Auto huren

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Auto huren

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 07:52

Lees dat sommige mensen hier een auto huren en lekker door de nordeste karren. Lijkt me zelf ook een leuk idee!

Heb echter nog nooit een auto gehuurd in Fortaleza en je hoort verhalen dat je wel een beetje moet oppassen. Zit eigenlijk met de volgende vragen:

- Waar in Fortaleza een auto te huren (zonder achteraf gezeik)?
- Wat ben je ongeveer kwijt (las iets van 60 r$ per dag)?
- Wat gebeurd er als je schade rijdt (neem aan dat je bij die 60 r$ per dag ook een verzekering krijgt zonder eigen claim)?
- Wat voor'n bijzonderen wegen/plaatsen moet je heen rijden?
- Nog andere Do's and Dont's?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 19:03

ik heb al bij meerdere firma's een auto gehuurd vanuit belgie via internet o.a.bij Unidas,Avis en Hertz maar voor 60 real heb je daar niks,laatst in mij heb ik er één gehuurd bij BSB in fortaleza via een kennis,de wagen is geleverd en afgehaald aan mijn appt. voor 60 real full verzekerd(laat je daar niet bij vangen want ze proberen je vanalles en nog wat aan te smeren) een ford fiesta met airco en cd speler de baas zelf heeft hem gebracht een corpulente joviale man.
BSB rent a car
Jeferson Barros
Rua alice,390
cidade dos funtionarios
60822-610 Fortaleza
mobielphone:(85)9608.8597
telefoon:(85)3279.2533
e-mail:bsbrentacar@bol.com.br



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 20:19

Goede tip maxx, ik ga even die mensen mailen! Lijkt me leuk om met een maat een beetje de omgeving te bekennen daar!

Toevallig nog leuke dorpjes of routes in de aanbieding? ;)



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 18, 2007 13:20

moet je zeker doen ik zal straks even wat tips posten wegens nu direct geen tijd werk,werk,werk :(
groetjes maxx



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » wo jul 18, 2007 13:22

Is goed Maxx, zit nu ook op het werk ;) Ben de komende tijd toch vaak hier te vinden omdat ik eind Augustus weer een maandje ga, even dus snel een todo schemaatje opstellen.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » do jul 19, 2007 20:58

hallo no_stress
hier enkele route's zoals belooft:
1) jericoara(waar je al bent geweest maar ik zou toch een keertje terug gaan. Snelle route +- 320km neem de br222 fortaleza-caucaia-sao luis do curu-umirim-itapipoca -amontada-morinhos-acarau daar neem je de ce185 naar cruz-jijoca de jericoara als je zelf met de auto bent neem je daar een gids kost je 20à30 real endie gaat dan mee in de auto voor de laatste 20à30 km waarvan een stukje over de duinen en een kilometer of 7 over het vlakke strand echt de moeite waard(in mei ben ik s'avonds rond 9u aangekomen in het stikdonker door de duinen en over het strand dat is echt wel bangelijk).ik raad aan van is te gaan kijken bij pousada Capitao Tomaz die is op het strand gelegen.
Ginds moet je zeker een buggy tour doen naar enkele mooie meren o.a lagoa azul en lagoa tatajuba als je tatajuba doet zou ik zeker vragen om tot in camocim te rijden is ook de moeite waard.
Wanneer je naar jeri rijd kan je ook de kleinere kustwegen nemen maar dit is een vele langere route ook in tijd dan moet je al vlug rekenen op 7à8 uur rijden je kan dan beter ergens overnachten icarai aan de kust is halfweg.

2)canoa quebrada snelle route vanuit fortaleza de ce140 richting eusebio-aquiraz-pindoretama-cascavel-beberibe-fortim-aracati vandaar de br304 nemen richting Canoa.Interessante stops zijn achtereenvolgens Prainha-Capongabeach-morro branco-pr-Praia das fontes-praia da barrinha.
als je bij topic Canoa kijkt op dit forum heeft muntje daar een link gezet naar een filmpje op youtube daar kan je al kennis maken met de schoonheid van Canoa,ook daar zeker een buggytocht doen en zeker camarao eten want die zijn er ongelooflijk lekker er zijn daar vele kwekerijen in de buurt.Op zaterdag uitgangsdag!!!!
3) Guaramiranga(binnenland) +-120km vanuit fortaleza de ce165 richting maranguape-palmacia-pacoti-guaramiranga je kan dan verder naar baturite,dit is puur voor de natuur je hebt er hoegenaamd geen uitgangsleven, je hebt daar het hoogste punt van Ceara ik geloof zoiets van een 900m prachtige prentkaartzichten,mooie watervallen en meren heb je daar,ik heb er overnacht in een klooster op een flank van een heuvel maar naar het schijnt is dit nu verlaten en vervallen,er is een mooie pousada uitgebaat door een duitser goed en niet duur ook mooi gelegen,ik moet zijn gegevens nog ergens hebben die zal ik je later nog laten weten.
Dit zijn zowat de beste bestemmingen in de directe omgeving,ik ben zelf al tot op de grenzen met rio grande do norte,piaui en paraiba gereden maar ik zou als ik u was eerst dit is proberen.
ik hoop dat je hier iets mee kan het zelf rijden op zich vind ik na zovele keren nog altijd een belevenis,er zijn prachtige dingen te zien onderweg en als je wil kan je veel contact met de plaatselijke bevolking hebben,ik heb maar een kleine beginbasis van het portugees maar als je wil kan er veel,onderweg drink je flessen bier (600ml) aan 1.5 à 2 real een cola 1 real en eten doe je in een churascaria voor 5 real (barbeque)met drinken incl.
groetjes
maxx



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » do jul 19, 2007 21:05

Hey Maxx, hartstikke top dat je de moeite neemt voor zo'n reply !!! Hier heb ik echt wat aan, ga het uitprinten en in m'n todo lijst plakken :) Als je nog de naam van de pousada van die duitser vindt hoor ik het graag.

