Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 17:08

Felix schreef:
zo aug 20, 2023 16:37
Petrobras als staatsbedrijf was een pusproducerende besmettende infectie van corruptie.
Was?

We zijn weer terug bij af. Die PAC van Lula met zijn "green deal" is geoormerkt aan de fossiele industrie. Biodiesel, zwavelvrij maken van diesel middels H2 en nog wat van dat soort fratsen.

Brazilië is ruim zelfvoorzienend voor de ruwe olie. Door de corruptie destijds door de PT/Lula aan het licht gekomen door het Lava Jato proces zijn de twee raffinaarderijen in Maranhão en Ceará afgeblazen.

Had je alleen die twee raffinaarderijen nu gehad dan had je geen tekort aan brandstoffen.

Dat de olie van Brazilië te zuur (te veel zwavel) is voor de vele raffinaarderijen wereldwijd is een halve waarheid. De kwaliteit van de Braziliaanse olie van het type "Lula" en "Buzios" kunnen door de meeste raffinaarderijen verwerkt worden. China en Rusland zijn nu grote afnemers van deze olie. In het verleden was dit met name de VS en de EU. Wat wel waar is dat de Braziliaanse raffinaarderijen niet de hoeveelheid zwavelarme diesel, kerosine en scheepsbrandstof kunnen leveren. Nu het wereldwijd verplicht is om met zwavelarme stookolie te varen of de uitlaatgassen te reinigen met scrubbers is ook de vraag in Brazilië fors toegenomen.

Hoewel het gaat om enorme hoeveelheden brandstof die er tekort zijn gaat het eigenlijk maar om 20% van het totale brandstofverbruik. Je hoeft maar 20% minder brandstof te verstoken om geen brandstof meer te importeren of nieuwe straks in vijf jaar nutteloze raffinaarderijen te openen.

1. Stop met biodiesel. De productie van 1 liter biodiesel kost minimaal een halve liter diesel. Dan komen de energiekosten voor transport en fertilizers er nog bij.

2. Verorden dat iedere nieuwe bus in het openbaar vervoer of schoolvervoer per vandaag electrisch is.

3. Maak de huidige zwaar gesubsidieerde leningen voor de aankoop van vrachtwagens alleen beschikbaar voor elektrisch aangedreven vrachtwagens. Wil je diesel blijven rijden dan kun je naar een commerciële bank en daar een lening aanvragen.

Probleem opgelost.

Maar ja. Dan kun je niet Putin's oorlog financieren, dan is het schaakstuk Petrobras, nu een Koningin gedegradeerd tot een pion en moet je ook een hele moeilijke boodschap naar de vakbonden brengen.

Leiders kunnen dat.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » ma aug 21, 2023 17:48

Maar ja. Dan kun je niet Putin oorlog financieren

???



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 17:57

Putin's oorlog. Er ontbrak een "'s".

Ja, als je op een dergelijke grote schaal benzine en diesel koopt van Putin dan ben je direct zijn oorlog aan het financieren.

Lula heeft daarmee honderduizenden doden op zijn geweten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » ma aug 21, 2023 19:52

1. Stop met biodiesel. De productie van 1 liter biodiesel kost minimaal een halve liter diesel. Dan komen de energiekosten voor transport en fertilizers er nog bij.
Dat gaat je dus meer fossiele brandstoffen kosten. Is overigens wel een nobel streven want maakt landbouwgronden weer vrij voor voedsel productie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 20:02

quasimodo schreef:
ma aug 21, 2023 19:52
Dat gaat je dus meer fossiele brandstoffen kosten. Is overigens wel een nobel streven want maakt landbouwgronden weer vrij voor voedsel productie.
Nee, diverse studies wijzen uit dat in de hele productieketen van biodiesel, dus van boer totdat het eindelijk in je tank zit, er meer energie in moet dan dat er in een liter biodiesel aanwezig is.

Het is net zulke onzin als het opstoken van Canadese bossen in de Amercentrale.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » ma aug 21, 2023 20:23

Lula heeft daarmee honderduizenden doden op zijn geweten.

