Maandlasten in Fortaleza

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Felix

Re: Maandlasten in Fortaleza

Bericht door Felix » zo mar 22, 2009 15:59

@Vikivaporups

Waar is de garantie dat de stroman er niet met je hele hebben en houden vandoor gaat?
Sinds wanneer is een contador (boekhouder) een stroman?
Welke zaak heb je in Fortaleza en hoeveel mensen zijn er niet gestrand, en stranden nog steeds, waar jij nu succes hebt?
En sinds wanneer doet men in NL eerlijk zaken en wie garandeert dat je op een gegeven moment geen fiscus op je dak krijgt in Brazilië?
En wie zegt dat Maarten verpietert en dat hij liever bij de toeristen zou zitten? Niet iedereen verkoopt zich alleen maar uitsluitend voor geld.
En wie zegt dat de mensen met een wat kritischer blik zoveel tegenslagen achter de rug hebben en is het niet zo dat tegenslagen lauterend werken en je dichter bij de realiteit brengen? De ervaringen van Maarten en Sponzzzo zijn goud waard en behoeden anderen voor valkuilen. We mogen blij zijn dat ze hun ervaringen op een forum als dit willen delen.
Wat heeft een en ander met leeftijd te maken? Je ziet juist steeds dat jonge onervaren mensen het helemaal niet redden.
Is het trouwens niet zo dat de toeristen het met deze crisis in toenemende mate laten afweten?
Maar kom eens op, welke is jouw zo sucesvolle zaak?

Sponzzzo

Bericht door Sponzzzo » zo mar 22, 2009 16:46

Ach.. dat gesjoemel betaald z'n "face-liften", botoxen, snuifjes, en z'n blauwe pilletjes.
Dat is de informatie die ik heb en krijg.
Hij voelt zich jong !!!
Alles via een stroman
Mag ik je helpen daar over te STRUIKELEN !!!!!!!!!!!!!
Je bent het waard.

Sponzzzo

Bericht door Sponzzzo » zo mar 22, 2009 17:09

via stromannen (aranhas)
Kijk, dat noemen we hier "Laranjas"
Dat is héél wat anders.
Ondanks je comentaren begrijp je nog steeds geen snars van Brailie.
Wedden dat jij, je zonen in Nl, een verzekering hebben in Nederland om (in geval dat) jou CADAVER te kunnen repatrieren naar Nederland, waar je je tenslotte thuis voelt. (Maar er DAAR zelf ook NIETS van terecht gebracht hebt).
al redelijk op leeftijd
Hangt er van af.
"Holle-Bolle-Gijs" in Natal is jonger dan wij. Maar de methadon jaren tellen dubbel, dus.....................
De SH eigenaar... een lachertje natuurlijk.

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mar 22, 2009 18:58

vikivikidurdur schreef:Luister niet teveel naar deze zeurpieten, naar wat ik kan zien heeft mijnheer Sponzzzo nog nooit een eigen zaak gehaden zit mijnheer Maarten ergens achteraf ver weg van de toeristen (= geld) te verpieteren.
Je kan ook reageren zonder direct (en onterecht) op de man te spelen.
Dat je niet "kan zien" dat niet alle toeristen gelijk staan aan geld is jouw probleem, niet het mijne.
Beide heren zijn al redelijk op leeftijd en hebben al heel wat tegenslagen in Brazilie achter de rug, vandaar hun geklaag en pessimisme
Leeftijdsdiscriminatie. Zinloos gehak. Realisme is wat anders dan pessimisme.
Ikzelf heb al een aantaljaren een zaak in Fortaleza, ben er verliefd op geworden,heb m'n boelje bij elkaar gepakt en ben begonnen.
Wat voor zaak ? CNPJ ? Alvara etc ?
Alles via een stroman, de receita federal (soort belastingdienst) wil je liever niet in je nek hebben. Een goeie contador kan dit soort dingen snel regelen.
Die stroman klinkt niet erg betrouwbaar, wettig gezien. Maar inderdaad heb je een socio nodig voor een Ltda, en als die de administrador moet zijn moet dat volgens de wet een Braziliaanse inwoner zijn. Een goede contador kan dat regelen, maar niet in een paar weken.
De receita federal *is* de belastingdienst, bij de weg.
Advies: blijf ver weg van de chagerijnige Nederlanders in Brazilie,zoalsop dit prikbord, trek je eigen plan en ga er voor. Ik ken persoonlijk heel wat succesvolle Nederlanders in de kustplaatsen die allemaal op dezelfde manier via stromannen (aranhas) hun centavos verdienen (Brazilie is geen NL he, met eerlijk zakendoen lig je zo in de goot)
Met oneerlijk zaken doen ook. Of erger.
Advies2: Wil je iets in de horeca beginnen, doe het in de kustplaatsen.
Vooral. Dat doet iedereen al, dus dan heb je lekker veel concurrentie van al diegenen die denken dat er in Brazilie geen wetten bestaan.
Advies3: Blijf ver weg van schoonfamilies.
Jack heeft geen Braziliaanse schoonfamilie. Dom gehak dus.
Stuur me een PM als je meerwilt weten.
Hoezo ? Is het niet geschikt om in het openbaar te bespreken ?