Spreek zelf ook basisportugees en degene met die ik ga ook dus dat komt helemaal goed :D



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » wo jul 25, 2007 09:19

:GMC:



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 25, 2007 09:37

mooie kar muntje maar nogal prijzig vrees ik :)



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma aug 20, 2007 16:24

In de straat van mijn appartement (Altavista) zit een autoverhuurbedrijf. In dezelfde straat als Holiday Inn (begin Beira Mar), straat haaks op hamburgertent Belebu. Heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens mij kun je er auto's huren. Succes er mee!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » ma aug 20, 2007 23:34

Woensdag vertrekken we, bedankt voor alle tips.

Ps Maxx: als je je nog het adres van die duitser kunt herinneren hoor ik het graag :)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di aug 21, 2007 08:30

Veel plezier No_Stress... we horen de avonturen wel na terugkomst! Ik hoop dat je deze site ook een beetje kunt promoten, hehe... :D


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di aug 21, 2007 19:09

Heb geen kaartjes dus kan niks voor je rondstrooien Salseros :( Maar als ik wat nlers tegenkom zal ik eens over het forum beginnen ;)



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di aug 21, 2007 21:36

hallo no_stress
ik hoop dat ik nog op tijd ben met het adres:
hotel hofbrauhaus
http://www.hofbrauhaus-brasil.com
als je even googled en je tikt guaramiranga in krijg je een heleboel informatie over de bezienswaardigheden in de buurt alsook kan je foto's vinden zodat je een beetje een gedacht kunt vormen van wat je daar kan verwachten,er staan ook nog andere hotels en pousada's op keuze genoeg!
een geweldige vakantie gewenst en spring zeker is binnen bij filip op de beira-mar en doe hem de groeten van mij en drink maar een biertje op mijn kosten,ik betaal dat eind november wel :D



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di aug 21, 2007 22:08

maxx je bent nog op tijd, ben nog wat informatie aan het binnenzuigen. Bedankt voor het posten van het adres, zal eens kijken of we er langs kunnen rijden.

Wie is filip btw en waar zit hij ergens op Beira Mar?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di aug 21, 2007 22:28

Wie is filip btw en waar zit hij ergens op Beira Mar?
Filip de Belg... een leuk kroegie van een Belg. Hij zit aan het einde van de Beira Mar, schuin tegenover de vismarkt. Je hebt op een hoek een restaurant dat "Las pampas" heet en daarnaast zit hij.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo aug 22, 2007 09:27

hallo no_stress
filip is een belg die een barretje heeft op de beira-mar nr 4444 een 100 tal meters voor hotel sambura waar ook veel nederlanders komen het noemt Belga Launches.
veel plezier ginder! :D



Ashwin
Artikels: 0
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 20:05
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ashwin » wo aug 22, 2007 12:58

Filip is inderdaad een hele fijne gozer. Ik ben daar altijd in de vooravond te vinden. Hij is een echte Fortaleza voetbalsupporter.....Het is trouwen net voor Hotel Vela Mar....of vlak naats het postkantoortje. Veel plezier bij Belga Lanches.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » ma sep 03, 2007 01:10

Goedenavond beste heren, inmiddels ben ik (en een maat van me) weer een tijdje in Fortaleza en zijn we net teruggekomen van een leuke trip in het binnenland van de Ceara.

Uiteraard hebben we daarvoor een auto gehuurd en alles ging goed tot we op de terugweg waren en er een klein ongelukje gebeurde:

We stonden stil en een persoon reed achteruit in op onze auto. Nou hebben we niet veel schade maar we hebben een deposit/eigen risico van 1500 r$. Nou ken ik die boefjes hier wel dus dat zal lappen worden. Wel jammer want we zijn verzekerd maar dan met die eigen risico van 1500 r$.

Nou wil ook nog het geval dat de persoon in kwestie een agent in burger was (niet aan het werk), dus aangifte doen ed zal wel weinig zin hebben. We hebben wel fotos gemaakt van zn ID/badge en schade van beide autos maar ik heb weinig vertrouwen in het 'rechtsysteem' hier dat dat netjes wordt afgehandeld en wij onze schade vergoed krijgen. Hij gaf wel aan dat het goed kwam maar aan zn houdingen zagen we genoeg :)

De deposit is gedaan met een mastercard. Naar mijn idee is het iets tussen de verhuurder van de auto en de persoon (agent) in kwestie.

Nog ideeen om de schade beperkt te houden?

Grtz uit Brasil!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma sep 03, 2007 12:37

Dat is knap balen! Je zou die R$ 1500,00 natuurlijk terug moeten krijgen, daar de schade niet door jullie is veroorzaakt. De vraag is alleen hoe lang dat duurt voordat de verzekering eruit is (zit je waarschijnlijk alweer in Nederland). Het tempo zal daar wel op een laag pitje staan in vergelijking met Nederland.
Ik hoop voor je dat het snel afgehandeld wordt, succes in ieder geval.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie