Auto huren

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » wo sep 05, 2007 00:39

Het is opgelost, de agent heeft contact opgenomen en we zijn samen met hem naar het verhuurbedrijf gereden. Ze hebben daar samen onderhandeld en hij heeft 50 r$ gedokt. We moesten wel de foto van zijn id van onze camera verwijderen, blijkbaar was hij bang voor zn baan :)



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » wo sep 05, 2007 03:59

nou, gelukkig dan toch nog alles goedgekomen :D



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » do sep 06, 2007 22:01

Ik zat te twijfelen om ook een auto te huren, maar weet niet of het wel verstandig is... ik heb gehoord dat de wegen al niet te best zijn en iedereen als gekken rijden, een ongeluk zit in een klein hoekje!



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » do sep 06, 2007 23:14

Klopt helemaal Hugo, als jezelf niet als een Doido gaat rijden, kom je niet ver hier. Inhalen links of rechts, motors die van alle kanten langs je scheuren.

Ook gaten in de weg, vooral in de regentijd, zie je soms niet op tijd.
Vaak zetten ze in een verdwenen putdeksel een grote tak of wat dan ook om je daarop attent te maken, maar doen ze dat niet en je komt met een wiel in zo'n gat, ben je de helft van je auto kwijt.

Dus ga je niet echt erop uit met een auto en wil je hem alleen gebruiken voor de kleinere afstanden dan is een taxi niet veel duurder.
Maar zeg dan wel tegen zo'n Kamikaze piloot dat hij rustig moet rijden anders kom je met 7 kleuren in je broek aan.
Want de meesten willen zo snel mogelijk weer een ander klantje oppikken.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr sep 07, 2007 09:17

ben het er gedeeltelijk mee eens rap,het komt er op neer dat je jezelf vlug aanpast,ik heb vroeger zelf nogal wat afrikaanse rally's gereden met motor en auto en dat helpt :D ,ik heb 8x al een auto gehuurd en redelijk wat kilometers afgemaald door Ceara en dat is me altijd al goed meegevallen zelfs 2x tot op het strand van jeri gereden(wel een gids opgepikt in jijoca) als je zoals ik soms 3a4x per dag heen en weer rijd appt-futoro- beira mar-supermarky-banco enz.haal je dat er wel uit tegeover een taxi,ik huur meestal bij auto europe daar heb je er al één voor +-350€ voor 14 dagen,laatst in mei heb ik een fiat doblo gehuurd voor 14 dagen 560€ all-in!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr sep 07, 2007 15:06

Tja jij bent ook een expert maxx, als je je leven lang in Nederland auto gereden hebt en dan ineens in Fortaleza door de stad gaat rijden heb je een vrij groot probleem.
Waarschijnlijk ga je toeteren naar andere auto's uit ergernis, echter dat heeft daar totaal geen betekenis!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma sep 10, 2007 20:21

heb op een paar plaatsen prijs gevraagd voor een wagen te huren van 19 november tot 3 december een vierdeurs met airco all-in; bij frank sogen 55 real per dag bij jeferson barros eveneens 55 real per dag naar het vliegveld gebracht en terug inleveren,ik vind dit zeer goede prijzen?wat denken andere mensen hiervan?



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma sep 10, 2007 20:47

Dat zijn inderdaad prijzen die ik ook vaak hoor, als zijnde de laagste. Hoger kom je ze genoeg tegen, lager alleen bij langere huurperiodes en dan nog maar een paar reais minder.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » vr sep 21, 2007 00:50

Auto huren zeker doen, maak wel goede afspraken en foto's van de auto. Let wel ff op het aantal kms per dag dat je 'gratis' mag afleggen, het type brandstof (je wil alcool dat is goedkoop) en let op dat je vaak nog een r$ of 9-10 bijlapt voor verzekering.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za sep 22, 2007 13:52

foto's is handig maar niet noodzakelijk,stel zelf de fiche mee op met de man die de wagen aflevert en ga samen 3x rond de auto elk klein detail(steenslag op de grilml enz.)markeren en dan kom je ook niet voor verrassingen te staan,ik heb althans nog nooit problemen gehad en toch al een keer of negen gehuurd :thumbup:



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » za sep 22, 2007 19:38

Inderdaad niet noodzakelijk maar wel handig. Vriend van me had auto geregeld en langs een paar deukjes gekeken. Daarbij had die gast van het autoverhuurbedrijf ook die deukjes vergeten te noteren.

Oftewel bij terugkomst was het raak, maar we hebben het vorige rapport opgevraagd en daar stonden ze wel op. Bij problemen dus altijd vorige rapporten opvragen !!!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » za okt 06, 2007 20:59

Jongens, tijdens mijn interior tripje dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om met een crossmotor (250cc) een paar weken door het platteland te crossen daar. Natuurlijk ook veel dorpjes/stadjes aan doen.

Nu heb ik geen motorrijbewijs maar zit zo nu en dan wel eens op de crossmotor (beetje in het bos crossen). Hoe zit dat in Brasil? Kun je zonder NL motorrijbewijs daar een 250cc huren?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » zo okt 07, 2007 13:27

no stress
als ik zie in welke staat de meeste motors ginder rondrijden zou ik toch maar voorzichtig zijn om een motor te huren en in het bijzonder een crossmotor,zelf heb ik een tiental jaren competitie motorcross en rallyraids gereden en als je weet dat je om in de week een uurtje te trainen met de motor al vlug het driedubbele in tijd moet sleutelen om de motor in perfecte conditie te houden zou ik het niet al te vlug betrouwen om daar met een crossmotor rond te toeren hij is trouwens gemaakt om in het terrein te rijden en zeker niet op verharde wegen en een crossmotor die niet de volle 100% in orde is is voor mij als een moordwapen! ik zou dan eerder voor een enduro gaan,er zijn daar genoeg 250cc viertakten honda's te huur die zijn makkelijker te hanteren dan een nerveuze 2takt crossmotor(naar mijn bescheiden mening).
grtj
maxx



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » vr okt 12, 2007 14:54

Dank je voor de tip Maxx, denk je dat het mogelijk is zo'n ding te huren zonder motorrijbewijs? Of gaat dat niet lukken ivm verzekering? Lijkt me toch wel erg gaaf om met zo'n ding het platteland door te crossen.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za okt 13, 2007 06:15

ik denk dat je zonder problemen zonder motorrijbewijs er toch één kan huren maar bij een controle onderweg zou je wel in de problemen kunnen komen.
grtjs
maxx



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » za okt 13, 2007 14:26

In Nederland kun je ook auto of motorrijden zonder rijbewijs, maar als je gepakt wordt ben je de lul. Ik denk dat je in Brazilie dan nog een groter probleem hebt, ik zou het risico niet nemen in ieder geval.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za okt 13, 2007 15:24

dat is wat ik met mijn vorige posting al aangaf.



Plaats reactie