Overvolle en oude luchthavens Brazilië zijn knelpunt WK 2014
Overvolle en oude luchthavens Brazilië zijn knelpunt WK 2014
'Overvolle en oude luchthavens in Brazilië zijn knelpunt voor WK 2014'
Maandag, 22 november 2010 om 23:17De Braziliaanse overvolle en ouderwetse luchthavens zijn een knelpunt voor het land met het oog op het WK in 2014. Dat zegt de Minister van Sport, Orlando Silva, maandag. De bewindsman waarschuwt dat er niet genoeg vooruitgang van de luchthavens in de grote gebieden is geboekt. “Momenteel heb ik een erge bezorgdheid over de vliegvelden”, aldus Silva aan diverse lokale media.
“Als we rekening houden met een evenement van deze omvang en dat Brazilië al een enorm land is en dat je alleen per vliegtuig kan reizen, realiseren we dat dit het grootste risico is voor het WK in 2014.” Het Zuid-Amerikaanse land kent geen treinen voor de lange afstand en veel snelwegen zijn ‘in een slechte staat’. Er zullen twaalf speelsteden zijn, veel liggen duizenden kilometers uit elkaar. Uit een recent door adviesbureau McKinsey and Co gepubliceerd rapport bleek dat zeven van de twintig potentiële vliegvelden moeite hebben met de ‘overbevolking’.
Uit het onderzoek bleek dat de luchthavens een capaciteit herbergen voor 126 miljoen passagiers per jaar, wat in 2014 op de 146 miljoen mensen zal liggen. Silva bekritiseert tevens de autoriteiten op vlieggebied, Infraero. “Ik denk dat Infraero haar gedrag moet veranderen, gedrag, houding en attitude. Anders kan Brazilië in moeilijke situaties terechtkomen in 2014.”
De paspoort controle mag in die tijd ook wel wat sneller, anders is de wedstrijd al afgelopen, eer dat je er dooheen bent.
Maandag, 22 november 2010 om 23:17De Braziliaanse overvolle en ouderwetse luchthavens zijn een knelpunt voor het land met het oog op het WK in 2014. Dat zegt de Minister van Sport, Orlando Silva, maandag. De bewindsman waarschuwt dat er niet genoeg vooruitgang van de luchthavens in de grote gebieden is geboekt. “Momenteel heb ik een erge bezorgdheid over de vliegvelden”, aldus Silva aan diverse lokale media.
“Als we rekening houden met een evenement van deze omvang en dat Brazilië al een enorm land is en dat je alleen per vliegtuig kan reizen, realiseren we dat dit het grootste risico is voor het WK in 2014.” Het Zuid-Amerikaanse land kent geen treinen voor de lange afstand en veel snelwegen zijn ‘in een slechte staat’. Er zullen twaalf speelsteden zijn, veel liggen duizenden kilometers uit elkaar. Uit een recent door adviesbureau McKinsey and Co gepubliceerd rapport bleek dat zeven van de twintig potentiële vliegvelden moeite hebben met de ‘overbevolking’.
Uit het onderzoek bleek dat de luchthavens een capaciteit herbergen voor 126 miljoen passagiers per jaar, wat in 2014 op de 146 miljoen mensen zal liggen. Silva bekritiseert tevens de autoriteiten op vlieggebied, Infraero. “Ik denk dat Infraero haar gedrag moet veranderen, gedrag, houding en attitude. Anders kan Brazilië in moeilijke situaties terechtkomen in 2014.”
De paspoort controle mag in die tijd ook wel wat sneller, anders is de wedstrijd al afgelopen, eer dat je er dooheen bent.
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Ik vrees gigantische verkeersproblemen in 2014. Nu al loopt (bijvoorbeeld) de Abolicao vol, in de spits ben je al een uur onderweg vanaf Salebrasa naar het centrum. Ik vraag me af of en hoe ze dat nog kunnen oplossen, de kans is vrij klein denk ik.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
De enige luchthaven van Brazilië die echt voorzien is op een sterke toename van passagiers is Recife, de rest zit aan zijn plafond. Schitterend gebouw ook.