Nee, dat was bolsonaro in een andere kwestie.

Is overigens wel een nobel streven want maakt landbouwgronden weer vrij voor voedsel productie.

Die gronden werden gebruikt voor de teelt van suikerriet, dikwijls al honderden jaren lang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 21:29

@Felix

Dat is een drogreden, een typische Whatabout.

Lula financiert door het kopen van zeer grote hoeveelheden diesel de oorlog die Putin voert.

Lula is daarmee DIRECT verantwoordelijk voor de doden die in Ukraine vallen.

Je probeert je in alle bochten te wringen door bijvoorbeeld mij in de schoenen te schuiven door de suggestie te doen wekken dat ik het prima vind dat Putin oorlog voert en nu ook weer door een drogreden op te voeren.

Erken gewoon dat Lula, jouw grote leider die doden in Ukraine op zijn geweten heeft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 21:37

Felix schreef:
ma aug 21, 2023 20:23
Die gronden werden gebruikt voor de teelt van suikerriet, dikwijls al honderden jaren lang.
De soja voor de biodiesel komt voor 80% uit de Cerrado die onder het bewind van Lula in de afgelopen 2 decennia volledig is omgeploegd.

Kom toch niet met zo'n kletsverhaal dat al die landbouwgrond al eeuwen suikerrietplantages waren. Dan heb je werkelijk geen benul van de omvang van het huidige landbouwareaal in vergelijking met de kleinschalige suikerrietplantages die met de hand werken geoogst.

Het is Lula die de Cerrado heeft vernietigd. Daarmee is Brazilië de grootste leverancier van soja ter wereld geworden en daarom, samen met de export van fossiel heeft Brazilië zo'n gunstige handelsbalans.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » ma aug 21, 2023 22:02

Erken gewoon dat Lula, jouw grote leider die doden in Ukraine op zijn geweten heeft.

Het gaat niet echt goed met je, hé?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » ma aug 21, 2023 22:08

Het is Lula die de Cerrado heeft vernietigd.

Doe als deltan en maak een powerpoint!

power-point-grafico-deltan-dallagnol.png
power-point-grafico-deltan-dallagnol.png (169.13 KiB) 2433 keer bekeken



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 22:46

Je hebt maar zeer weinig argumenten @Felix. Je slaat wel hard om je heen, maar hoe harder je spartelt des te dieper zak je weg in het drijfzand waarvan je dacht dat het een stabiele bodem was.

Een beetje jammer dat je het niet durft toe te geven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » ma aug 21, 2023 22:48

Lula heeft daarmee honderduizenden doden op zijn geweten.

Een beetje jammer dat je het niet durft toe te geven.

Honderdduizenden doden...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 23:47

Ja, het totaal aantal doden in de oorlog tussen Ukraine en Rusland loopt al in de honderdduizenden.

Ik heb je nog nergens kunnen betrappen op een uitspraak dat je de import van Russische diesel door Lula veroordeeld.

Ik zie je wel om de hete brij heen draaien.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » di aug 22, 2023 00:10

200.000 doden en 300.000 gewonden soldaten. En dan nog heel wat burgerslachtoffers.

En geen garantie dat als Brazilië stopt met olie import dit stopt. Maar netjes is anders. En ik denk ook niet dat enig andere presidentskandidaat een andere keuze had gemaakt in Brazilië op dit moment. Het is namelijk niet in het belang van Brazilië.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 00:20

quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 00:10
200.000 doden en 300.000 gewonden soldaten. En dan nog heel wat burgerslachtoffers.
Dat is een van de twee partijen.
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 00:10
En geen garantie dat als Brazilië stopt met olie import dit stopt.
Goede redenering, we hebben geen garantie, dus het is wel prima zo.
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 00:10
Maar netjes is anders.
Het understatement van het jaar.
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 00:10
En ik denk ook niet dat enig andere presidentskandidaat een andere keuze had gemaakt in Brazilië op dit moment.
En de traditionele Whatabout
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 00:10
Het is namelijk niet in het belang van Brazilië.
Nee, diesel moeten we hebben. Of er honderduizenden doden door ons gedrag vallen zal ons een worst zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » di aug 22, 2023 03:06

Ik heb je nog nergens kunnen betrappen op een uitspraak dat je de import van Russische diesel door Lula veroordeeld.

