Klachten Tap Portugal

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Klachten Tap Portugal

Bericht door Baiano » di dec 31, 2019 20:24

Twee goede vrienden uit Nederland gingen vanavond aankomen via Tap Portugal. Net krijg ik een bericht via Messenger dat het koppel vastzit in Lissabon omdat hun vlucht uit Amsterdam (eveneens Tap) meer dan een uur vertraging had waardoor ze de aansluiting met de vlucht naar Brazilië misten. Misschien was het geen goed idee om te reizen op oudejaarsavond, maar anderzijds waren beide vluchten beschikbaar. Het echtpaar moet nu maar zien dat ze een overnachting vinden in Lissabon, en hopelijk morgen twee zitjes in de volgende vlucht naar Brazilië.

Heb de laatste tijd wel vaker klachten gehoord over Tap. Is het echt zo erg of is dit een geïsoleerd geval van brute pech?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door Martinho » di dec 31, 2019 23:52

Vertragingen kunnen ontstaan door technische gebreken, maar ook door drukte op de routes en de overbelaste verkeersleiding.

Persoonlijk vind ik een overstaptijd van een uur nogal krap bemeten, dat hoeft er weinig fout te gaan om dit soort dingen te krijgen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door borsjea » wo jan 01, 2020 00:28

Het missen vd aansluiting is een bekend probleem op deze verbinding ken diverse mensen waar het bij is gebeurd. Tap regelt normaal ook de onderdak en betaald de maaltijden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door Progresso » wo jan 01, 2020 16:14

Ik nam vroeger toen ik om de maand heen en weer vloog altijd een setje schone kleren en toiletgerei mee. Bij het uitstappen vroeg ik dan welk hotel geregeld was en pakte een taxi.

Door ervaring wijzer wist ik dat het altijd minimaal 4 uur duurde voor de meute geklaagd had, eindelijk in de bus zat en dan nog met minimaal 50 man tegelijk wilde inchecken. Met je rolkoffertje snel door de douane en in 20 minuten kon ik lekker douchen in het hotel om daarna lekker door Lisboa te kuieren.

Dat was het ideale geval. Helaas zijn mijn ervaringen met TAP nooit erg positief geweest. Variërend van het achterlaten van mijn ernstig zieke moeder ergens in een terminal in Lisboa, ondanks de geboekte begeleiding. De betrokken medewerkster had mijn moeder gedumpt bij de verkeerde gate.

Zelf ben ik een keer overgeboekt op een vlucht naar Recife, waardoor ik alleen Kerstnacht in een volledig uitgestorven vliegveld, zonder enig restaurant of voorziening open, heb mogen bivakeren.

Daarna heb ik bijna 6 jaar geen cent meer uitgegeven aan deze waardeloze club tot ongeveer 2 jaar geleden waar de enige stoel die voor de terugweg nog beschikbaar was een vlucht met TAP was. En ja hoor, vertraging begon al op Schiphol. Daar al gevraagd om de boel om te boeken naar de volgende dag. Dat werd geweigerd. In Lissabon logischerwijze de aansluiting gemist, maar dit keer geen hotel. Ik moest tot middernacht wachten op een vlucht naar Rio. De vlucht Rio-Fortaleza was geannuleerd. Resultaat na bijna 48 uur zat ik thuis bij mijn vrouw.

Daarna het gevecht om de schadevergoeding van €650. Maanden, maar dan ook maanden heeft het geduurd.

Conclusie: nooit meer TAP.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door Baiano » wo jan 01, 2020 17:15

Progresso schreef:
wo jan 01, 2020 16:14
Conclusie: nooit meer TAP.
Nou lijkt mij een gerechtvaardigde uitspraak.

Kreeg net nieuws dat het gisteren niet alleen om een vertraging ging in Amsterdam, maar ook in andere Europese landen waar Tap opereert en mensen naar Lissabon moest vliegen om daar vervolgens over te stappen voor de vlucht naar Brazilië. Zowat iedereen arriveerde te laat en de vlucht naar Salvador werd dan maar helemaal geannuleerd, zo vernam ik.

Daar sta (lig - hang) je dan op oudejaarsavond. Leuk is anders.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door borsjea » wo jan 01, 2020 19:25

Baiano schreef:
wo jan 01, 2020 17:15

Kreeg net nieuws dat het gisteren niet alleen om een vertraging ging in Amsterdam, maar ook in andere Europese landen waar Tap opereert en mensen naar Lissabon moest vliegen om daar vervolgens over te stappen voor de vlucht naar Brazilië. Zowat iedereen arriveerde te laat en de vlucht naar Salvador werd dan maar helemaal geannuleerd, zo vernam ik.

Daar sta (lig - hang) je dan op oudejaarsavond. Leuk is anders.
De slots in Europa zitten aardig vol een slot missen betekend vaak een behoorlijke vertraging. De vliegtuigen de Europese verbindingen doen vliegen vaak meerdere keren heen en weer, na het uitstappen vd passagiers een snelle schoonmaak en de nieuwe in laten stappen de tijd is zo kort dat er al snel een kink in de tijd komt, passagiers die te laat aan de gate verschijnen, niet houden aan de handbagage regels een paar minuten verlies is er zo en dat kan al snel je slot betekenen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door Baiano » wo jan 01, 2020 20:05

Dat zal wel allemaal kloppen, maar ik kan me toch niet ontdoen van de indruk dat deze maatschappij het wel erg bont maakt. Mijn vrienden zijn nu op weg, opnieuw met twee uur vertraging.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door borsjea » wo jan 01, 2020 21:50

Baiano schreef:
wo jan 01, 2020 20:05
Dat zal wel allemaal kloppen, maar ik kan me toch niet ontdoen van de indruk dat deze maatschappij het wel erg bont maakt. Mijn vrienden zijn nu op weg, opnieuw met twee uur vertraging.
Het zou mij niets verbazen dat de frequente vertraging de reden is dat ze nu ook een stop over van enige dagen aanbieden. Kies zelf bij voorkeur voor KLM, Bij mijn emigratie naar Brazilië gekozen voor TAP omdat men toen 2 x 32 Kg + gratis golftas hadden. Meen dat men toen 2 opties had ASD - Lisboa - Sao Paulo en ASD - Porto - Sao Paulo ik heb toen bewust gekozen voor de verbinding met de langste overstaptijd.



