'Ik Vertrek' brazilie do 24-09-09 21.30 uur Ned 1.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0

Bericht door Felix » zo sep 27, 2009 19:07

Ik heb niet het hele filmpje gezien, duurde me veel te lang, dus ik heb het soms even naar voren geschoven. Inderdaad opvallend hoe Rob uit het beeld verdwijnt en er ook niet meer in terug komt.

Het blijkt ook hoe funest het is als je de taal van een land niet spreekt en de cultuur niet voldoende kent.

En dan dat land vlak bij de zee, je kunt aan de strandrand, waar het restaurant zou komen, nooit volledig eigenaar worden omdat dat stuk aan de marine toebehoort. Dan heb je ook nog wetgeving over het maximum aan land dat in een gemeente van buitenlanders mag zijn, dat is een bepaald percentage.

Tot het tegendeel bewezen is heb ik van kale rob meer de indruk dat hij een gladde rob is en het is wat verbazend dat Ton en Ricky zich door hem hebben laten meeslepen. Hij moet wel een érg goede babbel hebben!



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 27, 2009 20:33

Welkom in Brazilie



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Bericht door Jantje beton » zo sep 27, 2009 20:57

De titel van het filmpje klopt in ieder geval maar half.

" Ik vertrek en kom terug"

is beter.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 27, 2009 21:17

Oh Felix, ik zeg het niet graag maar je hebt gelijk.



Gebruikersavatar
kale rob
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 30, 2009 22:42
Locatie: paraipaba-lagoinha

feiten

Bericht door kale rob » zo sep 27, 2009 21:34

In tegenstelling tot de meeste schrijvers zal ik mij hier tot de feiten beperken.

1. Ton en Ricky zijn al 30 jaar bevriend met Rob
2. Beide families hebben een zelfde hoeveelheid geld in het project gestoken.
3. Ton en Ricky hebben samen met Rob alle beslissingen genomen.
4. Alle bedrijven en of mensen die voor het project hebben gewerkt, of (helaas) soms niets hebben gedaan zijn ook gezamelijk uitgezocht.
5. Het visum is gewoon door een advocaat geregeld die ook voor Rob nieuw was maar door een betrouwbaar persoon hier in Fortaleza is voorgedragen. Dit proces is goed verlopen.
6. Rob heeft zich niet verstopt en woont gewoon nog vlakbij Ton en Ricky en zien elkaar bijna dagelijks.
7. Het restaurant Casa Vipp is een onderneming van Ton en Ricky samen en daar heeft Rob qua inbreng niets mee te maken. Rob heeft wel meegeholpen bij de verbouwing.
8. Ton en Ricky hebben in Lagoinha in een heel ander huis gewoond als in het programma getoond. Huidig wonen ze al weer maanden in hun eigen hotel.
9. Het kind van Rob staat gewoon geregistreerd is wettelijk erkend en draagt zoals normaal zijn achternaam.
10. Ton en Ricky zijn ook de peetouders van de zoon van Rob.
11. Rob heeft niet `iets` met zwart geld geregeld voor Rob van het Heineken cafe maar was tijdelijk zijn partner voor 50%.
12. Ton en Ricky zijn niet de dupe van kale Rob maar gezamelijk zijn zij dupe van het systeem en van een interne politieke oorlog binnen een vergunning verlenende instantie.
13. Het stuk grond staat op de naam van zowel Ton en Ricky als Rob en het stuk strand is normaal geregistreerd dus geen ``area de marina``.
14. Het programma geeft een beeld over een periode van ongeveer 2 jaar en is dus ten eerste absoluut onvolledig en ten tweede worden uitspraken en gebeurtenissen volkomen uit z`n verband gerukt.
15. Tot op de dag van vandaag geloven zowel Ton en Ricky als Rob in het project, hoewel er dagen zijn dat het ons allen zwaar valt.

Dit zijn de feiten zonder sensationele speculaties of veronderstellingen.
De heren die mij hier openlijk voor leugenaar en oplichter uitmaken zou ik willen vragen om hun beweringen met feiten en bewijzen te staven.
Het zou natuurlijk van goede smaak getuigen wanneer deze heren mij een e-mail zouden sturen met hun werkelijke naam en hun beweringen en beschuldigingen aan mijn adres waar maken.

Ik heb hier op dit forum absoluut niet de behoefte om mij te verdedigen tegen een aantal mensen die mij niet kennen, Ton en Ricky niet kennen, de feiten niet kennen en geen idee hebben van de omstandigheden wanneer je hier gewoon woont en werkt.