Jobim in Rio en Guarulhos in São Paulo dateren uit de jaren '70 en zitten aan hun capaciteitenplafond wat het verwerken van passagiers in de huidige infrastructuur betreft en besteden dan nog heel wat van hun binnenlands vliegverkeer uit een kleinere centrumvliegvelden als Congonhas of Santos Dumont, die in Europa daar nooit de licenties voor de type toestellen die ze daar gebruiken zouden krijgen aangezien de veel te korte runways in een residentiële omgeving (zeker wat Congonhas betreft).
Fortaleza Pinto Martins, vrij recent gebouw (1998). Inbegrijpelijk dat men slechts zulke beperkte capaciteit heeft voorzien bij het ontwerp. En nu de nieuwe cargo terminal er vlak naast is gebouwd moeilijk uit te breiden.
Fortaleza is qua inwoners de grootste stad in het noordoosten, maar toch wordt Recife aanzien als de belangrijkste stad. Ik heb de indruk dat Fortaleza altijd de kaas van hun brood laat pikken en domme beslissingen neemt. Er is ook leven na het WK hé, Brazilië is booming economie en zeker in de noordoosten kan een interessant investeringsklimaat voor Europese bedrijven worden gecreëerd, maar ze lijken dat daar hoe dan ook niet te willen snappen. Ze houden zich liever bezig met alles wat de toeristen (1 van hun primaire bronnen van inkomsten) aantrekt te doen verdwijnen.
Jobim in Rio en Guarulhos in São Paulo dateren uit de jaren '70 en zitten aan hun capaciteitenplafond wat het verwerken van passagiers in de huidige infrastructuur betreft en besteden dan nog heel wat van hun binnenlands vliegverkeer uit een kleinere centrumvliegvelden als Congonhas of Santos Dumont, die in Europa daar nooit de licenties voor de type toestellen die ze daar gebruiken zouden krijgen aangezien de veel te korte runways in een residentiële omgeving (zeker wat Congonhas betreft).
Fortaleza Pinto Martins, vrij recent gebouw (1998). Inbegrijpelijk dat men slechts zulke beperkte capaciteit heeft voorzien bij het ontwerp. En nu de nieuwe cargo terminal er vlak naast is gebouwd moeilijk uit te breiden.
Fortaleza is qua inwoners de grootste stad in het noordoosten, maar toch wordt Recife aanzien als de belangrijkste stad. Ik heb de indruk dat Fortaleza altijd de kaas van hun brood laat pikken en domme beslissingen neemt. Er is ook leven na het WK hé, Brazilië is booming economie en zeker in de noordoosten kan een interessant investeringsklimaat voor Europese bedrijven worden gecreëerd, maar ze lijken dat daar hoe dan ook niet te willen snappen. Ze houden zich liever bezig met alles wat de toeristen (1 van hun primaire bronnen van inkomsten) aantrekt te doen verdwijnen.
En die gaan overdag met hun krent in een Barraca op Praia do Futuro gaan zitten krab eten en 's avonds op de Beira Mar rondhangen (net hetzelfde als buitenlandse toeristen doen) en het zijn net die zaken die Fortaleza weg wil. Dus hoe lang gaan ze nog komen?herm schreef:Wat betreft toerisme, is dit je persoonlijke mening, of wat is je bron?
Ik lees in Braziliaanse media dat het (binnenlandse) toerisme naar oa Fortaleza ieder jaar flink toeneemt, het gaat niet allemaal om de EU toeristen.
Als men echt de plannen wil uitvoeren dan hebben de toeristen geen andere keuze dan naar een van de kustdorpjes in Ceara te gaan (Canoa,...) of elders op vakantie te gaan.
