Creditcard-fraude => traveller cheques de oplossing?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Creditcard-fraude => traveller cheques de oplossing?

Bericht door Wade » di mei 15, 2007 15:30

De creditcard-bende die aan de gang is in Fortaleza zal jullie allicht niet vreemd in de oren klinken.
Om te voorkomen dat ook mijn rekening wordt leeggeroofd denk ik eraan om volgende maand traveller cheques mee te nemen en mijn Visakaart enkel als noodmiddel achter te hand houden.
Is het dan op dit moment verstandiger cheques mee te nemen naar Forta i.p.v. te gaan pinnen?
En heeft er al iemand ervaring met het gebruiken van die dingen, want ik heb ze nog nooit gehad. Waar kan je traveller cheques inruilen voor cash geld? In welke hoeveelheden kan je ze aanvragen in je bank hier?

Andere tips om te voorkomen dat je kredietkaart wordt geplunderd zijn uiteraard welkom. Is het risico groter aan bepaalde pinautomaten of is het gewoon overal in de stad even erg?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di mei 15, 2007 18:25

Ik pin zelf nooit in Fortaleza, dus ik kan je helaas geen tips hieromtrend geven.
Ik neem altijd kontant geld mee (euro's), berg ze direkt op in mijn kluis en wissel iedere dag een klein beetje geld.
Het nadeel met wisselen is dat je natuurlijk een iets lagere koers krijgt (scheelt tegenwoordig ook maar zo'n 10 centavos op een euro).
Ik ben nu 4x in Fortaleza geweest en 1x in Salvador, steeds zo gedaan en NOOIT bestolen of andere problemen gehad.

Trouwens ik ga ook volgende maand, wanneer ga jij precies?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di mei 15, 2007 21:02

Pinfraude komt uiteraard overal voor. Ik ging vanochtend naar de ABN in Helmond en daar stonden vandaag minimaal 30 personen die hadden gepind in Helmond en die zijn allemaal tussen de 500 en 3000 euro kwijt. Alles gepind in Rome...?!?!?!?!?!?!?
Ik dat als je pint, dat je dat overdag moet doen en op plaatsen waar het druk is. En opletten uiteraard. Natuurlijk is het veiliger om contant geld mee te nemen, maar dat kan je ook weer verliezen.... Van Traveller Cheques heb ik geen verstand, dat zal je bank het beste weten. Er zijn ook mensen die 2 pinpassen meenemen en van de ene naar de andere rekening boeken in een internetcafé.

Ik denk dat het het beste is dat je een goede relatie hebt met je bank en dat je ze kunt bellen als je pinpas niet meer werkt of leeggeroofd is. Tien tegen één dat je er wel uit komt met hen!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di mei 15, 2007 21:33

Salseros schreef: Trouwens ik ga ook volgende maand, wanneer ga jij precies?
19 juni - 3 juli
en jij?



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di mei 15, 2007 21:39

Ik ga 17 juni t/m 4 juli. Samen met Salseros.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di mei 15, 2007 21:56

Kunnen we wellicht een keer een bakkie doen ergens Wade... :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di mei 15, 2007 23:33

Salseros schreef:Kunnen we wellicht een keer een bakkie doen ergens Wade... :)
Hoor ik daar het woord 'bier' vallen? 8) =D> =P~



Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » wo mei 16, 2007 00:04

Nee koffie bij het ontbijt.



Plaats reactie