Nederlander Marco Krapels start bedrijf in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Nederlander Marco Krapels start bedrijf in Brazilië

Bericht door borsjea » ma dec 30, 2019 18:47

Opslag zie ik nog niet zo snel grootschalig gebeuren, denk dat we op dat gebied moeten wachten op de ontwikkeling van nieuwe batterijen de goed kopere produceren zijn, afgelopen week was er wat te lezen op dat gebied, meen dat het om een autofabrikant gaat.
Waterenergie is de grote bron hier en dat is ook makkelijk te regelen wat schuiven verder dicht of open regel je de productie ja zelfs met zonne-energie dat water eventueel om hoog pompen zou kunnen, een stuwmeer is feitelijk ook een accu.
Stimuleer de aanleg van zonnecellen op openbare gebouwen, op scholen zou je dat nog kunnen combineren met panelen waar de leerlingen de productie en verbruik kunnen aflezen. Denk aan projecten waar bij particulieren panelen worden aangelegd en de particulier nog een paar jaar het normalen maand tarief betaald en daarmee de panelen aflost.

De naam Tesla wordt veelvuldig genoemd, jammer dat op dat gebied Brazilië nauwelijks wat dat met elektrisch rijden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlander Marco Krapels start bedrijf in Brazilië

Bericht door Progresso » ma dec 30, 2019 19:23

Opslag met batterijen wordt wel erg snel goedkoper.

Als je nu naar bijvoorbeeld Ceará kijkt dan zie je dat er op goede dagen genoeg energie wordt opgewekt met windmolens en zonne-energie dat het overschot naar andere staten moet worden geëxporteerd. Dat lukt nu nog wel via de huidige hoogspanningsleidingen, maar als de groei zo doorzet als nu dan kun je de energie niet meer kwijt.

In plaats van hele dure transportleidingen te bouwen is het beter om grootschalig batterijen op te laden en die dan bij bewolking, windstilte of als het donker is te ontladen.

Hier een aardig achtergrondartikel van Bloomberg: https://about.bnef.com/blog/battery-pac ... h-in-2019/



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Nederlander Marco Krapels start bedrijf in Brazilië

Bericht door Bert » ma dec 30, 2019 20:44

borsjea schreef:
ma dec 30, 2019 18:47

De naam Tesla wordt veelvuldig genoemd, jammer dat op dat gebied Brazilië nauwelijks wat dat met elektrisch rijden.
Er zijn wel wat EV the krijgen voornamelijk van dat Chinese Jac. Hier in Fortaleza heb ik ze nog nooit zien rijden. Af en toe wel een Prius maar alleen de versie zonder stekker.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Nederlander Marco Krapels start bedrijf in Brazilië

Bericht door borsjea » ma dec 30, 2019 22:02

Bert schreef:
ma dec 30, 2019 20:44
Er zijn wel wat EV the krijgen voornamelijk van dat Chinese Jac. Hier in Fortaleza heb ik ze nog nooit zien rijden. Af en toe wel een Prius maar alleen de versie zonder stekker.
Ik meen dat ik een paar jaar geleden een artikel zag waar 125 stuks EV in Brazilie werd genoemd, Sao Paulo welgeteld 3 laadinrichtingen, wel werd op de auto show in São Paulo behoorlijk aandacht aan de EV besteed, men had zelfs volgens de internet pagina buiten een special terrein ingericht. Mischien dat men na de vrachtwagenstakingen en de brandstofleveringsproblemen wakker wordt.

De afstanden die ik rij en met voldoende laadpunten is een EV best interesant



Plaats reactie