prijsverschil arke en fly brasil

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

prijsverschil arke en fly brasil

Bericht door FORTA » di aug 21, 2007 19:17

hoe kan het dat het prijsverschil tussen arke en fly brasil zo groot is bv op 10 december bij fly brazil 1069,- en bij arjke fly voor 764, 00 voor 3 weken met comfort class ???



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di aug 21, 2007 19:20

Volgens mij koopt FlyBrasil bijna alle tickets op en verkoopt ze voor een stuk meer. Je blijft met hetzelfde vliegen dus daar zit geen verschil in.

Voor mijn periode kon ik ook geen ticket krijgen bij Arke dus moet je wel met FlyBrasil voor (in mijn geval niet veel) meer.



Duitser
Artikels: 0
Berichten: 164
Lid geworden op: vr aug 17, 2007 01:40
Locatie: in de buurt van Keulen

Bericht door Duitser » di aug 21, 2007 21:49

ik hebb bij flybrasil gekocht.

Ze hebben een telefonische hotline en email addressen, dat heb ik
niet bij arkefly gezien ???



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di aug 21, 2007 22:04

Wat moet ik met een hotline en email? Heb alleen een ticket nodig :)

Vorig jaar via Arke een ticket geregeld en is goed gegaan. Zelfs op de retourvlucht hadden we een dag vertraging, geen probleem kreeg gratis een dagje verblijf in een luxe hotelletje ;)



Gebruikersavatar
gtencs
Artikels: 0
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 24, 2007 00:04

Bericht door gtencs » zo aug 26, 2007 23:34

tsja, economia...
heb tot dusver via Q geboekt, maar zie nu dat via arke onder de 800 euro een retour te boeken is...accomodatie in forta kan ik los vanaf 20 euro per nacht voor een flatje/app wel boeken.

arke rules lijkt me...weet iemand een nog betere deal?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma aug 27, 2007 08:30

Gtencs, welkom allereerst... wanneer was je van plan te gaan? Je kunt inderdaad het beste via Arke direkt boeken of als ze vol zitten (is al heel gauw), gewoon boeken via Flybrazil.
Het beste is om een appartement te huren, dan heb je lekker je eigen huisje met alles erop en eraan ipv alleen een bed en een klerenkast. Kost wel iets duurder natuurlijk dan zo'n all in reis (ticket + accomodatie), maar ik heb het er voor over.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma aug 27, 2007 11:48

heb zaterdag geboekt voor 19 november star classe met arkefly 1122€! :D



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » ma aug 27, 2007 14:20

Voordeel van Flybrazil vind ik wel dat ze een agent hebben zitten in Fortaleza,wat arke niet heeft.Om je terugvlucht te reconfirmeren moet je dan naar Nederland bellen.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » ma aug 27, 2007 18:18

arke heeft wel een agent in natal.
om je terugvlucht naar nederland te bevestigen bellen wij de agent in natal.



Rogerio
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: do apr 26, 2007 22:44

Bericht door Rogerio » ma aug 27, 2007 20:03

Ik heb de afgelopen 5x niet meer gebeld om de terugvlucht te reconfirmeren. Ging altijd goed, terwijl het toestel vol zat :o



Gebruikersavatar
gtencs
Artikels: 0
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 24, 2007 00:04

Bericht door gtencs » di aug 28, 2007 01:51

Salseros schreef:Gtencs, welkom allereerst... wanneer was je van plan te gaan? Je kunt inderdaad het beste via Arke direkt boeken of als ze vol zitten (is al heel gauw), gewoon boeken via Flybrazil.
Het beste is om een appartement te huren, dan heb je lekker je eigen huisje met alles erop en eraan ipv alleen een bed en een klerenkast. Kost wel iets duurder natuurlijk dan zo'n all in reis (ticket + accomodatie), maar ik heb het er voor over.
obrigado Salseros!

Ik ga denk ik in feb of mrt 2008 weer, en idd is een appartement wel zo gezellig...

De eerste keer dat ik in Forta zat had ik een leuk appartementje op de 20ste verdieping van Iracema Flat (t/o het standbeeld op de beira mar), maar dat zit nergens meer bij reisorganisaties, je kunt er natuurlijk wel terecht op eigen gelegenheid, maar ze gedragen zich als hotel, met de bijbehorende toegangsperikelen voor visite.

Laatste keer zat ik in Sambura (je kunt er natuurlijk prima slapen, maar het is niet leuk om daar bij je volle bewustzijn op je kamer te vertoeven...) je kon daar gelukkig prima internetten en ik had in no time een appartementje erbij gehuurd (in 't antlantico-flat complex) en daar had ik tenminste een leuk balconnetje met uitzicht op de praya en het voordeel dat je visite "mocht" ontvangen -:) :D

Om ff on-topic te blijven...misschien en tip voor iemand die 9 sept al naar Forta wil; ik zag bij http://www.flybrazil.nl een prijsje van onder de 600 euro voor een flight only, 't is dat ik verplichtingen heb, maar anders...

En wat betreft kosten: zo'n appartement huur je voor 20 euri per dag (ik zal mijn mail eens doorwroeten om te kijken via wie ik dat appartement had: 't was een nederlandse jongen die daar met een hele leuke braziliaanse samenwoonde; zij werkte bij een makelaarskantoor)
dus met een voordelige losse flight erbij (als je die toevallig kunt vinden) ben je goedkoper uit als met de gemiddelde bingo.

