie is er online:
Geregistreerde gebruikers: Canoa Quebrada, Dilma, Felix, Progresso

Aantal leden 522
Ons nieuwste lid is Simon Veldman

Blog

Link2Brazil Carro Popular: doekje voor het bloeden?

door Redactie



Autofabrikant Volkswagen maakte gisteren bekend dat ze tijdelijk de productie stilleggen in de fabrieken van São José Pinhais (Paraná), São Bernardo do Campo en Taubaté (São Paulo) wegens de stagnatie in de verkoop van nieuwe voertuigen.

De aankondiging komt er op een moment dat de maatregel van de regering om de verkoop van "carros populares" te stimuleren, nog altijd niet te merken is in het aantal licenties voor nieuwe voertuigen.

Volgens Renavam (Registro Nacional de Veículos Automotores) bedraagt het gemiddelde van die nieuwe licenties tot 19 juni slechts 6.285 eenheden per dag. Dit cijfer, met inbegrip van zware en lichtere voertuigen, wijst op een vermindering van 20,4% in vergelijking met dezelfde periode in mei.

Volkswagen zegt dat de fabriek in São José dos Pinhais, waar het model T-Cross wordt geproduceerd, sinds 5 juni een ploeg in "layoff" stelde vanaf 5 juni, met een verwachte duur van twee tot vijf maanden. Een tweede ploeg wordt deze week stilgelegd, op basis van een urenbank.

In Taubaté, waar de Polo Track en de Novo Pola gemonteerd worden, werden twee ploegen stilgelegd, alvast tot maandag 3 juli.

In de Anchieta-fabriek in São Bernardo do Campo, waar de Novo Virtus, Novo Polo, Nivus en Saveiro gemaakt worden, kondigde het bedrijf een collectieve vakantie aan van tien dagen, voor beide ploegen.

Carro Popular

Het steunprogramma van de regering dat een korting mogelijk maakt, gebruikte al 84% van het vooropgestelde budget, t.t.z. R$ 420 miljoen. In het totaal is er R$ 500 miljoen voorzien voor het programma, en maken kortingen mogelijk van R$ 2.000 tot R$ 8.000. Vele bedrijven bieden meer korting aan, voor eigen rekening.

Fiat, van de groep Stellantis, vroeg R$ 190 miljoen aan, via belastingverminderingen, en staat daarmee aan de top. Enkel dit merk gebruikte 30% van het beschikbare budget. Volkswagen vroeg R$ 60 miljoen. De anderen: Peugeot Citroen (50 miljoen), Hyuindai en Renault (samen R$ 40 miljoen), General Motors (20 miljoen) en Honda, Nissan en Toyota (R$ 10 miljoen).

UOL Notícias - Folha de São Paulo

Illustratie: Agência Brasil

Source: https://www.link2brazil.com/post/carro-popular-doekje-voor-het-bloeden