Tijd doorbrengen vliegtuig

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Tijd doorbrengen vliegtuig

Bericht door Salseros » zo mei 13, 2007 15:48

Ik vroeg me af hoe jullie de tijd doorbrengen tijdens die lange vlucht van 9 uur naar Fortaleza.
Ikzelf neem altijd wel wat literatuur mee en tussendoor probeer ik wat te slapen (lukt meestal niet) en kijk een beetje tv.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo mei 13, 2007 17:18

Op de eerste vlucht naar Lissabon lees ik normaliter de krant en die tijd gaat dan vrij snel voorbij.
De vlucht naar Fortaleza, als je geluk hebt vlieg je met een van de toestellen van TAP die reeds gerenoveerd is en waar iedereen een persoonlijke tv-schermpje heeft met entertainment programma (bij de A330 is dit althans het geval, de A310 zal ik volgende maand waarschijnlijk te weten komen...). Na een tijdje gaat ook dat vervelen en dan ga ik wat in een boek lezen of desnoods wat proberen te pitten (al is dat meer indommelen en steeds wakker worden dan vast slapen in die economy stoelen).

Ik vind de tijdsindeling van TAP wel aangenamer om te reizen. In Lissabon heb je al een serieus stuk van je afstand achter de rug en kan je een uurtje effe de benen strekken of rustig wat geen drinken om dan met volle moed deel II aan te vatten. Die 7 uur gaan dan relatief snel voorbij wanneer je het gewend bent om regelmatig lange afstanden te vliegen.
Die 9 uur rechtstreeks is klote. Nu een uur of 5 vliegen heb je indruk dat je er al bijna bent en dat je al een eeuwigheid onderweg bent, kijk je op je horloge en zie je dat je pas halfweg bent... om gek te worden gewoon!
En daar dan nog eens die kutservice van Arke bovenop...! :schieten: :big4: :big5:



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma mei 14, 2007 20:11

TAP heeft inderdaad wel een prettige onderbreking in Lissabon. Sigaretje roken, wat drinken, portugees oefenen, nog een sigaretje en weer verder. En inderdaad, je bent dan al een heel stuk op weg.
Maar meestal ging ik toch met Q, en nu dus met Arke. Een lange zit van 9 uur. Dus: zorgen dat je goed moe bent. En maar slapen. Als je geluk hebt, dan heb je een werkend tv-scherm voor je, en dan kan je een filmpje kijken. Of wat lezen. Maar vooral slapen, dus. Ik ben, denk ik, de minst gezellige passagier om tegenaan te praten. Ik slaap toch. Zelfs na de tussenstop in Natal (alwaar je tegen de regels in naar het toilet kan in de illegale rokersruimte) slaap ik nog eventjes. Eén voordeel: bij aankomst in Fortaleza ben ik helemaal uitgerust en voel ik me weer helemaal thuis. Van een jetlag is dan ook geen sprake!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jun 03, 2007 18:11

Ik heb net vage geruchten ontvangen dat ik voor vaderdag een PSP ga ontvangen dus dat komt goed uit nu ik over twee weken alweer zo lang het vliegtuig in moet.



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do jun 07, 2007 13:24

Ik zie meer op tegen de terugvlucht dan de heenvlucht. Vorig jaar ben ik naar Marmaris geweest en dat vond ik al een redelijk lange vlucht. Op de terugweg dacht ik dat ik gek werd, maar dat krijg je na 10 nachten achter elkaar te stappen. De laatste nacht in Fortaleza ga ik gewoon goed uitrusten. Ja... Of niet.... :)

Maar toen ik 17 en 18 was, ben ik naar Lloret en Salou geweest met de bus. Die busritten duurden zo'n 24 uur. Ik ben wel wat gewend...

Ik neem gewoon een boek mee en muziek. Ondertussen een filmpje kijken. En denken aan de mooie tijd die komen gaat in Fortaleza..


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » vr jun 08, 2007 22:05

Ik ga denk ik gewoon de nacht ervoor niet ga slapen, dan val ik vanzelf wel zo'n 7 uur in slaap en dan zijn we er al bijna!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za jun 09, 2007 02:16

Rico schreef:Ik zie meer op tegen de terugvlucht dan de heenvlucht. Vorig jaar ben ik naar Marmaris geweest en dat vond ik al een redelijk lange vlucht. Op de terugweg dacht ik dat ik gek werd, maar dat krijg je na 10 nachten achter elkaar te stappen. De laatste nacht in Fortaleza ga ik gewoon goed uitrusten. Ja... Of niet.... :)

Maar toen ik 17 en 18 was, ben ik naar Lloret en Salou geweest met de bus. Die busritten duurden zo'n 24 uur. Ik ben wel wat gewend...

