Argentinië: Bij de buren is het geld op

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Dat CIA verhaal en de Amerikanen heb ik nu al heel vaak gehoord. Ik zou denken dat deze meer belangen zouden hebben bij Bolsonaro als President dan met Lula, als ze het al belangrijk zouden vinden?
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: zo apr 21, 2024 22:36 Dat CIA verhaal en de Amerikanen heb ik nu al heel vaak gehoord. Ik zou denken dat deze meer belangen zouden hebben bij Bolsonaro als President dan met Lula, als ze het al belangrijk zouden vinden?
De wegen van de Amerikanen zijn vaak ondoorgrondelijk. Alhoewel? Olie, militair industriele industrie, bescherming dollar.

Helaas blijken veel van die samenzweringstheorien uit het verleden waar de CIA bij betrokken zou zijn achteraf toch wel op waarheid te berusten. Brazilië kan daar van meepraten met de militaire coup in 1964 waarvan redelijk recent the geheime documenten zijn vrijgegeven.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Helaas blijken veel van die samenzweringstheorien uit het verleden waar de CIA bij betrokken zou zijn achteraf toch wel op waarheid te berusten.
Dat er veel kan en soms gebeurt staat buiten kijf. Maar ik zie zelden dingen gebeuren zonder een motief zeker naarmate er meer mensen bij betrokken zijn.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

En de derde maand op rij kan Milei een overschot op de lopende rekening aankondigen. Er komt meer binnen dan er wordt uitgegeven.

https://www1.folha.uol.com.br/mercado/2 ... gn=twfolha

Ook zijn er duidelijke indicatie dat inflatiecijfers wederom fors omlaag zijn gegaan. Waarschijnlijk nu met één cijfer (per maand). De peso lijkt zich ook te stabiliseren en wijkt niet veel meer af van de koers op de zwarte markt.

Nog te vroeg om te juichen, maar dit is heel bemoedigend voor het Argentijnse volk.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Gaat wel goed daar. Inflatie lijkt onder controle, overheidsuitgaven fors naar beneden en de Peso wint aan kracht.


https://twitter.com/business/status/178 ... u26eQ&s=19
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Nu nog het volk rustig zien te houden en lang genoeg aan de macht blijven zodat ook die verbeteringen gaan zien in hun levensstandaard.
Plaats reactie