Kale Rob



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: feiten

Bericht door Jantje beton » zo sep 27, 2009 22:34

kale rob schreef:In tegenstelling tot de meeste schrijvers zal ik mij hier tot de feiten beperken.

Kale Rob
Welke indrukken het filmpje ook geeft. Zolang niemand het tegendeel kan aantonen heeft Rob recht op het voordeel van de twijfel en past het verder niet hen verder omlaag te halen. ik zal me hier in ieder geval van weerhouden.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo sep 27, 2009 22:55

Bedankt voor de opheldering Rob! Zojuist wat berichten verwijderd van abel en Jim, jongens... als jullie nog opmerkingen hebben stuur Rob dan een mail zoals hij zelf aangeeft. Dit prikbord wordt niet meer gebruikt om mensen onderuit te halen (en dat is dan vooral gericht aan abel).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 27, 2009 23:53

Klinkt bekend Maarten?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Bericht door comulder » ma sep 28, 2009 08:14

Waar ik niemand over hoor is dat er een substantieel stuk natuur"(ook al staan er op een deel lichtmasten, het blijven natuurlijk gevormde duinen met vegetatie) vernield wordt en dan ook nog eens door buitenlanders. Duinen worden gewoon weggeschoven om plaats te maken voor stapels stenen. In mijn ogen gewoon te gek voor woorden. En dan nog klagen ook, dat er geen vergunningen verleend worden.



Wesley
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: di nov 13, 2007 21:12
Locatie: IJmuiden

Bericht door Wesley » ma sep 28, 2009 08:32

Dus wat hier in nederland allemaal gebouwd wordt moet ook allemaal stoppen?
Hele stukken natuur wat allemaal moet wijken voor woning- of utiliteitsbouw.

Dat jij je dan druk kan maken over een relatief klein stukkie duin in een gebied van 10-tallen vierkante kilometer...
of rolde jij misschien je badlaken uit precies op dat stukkie duin?


Amstel Bier - Ons Bier

ricky en ton
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 02:17

Bericht door ricky en ton » ma sep 28, 2009 21:14

Beste allemaal.



Hier Ricky en Ton.



Allereerst wil ik melden dat de zo juist geplaatste brief van Rob, met al zijn punten klopt.



Uiteraard ben ik blij dat zoveel mensen een mening hebben op ons programma en dit op zijn Nederlands naar buiten brengen.

Daar zijn we Nederlanders, Hollanders en hopelijk Feyenoorders voor.



Maar natuurlijk ben ik meer onder de indruk van de lelijke en niet onderbouwde uitlatingen.



"Ik vertrek" gaat over Ricky en Ton die vertrokken uit Nederland. Rob woonde al 2 jaar in Brazilië.



Het is daarom logisch dat de programma makers beginnen en eindigen met Ricky en Ton. Ook logisch dat er een 80/20 % invulling in het programma is. Rob komt daarom in de tweede helft van het programma niet meer voor.



Wat betreft het wantrouwen betreft het geld....daar ga ik geen worden aan vuil maken...want dat zal altijd blijven.



De rest van jullie opmerkingen....zijn Rob zijn privé aangelegenheden.



Als je geen zin hebt in een lange uitleg stop dan hier met lezen. Er is al genoeg geschreven.

Wil je iets meer weten lees dan verder.

Ik heb voor mijn familie vrienden, kennissen en voor de programma makers een brief opgesteld en reeds verstuurd.





De brief:



Pfff..fffff….. hij is eruit. Bijna 2 jaar heeft het geduurd vanaf de eerste opnames tot aan de uitzending.



Ricky en ik hebben geen enkele zeggenschap gehad in wat wel en niet uitgezonden werd. Maar zeker is dat

er wel 50 maal meer gefilmd is dan dat ene uurtje. Ook de enorme inzet voor deze verfilming is meer geweest dan je ziet. Uiteraard hebben wij zelf ook een analyse gemaakt van het programma. Wij vinden dat het nog aangrijpender, nog mooier en leuker had kunnen zijn. Maar dan had er enkel naar onze belangen gekeken moeten worden. Natuurlijk waren Ricky en ik dan meer tevreden geweest.



Maar zo werkt het niet. Wij geven onze eerlijke antwoorden op hun opdrachten. Die opdrachten komen van de programma leiders achter de dure Hi-tech apparatuur. Programma leiders met jaren lange studies en ervaring.