Ik neem gewoon een boek mee en muziek. Ondertussen een filmpje kijken. En denken aan de mooie tijd die komen gaat in Fortaleza..
de eerste keer dat je long-haul vliegt is het net of er geen einde aan komt (bij mij was dat 9 uur vanuit Londen naar Miami waarbij ik ook nog eens pal in het midden van de middenste rij zat ingesloten tussen een Pool die naar een mix van alcohol en zweet rook en rechts van me zat zo'n echt Engels kakelwijf, klote gewoon...)

Naarmate je vaker zal vliegen raak je er ook meer aan gewend. Voor mij is het vliegtuig naar Brazilië nemen niks meer dan zoals de bus naar het werk nemen. Voor de meeste mensen is naar Brazilië reizen naar de andere kant van de wereld gaan, alleen er al aan denken lijkt ze onrealistisch, en voor mij is het meer 'effe heen en weer pendelen'.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jun 09, 2007 11:11

wade
ook voor mij is het al een gewoonte geworden en raast de tijd voorbij ,ik zit de hele tijd eraan te denken wie ik allemaal moet bezoeken en of mijn frikandellen voor mijn vriend Filip van Belga Lanches op de Beira-mar nog in mijn bagage zullen zitten en welke uistap ik deze keer zal maken en voor ik over alles heb nagedacht moet ik al spurten om in de voorste gelederen aan de douane te staan :lol:
Maxx



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za jun 09, 2007 12:37

Even offtopic:

@wade... heb je een pm gestuurd (had je ook een mail gestuurd naar je hotmail account, maar die lees je misschien vrijwel nooit...?)

Groeten,
Robert


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » zo jul 08, 2007 17:29

Rookt er ook weleens iemand stiekem in de wc? Geen rookmelders afgegaan. Sorry, ik ben een verstokte roker en 9 uur vliegen is voor mij echt teveel van het goede.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jul 08, 2007 18:21

Gallid schreef:Rookt er ook weleens iemand stiekem in de wc? Geen rookmelders afgegaan. Sorry, ik ben een verstokte roker en 9 uur vliegen is voor mij echt teveel van het goede.
ik rook niet, maar weet wel dat nagenoeg alle toestellen tegenwoordig uitgerust zijn met rookdetector, ook in de toiletten.

je kan dus beter nicotine-kauwgom of dergelijke meenemen :)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jul 08, 2007 18:24

Op de heenreis had er iemand gerookt op de wc. De stewardessen waren daar niet blij mee, ze maakten een pittige oproep. Als de persoon betrapt zou worden zouden ze de politie inschakelen bij landing in Natal... en ze waarschuwden dat ze dan ook niet zachthandig met je om zouden gaan, het is tenslotte geen Nederland.

Je kunt roken op de wc dus beter maar vergeten, er zijn dus inderdaad rookmelders waar je niet omheen kunt. Misschien een goede tijd om te stoppen Gallid. ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jul 08, 2007 18:32

Salseros schreef:Op de heenreis had er iemand gerookt op de wc. De stewardessen waren daar niet blij mee, ze maakten een pittige oproep. Als de persoon betrapt zou worden zouden ze de politie inschakelen bij landing in Natal... en ze waarschuwden dat ze dan ook niet zachthandig met je om zouden gaan, het is tenslotte geen Nederland.

Je kunt roken op de wc dus beter maar vergeten, er zijn dus inderdaad rookmelders waar je niet omheen kunt. Misschien een goede tijd om te stoppen Gallid. ;)
die wet is ontworpen vooral voor het comfort van de medepassagiers aan boord, veiligheid ok ja, maar er kan in de keuken ook iets mis gaan dat brand veroorzaakt. men zou beter ergens een apart hokje voorzien waar men kan roken, dan gebeurt het niet meer stieken.

ik erger mij vooral aan die mensen die het vertikken hun gsm uit te zetten aan boord. de idioten denken 'als ik mijn beltoon uitschakel heeft niemand er last van'. maar door je gsm niet uit te schakelen breng je echt wel je eigen leven en dat van je medepassagiers in gevaar, ook al lijkt dat nog zo onschuldig. het magnetisch veld van je toestel kan op bepaalde plaatsen in de cabine een storend effect hebben op de gevoelige apparatuur van het vliegtuig.



