Claims Vliegmaatschappijen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door maxx » wo aug 14, 2013 09:57

Ik begrijp het niet dat het in sommige gevallen zo lang duurt,ik heb mijn klacht via http://www.vluchtvertraagd.be (waar ook een Nederlandse versie van is)ingediend 10/06/2013 en binnen de 2 maanden op 08/08/2013 heb ik van TAP zelf de melding gekregen met verontschuldigingen dat ze graag een compensatie van 600€ voorstelden die ik ondertussen reeds in mijn mailbox heb gekregen.
Laatst gewijzigd door maxx op do aug 15, 2013 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » wo aug 14, 2013 13:30

Gewoon even contact opnemen met www.vluchtvertraagd.be . Situatie uitleggen en dan wordt het waarschijnlijk schikken met TAP.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » wo aug 14, 2013 13:34

Ik krijg eindelijk 176 euro terug van Lufthansa via eu claim. Zie mijn eerdere post. 2 jaar en een paar maanden moeten wachten. Op de laatste dag voor het proces schikken ze. Ze bekennen geen schuld, maar ze geven me wel de geclaimde vergoeding? Ze proberen het gewoon net zo lang te rekken zodat veel mensen het opgeven. Maar ze zorgen er wel voor dat de rechter geen uitspraak doet, zodat ze de volgende keer weer zo lang kunnen rekken.



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door sven » vr aug 16, 2013 01:03

Je kan ze altijd in Brazilië voor de rechter slepen. Dwz als je via een .com.br hebt geboekt en hier hebt betaald. Ik ga in dezember weer naar Nederland en ik hoop dat ze mijn koffers kwijtraken.....



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door quasimodo » vr aug 16, 2013 07:19

Waarom zou je ze voor de rechter willen slepen als ze willen schikken voor het standaard bedrag in Europa? Of geven ze in Brazilië meer schadevergoeding?



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door sven » vr aug 16, 2013 17:39

Ja, de Codigo de Consumidor gaat boven het veerdrag van Warchau/Montreal. Koffertje kwijt levert hier in Rio al gauw tussen de 8 & 10K R$ op.

0033664-97.2012.8.19.0001 - APELACAO - 1ª Ementa
DES. ANDRE RIBEIRO - Julgamento: 25/10/2012 - SETIMA CAMARA CIVEL
APELAÇÃO CÍVEL. CONSUMIDOR. AÇÃO INDENIZATÓRIA. EXTRAVIO DE BAGAGEM
EM VÔO INTERNACIONAL. SENTENÇA DE PROCEDÊNCIA, CONDENANDO A RÉ AO
PAGAMENTO DE INDENIZAÇÃO POR DANOS MATERIAIS E MORAIS, ESTES NO
VALOR DE R$ 4.000,00. IRRESIGNAÇÃO DO AUTOR NO TOCANTE AO VALOR
ATRIBUÍDO AO DANO MORAL. Extravio de bagagem. Fato demasiado grave, além
de corriqueiro, a exigir veemente reprimenda, já que, ao adquirir a passagem
aérea, o consumidor passa a ter a legítima expectativa de ser transportado
juntamente com toda a sua bagagem com segurança e qualidade. A frustração
dessa legítima expectativa agride o princípio da confiança e gera o dever de reparar
os danos patrimoniais e morais causados, nos termos do artigo 6º, VI, do CDC.
Súmula nº 45 do TJRJ. Desta forma, entendo que a quantia fixada pelo Juízo a quo
deve ser majorada para R$ 10.000,00, ressaltando-se que tal questão é reiterada,
e inunda o judiciário com questões semelhantes, a revelar ser melhor responder na
justiça e ser condenado, do que investir na qualidade do serviço e levar a sério
direitos básicos do consumidor. Precedentes do E. STJ e desta Corte. RECURSO A
QUE SE DÁ PARCIAL PROVIMENTO, NA FORMA DO ARTIGO 557, §1º-A, DO CPC.
Decisão Monocrática - Data de Julgamento: 25/10/2012

0174302-20.2011.8.19.0001 - APELACAO - 1ª Ementa
DES. MARCO AURELIO BEZERRA DE MELO - Julgamento: 26/09/2012 - DECIMA
SEXTA CAMARA CIVEL
DIREITO DO CONSUMIDOR. AÇÃO DE INDENIZAÇÃO DE DANOS MORAIS.
EXTRAVIO DE BAGAGEM. SENTENÇA JULGANDO PROCEDENTE O PEDIDO
CONDENANDO A COMPANHIA AÉREA A INDENIZAR OS AUTORES NO VALOR DE R$
8.000,00, PELOS DANOS MORAIS SUPORTADOS. RECURSO DA RÉ PUGNANDO
PELA MINORAÇÃO DOS DANOS MORAIS. RECURSO DA AUTORA PUGNANDO PELA
MAJORAÇÃO DOS DANOS MORAIS. RECURSOS CONHECIDOS. INCONTROVERAS A
FALHA NA PRESTAÇÃO DO SERVIÇO. O EXTRAVIO DE BAGAGEM TEM O POTENCIAL
DE CAUSAR DANO MORAL. INCIDÊNCIA DO VERBETE SUMULAR Nº 45 DO TJRJ.
VERBA FIXADA A TITULO DE DANOS MORAIS EM R$ 8.000,00 QUE SE MOSTROU
RAZOÁVEL E PROPORCIONAL AO DANO EXPERIMENTADO PELOS AUTORES.
PRECEDENTES DO TJRJ. RECURSOS CONHECIDOS. SEGUIMENTOS NEGADOS NA
FORMA DO ARTIGO 557, CAPUT, DO CPC
Decisão Monocrática - Data de Julgamento: 26/09/2012
Íntegra do Acórdão - Data de Julgamento: 23/10/2012

