Verhuizing Sao Paulo (Santos) - Rotterdam

Moderator: Mike

Forumregels
LEES: Huisregels Forum
  • Advertisement

Verhuizing Sao Paulo (Santos) - Rotterdam

Berichtdoor Yuri » Wo Jun 17, 2009 04:07

Hallo iedereen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Twee jaar geleden heb ik een vrachtje met verhuisspullen van ongeveer 3m3 van rotterdam naar Santos laten overkomen. Het vervoer verliep destijds soepel en was ook redelijk goedkoop (790 euro via onlineshipping.nu), alleen bij aankomst moest ik een hoop regelen om mijn spullen uit de haven los te krijgen. Ik was getrouwd met een Braziliaanse, maar had geen verblijfsvergunning, wat de zaak er niet veel makkelijker op maakte. Uiteindelijk heeft de douane uit menselijk oogpunt toegestaan dat ik mijn spullen 'importeerde', omdat het vrijwel alleen om boeken ging.

Nu wil ik graag mijn spullen weer terug verhuizen naar Nederland, om verschillende redenen. Ik ben sindsdien met mijn vrouw naar Buenos Aires verhuisd, maar om een dergelijk tranendal te voorkomen in Argentinië, heb ik er toen voor gekozen mijn spullen in Sao Paulo te laten bij familie. Ik heb mijn verblijfsvergunning hier in Argentinië, maar heb nooit mijn verblijfsvergunning geregeld in Brazilië.

Nu heb ik de volgende vragen:
1. heb ik een verblijfsvergunning of ander document uit Brazilië nodig om mijn verhuizing naar Nederland te sturen? Wat zijn de voorwaarden voor het verhuizen van mijn spullen?
2. heeft iemand op dezelfde route al eens verhuisd (SP-Rotterdam), en zo ja, kun je een verhuisservice aanraden?
3. bestaat er misschien de optie om een container te delen met andere Nederlanders die ook hun spullen verhuizen naar NL, en waar zou ik die kunnen vinden?

Alvast bedankt!
Yuri

Re: Verhuizing São Paulo (Santos) - Rotterdam

Berichtdoor Philip » Za Feb 20, 2010 02:25

Beste Yuri,

Ik kan maar weinig antwoorden geven op je vragen, behalve dat ik zelf ook op zoek ben naar een betaalbare manier om mijn suppen vanuit Santos naar Rotterdam te verschepen. Heb je afgelopen half jaar nog reacties gekregen op je vragen en kan je die wellicht met mij delen?

Hartelijk dank alvast voor de moeite.

Groeten,

Philip
Philip

Berichtdoor michaeltennapel » Vr Maart 05, 2010 14:46

Beste Yuri
Ik kan best wel even voor je na kijken hoe je het moet doen
Ik ben vaak in Brasil en verblijf dan in Praia grande SP
Ik ben nu nog even in Nederland maar ik ga zo snel mogelijk naar Brasil
Je kan me altijd even bellen of mailen
Mijn nummer in Nederland is +31622597876 en mn nummer in Brasil is +551181149521
Mijn e-mail adres is michaeltennapel@msn.com
Ik hoop snel wat vgan je te horen
Met vriendelijke groet Michaël ten Napel
michaeltennapel

Berichtdoor borsjea » Za Apr 17, 2010 17:31

michaeltennapel schreef:Beste Yuri
Ik ben vaak in Brasil en verblijf dan in Praia grande SP
Met vriendelijke groet Michaël ten Napel

Praia Grande begint al aardig een hollandse colonie te worden!!! :D :D :D
borsjea

Afbeeldingen: 8