Argentinië: Bij de buren is het geld op

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Wat Milei zegt is dat hij iets terug gaat veroveren, en dat het deze keer niet bij woorden blijft. En als je militaire superioriteit hebt net als de VS en een economie hebt die de consequenties aankan is dit een afweging. Nu is het of een grote mond hebben wat diplomatiek niet handig is. Of je storten in een avontuur wat wel eens heel vervelende gevolgen kan hebben voor de Argentijnen.

Dus waarschijnlijk is het dezelfde retoriek die al vele Argentijnse leiders hebben gedaan en die hij ook nog benoemd, en is hij de volgende die ze teleursteld. Maar wat is nieuw met populisten. Roepen wat het volk wil horen ook al is het niet haalbaar.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Begin van onderhandelingen zou ik het noemen.

Het is een goede reden om een van de belangrijkste taken van een overheid, ook volgens de meeste libertariërs, van voldoende fondsen te voorzien.

Zoals we in west-Sahara, Westbank en andere betwiste gebieden zien kan zo'n strijd wel even duren.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Onderhandelingen met het mes op de keel. Zullen zeker maken dat ze je serieus nemen. Maar zorgt er ook voor dat de andere kant geïrriteerd wordt en als ze over een groter mes beschikken kan het ook zomaar zijn dat ze heel snel zijn afgelopen.

En de Engelsen hebben hun goede wil al eens getoond met een referendum. Wat voor de Argentijnen heel slecht uitpakte. En nu er grote olie winsten in het verschiet liggen zie ik niet in waarom de zeer kleine plaatselijke bevolking er anders over gaat denken. En ik zie ook niet in wat Argentinië het VK kan bieden zodat ze wel geïnteresseerd worden in het veranderen van hun standpunten. Toch de basis van elke onderhandeling dat je of wat te bieden hebt of de tegenstander kunt overtuigen van hun onredelijkheid.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Felix »

Begin van onderhandelingen zou ik het noemen.

Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden. Ik zie het meer als een poging om de Argentijnen achter zich te scharen, net zoals de militairen toen probeerden.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo apr 03, 2024 18:57 Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden.
Als je de huidige Britse politieke verschuivingen ziet dan zie je dat er een partij is die fors verliest.

De partij die daar nu van profiteert zit vol met lui die hun mond vol hebben over het schandalige kolonistische verleden van het Verenigd Koninkrijk en redelijk duidelijk zijn over de brutale kolonisten in een bezet gebied (hun woorden) elders in wereld.

Als die lui van Labour een beetje consequent in hun redenering zijn dan zullen ze in alle nederigheid de Malvinas de soevereiniteit overdragen aan Argentinië en de eilandengroep leeg opleveren. Wellicht nog met herstelbetalingen.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Felix schreef: wo apr 03, 2024 18:57 Er gaat helemaal niet over onderhandeld worden.
Die onderhandelingen zijn in 2014 begonnen toen Argentinië te kennen gaf de luchtmacht te versterken met het jachtvliegtuig Saab Gripen.

Het Verenigd Koninkrijk zei destijds dat ze geen reserveonderdelen voor de Gripen aan Argentinië zou leveren daarbij verwijzend naar de Falklandoorlog van 30 jaar geleden. Dus zo 100% zeker over dat de soevereiniteit van de islas Marvines het Britse Rijk toe behoorde waren ze toen ook al niet.

De keus van Argentinië voor de Gripen was ook niet zo raar. Brazilië heeft er ook voor gekozen en beide landen hielden vaak gezamelijke oefeningen. Dan is het wel zo handig om dezelfde wapensystemen te hebben.


https://en.topwar.ru/61383-britanskie-v ... iteli.html
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Ik dacht dat ik bij de rijdende rechter naar burenruzies keek. Maar dat zijn beginnende en wat verder gevorderde onderhandelingen.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Milei as donderdag op bezoek bij Elon Musk.

Ik ben heel benieuwd waarmee hij terug komt.

Een Gigafactory voor lithium batterijen, powerwalls en containers.

Zou wel een stunt zijn
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

IMG_20240411_102643.jpg
Mooi. Milei wil lid worden van de Nato. Stelt een marinebasis ter beschikking, koopt overtollige F16's en is bereidt om te vechten tegen de bondgenoot van Lula.

De Amerikanen krijgen op deze manier weer controle over Zuid-Amerika. De huidige president van de VS was al niet zo blij met Lula, maar de nieuwe president, wie dat ook moge zijn zal deze kans met beide handen aangrijpen.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: za apr 13, 2024 23:25 2 wereldverbeteraars samen:
Milei moet de proeve nog doorstaan.

Van Musk kun je onmogelijk ontkennen dat hij het slecht voor heeft met de wereld.

Voorvechter van de vrijheid van meningsuiting
Miljoenen energie-efficiente automobielen verkocht die effectief CO2 besparen
Duizenden batterijcontainers die hernieuwbare energie mogelijk maken
R&D uit eigen zak voor een exitstrategie aarde
Internet vooreen redelijke prijs in de meest afgelegen streken op deze aarde

Maar ik weet het. Sommige linkse lui lopen weg met Soros die met speculatie, zeg maar gerust roof, miljarden van het Britse volk heeft gestolen en overal ter wereld zijn geld misbruikt om binnenlandse verkiezingen te beïnvloeden.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Felix »

Argentijnse minister BZ bracht brief van Milei voor Lula met zich mee.
https://www.correiobraziliense.com.br/m ... -musk.html
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Ik ben benieuwd. Milei heeft een zeer interessante kaart in handen, namelijk gas. Brazilië importeert momenteel gas uit Bolivia, maar dat gasveld is nagenoeg leeg.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door quasimodo »

Ik heb hierover op 1 april dit artikel hierover al eens gedeeld:

https://nl.marketscreener.com/koers/val ... -46328561/
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Felix »

Milei zal vanwege veiligheidsredenen niet meer met commerciële vluchten reizen.
https://g1.globo.com/mundo/noticia/2024 ... anca.ghtml
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

Kijk, dat reisje in een goedkope commerciële vlucht naar de Verenigde Staten leveren op korte termijn al resultaten op.

