Geld overmaken NL - BR bank

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door Salseros » di sep 06, 2011 13:51

Ik vroeg me af of er een koersverlies optreed als ik geld van mijn bank naar een BR bank laat overschrijven, met Western Union is dit namelijk wel het geval. Zo ja, hoeveel ongeveer?
Wel weet ik dat het een week kan duren voordat het geld op de rekening staat van de begunstigde.
Ik hoor het graag, alvast bedankt.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door rap » di sep 06, 2011 16:55

Wordt een dure aangelegenheid Robert.
Ik heb het uitgeprobeerd om 200 euro te pinnen hier in Nederland.
Daar moest ik inclusief kosten bijna 520 Reais voor betalen.


Life is beautiful

Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door muntje » di sep 06, 2011 17:41

de banken rekenen buiten de koersverlies ook een behoorlijke tax voor overschrijvingen naar een rekening buiten de EU



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door Harmeister » wo sep 07, 2011 21:08

Ze gebruiken een niet gepubliceerde koers, pakken een % en daarnaast nog een minimum fee voor de transactie. Overmaken zou ik alleen doen als je echt geen andere optie hebt.



McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door McAroni » do sep 08, 2011 11:42

Salseros schreef:Ik vroeg me af of er een koersverlies optreed als ik geld van mijn bank naar een BR bank laat overschrijven, met Western Union is dit namelijk wel het geval. Zo ja, hoeveel ongeveer?
Wel weet ik dat het een week kan duren voordat het geld op de rekening staat van de begunstigde.
Ik hoor het graag, alvast bedankt.
Bij overschrijvingen worden de girale koersen gehanteerd en niet de koersen voor kontante transacties. De girale koersen zijn juist iets gunstiger aangezien de bank geen kosten maakt voor geldtransport, menskracht aan de kas en bijv. verzekeringen. Wel maak je kosten voor de internationaal overboeking naar een niet-SEPA land (vaak iets van 0,1% van het over te maken bedrag, met een minimum van ca. 5 euro). Check je eigen bank even voor girale koerslijsten of vraag (bijv. via email)even na wat de girale middenkoers voor vandaag is. Op de meeste websites worden ook de tarieven gepubliceerd voor internationale overboekingen naar niet-SEPA landen.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door Salseros » do sep 08, 2011 13:45

Bedankt, ik zal het volgende week navragen bij mijn bank... misschien dan toch gunstiger als via Western Union, ik laat het nog wel weten.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door oottiug » do sep 08, 2011 18:55

Ik heb weleens geld overgemaakt van ING bank naar HSBC, het duurde meestal 4 werkdagen voordat het gestort was, en het kost nu 30 euro per transactie(er is vast een maximum aan over te schrijven bedrag maar hoeveel weet ik niet) let wel op kies met overboeken voor OUR(kosten voor Uw rekening ,die 30 euro dus) normaal gebruik je IBAN nummer maar die hanteert de Braziliaanse bank niet. je gebruikt gewoon het rekeningnummer met adres gegevens van de betreffende bank(erg makkelijk via internet bankieren)



phans
Artikels: 0
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 05, 2010 11:17

Re: Geld overmaken NL - BR bank

Bericht door phans » ma sep 26, 2011 09:38

Doe het ook weleens, via Western Union en dan kost het me €10 en geen buitensporige wisselkoers want ik reken op wisselkoersen uit hoeveel ik daar wil hebben



Plaats reactie