(ik maak je, wellicht geheel ten overvloede, attent op de huisregels. Als je zo door gaat bestaat dit account ook niet al te lang meer)

Felix

Bericht door Felix » zo mar 22, 2009 20:06

@Vikivaptorups

Ik woon nu 39 jr in Brazilië en heb nog niet van Nederlands overheidsgeld geleefd. Altijd gewerkt, ook nu nog.
Dus hoezo mislukte Brazilië kenner?

Maar, waarom durf je naam van je goedlopende zaak niet met ons te delen? En hoe zit dat nu met het verminderde toerisme?

Felix

Bericht door Felix » zo mar 22, 2009 20:24

Viki, ik vermoed eigenlijk dat je een clone van JimVe bent.

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mar 22, 2009 20:57

vikivikidurdur schreef: De echte succesvolle ondernemer zul je hier helaas niet aantreffen.
Klopt, jij dus ook niet
Ik word gelijk bedreigdmet het opheffen van mijn account (waarom? omdat ik mislukkingen laat zien?)
Je wordt niet "bedreigd", Je wordt verzocht de huisregels in acht te nemen. En dat doe je dus niet.
Helaas wordt dit soort postings me niet in dank afgenomen.
Sterker nog, dit soort arrogant gedrag en de indruk wekken dat de hollander alles beter weet dan de zgn onbetrouwbare Braziliaan is ongewenst in dit land. Dat mag een mening zijn waarmee je het niet eens bent, en daarom geen reden om je te verwijderen, maar niettenmin vind ik het trollerij.

Net als Felix heb ik de indruk dat je een JimVe kloon bent, en aangezien niet alleen dat account, maar ook de persoon achter het account, is geband (voor altijd) wegens ongewenste activiteit in dit forum, zal het duidelijk zijn dat we als moderators weinig geduld gaan hebben met je ongenuanceerde geblaat.

Normaal ga ik daarover niet eens in discussie, maar het lijkt me duidelijk dat het aanzetten tot wetsovertredingen alleen al genoeg reden is om een ernstige waarschuwing uit te delen.
Je kan op zijn hoogst proberen ons te overtuigen van ons ongelijk door openheid van zaken te geven.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma mar 23, 2009 05:38

@Jack:

Ik had het al gezegd, een aantal postjes geleden, er zijn mensen die BEWEREN dat het in Brazilie veel eenvoudiger kan.

Helaas wel met onwettige middelen.
Omkoping van ambtenaren, cadeautjes voor zijn kinderen, bedrijfjes zonder de benodigde vergunningen en papieren, corruptie, smeergelden, belastingontduiking, misbruik maken van openbare voorzieningen, illegaal werken en verblijven, enzovoorts enzovoorts.
Stuk voor stuk strafbare feiten.
Wetsovertredingen die je je niet kan veroorloven, als je een visum hebt. Want een visum kan worden ingetrokken.

Het zal duidelijk zijn det we vicidur (2x) al kennen, onder diverse schuilnamen. In negatieve zin. Zijn "adviezen" zijn er kennelijk op gericht om mensen in de ellende te helpen. Daar steken wij dus zsm een stokje voor.

In dit geval, na het even te hebben aangezien, met een permanente ban.

Ik zal je ook vertellen waarom ik me daar druk over maak.

Ik ben dankbaar, jawel, dat Brazilie mij heeft geaccepteerd als inwoner. Ik acht de Brazilianen hoog, al zijn er een paar die ik minder mag en al zijn en soms wat problemen met sociale en raciale discriminatie.
Ik respecteer mensen die mij respecteren. Het is wederzijds, ik speel geen spelletjes. Ik vertrouw mensen die mij vertrouwen, maar ik ben open en eerlijk. Probeer mij niet te beduvelen, want dan krijg je wat terug.

En dan nog iets: ik zeg dit uit de grond van mijn hart. Ik heb over het algemeen minder problemen met de Brazilianen dan met bepaalde categorieen buitenlanders. Mensen die kennelijk vinden dat ze superieur zijn, omdat ze nou eenmaal uit de 1e wereld komen, en Brazilianen inferieur omdat ze de pech hadden in een 3e wereldland geboren te worden. Of mensen die zichzelf *altijd* superieur vinden, ongeacht wat.
Dat soort arrogantie zie ik bij Brazilianen bijna nooit, en bij Nederlanders regelmatig. Het spijt me dat te moeten zeggen.

Wat is dat ? Slechte opvoeding ? Mislukt in europa, dus afreageren ?

En om de een of andere reden krijg ik de indruk dat die weekeindmiljonairs geconcentreerd zijn in Fortaleza. Lees de twee fora die daar speciaal aan zijn gewijd, dan weet je vast waar ik het over heb. Correct me if I´m wrong.

Hoe dan ook. Bepaal je eigen strategie. Neem niet alles voor waar aan, want er zijn zat mensen die er geen been in zien valse of foutieve informatie te verschaffen.
Emigratie is iets dat je goed moet voorbereiden. Zeker met een gezin. Brazilie is Nederland niet, er is geen sociaal opvangnet, je moet het zelf klaren. Brazilie mag een tropisch paradijs zijn wat natuur betreft, maar in sociaal en economisch opzicht is het soms knokken. Je moet een nieuw leven opbouwen, vrienden maken, netwerken, om te overleven op den duur. En je hebt een financiele buffer nodig, laat ik zeggen 1 a twee jaar met minimale of geen inkomsten, stel ongeveer een ton in reais.

Bert

Bericht door Bert » ma mar 23, 2009 13:48

En om de een of andere reden krijg ik de indruk dat die weekeindmiljonairs geconcentreerd zijn in Fortaleza. Lees de twee fora die daar speciaal aan zijn gewijd, dan weet je vast waar ik het over heb. Correct me if I´m wrong.

Bij deze dus. Flink aangedikt door Carlos en Stoffer, en jij neemt dat zonder dat je er ooit bent geweest meteen aan. Geloof me ik kom uit Natal, en of je nu hier bent , in Fortaleza, in Marbella of in welke Turkse toeristenplaats dan ook, iedere Nederlander klaagt over het rumoer van zijn Nederlandse buurman.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma mar 23, 2009 16:38

Bert schreef:Bij deze dus. Flink aangedikt door Carlos en (Sponzzzo), en jij neemt dat zonder dat je er ooit bent geweest meteen aan. Geloof me ik kom uit Natal, en of je nu hier bent , in Fortaleza, in Marbella of in welke Turkse toeristenplaats dan ook, iedere Nederlander klaagt over het rumoer van zijn Nederlandse buurman.
Ik had het uiteraard over Brazilie, en ik had het met nadruk niet over rumoer. Die ruzie ben ik niet in geinteresseerd.

Ik had het over arrogant gedrag, en het negeren van wetten en regels. Ik had het over opzettelijke belastingontduiking, onder meer. Er kan aan het lijstje misdaden nog wel het een en ander toegevoegd worden, waaronder oplichting bijvoorbeeld, handel in visa etc. Allemaal informatie uit postingen op diverse fora, van de heren zelf. Daar hoef je niet voor naar Fortaleza. Of waar dan ook, want het is uiteraard niet alleen die stad. Het zijn ook niet alleen maar Nederlanders.
Waar ik tegen protesteer, is het kennelijke idee dat Brazilie een wetteloos land is, waar niets tegen corruptie etc gedaan wordt, en waar je dus naar hartelust kan graaien.
Als dat "succesvol ondernemen" is, dan nee, geef mijn portie maar aan fik.

Bert

Bericht door Bert » di mar 24, 2009 01:25

Je eerdere reactie doet anders vermoeden.

Sponzzzo

Bericht door Sponzzzo » di mar 24, 2009 12:18

@Bert,
Vriendje geworden in Natal met "vikivikidurdur" ???
Wel frapant hoe jij er altijd als hij (??) onder z'n vele pseudo's hier post, er als de kippen bij bent.
Maar Bert,
Jij bent nu toch ook (horeca) "ondernemer" (sic !) in Natal ?
Misschien zou je daar iets over kunnen vertellen (op z'n minst de geruchten tegenspreken), hoe je het allemaal doet, (volgens de regels en wetten met uitstekende salarissen (Carteira Assianada) voor je werknemers), je sukses, de crisis, etc ...............
Misschien behoor jij dus tot één van die "sukses-volle en geslaagde" ondernemers waar vikivikidurdur op doelt.
Kunnen we allemaal het even van jou leren........