De eerste levering van F16's, een stuk of zes, krijgt Argentinië gratis. De eerste $40 miljoen worden door Amerika al overgemaakt.

Amerika vergroot daarmee op uiterst goedkope wijze de klantenbasis voor de F35.


https://www.diariohuarpe.com/nota/estad ... 2441820260
joaninha
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door joaninha »

Geef gratis een paar F16's en over een paar jaar moeten ze je dure producten afnemen. Heel goed voor de Argentijnse economie om in Amerikaans wapentuig te investeren. En heeft Brazilië straks nog aardgas nodig? Waarvoor in een land met gigantische duurzame energiebronnen? Inderdaad kan Brazilië beter zorgen dat er een Chinese batterij fabriek komt. Van CATL bijvoorbeeld, die gigantische fabrieken heeft waarvan Musk zelfs de batterijen voor Tesla van betrekt. Die Libertijnen allemaal leuk en aardig, maar ze gaan vooral voor de korte termijn. Hoewel dat bij Musk niet altijd het geval is. Die plant een kolonie op Mars. Maar de Chinezen denken echt vooruit en hebben een lange termijn visie. Daar gaan ze mee winnen van de Amerikanen. Met een anarchistische libertijnse ieder voor zich economie ga je het ook niet redden. Onderwijs? regel het zelf maar. Gezondheidszorg? regel het zelf maar. Door het hoge aantal academisch afgestudeerden werd China een wereldmacht. Die Milei laat onderwijs over aan de vrije markt. Geweldig dat Libertijnse beleid.
joaninha
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door joaninha »

En in China kunnen ze ook heel goed batterijen en storage containers bouwen. Ze streven Musk voorbij. ook met E-auto's. Musk is tegen overheidsbemoeienis maar nu zijn markt wordt bedreigd wil hij toch graag maatregelen om de concurrentie te beperken. En wat vervoer betreft is hij anti OV. Wat de beste papieren heeft wat milieu betreft. Soms ben ik het met hem eens, bijvoorbeeld over de oorlog in Oekraïne maar ik vind het ook gevaarlijk dat iemand met zoveel geld en macht zich met politieke kwesties gaat bemoeien. Die mensen die nu helemaal achter hem staan in het conflict met de wet in Brazilië zijn dezelfde die voor de poorten van kazernes stonden te schreeuwen en te bidden om de democratisch gekozen regering omver te werpen. Zo hoog is hun moraal mbt vrijheid.
https://www.mpmc-china.com/bess-mpmc-hy ... _jEALw_wcB
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Argentinië: Bij de buren is het geld op

Bericht door Progresso »

joaninha schreef: zo apr 21, 2024 20:11 maar ik vind het ook gevaarlijk dat iemand met zoveel geld en macht zich met politieke kwesties gaat bemoeien.
Dat ben ik helemaal met je eens. Als ik zie hoe een Soros met zijn van het Britse volk gestolen geld de democratieen in diverse buitenlanden beinvloed dan lijkt me dat niet gezond. Maar hetzelfde geldt, maar in veel miner mate, voor iemand als Gates. En ook niet ver van huis is bijvoorbeeld een multimiljonair die net voor de verkiezingen €1 miljoen in de partijkas van D'66 stopt. In Brazilië hebben we het gezien bij Marcelo Odebrecht en het LavaJato proces. Er was zelfs een hele afdeling die alle smeergelden naar de PT en andere politici administreerden.

Maar ook als het geld aan goede dingen wordt besteedt dan heb je het nagenoeg altijd over politieke kwesties. Honger is politiek. Oorlog/vrede is politiek. Gezondheidszorg is politiek. En dan is het altijd nog de vraag wat "goed" is.

Geen idee hoe je dat zou moeten oplossen. Transparantie is denk ik het allerbelangrijkst.
joaninha schreef: zo apr 21, 2024 20:11 Die mensen die nu helemaal achter hem staan in het conflict met de wet in Brazilië zijn dezelfde die voor de poorten van kazernes stonden te schreeuwen en te bidden om de democratisch gekozen regering omver te werpen. Zo hoog is hun moraal mbt vrijheid.
Kun je in alle redelijkheid volhouden dat de verkiezingen eerlijk verlopen zijn als je weet dat 300 politieke tegenstanders, inclusief gekozen parlementariers, onafhankelijke professionele journalisten en bloggers door één rechter monddood zijn gemaakt?

Zijn die broncodes van de stemmachines nu al publikelijk beschikbaar off alleen nog maar voor een zeer klein en selectief gekozen gezelschap.

Zijn de testresultaten van de stemmachines al openbaar beschikbaar?

Hoe kan het dat de testen werden afgesloten, terwijl er pas vier weken voor de verkiezingen 200.000 chips nog in die stemmachines moesten worden geplaatst? Chips die rechtsstreeks uit de VS werden overgevlogen.

Heeft iemand de stemmachines, zowel met de oude chipset als met de nieuwe chipset, die gebruikt zijn achteraf kunnen testen?

Heeft de Amerikaanse CIA wel of niet meerdere verkiezingen in de wereld gemanipuleerd?
Plaats reactie