En om verder op dat WK-thema in te gaan; ik persoonlijk heb bijlange na niet het gevoel dat de veiligheid er op vooruit is gegaan, in tegendeel. De PM showt wat met hun nieuwe terreinwagens maar dat is het dan ook. In mijn eerste jaren Fortaleza voelde ik mij veiliger dan nu (is het omdat ik toen een naïevere toerist was die de situatie niet echt kende, omdat ik nu een dochtertje heb die meegaat...? het kan zijn).
Volgens zeggen zijn er ook in Canoa plannen om de barracas op te ruimen. Hoe dom kun je zijn om juist de met name voor toeristen leuke dingen van Ceará op te doeken. Op de ene of andere manier snapt men niet altijd wat gewenst is. Zo vind ik het bijvoorbeeld verbazingwekkend dat Fortaleza het (blijkbaar) niet voor elkaar krijgt dat de inwoners in de stad blijven om carnaval te vieren. Als het cultuurgebonden is dat inwoners van Fortaleza carnaval vieren in de kleine dorpen van Ceará dan heb ik niets gezegd. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Fortal natuurlijk wel een goede zet is.
Voor wat betreft luchthaven "Pinto Martins" er is straks een alternatief in de vorm van het (straks) internationale vliegveld van Aracati. Ik ben echt benieuwd of internationale vluchten vanaf de opening (medio 2011?) op en van Aracati gaan vliegen. Dat zou leuk zijn voor Gringo's met vastgoed in Aracati en Canoa Quebrada maar minder leuk voor degenen die niet op drukte zitten te wachten.
Voor wat betreft luchthaven "Pinto Martins" er is straks een alternatief in de vorm van het (straks) internationale vliegveld van Aracati. Ik ben echt benieuwd of internationale vluchten vanaf de opening (medio 2011?) op en van Aracati gaan vliegen. Dat zou leuk zijn voor Gringo's met vastgoed in Aracati en Canoa Quebrada maar minder leuk voor degenen die niet op drukte zitten te wachten.
Aracati ligt op ruim 150 km afstand, hoewel de weg daarheen straks volledig 4 baans lijkt te worden is dat toch wel een beetje te ver als serieuze optie. Ik ga ervan uit dat er tijdens de WK in totaal minder toeristen in de stad zullen zijn dan in juli als de miljoenen Brazilianen(bv uit het zuiden) zelf op vakantie gaan , dus dat moet geen enkel probleem zijn. Stijgende grond en huizen prijzen is voor iedereen prettig aan de verkoopzijde, dus wat heeft het er dan mee te maken of de eigenaar daarvan een braziliaan is of niet?
Het hangt er van af hoe je die plannen wil begrijpen of niet. Het is niet alleen maar sluiten sluiten sluiten, ze willen ook wat verbeteren. Ik zag laatst toch een paar prachtige tekeningen van een nieuwe Beira Mar, jammer voor de huidige opzet maar niet per definitie slecht voor toerisme.Wade schreef:Als men echt de plannen wil uitvoeren dan hebben de toeristen geen andere keuze dan naar een van de kustdorpjes in Ceara te gaan (Canoa,...) of elders op vakantie te gaan..
Het zal allemaal nog heel lang duren dat sowieso.
Nada
De plannen van de gemeente voor de Beira Mar zijn om een voorbeeld te nemen aan Recife (Rua Boa Viagem) en Rio de Janeiro (Copacabana).
Beide boulevards zijn s'avonds levensgevaarlijk om te wandelen en er staan om de zoveel meter een klein kiosk voor een drankje en een lanche.
Maar je ziet er dan ook bijna niemand in de avond.
Beide boulevards zijn s'avonds levensgevaarlijk om te wandelen en er staan om de zoveel meter een klein kiosk voor een drankje en een lanche.
