Injecties

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
petra68

Injecties

Bericht door petra68 » ma nov 02, 2009 10:55

Hoe zit het nu eigenlijk met injecties voor Brazillie.
Zijn deze echt nodig? Wat hebben jullie gedaan.
Wij blijven alleen in Natal en gaan niet reizen.

Ik heb wel net een afspraak gemaakt voor een Hepatitis injectie.

Felix

Re: Injecties

Bericht door Felix » ma nov 02, 2009 16:35

Ik zou ook thetanus nemen je kunt bv. je voet ergens aan openhalen en dan bestaat er een (klein maar fataal) risico op deze ziekte. De vaccinatie is 10 jaar geldig maar je moet er de eerste keer dacht ik wel 2 nemen, met een tussenpauze van 2 weken. Gele koorts is ook nooit weg, is ook 10 jaar geldig en kan in de toekomst ook bij andere buitenlandse reizen van nut zijn. Bij reizen vanuit Brazilië naar sommige andere Zuid-Amerikaanse landen moet je kunnen aantonen dat je die vaccinatie tenminste 10 dagen tevoren hebt gehad. Andersom geldt dat ook wanneer je via die landen naar Brazilië komt.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma nov 02, 2009 18:39

Altijd even de huisarts raadplegen, zou ik zeggen.
Er zijn bij mijn weten geen verplichte inentingen voor Brazilie, al is gele koorts vaak genoemd in noordelijke streken.

Helaas kan je weinig doen tegen malaria en dengue, er bestaan geen inentingen tegen. Pas een beetje op voor muggen, aan het strand zal het niet zo´n punt zijn, maar in de buurt van stilstaand zoet water zou je geinfecteerd kunnen raken. Een goede muggenolie (met DEET er in) helpt.

Brazilie, zeker bij Natal, is tropisch, en je kan rare infecties krijgen. Een beetje oppassen met water drinken is aan te raden, neem liever bronwater uit flesjes. Gefiltreerd water is niet altijd veilig, dus ijs (b.v.) is verdacht als het niet van de fabriek komt. Rauwe groentes/salades, gewassen in water, zijn beter te vermijden. Zo ook etenswaren die je aan het strand kan kopen van de "ambulantes".

Ikzelf heb nooit problemen gehad, anders dan in Mexico. Maar beter wat voorzichtig dan een verpeste vakantie.

borsjea

Bericht door borsjea » do nov 05, 2009 21:15

Kijk voor informatie mbt vacinaties op http://www.lcr.nl/Landen

sara736

Bericht door sara736 » do okt 02, 2014 05:33

De zaak rond het negenjarig meisje heeft in Brazilië enorm veel publiciteit gekregen en geleid tot dringende verzoeken aan president Lula om de invloed van de kerk te verminderen. De linkse president, die ooit gevangen heeft gezeten onder de militaire dictatuur in de jaren tachtig, heeft tot nu toe een confrontatie met de rooms-katholieke hiërarchie vermeden.
sara

Plaats reactie