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » zo jul 08, 2007 21:36

Salseros schreef:Op de heenreis had er iemand gerookt op de wc. De stewardessen waren daar niet blij mee, ze maakten een pittige oproep. Als de persoon betrapt zou worden zouden ze de politie inschakelen bij landing in Natal... en ze waarschuwden dat ze dan ook niet zachthandig met je om zouden gaan, het is tenslotte geen Nederland.

Je kunt roken op de wc dus beter maar vergeten, er zijn dus inderdaad rookmelders waar je niet omheen kunt. Misschien een goede tijd om te stoppen Gallid. ;)
Was al langer van plan te stoppen met roken, maar heb het juist verschoven tot na de vakantie zodat ik me volledig kan ontspannen. Tsja, 9 uur lang moet lukken. Neem wel een stressbal mee :P



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » zo jul 08, 2007 21:38

Wade schreef:
Salseros schreef:Op de heenreis had er iemand gerookt op de wc. De stewardessen waren daar niet blij mee, ze maakten een pittige oproep. Als de persoon betrapt zou worden zouden ze de politie inschakelen bij landing in Natal... en ze waarschuwden dat ze dan ook niet zachthandig met je om zouden gaan, het is tenslotte geen Nederland.

Je kunt roken op de wc dus beter maar vergeten, er zijn dus inderdaad rookmelders waar je niet omheen kunt. Misschien een goede tijd om te stoppen Gallid. ;)
die wet is ontworpen vooral voor het comfort van de medepassagiers aan boord, veiligheid ok ja, maar er kan in de keuken ook iets mis gaan dat brand veroorzaakt. men zou beter ergens een apart hokje voorzien waar men kan roken, dan gebeurt het niet meer stieken.

ik erger mij vooral aan die mensen die het vertikken hun gsm uit te zetten aan boord. de idioten denken 'als ik mijn beltoon uitschakel heeft niemand er last van'. maar door je gsm niet uit te schakelen breng je echt wel je eigen leven en dat van je medepassagiers in gevaar, ook al lijkt dat nog zo onschuldig. het magnetisch veld van je toestel kan op bepaalde plaatsen in de cabine een storend effect hebben op de gevoelige apparatuur van het vliegtuig.
Met dat soort dingen moet je inderdaad geen risico nemen. Een rookcabine zou inderdaad een goed alternatief kunnen bieden. Ach ja, overal ter wereld worden de rokers tegengewerkt....en op zich met heel goede redenen. Na de vakantie houd ook ik het voor gezien.



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » zo jul 08, 2007 21:48

Gallid schreef:Rookt er ook weleens iemand stiekem in de wc? Geen rookmelders afgegaan. Sorry, ik ben een verstokte roker en 9 uur vliegen is voor mij echt teveel van het goede.
Gewoon ff een raampie open doen. Niemand die het merkt...


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » zo jul 08, 2007 22:01

tijdens mijn laatste vlucht vanuit fortaleza naar amsterdam had er ook iemand gerookt in het toilet, en inderdaad de rookmelder ging af. de roker kreeg alleen een uitbrander van de steward en daar hield het bij op.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jul 08, 2007 22:18

Gallid, als ze met de tax-free producten langskomen koop je gewoon een fles van onze goeie vriend Johnny de Wandelaar, ad fundum, en je ligt op zijn minst tot in Fortaleza K.O. zonder verlangen naar sigaretten 8)



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma jul 09, 2007 20:21

Ga door jongens, de tips worden steeds bruikbaarder:
1) Doe een raampje open, niemand die er wat van merkt (iedereen is in een splitsecond dood, als je dat bedoelt)
2) Rook een sigaret op de wc en accepteer een publieke vernedering door een uitbrander te krijgen van een lullige stewardesje
3) Zuip je helemaal lam totdat je 'knockie' gaat en de stewardessen je uiteindelijk bij aankomst de vliegtuig uit moeten slepen

Hmm...denk dat ik een combinatie kies van optie 2 en 3. Ik zuip me eerst helemaal lam, ga naar de wc om me te ontdoen van opgehoopte urine onder het genot van een 'vitamine-N shot'. Vervolgens krijg ik een uitbrander van de stewardes, maar dat kan me dan allang niet meer schelen en laat beide palmen van mijn hand zien.... :P



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » ma jul 09, 2007 20:31

Wat is er mis met optie 1? :(


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Plaats reactie