Bentmark
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 24, 2019 14:20

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door Bentmark » do jan 02, 2020 12:33

Ik heb de laatste tijd ook slechte ervaringen met TAP. Zo hadden we stoelen gereserveerd en betaald, maar niet gekregen. Op verzoeken tot restitutie wordt niet gereageerd. Schoonzus had ook vertraging met de vlucht van Amsterdam naar Lissabon en kon hierdoor de aansluitende vlucht naar Sao Paulo niet halen. Er werd wel onderdak verzorgd. Wel direct via vluchtvertraagd.nl een claim ingediend. Die zal ook worden gehonoreerd. TAP betaald Eur 600,00 aan claimbureau en die betaald ons weer Eur 450,00 euro. TAP heeft als truc om onwaarheden te vertellen als het gaat om de vertraging. In ons geval: "er waren forse onweerbuien boven Parijs". Je denkt dan dat het geen zin heeft om een claim in te dienen. Immers dit zijn onvoorziene omstandigheden. Het claimbureau is in staat om de reden van vertraging te toetsen. Zo kan er toch met succes een fors bedrag teruggehaald worden. Sinds dat TAP is overgenomen door Azul loopt het allemaal erg rommelig en zijn er heel veel klachten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door borsjea » do jan 02, 2020 16:04

Ben benieuwd of de kosten van onderdak, maaltijden en claims opwegen tegen die van wat extra brandstof. Het later vertrekken van de vlucht richting Brazilië met wat meer brandstof aan boord en een hogere vluchtsnelheid moet toch ook een optie zijn. Op deze afstand is met een hogere snelheid heel wat goed te maken. 2 x met de KLM mee gemaakt dat een vertraging van meer dan een uur vanuit São Paulo gewoon op de vlucht werd ingehaald, bij beide keren gaf de piloot al aan dat men extra brandstof had genomen om sneller te kunnen vliegen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door comulder » ma jan 06, 2020 10:28

Zal ook maar eens een duit in het zakje doen over TAP. De ervaringen van mij en de rest van mijn gezin zijn eigenlijk alleen maar negatief. Wat me vooral mateloos stoort is dat mijn echtgenote en twee kinderen in 2018 de overstap in Lissabon niet gehaald hebben en vervolgens in een hotel terecht kwamen dat vol geboekt was. Er wordt trouwens nog steeds gewacht op compensatie. Is volgens mij in de fase van een rechtsgeding beland. Maar kijken wat het ingeschakelde claimbureau nog bereikt. Heb ik zelf weinig vertrouwen in dat er door TAP betaald gaat worden. Resumerend, NOOIT meer TAP, ondanks de relatief lage ticketprijzen. Dan maar 1 of 2 jaar niet naar Brazilië aangezien de tickets van KLM extreem duur zijn geworden t.o.v. de prijzen in 2019.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door joaninha » do jan 09, 2020 13:13

Ik zag overigens redelijk goedkope tickets van KLM vandaag. Direkte retourvlucht AMS -FOR. Heen eind juni, terug half juli. Voor ongeveer 600€ (economy light). Ik weet niet of dit goedkoper is door de zg. Werelddeal Weken die er sinds vandaag weer zijn . Zelf heb ik in november een retourvlucht geboekt bij KLM voor Maart/April. Voor 460€. Vanaf Berlijn. Heen via Parijs met AF terug via Amsterdam met KLM. Dat vond ik ook meevallen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Klachten Tap Portugal

Bericht door quasimodo » vr jan 10, 2020 12:56

600 euro is normaal als je goed zoekt in het laagseizoen dit jaar. Komt dan nog wel 80 euro bij als je met 1 koffer vliegt. Terwijl je vorig jaar met een koffer ook voor 600 euro regelmatig in het laagseizoen kon vliegen. Toen Condor nog vloog ging ik meestal voor rond de 500 euro op het laatst met 1 koffer in het verleden met 2. Maar dan had je net als met tap een overstap. Ik had vorig jaar in oktober echter niet de mogelijkheid om vroeg te boeken pas 6 weken van te voren. Kon alleen tickets vinden bij de klm vanaf 880 euro met overstap. Ben uiteindelijk voor 930 gevlogen zonder overstap. Heb tot het laatste moment gewacht maar de ticketprijzen zijn niet gedaald. Ook in het hoogseizoen en rond de kerst zijn de ticketprijzen hoog bij vroegboek rond de 850 euro als je er wat later bij bent is 1000 euro goedkoop en gaan de prijzen op minder goedkope dagen al gouw naar de 1200 euro of meer. Terwijl in het verleden bij Condor regelmatig nog wel een last minute aanbieding was te scoren. KLM heeft wel eens leuke prijzen als je een andere opstapplaats boekt maar dit is lastig zoeken en vaak ver weg. Ook wel eens via Rio of Sao Paulo maar dan meestal met ongunstige overstap zodat je 30 uur onderweg bent.



Plaats reactie