Staatsgreep

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Staatsgreep

Bericht door Progresso » ma feb 26, 2024 12:06

Althans dat is de kop van RTL Nieuws.

Waar ze de "tienduizenden" vandaan halen is mij een raadsel. Maar wellicht kan Felix dat uitleggen, anders verdraai ik het weer natuurlijk.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... test-tegen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Staatsgreep

Bericht door borsjea » ma feb 26, 2024 13:23

Met verbazing deze beelden gezien niet alleen een grote groep burgers maar ook vele politici die totaal geen respect hebben voor de democratie. Hoe kan je een man die een staatsgreep plande, juwelen en horloge als smeergeld aannam zo steunen? Amnestie vragen voor de 8 januari terroristen is absurd.

We krijgen via de democratische weg onze zin niet dan proberen wij dat met geweld te krijgen. Er is duidelijk wat mis met de kennis van deze mensen, meer aandacht voor de politieke geschiedenis vd dictatuur zal niet mis zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4784
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Staatsgreep

Bericht door Felix » ma feb 26, 2024 13:57

Maar wellicht kan Felix dat uitleggen, anders verdraai ik het weer natuurlijk.

Inderdaad, die gewoonte heb je.

Maar, at your service:

Volgens het bolsonaristische deelstaatsministerie van veiligheid ging het om 600.000 tot 750.000 demonstranten (zonder uit te leggen hoe ze dat aantal hadden berekend), volgens onderzoekers van de Universiteit van São Paulo om 185.000 personen (O cálculo foi feito com base no método Point to Point Network (P2PNet), algoritmo que identifica o número de cabeças em fotos aéreas tiradas por drones.)

Belangrijk is om in de gaten te houden dat een en ander natuurlijk niets uitmaakt aangaande de processen tegen bolsonaro het helpt hem van geen enkele kant. Bovendien is de hele demonstratie met zijn aanhang waarschijnlijk binnenkort alweer oud nieuws.

Misschien helpt het de bolsonaristen zelf wel om hun eigen kracht in te schatten want in die hoek hoor je af en toe over burgeroorlog mocht hun idool gearresteerd worden.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 192
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Staatsgreep

Bericht door Ivan Bahia » ma feb 26, 2024 18:18

Dit wordt nog zo'n draadje om van te snoepen ... laat jullie gaan jongens :-)


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Staatsgreep

Bericht door Progresso » ma feb 26, 2024 22:24

De universiteit van Sao Paulo (USP) doet zichzelf geen plezier met deze moedwillige blunder. Het haalt de reputatie van dit instituut gewoon onderuit.

Kijk, je kan je vergissen. Dat gebeurt ook bij wetenschappers. Dan stuur je onmiddelijk nadat je de fout merkt een rectificatie uit. Ze doen het niet, tenminste ik heb het niet gezien.

Ik zou mijn kindereren er niet naar toe sturen. In ieder geval zou ik ieder onderzoek waar ook maar mogelijk een politiek of ideologisch tintje aanzit bij voorbaat als niet serieus beschouwen.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4784
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Staatsgreep

Bericht door Felix » di feb 27, 2024 00:37

Niet dat de hoeveelheid aanwezigen ook maar iets uitmaakt, maar blunder?

https://g1.globo.com/politica/blog/andr ... ista.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Staatsgreep

Bericht door Progresso » di feb 27, 2024 01:01

Felix schreef:
di feb 27, 2024 00:37
Niet dat de hoeveelheid aanwezigen ook maar iets uitmaakt, maar blunder?
Natuurlijk maakt het wat uit. Er waren alleen al in SP ongeveer 1 miljoen Bolsonaro-aanhangers aanwezig.

Dat is wat anders als enkele tienduizenden.

De conservatieve beweging, en dat is veel breder als de fanatieke Bolso-aanhangers is overal springlevend en wordt steeds prominenter.

Grappig filmpje. Het is natuurlijk de eerste keer dat de Aavenids bomvol staat. Nog nooit in de geschiedenis van Brazilië zijn er bij demonstraties aantallen genoemd?

Deze Mortadella onderzoeker heeft het erover dat zijn methode wordt gebruikt om vee ("gado") te tellen. Hoe activistisch kun je zijn zou ik zeggen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4784
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Staatsgreep

Bericht door Felix » di feb 27, 2024 01:22

Natuurlijk maakt het wat uit. Er waren alleen al in SP ongeveer 1 miljoen Bolsonaro-aanhangers aanwezig.

Zoveel waren het er blijkens de tellingen niet, ook niet die van bolsonarogezinden.

Natuurlijk maakt het verder niets uit voor justitie die momenteel onderzoekt of hij al dan niet schuldig is aan een aantal misdaden. Het doel was nu juist om justitie met de demonstratie te intimideren en ook (hoe bedenken ze het!) om in het buitenland positief te worden beoordeeld!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Staatsgreep

Bericht door Progresso » di feb 27, 2024 01:50

Felix schreef:
di feb 27, 2024 01:22
Zoveel waren het er blijkens de tellingen niet, ook niet die van bolsonarogezinden
Ik zag ergens een getal van 750.000. Dat is ook het getal waarop die meneer hierboven mee kwam en lijkt ook in lijn met eerdere demonstraties.

Het doet mij allemaal erg denken aan de tweede termijn van Dilma waar de onvrede steeds groter en luider werd totdat er niets anders meer restte dan met een of andere lulsmoes Dilma af te zetten.

Maar wellicht zit ik te veel te wroeten in Telegram-kanalen van orthodox-christelijke en Bolsonaristen groeperingen. Daar is de sfeer toch meer richting " staatsgreep" dan de koninklijke weg "afzetting, vice-president en verkiezingen".

Maar ik merk het ook aan de kletspraatjes nu de verkiezingen van burgemeesters en wethouders er weer aankomen. Het gaat gelijk extreem, zelfs hier in Ceará waar de schakeringen op gemeenteniveau eigenlijk alleen maar donkerrood tot lichtrood zijn.

Maar ja, ik begrijp er allemaal niet zoveel van zoals je al een paar keer terecht hebt gezegd, dus hecht aan mijn woorden niet te veel waarde.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Staatsgreep

Bericht door borsjea » di feb 27, 2024 02:27

Progresso schreef:
di feb 27, 2024 01:50
Maar wellicht zit ik te veel te wroeten in Telegram-kanalen van orthodox-christelijke en Bolsonaristen groeperingen. Daar is de sfeer toch meer richting " staatsgreep" dan de koninklijke weg "afzetting, vice-president en verkiezingen".
Dreigen met geweld kenmerkend voor extreem rechts! Noemen we dit patriotten of idioten? Respecteer de uitslag vd verkiezingen dat werdt in 2018 ook gedaan!
Het is jammer dat bepaalde sociale media zich laten gebruiken als voedingsbodem voor geweld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Staatsgreep

Bericht door Progresso » di feb 27, 2024 03:23

borsjea schreef:
di feb 27, 2024 02:27
Dreigen met geweld kenmerkend voor extreem rechts!
Zullen we een deal maken?

Voor iedere doodsbedreiging die ik uit de Braziliaanse linkse hoek hier plaats 1 real via Pix op mijn bankrekening.

Overigens, je kent het gezegde. "De kogel komt van links." ?



Plaats reactie