:mrgreen:

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 02:20

Nee sponzzzz (ik zal je echte naam niet meer vermelden, excuses hiervoor) ik ben geen vriendjes met "vikivikidurdur", sterker nog, ik weet niet wie het is.
Ik ben er niet als de kippen bij als hij hier iets schrijft, ik ben er als de kippen bij als Maarten dit schrijft: En om de een of andere reden krijg ik de indruk dat die weekeindmiljonairs geconcentreerd zijn in Fortaleza. Lees de twee fora die daar speciaal aan zijn gewijd, dan weet je vast waar ik het over heb. Correct me if I´m wrong. Dát zit me dwars. Omdat het koren op de molen is van jou en die haai.
Je denkt dat heel de wereld dit forum mee leest, net zoals op die andere fora, maar dat is dus niet zo. Maar alles wat er geschreven wordt over die stad, wordt meteen de grond in geboord door sponzzzo, tubarão en de laatste tijd ook (subtiel) Maarten. Zonder dat er één van de drie er ooit geweest is, alleen Carlos in de kinderwagen. Maakt niet uit, maar hou dan eens op om mensen die wél interesse hebben in die stad steken onder water te geven, maar help ze met de kennis die je graag wil delen. Idem als mensen interesse hebben in een baan in Fortaleza. Het eerste wat er geroepen wordt is dat er meer is als Fortaleza en wat je daar niet wel gaat doen/ondernemen in die ******stad. Vul de sterretjes zelf maar in.

Ik zit inderdaad in Natal, ik kan geen geruchten tegenspreken want ik hoor/zie ze niet, en werk me kapot. Als het niet voor het restaurant is, dan is het wel voor mijn woning die nu half af is. Verder hoef je niets van me te leren want zoals ik al eerder schreef, ik schrijf er niet meer over omdat het, zeker door jou spons, vanaf het begin de grond in geboord werd. Ondanks dat ik me kapot werk, wat ik overigens niet anders gewend ben, ben ik iedere dag blij dat ik hier zit en niet in Nederland.

Sponzzzo

Bericht door Sponzzzo » wo mar 25, 2009 03:28

Nee sponzzzz (ik zal je echte naam niet meer vermelden, excuses hiervoor)
Bekentenis dat je het WEL gedaan hebt.

Jij weet PIEKFIJN wie hier allemaal achterzit.

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 03:37

Ja ik beken. Omdat heel het internet er vol mee staat en omdat jouw vriend het zo gedaan heeft dat je via google jouw naam meteen kan vinden. Doe daar niet zo zielig over, zeg. Ik kreeg voor straf een ban van een dag. Ik ben benieuwd of jij die nu ook krijgt omdat je maar liefst 2 namen met puntjes ertussen schrijft....

Proost, ik neem nog een Skol

Tubarao
Contacteer:

Bericht door Tubarao » wo mar 25, 2009 05:01

Bert schreef:Ja ik beken. Omdat heel het internet er vol mee staat en omdat jouw vriend het zo gedaan heeft dat je via google jouw naam meteen kan vinden. Doe daar niet zo zielig over, zeg. Ik kreeg voor straf een ban van een dag. Ik ben benieuwd of jij die nu ook krijgt omdat je maar liefst 2 namen met puntjes ertussen schrijft....

Proost, ik neem nog een Skol
Hahahahaha loser. Gaat het met jouw zaakje? Zo zie je maar wel grote muil hebben maar presteren zelf nu ik zo hoor hoo maar. En proberen anderen de les te leren over zaken doen en ondernemen terwijl je zelf nu geen reet presteerd. Pas op dat je biefstukje niet aanbrand hahahahaha. En gezegde in het Portugees: Deus nao mata mais achata. :twisted:

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 05:08

Haai je bent een vervelend mannetje.
-Ik lees niemand de les
-Ik heb geen grote muil
-Ik presteer genoeg maar dat ga ik jouw niet aan je neus hangen
-Toen Maarten zei dat je de eerste jaren geen winst kan maken, las ik niets van je, waarom nu wel
-Nogmaals ik kan het nog wel even uitzingen.