Ik heb hier dikwijls genoeg verteld hoe verkeerd ik de houding van Lula tegenover Ukraine vindt en dat ik de Russische invasie volkomen veroordeel en hoe vaak ik het ook op andere punten niet met hem eens ben.

Je kunt het allemaal op je eigen forum lezen.

Ik wist overigens nog niet eens dat Brazilië Russische diesel invoert. Het zal zijn insistente pogingen om in het buitenland als staatsman gezien te worden niet bevorderen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door quasimodo » di aug 22, 2023 07:24

Ik vind het een heel begrijpelijk standpunt van Lula. En je kan wel hem alleen verantwoordelijk houden. Maar je zal hiervoor gewoon een meerderheid in het kabinet moeten hebben. Het is in Brazilië gewoon een democratie en niet zo een dat de president alles bepaald.

En als je in een land gaat wonen die een prominent lid is van de BRICS snap ik niet dat je jezelf hierover verbaasd. Zeker van iemand die er telkens op wijst dat Brazilië altijd het kortste eind van de stok krijgt in zijn relatie met de VS en de EU.

Ik vind dat de BRICS landen zich nog vrij neutraal opstellen. Ze hadden ook Rusland openlijk kunnen steunen en bewapenen net zoals het westen doet met Oekraïne.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 13:53

Felix schreef:
di aug 22, 2023 03:06
Ik heb hier dikwijls genoeg verteld hoe verkeerd ik de houding van Lula tegenover Ukraine vindt en dat ik de Russische invasie volkomen veroordeel en hoe vaak ik het ook op andere punten niet met hem eens ben.
Het siert je dat hier inderdaad je ook kritisch uitlaat over Lula. Ik denk dat die kritiek terecht is.

Toch draai je om de kwestie heen.

Lula koopt voor miljarden brandstof uit Rusland. Tijdens Temer en Bolsonaro kwam die brandstof met name uit de VS waar ook nu gewoon genoeg raffinage capaciteit is voor het type ruwe olie wat Brazilië uit de grond haalt.

Lula kiest er echter bewust voor om de brandstoffen van Rusland te kopen.

Putin kan zo de oorlog blijven financieren.

Dan is Lula toch gewoon direct verantwoordelijk voor de honderdduizenden doden die er al in deze oorlog zijn gevallen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Progresso » di aug 22, 2023 14:05

quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 07:24
Het is in Brazilië gewoon een democratie en niet zo een dat de president alles bepaald.
Lula kan gewoon tegen Petrobras zeggen dat ze hun olie in Houston moeten laten vaccineren en de geraffineerde producten terugkopen.
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 07:24
En als je in een land gaat wonen die een prominent lid is van de BRICS snap ik niet dat je jezelf hierover verbaasd.
Ik verbaas mij over geen enkele actie van de PT en Lula. Het is zo extreem voorspelbaar.
quasimodo schreef:
di aug 22, 2023 07:24
Ik vind dat de BRICS landen zich nog vrij neutraal opstellen. Ze hadden ook Rusland openlijk kunnen steunen en bewapenen net zoals het westen doet met Oekraïne.
Voor miljarden de Russische economie steunen. Mevrouw Dilma die gewoon op bezoek gaat naar Moskou en NAAST Putin de eerste stappen zet om met gelden van de BRICS bank die ze tegenwoordig leidt de wederopbouw van Rusland en geannexeerde gebieden te financieren.

India, die en masse Russische olie koopt en dat laat vervoeren door, o ironie schepen die onder de Griekse (lid van de EU) vlag varen.

China die de meest moderne wapensystemen aan Moskou levert.

Tja. Je kunt het "vrij neutraal" noemen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4781
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Nieuwe prijspolitiek Petrobras werkt niet

Bericht door Felix » di aug 22, 2023 14:42

...
Laatst gewijzigd door Felix op di aug 22, 2023 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.



Plaats reactie