Brazilie Nieuws: Het drama van Manaus

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Het drama van Manaus

Bericht door Redactie » zo apr 12, 2020 16:07

Brazilie Nieuws: Het drama van Manaus
by Redactie


Afbeelding
De pandemie van het nieuwe coronavirus veroorzaakt al erg veel ellende in de grote Braziliaanse steden, met São Paulo op kop, gevolgd door Rio de Janeiro, Fortaleza en Manaus. Deze laatste stad kampt bovendien met de dreiging van een in elkaar stortende gezondheidszorg en een begrafenis infrastructuur die het nu al nauwelijks nog aankan om zoveel doden een fatsoenlijke teraardebestelling te verzekeren.
...
Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Het drama van Manaus

Bericht door Baiano » zo apr 12, 2020 18:32

De burgemeester zegt: “Soms heb ik zelfs de indruk dat Bolsonaro zelf besmet werd, maar zonder de gebruikelijke symptomen of ernstige gevolgen, en dat hij nu immuun is".

Ik deel die mening en vermoed hetzelfde. Bolso ging herhaaldelijk naar het militaire hospitaal, vorige week opnieuw voor zijn uitstapje naar een bakkerij en een apotheek. Hij toonde nooit de uitslag van zijn test. Het hospitaal dat testen afnam van iedereen die hem vergezelde naar het dineetje met Trump, gaf toe dat er twee personen getest werden waarvan de identiteit niet vrijgegeven werd, om "veiligheidsredenen". Wat is daar nu onveilig aan?

Bij het buitenkomen van de apotheek werd hem gevraagd wat hij er ging kopen. Zijn antwoord: "Een zwangerschaptest, ok?".

In gans de wereld wordt geschreeuwd dat isolatie de beste manier is om de pandemie in te dijken, maar hij gaat een "sonho" consumeren in een bakkerij met een frisdrankje, terwijl het momenteel niet toegelaten is om eetwaren ter plaatse te consumeren (wel aankopen en thuis consumeren), om te vermijden dat er teveel mensen samenkomen bij elkaar. Dit is geen kinderachtig gedrag om even naar een bakkerij te gaan voor een zoetigheid, die kan hij makkelijk laten leveren. Dit is pure provocatie: hij wil aantonen dat hij gelijk heeft, makkelijk als je zelf immuun bent en kan zeggen "Mij overkomt dat niet omdat ik een atletisch verleden heb".

De geschiedenis zal oordelen, en dat zal geen jaren duren, eerder enkele weken.



Plaats reactie