Verder wil ik nog ff melden dat ik dit een heel leuk forum vind, ik heb de regels gelezen :D , maar wil er toch wel voor uitkomen dat voor mij de aanwezigheid van Braziliaanse Dames een van de leuke kanten van Forta is. Daar hoeft helemaal niet uitgebreid over geschreven te worden, maar bv de mogelijkheid om visite te ontvangen, zonder dat je daarvoor een absurde toeslag op je hotelrekening moet betalen, is hoop ik een item wat zonder problemen besproken kan worden; als ik thuis bezoek krijg maak ik me daar ook geen zorgen over (moet meestal alleen eerst opruimen :D )...en wat is er leuker dan je thuis te voelen op je vakantiestek!

grtz, gtencs



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » za sep 01, 2007 10:22

Over dat confirmeren voor je terugreis, wat kunnen dan de consequenties zijn als je dat niet doet? Lijkt me dat ze het niet voor niets zeggen om te confirmeren... ?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za sep 01, 2007 15:57

normaal gezien ben je verplicht om te confirmeren anders kunnen zij het interpreteren dat je niet mee terug gaat en je plaats verder geven,het staat niet voor niets op papier en ik denk in geval van, dat je niets in te brengen hebt.ik heb ook al verschillende keren de terug vlucht niet bevestigt maar tot op heden geen problemen gehad(maar wat niet is kan nog komen)dus best toch confirmeren is mijn oordeel en zal ik vanaf nu ook doen met één telefoontje ben je er vanaf dus niet zo moeilijk!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » ma sep 03, 2007 01:12

Waar zitten die gasten van Flybrasil ergens in Fortaleza? Toevallig bij Iracema in de buurt (Oase oid)?



berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » vr sep 07, 2007 19:42

ik ga 3 oktober en betaal 650euro voor de ticket appartement huren we daar



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr sep 07, 2007 20:31

No_Stress_Fortaleza schreef:Waar zitten die gasten van Flybrasil ergens in Fortaleza? Toevallig bij Iracema in de buurt (Oase oid)?
Ik weet niet of je nog in Fortaleza zit... maar het staat gewoon op de site van flybrazil (voor adres even bellen denk ik):

* Lokale agent Fortaleza
Brasil International Tours, Mr. Casper van Kralingen (Nederlands)
Tel.: 00-55-(0)85 9908 6906 casper@digizap.com.br

Goede gozer trouwens die Casper.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma sep 17, 2007 19:27

Net effe op beide sites gekeken en zie dat je op die van Arke zelf voor januari geen business seat kan reserveren, er staan enkel tarieven voor economy en comfort... :?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di sep 18, 2007 13:29

hallo wade
dan moet je eens bij fly brasil kijken,ik boekte op 26/08 voor mij bussines bij arke vertrek 19/11 en een week later probeerde ik voor een vriend ook nog een bussinesticket te boeken maar bij arke geen meer dan maar bij fly brasil geprobeerd en daar wel voor de zelfde vlucht prijs bij arke 1112€ bij fly brasil 1174.5€ raar maar waar,bij arke via creditcard bij flybrasil niet alleen via overschrijving!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di sep 18, 2007 18:36

Al eerder gezegd geloof ik, Flybrasil heeft de meeste stoelen, dus automatisch meer beschikbaarheid.
Ze zijn alleen iets duurder dan Arke, maar ze hebben een uitstekende service.

@wade... als ik het goed begrijp wil je niet meer met TAP... eindelijk overtuigd? ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo sep 19, 2007 17:51

Salseros schreef:Al eerder gezegd geloof ik, Flybrasil heeft de meeste stoelen, dus automatisch meer beschikbaarheid.
Ze zijn alleen iets duurder dan Arke, maar ze hebben een uitstekende service.

@wade... als ik het goed begrijp wil je niet meer met TAP... eindelijk overtuigd? ;)
neen TAP blijft qua service zowieso beter (logisch lijnvlucht > charter) + Brussels Airport is 30 km rijden en Schiphol 200 km.

maar aangezien januari moeilijk is om bij TAP stoelen beschikbaar te vinden en Arke met low season tarieven werkt wil ik het wel eens overwegen want uiteindelijk is de prijs voor een ticket in 'business class' (naar charternormen dan...) bij Arke in die periode niet zo gek veel duurder dan een economy ticket bij TAP.

daarentegen is het misschien niet zo een slecht idee om bij TAP eens lid te worden van hun frequent flyer program. dan krijg je zo een Victoria-lidkaart. je mag zowiezo in de lounge gaan, ongezien welke klasse je vliegt en als je een bepaald aantal miles/punten hebt bijeen gespaard (en ik vlieg regelmatig naar Brazilië) kan je die aan de gate gate inruilen voor een seat in business class (indien die beschikbaar is, maar naar Forta zit daar toch nooit een kat...)

tja, het is wikken en wegen... en ik heb trouwens de mogelijkheid om met een paar vrienden mee te gaan skiën in Frankrijk nog niet helemaal uitgesloten. stof tot nadenken dus de komende weken



Plaats reactie