Deze programma leiders hebben grote bazen boven hun die veel poen nodig hebben om alle kosten te kunnen betalen. Deze poen komt van de omroepen die jullie op zijn beurt weer betaald hebben.



Heel simpel Kijkcijfers. !! ……Je ziet het……. als je er meer woorden aan vuil maakt is het simpel en te begrijpen.

Volgens de officiële metingen heeft het Nederlandse televisie volk met 22,6 % naar Ricky en Ton

gekeken in “ik Vertrek”.

Dit is héél hoog gezien er meer dan 30 zenders op een Tv afgesteld staan.…… 1,42 miljoen mensen. Dit is in jaren niet neer gezet in het programma van de Tros.

Daarbij opgemerkt dat op SBS 7 gelijktijdig….. Ajax in een beker wedstrijd werd uitgezonden.

Hierbij is al voorspeld dat het programma ook als beste in “programma gemist” bekeken zal worden. Dus tel maar op.



Uiteraard heb ik de programma makers laten weten niet echt blij te zijn met het…. “Bijna einde” van de uitzending. Ze hebben het zo in elkaar gezet dat heel goed de ellende die we over ons heen hebben gehad in beeld kwam. (Uiteraard hadden we nog veel meer, maar dat houden Ricky en Ton lekker zelf.)

Commercieel gezien hebben we daar geen hoge ogen mee gescoord. Nee….en Lagoinha is niet helemáál besmeurd met stront. Anders waren wij nooit neer gestreken in Lagoinha. Lagoinha is heel…héél mooi. Het loopt 30 jaar achter dus er moet nog veel gebeuren. Maar de ellende, zoals de discriminatie( of zullen we het minder strafbaar noemen ……….met een voor hun doende arrogante onschuldig lijkende ontvreemdingen op elk vlak )

was….. en is er wel in Lagoinha. Maar ook elders in het land.



In die ellende,.. daar nemen we nu les in. Midden in het dorp, elke dag, dmv. het gewone leven hier te volgen. Maar niet altijd. Want ook de tijden van helpende handen zijn er van de wel o zó lieve Brazilianen. Het gekke is we zien het verschil nog net niet bijtijds van ontvreemding of hulp. Maar goed dat was ook onze opzet. Voordat Happy View opengaat alvast hea. ervaren te hebben en het verschil wel bijtijds te zien.



Omdat het echt niet mee heeft gezeten tot nu en heel veel mensen, met wijzelf ook, daar emotioneel op gereageerd hebben, denken wij zelf een stormram opgebouwd te hebben en daarmee te kunnen rammen en rammen en rammen net zo lang tot Happy View opengaat. Lieve allemaal…..Wij hebben van jullie prachtige hart verwarmde brieven mogen ontvangen om ons er doorheen te helpen. Maar ook hulp op allerlei andere manieren. Ook de grote druk die op ons staat omdat mensen in ons en bij ons geïnvesteerd hebben…. Zal….. gaan bijdragen naar een Happy end.



In ieder geval wandelen wij elke dag met onze Skipp over het strand richting ons land, hebben we elke dag een prachtige zonsondergang, zijn we gezond, hebben we fijne vrienden, een familie om trots op te zijn en zijn we sterk door het vooruitzicht dat we gaan winnen. Want daar hebben we alle recht op ………..en rechten die hebben ze zelfs in Brazilië.



Wat betreft de kijkcijfers die gaan we verhogen als het aan ons ligt. Want een vervolg op dit einde…. met een

Happy end is een droom voor elke programma maker. Dus op naar deel 2.



Bedankt allemaal lieve vrienden en familie, maar in het bijzonder voor alle steun van:

mijn dochter Suzan,mijn zoon Ron en Ricky haar moeder…. Nel.



Dikke kus,

Ricky,Ton en Skipp van Casa Vipp.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » ma sep 28, 2009 21:41

En zo zien we dus maar weer........

Misschien een goede leerschool voor de mensen die het allemaal zo goed weten en de nodige waarde oordelen hebben.

Zoals ik al eerder schreef, groot respect, veel suc6 en sterkte



Felix
Artikels: 0

Bericht door Felix » di sep 29, 2009 03:56

Dakar, respect heb ik er niet voor, waarom zou ik? Maar voor mij mag het hen best goed gaan alhoewel ik geen speciale liefde voor projectontwikkelaars heb, eerder het tegendeel want ze maken meer kapot dan je lief is. :(



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » di sep 29, 2009 08:23

Ik deel je mening Felix, ik heb alleen respect voor het geen Ton en Ricky hebben bereikt met al hun tegenslag en met grote waarschijnlijkheid verlies van geld.

