Taxitarieven verhoogd

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Taxitarieven verhoogd

Bericht door Salseros » wo sep 16, 2009 23:11

Misschien niet echt een belangrijk topic, maar ik wil het toch maar even plaatsen...
Er zijn nieuwe taxi-tarieven, echter zijn de meters vaak nog op het oude tarief afgestemd. Beetje raar, en het veroorzaakt nogal wat misverstanden.
Het is mij nu al 2x overkomen dat de meter een bepaald bedrag aangaf bij aankomst en dat de taxi-chauffeur 2 reais extra rekende. Als je dat niet wil betalen, laten ze een tabel zien wat meterprijzen aangeeft en daarna het werkelijke bedrag dat betaald moet worden.
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan, je betaalt gewoon wat de meter aangeeft en geen real meer zou ik zeggen. Ik heb het echter maar gewoon betaald, ik wil geen gezeur voor die paar reais, maar toch...



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » do sep 17, 2009 01:33

Ben maar blij dat het geen Amsterdam is



Ramon
Artikels: 0
Berichten: 33
Lid geworden op: za aug 23, 2008 14:12

Bericht door Ramon » do sep 17, 2009 19:45

Dat is al jaren zo, zo proberen ze de gringo"s een poot uit te trekken. Vast bedrag is een vast bedrag dacht ik zo !



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » do sep 17, 2009 22:23

Iedere keer als door wat voor oorzaak, bv verhoging benzineprijs of een loonsverhoging hebben ze deze tabbellen, volkomen correct.
Het is nl niet doende alle meters van de ene dag op de andere opnieuw af te stellen, de meters zijn ook geijkt, kijk maar eens goed er zit een loodje aan net als bij jouw thuis op de elektrameter.
En echt niet om de gringo's een poot uit te draaien, hoewel ik toen ik hier voor de eerste keer mee geconfronteerd werd ook begon te sputteren


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Plaats reactie