Staking busschauffeurs

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do jun 24, 2010 04:46

Staking is voorlopig voorbij Jim, je kan de taxi weer laten staan.

http://verdesmares.globo.com/v3/canais/ ... modulo=178



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do jun 24, 2010 12:55

Marcel schreef:Staking is voorlopig voorbij Jim, je kan de taxi weer laten staan.

http://verdesmares.globo.com/v3/canais/ ... modulo=178
Komt mooi uit, m'n vriendin begon vandaag bij een nieuwe werkgever, staat zo lullig als je de 1e dag niet of veel te laat komt opdagen. ;)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do aug 05, 2010 20:02

Ik heb gehoord dat ze vandaag weer aan het staken zijn...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do aug 05, 2010 23:42

Klopt, de staking is vandaag weer begonnen. De beloofde loonsverhoging, die ervoor zorgde dat de vorige staking beëindigd werd, is niet nagekomen.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 06, 2010 08:35

Ongelofelijk, zou hier niet gebeuren. Heb ook gehoord dat vele werkgevers hun personeel eind van de maand niet eens op tijd kunnen betalen, je moet dan maar een week wachten (of langer) totdat je je geld krijgt...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Bericht door Jantje beton » di aug 10, 2010 04:36

Harmeister schreef:Ik ben over het algemeen niet snel bang te krijgen maar toen een drietal braziliaantjes mij insloten een keer toen ik weer eens ging lopen naar het Praia de Iracema kreeg ik het wel benauwd. Mede doordat ik nuchter was en het verkeer op de weg gunstig was kon ik tussen de auto's door naar de overkant sprinten richting de benzinepomp.

Iedere keer als ik er langs rij moet ik er nog aan denken dus laat staan dat je echt een keer te grazen wordt genomen zoals die chauffeur hier op de foto.
Mij krijg je ook niet snel bang maar soms knijp ik hem wel een beetje.
Eind 2008 logeerde ik een aantal weken bij een Nederlandse vriend woonachtig in Da Vila, een wijk in Ponta Negra, Natal. Een omgeving die je in het donker als onveilig mag beschouwen. Het is ongeveer 200 meter door een stil straatje van zijn woning naar een druk veilig gedeelte van de wijk. Toen ik een x alleen te voet dit stuk aan het overbruggen was kwam er ineens een mannelijk persoon van een jaar of dertig recht op me af lopen. Op dit uur kan dit alleen foute boel betekenen. Ik zag meteen dat ik deze persoon fysiek wel aan zou kunnen maar ging er vanuit dat hij wel gewapend zou zijn. Voor weg lopen of rennen was het te laat dus daarom bereide ik me voor op een gewelddadige confrontatie. Ik bleef daarom recht op stil staan en maakte gebaren van kom niet dichterbij want anders heb je een probleem met mij. Tot mijn verbazing liep deze persoon meteen van me weg. Ik begreep niet direct waarom hij dit deed totdat ik realiseerde dat ik mezelf om een houding te geven een van mijn handen achter mijn rug gedaan had. Ik neem aan dat hij vermoede dat ik daar een wapen had zitten ofzo (wat niet het geval was) en hij daarom het hazenpad koos.



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » di aug 10, 2010 12:12

waarschijnlijk dacht hij hetzelfde als jij

Je hebt die Nette meneer gewoon de stuipen op het lijf gejaagd


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Bericht door Jantje beton » di aug 10, 2010 16:45

zwabber schreef:waarschijnlijk dacht hij hetzelfde als jij

Je hebt die Nette meneer gewoon de stuipen op het lijf gejaagd
Ik heb tijdens mijn reizen al de nodige geintjes meegemaakt. De belangrijkste les die ik hieruit geleerd heb is dat je altijd naar je intuïtie moet luisteren. Zodra je vermoed dat er iets niet in orde is dan is dat negen van de tien x ook zo. Zodra je in zo een situatie terecht komt doe dan direct het geen wat als eerste in je op komt. Ren weg, sla hem dood, maak niet uit wat je doet maar handel direct. Vertrouw op je eigen vermogen en intelligentie en voer meteen iets uit. Je weet zelf wel dat op dat moment de beste keuze voor jou is. Maar doe dat dan ook meteen want indien je dat niet doet is er een grote kans dat het tij zich tegen jou keert. Hoe hoog de tol is weet je pas achteraf.

Het kan mij overkomen dat ik een lege straat in loop, dus niemand zie en mijn intuïtie meld dat het daar niet veilig is en dat ik zo snel mogelijk daar weg moet. Dat doe ik dan ook direct.



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » wo aug 11, 2010 00:22

Ben jij dat, die daar altijd loopt te rennen?

Maar ehh die Nette Meneer gelijk doodslaan is wel erg drastisch, nu maar hopen dat ik jou niet tegenkom als ik 's avonds in een verlaten straat tegen kom


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Bericht door Jantje beton » wo aug 11, 2010 10:44

zwabber schreef:Ben jij dat, die daar altijd loopt te rennen?

Maar ehh die Nette Meneer gelijk doodslaan is wel erg drastisch, nu maar hopen dat ik jou niet tegenkom als ik 's avonds in een verlaten straat tegen kom
Inwoners van de vier grote steden, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht voelen zich twee keer zo vaak onveilig in hun eigen buurt dan andere stedelingen. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag publiceerde.


Circa 5 procent van de Hagenaars en Rotterdammers zegt zich vaak onveilig te voelen in de eigen buurt. In Amsterdam ligt dat percentage op 4, in Utrecht op ruim 3 procent. Op het platteland voelt minder dan 1 procent zich regelmatig onveilig in de eigen buurt.

In de avonduren is het onveiligheidsgevoel dubbel zo groot. Ongeveer een op de tien Rotterdammers voelt zich dan vaak niet op zijn gemak in zijn eigen buurt. In de drie andere grote steden ligt dat percentage 's avonds op 8.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7375 ... buitenland



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » wo aug 11, 2010 11:23

das nog geen antwoord op mijn vraag waarom jij die nette meneer gelijk dood slaat.


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Plaats reactie