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 05:12

Carlos je leest niet goed of kennelijk lukt het niet. Mij maakt het niet uit of je eerder in Fortaleza was, maar je hoeft niet zo te schelden. Kijk ik zit nu mijn administratie van vandaag bij te werken en al die stapels reais te sorteren die ik vandaag verdiend heb, volle bak vandaag alweer. Jij mag nog even sparen voordat je weer een paar weken naar je Nederlandse vrienden in Salvador gaat om gezellig bier te drinken. In Natal zal ik je inderdaad niet zien. Eerlijk gezegd zal ik je niet missen.

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo mar 25, 2009 05:15

Heren

Ik heb er tabak van

Zodra het gaat over Fortaleza krijgt men een waas voor de ogen en gaat men schelden, treiteren en uitlokken

kappen of alles gaat op slot

PS het noemen van namen in negatieve zin, waar of niet, resulteert in een waarschuwing

Zie de huisregels verder

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 05:20

Maarten als je je zo gedraagt als moderator, dan ben je het niet waard. Sorry dat ik het zeg. Ik persoonlijk heb niets negatiefs gezegd. Jij insinueerde iets waar ik het niet mee eens was en de 2 grote vrienden mogen hun gang weer gaan. Goed van je dat je die onzin van spons weggehaald hebt, maar het schelden van onze haai zou volgens jouw vorige posting resulteren in een waarschuwing????? WAARDELOOS

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 05:22

En dan vragen anderen om mijn ervaringen te delen??? Ik wilde een poging doen, maar wacht nog maar even denk ik.

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo mar 25, 2009 05:41

Bert schreef:Maarten als je je zo gedraagt als moderator, dan ben je het niet waard. Sorry dat ik het zeg. Ik persoonlijk heb niets negatiefs gezegd. Jij insinueerde iets waar ik het niet mee eens was en de 2 grote vrienden mogen hun gang weer gaan. Goed van je dat je die onzin van spons weggehaald hebt, maar het schelden van onze haai zou volgens jouw vorige posting resulteren in een waarschuwing????? WAARDELOOS
Ten eerste: ik insinueerde niets waar jij ook maar iets mee te maken kan hebben
Ten tweede: Jij viel me aan op een bewering, maar je bleek niet goed gelezen te hebben.
Ten derde: ik heb dat nogmaal uitgelegd.
Ten vierde: nu insinueer jij iets dat je niet kan waarmaken. Welke 2 vrienden ? Ik heb hier geen vrienden.
Ten vijfde: klachten over postings niet in het openbaar, zend desnoods en PM naar de moderators

Een herhaalde waarschuwing resulteert in een tijdelijke ban. Het kan ook een permanente ban worden
Er zijn er inmiddels al een paar gegeven, alleen mijn internet is wat traag vandaag.

Nu gaan we lekker slapen, want we moeten morgen weer vroeg op

Bert

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 05:58

Ten eerste: ik insinueerde niets waar jij ook maar iets mee te maken kan hebben
--Kan kloppen, ik heb nergens iets mee te maken, het veel me op dat de naam Fortaleza wederom op een redelijk negatieve manier genoemd werd, al of niet letterlijk, en dat vind ik niet nodig en lijkt me koren op de molen van 2 personen
Ten tweede: Jij viel me aan op een bewering, maar je bleek niet goed gelezen te hebben.
--Ik heb het wel goed gelezen wn viel je niet aan maar corrigeerde je. Daar vroeg je zelf om
Ten derde: ik heb dat nogmaal uitgelegd.
--Dat klopt en ben ik er verder niet op ingegaan omdat dat niet nodig was
Ten vierde: nu insinueer jij iets dat je niet kan waarmaken. Welke 2 vrienden ? Ik heb hier geen vrienden.
--"De twee vrienden" betekent niet dat het jouw vrienden zijn. Je weet wat ik bedoel en je hoeft niet alles letterlijk te nemen. Een andere manier van discussiëren en schrijven wil niet zeggen dat je het niet hoeft te begrijpen. Als je alles letterlijk terug leest vind je altijd wel iets.
Ten vijfde: klachten over postings niet in het openbaar, zend desnoods en PM naar de moderators
--Bedankt voor de tip, ik zal er de volgende keer rekening mee houden. Felix kan onderschrijven dat ik bij onbegrip via PM duidelijkheid vraag en verschaf.

Ik neem nog een biertje. Skol vind ik trouwens wel het lekkerst.