Ook ik heb mijn ervaring, mijn gevalletje staat in geen verhouding tot hun, maar ik kan mij aardig inleven.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di sep 29, 2009 08:37

Ton & Ricky, bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om je hier te registreren en ook jullie verhaal te doen. Trek je maar niets aan van wat sommige gebruikers hier gezegd hebben (iets wat ik toch strenger ga aanpakken), jullie weten wel beter.
Nogmaals, ik wens jullie alle succes van de wereld en hopelijk kunnen wij volgend jaar deel 2 zien met een happy end!



Gebruikersavatar
Veger & Blik
Artikels: 0
Berichten: 729
Lid geworden op: di mar 06, 2007 23:48

Wat een......

Bericht door Veger & Blik » wo sep 30, 2009 01:59

...karakter van Ton & Ricky om hier een reactie te plaatsen: hulde!
Zijn we ineens verlost van JimVe & Abel met hun ongefundeerde vuilspuiterij!
Deze gefrustreerde lieden kwamen op mij over als twee bloeddorstige muggen waarvan er al genoeg zijn in Brazilië.
Ik vond het een laag bij de grondse vertoning maar wellicht zegt het meer over het ware karakter van deze personen die nu de mond zijn gesnoerd......
Schande zoals Salseros werkeloos toekijkt hoe valselijk mensen worden beschuldigd op dit prikbord en dat de betrokkenen hun eigen onschuld moeten aantonen door het plaatsen van een bericht hier!

@ Ton & Ricky: blijf gezond, succes met Casa Vipp en geniet van het goede klimaat & de ware eenvoud van het leven (dus geen stress vanwege een strakke planning en te hoge ambities: je zult nu wel begrijpen dat de Braziliaanse X-factor een andere waarde heeft dan de Nederlandse X-factor waar jullie aan gewend zijn).

@ Kale Rob: Zonder strijd tegen de overheid geen overwinning!
Volg je hart, anders ga je het niet winnen van jezelf.

@ Iedereen: Laten we niet vergeten dat zodra dit project slaagt dat vele (lokale) mensen daar hun brood mee kunnen verdienen.

De tijd zal het leren.

:D

V&B



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Kale Rob

Bericht door René » wo sep 30, 2009 03:19

Ik heb de uitzending bekeken via uitzending gemist en begrijp niet waarom Rob naar aanleiding van die uitzending zo wordt onderuitgehaald. Hij wordt zelfs voor crimineel uitgemaakt, omkoping, steekpenningen etc. In welke minuut van die uitzending komt dat naar voren? Zulke ongefundeerde uitspraken zijn m.i. laster en smaad. Iets dat trouwens echt een misdrijf is.

Zelf `ken´ ik Rob pas een paar jaar, maar heb hem nog nooit op een oneerlijk trekje kunnen betrappen. Het feit dat Ton en Ricky het hier voor hem opnemen, lijkt mij bewijs dat mijn indruk over Rob correct is.

Het zal hier waarschijnlijk snel en veel excuses aan het adres van Rob regenen.
geluk,
René



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » wo sep 30, 2009 08:44

Schande zoals Salseros werkeloos toekijkt hoe valselijk mensen worden beschuldigd op dit prikbord en dat de betrokkenen hun eigen onschuld moeten aantonen door het plaatsen van een bericht hier!
Werkeloos? Ik heb diverse berichten verwijderd en aangepast, diverse waarschuwingen gestuurd en pm's beantwoord, ik heb nog nooit zoveel gewerkt aan het forum in 1 dag. Ik heb ook een priveleven en kan niet iedere 5 minuten als schoolmeester hier gaan optreden, dus soms blijven berichten wat langer staan. Maar de rust is wedergekeerd en ik zal in de toekomst (zoals ook al eerder aangegeven) veel strenger optreden tegen zulke gebruikers.



Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » wo sep 30, 2009 09:39

Salseros, Kale Rob heeft zijn zegje gedaan en nu Ton & Ricky ook, ik zou het topic nu dan ook maar sluiten als ik jou was. het is alles bij elkaar geen hoogstandje gewweest.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » wo sep 30, 2009 09:59

direct na het programma heeft het tot een nieuw hoogtepunt geleid:

"Grootst aantal gebruikers online was 50 op Do sep 24, 2009 22:32 "



Gesloten