Mijn Brazilië De 5 beste Brazilië tips voor Rio de Janeiro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië De 5 beste Brazilië tips voor Rio de Janeiro

Bericht door Mijn Brazilië » vr jun 09, 2023 21:47

De 5 beste Rio de Janeiro tips Rio de Janeiro is een stad die je gezien moet hebben. Het is een van de meest bruisende en levendige steden ter wereld, waar je kunt genieten van een mix van natuur, cultuur, strand en feest. Of je nu houdt van geschiedenis, kunst, muziek of gastronomie, Rio heeft …
Read More Read More


Source: https://www.mijnbrazilie.nl/de-5-beste- ... de-janeiro



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Mijn Brazilië De 5 beste Brazilië tips voor Rio de Janeiro

Bericht door Wade » za jun 10, 2023 01:15

Mijn ervaring (dateert wel al van 2005):

Als je Pão de Açucar en/of het christusbeeld wil bezoeken, check op voorhand de weersvoorspelling. Op een mistige dag of als er lage bewolking is (wat daar wel al eens gebeurt tussen de heuvels), heb je geen zak van het uitzicht.

Copacabana en Ipanema zijn vooral mythische namen. Als je de stranden van het noordoosten gewend bent zijn deze in Rio eigenlijk niet heel bijzonder wat schoonheid en beleving betreft (behalve dan de groene heuvels als decor). In het weekend ook veel te druk.

Destijds heb ik beroep gedaan op een lokaal toerismebureautje, Exotic Tours (bestaat trouwens nog steeds). Zij stellen je bv. aan een schappelijke prijs een privéchauffeur ter beschikking die je in 1 of 2 dagen naar alle bezienswaardigheden in en rond de stad rijdt. De werknemers zijn mensen uit de favela's die ze zelf opgeleid en Engels aangeleerd hebben. Leuk project en prima ervaring.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Mijn Brazilië De 5 beste Brazilië tips voor Rio de Janeiro

Bericht door Ajax » za jun 10, 2023 22:43

Wade schreef:
za jun 10, 2023 01:15
Als je Pão de Açucar en/of het christusbeeld wil bezoeken, check op voorhand de weersvoorspelling. Op een mistige dag of als er lage bewolking is (wat daar wel al eens gebeurt tussen de heuvels), heb je geen zak van het uitzicht
Wat je zegt, Wade! Dat is wel een dingetje, maar misschien heb ik de oplossing. Was een aantal jaar na jouw ervaring, maar precies dat: Christo redentor volledig in de mist.

Oplossing was om daar gewoon een uurtje te blijven hangen :) Veel toeristen daar hebben een strak schema en blijven maar heel kort, maar als je gewoon even blijft heb je kans dat de mist wegtrekt en je wél je foto kan nemen.



Plaats reactie