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo mar 25, 2009 06:57

Bert schreef:. Maakt niet uit, maar hou dan eens op om mensen die wél interesse hebben in die stad steken onder water te geven, maar help ze met de kennis die je graag wil delen. Idem als mensen interesse hebben in een baan in Fortaleza. Het eerste wat er geroepen wordt is dat er meer is als Fortaleza.
Als je even terugleest in dit onderwerp, en welke vragen door de OP werden gesteld, denk ik dat er eerlijk antwoord is gegeven op basis van de kennis die er is. Ik had inderdaad mijn vraagtekens over de keuze voor Fortaleza, maar als iemand dat per se wil vind ik het prima. Er is inderdaad meer Brazilie dan Fortaleza, dat is een open deur maar misschien niet voor mensen die niet weten dat het NO niet bepaald het economisch centrum is. Voor toeristen wel, natuurlijk, daar zal ik niet over twisten.
Maar het was mij niet duidelijk of Jack wat in de toeristenindustrie, of horeca, ging doen. Jou wel ?

Ik rook ook een beetje onraad bij de prijs van een huis daar. Mogelijk weet ik te weinig van de lokale markt, maar 6 ton vond ik idioot hoog. Toen er (inmiddels gebande) mensen inbraken op de discussie bespeurde ik nog meer onraad. Ik heb bepaalde kennis, al ben ik er inderdaad niet geweest, van andere bronnen. En daarom schreef ik wat ik schreef, niet zozeer om mensen te beschuldige of een ruzie uit te lokken, maar om Jack (en andere candidaat-emigranten) te waarschuwen voor malversaties. Er wordt/werd namelijk nogal gesjoemeld met met name investeringsvisa en wat ik vrij zeker weet (ik heb een geval vlakbij gehad) is dat de emigrant er niet beter van wordt. Zacht gezegd.

Daarmee zeg ik niet (of bedoelde dat te zeggen) dat alle buitenlanders in Fortaleza niet te vertrouwen zijn. Maar sommige helaas wel. En het onderwerp WAS nou eenmaal Fortaleza, nietwaar. Sorry voor het misverstand.
Als het niet voor het restaurant is, dan is het wel voor mijn woning die nu half af is. Verder hoef je niets van me te leren want zoals ik al eerder schreef, ik schrijf er niet meer over omdat het, zeker door jou spons, vanaf het begin de grond in geboord werd.
Ik zat in hetzelfde schuitje, een paar jaar geleden. Het waren er in die tijd meer dan 1, en ze zitten waarschijnlijk nog steeds te wachten op mijn faillissement. Heerlijk tijdverdrijf.
Openheid van zaken geven wordt kennelijk door sommigen opgevat als de opening van de jacht op willige slachtoffers.
Ik heb me er nooit veel van aangetrokken. Ik heb mijn verhaal verteld, ter lering en vermaak, en dat zal ik bij tijd en wijle blijven doen.

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo mar 25, 2009 07:28

Bert schreef:Ik neem nog een biertje. Skol vind ik trouwens wel het lekkerst.
Ik was wat kortaf, in de haast. Inmiddels hopelijk hersteld met de voorgaande posting.

Over bier (OT): Skol blijft in mijn hoofd een slechte naam houden. Wij noemden het vroeger uilenzijk, toen het nog in Nederland verkocht werd (van Oranjeboom, meen ik). Het is inderdaad, voor Braziliaans bier dan, niet slecht.
Hebben jullie geen Cerpa ? De export dan, is echt wel goed. Vind ik. Er is hier een beetje moeilijk aan te komen, helaas.

Ik had meer dan 30 bieren, waaronder een aantal geimporteerden. Loopt voor geen meter, logisch want ik moet zo´n 30 reais rekenen voor een flesje. De meeste zijn dus nu hun uiterste verkoopdatum voorbij, wat volgens mijn vrouw een robleem is. Shit dus. Gelukkig maar een paar flesjes van elk.

De Heineken en Xingu op de tap heb ik er ook uitgegooid. Liep onvoldoende, dus het ging bederven. Elke keer een vat weggooien (a 160 reais) liep me toch wat teveel in de papieren, dus nu in flessen en flesjes.

Maar helaas, wat ik ook doe, het gros van de klanten vraagt om Itaipava. In het begin was ik eigenwijs, dat had ik dus niet, nu koop ik het in de supermarkt en maak er een redelijke winstmarge op. (Nooit begrepen waarom de supermarkt goedkoper is dan de directe leverancier, maar zo is het).

Ik ben overigens wijndrinker. Proost

Plaats reactie