Maar je ziet er dan ook bijna niemand in de avond.
waar haal je dat vandaan rap?ik ben deze maand nog 12 dagen in rio geweest(waar ik trouwens wisselde aan 2.35 tegenover 2.25 of minder in fortaleza)
en verschillende dagen tot 1 a 2 uur s'nachts op de copacabana bij een baracca gezeten en te voet terug naar het appt. gewandeld over 2 kilometers,wat de drukte betreft raakt de beira-mar de hielen van de copacabana niet eens,het begint al van een uur of vier en duurt tot in de nacht je ziet er ook de raarste dingen en mensen die je nergens anders ziet,ga je is een keer updaten daar dan ben je terug mee,ik heb er op 1 jaar 3 keer geweest met een aansluitende vakantie in fortaleza dus zal ik wel weten waar ik het over heb.
en verschillende dagen tot 1 a 2 uur s'nachts op de copacabana bij een baracca gezeten en te voet terug naar het appt. gewandeld over 2 kilometers,wat de drukte betreft raakt de beira-mar de hielen van de copacabana niet eens,het begint al van een uur of vier en duurt tot in de nacht je ziet er ook de raarste dingen en mensen die je nergens anders ziet,ga je is een keer updaten daar dan ben je terug mee,ik heb er op 1 jaar 3 keer geweest met een aansluitende vakantie in fortaleza dus zal ik wel weten waar ik het over heb.
De boulevard buiten beschouwing gelaten, nergens zo gezellig als de barracas zoals op Praia de Futuro, op Copacabana moet je zelf je strandstoel en frigobox meebrengen.maxx schreef:waar haal je dat vandaan rap?ik ben deze maand nog 12 dagen in rio geweest(waar ik trouwens wisselde aan 2.35 tegenover 2.25 of minder in fortaleza)
en verschillende dagen tot 1 a 2 uur s'nachts op de copacabana bij een baracca gezeten en te voet terug naar het appt. gewandeld over 2 kilometers,wat de drukte betreft raakt de beira-mar de hielen van de copacabana niet eens,het begint al van een uur of vier en duurt tot in de nacht je ziet er ook de raarste dingen en mensen die je nergens anders ziet,ga je is een keer updaten daar dan ben je terug mee,ik heb er op 1 jaar 3 keer geweest met een aansluitende vakantie in fortaleza dus zal ik wel weten waar ik het over heb.
Zelf ben ik al wat jaartjes niet meer in Rio geweest, maar wat ik gepost heb, kwam van verhalen mensen die daar wel nog niet zo lang geleden geweest zijn.
In Recife ben ik wel geweest ruim een jaar geleden.
Het is de stad met een open riool.Stinkt een uur in de wind voor diegene die daar wonen zullen er wel aan gewend zijn anders begrijp ik niet dat ze dan nog trek in eten hebben.
En de boulevard lijkt wel een snelweg alleen maar autos .
Niks geen barracas en zeer onveilig, wat mij ook verteld werd door het hotelpersoneel.
Daarbij "barracas" staan op het strand en niet aan de overkant van de weg.
In Recife ben ik wel geweest ruim een jaar geleden.
Het is de stad met een open riool.Stinkt een uur in de wind voor diegene die daar wonen zullen er wel aan gewend zijn anders begrijp ik niet dat ze dan nog trek in eten hebben.
En de boulevard lijkt wel een snelweg alleen maar autos .
Niks geen barracas en zeer onveilig, wat mij ook verteld werd door het hotelpersoneel.
Daarbij "barracas" staan op het strand en niet aan de overkant van de weg.
- Jantje beton
- Artikels: 0
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59
Ik denk dat Recife geen behoefte meer heeft een stad te zijn voor strandgangers. Hiervoor ga je naar Porto De Galinhas.rap schreef: In Recife ben ik wel geweest ruim een jaar geleden.
Het is de stad met een open riool.Stinkt een uur in de wind voor diegene die daar wonen zullen er wel aan gewend zijn anders begrijp ik niet dat ze dan nog trek in eten hebben.
En de boulevard lijkt wel een snelweg alleen maar autos .
Niks geen barracas en zeer onveilig, wat mij ook verteld werd door het hotelpersoneel.
Daarbij "barracas" staan op het strand en niet aan de overkant van de weg.