0036153-15.2009.8.19.0001 – APELACAO CIVEL
DES. MARILIA DE CASTRO NEVES - Julgamento: 24/11/2010 - DECIMA CAMARA
CIVEL
CIVIL E CONSUMIDOR. TRANSPORTE AÉREO. SUBTRAÇÃO DE APARELHOS
ELETRÔNICOS. DANO À BAGAGEM DO PASSAGEIRO. REPARAÇAÕ MATERIAL E
MORAL. Violação da mala e subtração de equipamentos eletrônicos. Bagagem
danificada. Responsabilidade do transportador. Dever de indenizar. Reparação
moral fixada em R$ 15.000,00 que se mostra justa e proporcional à lesão
perpetrada.Sentença que nesse sentido apontou, incensurável, desprovimento dos
recursos. Unânime.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Wade » za aug 17, 2013 09:49

Sven,

Een nicht van mijn vrouw is vorige week terug naar Lissabon gereisd met TAP. Haar vlucht had geloof ik een 5-tal uur vertraging en ze heeft als compensatie enkel een maaltijdbonnetje gekregen.
Haar ticket is gekocht door haar vader (in Brazilië). Hoe gaat dat precies in zijn werk dan, ginder een schadeclaim indienen?



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door sven » za aug 17, 2013 16:29

Ja, de nicht dient dan als ze weer in Brazilie is een claim in te dienen bij de Juizados Especiais. Daar heeft se overigens geen advocaat voor nodig. Volgens de STF is de maatschappij verantwoordelijk voor de vertragingen en is de schade "presumido" (in ré ipsa).



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Wade » za aug 17, 2013 20:48

De persoon in kwestie woont in Portugal, dus duurt nog wel effe voor ze terug gaat.

Misschien kan de vader (die het gekocht heeft) het proberen?



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door sven » za aug 17, 2013 23:57

Niet via de juizados, wel via de gewone rechter, met advocaat.



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door zwabber » ma aug 19, 2013 13:02

Voor wie ook een vertraging heeft met TAP
onderaan dit mailtje het telefoonnummer van de afdeling van TAP in Amsterdam die je klacht opneemt

Hoi Robert
Ik heb van Tap de volledige vergoeding gekregen, was wel ff volhouden, had ze in mijn agenda gezet en ze iedere woensdag gebeld.
Vandaag stond het er eindelijk op.
Heb ook nog even een kopie van een mailtje erbij gedaan met de contactgegeven wie je moet hebben in Nederland, mocht het jouw nog eens overkomen, kun je die aan de jas trekken, je moet wel blijven volhouden.
Ik kreeg eerst een tegoedbon van TAP, maar de terugreis was zo belabberd dat ik 6 a 8 uur op Lissabon zou moeten wachten op mijn aansluiting naar Amsterdam, ik heb daar op gereageerd dat ik mijn vakantie graag vier op de plaats van bestemming en niet ergens op een tussenstop, in dit geval de airport van Lissabon
Groetjes Jan wiggers
Geachte heer Wiggers,

Onze excuses voor uw minder prettige ervaring met TAP Portugal.

Wij hebben uw claim in behandeling en zullen u z.s.m. van een inhoudelijk antwoord voorzien.

Erop vertrouwend u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Jennie van Essen
Customer Relations
E-mail: jessen@tap.pt
Tel: (+31) (0)20 316 39 79
Fax: (+31) (0)20 316 39 65

Evert van der Beekstraat 25
1118 CL Schiphol, Netherlands


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door q en q » ma aug 19, 2013 19:16

Gefeliciteerd Zwabber.......zo zie je maar weer dat de aanhouder wint ;-)


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Ferry » ma aug 26, 2013 22:53

Vandaag bericht gehad : Dat is dan mooi meegenomen 400 euries, deze kan ik gelijk morgen ff stuk gooien op Kreta, ff een keertje ergens anders naar toe, volgend jaar weer 5 weken Brasil.

Brummen, maandag 26 augustus 2013 Arnhemsestraat 47
6971 AP Brummen
The Netherlands
T
F
E 0900-5015081 (80ct p/m)
0575-468739
info@euclaim.eu

Uw referentienummer:
Geachte heer/mevrouw,
Uw claim is door de luchtvaartmaatschappij gehonoreerd en inmiddels zijn de betreffende bedragen op onze Derdengelden rekening ontvangen.
U kunt uw factuur vinden door met uw email en wachtwoord in te loggen op de site van Euclaim (www.euclaim.nl). Wij hebben de factuur ook als bijlage aan deze email toegevoegd.

Indien uw bankgegevens nog niet bij ons bekend zijn, verzoeken wij u om deze via de optie "Mijn Bank Gegevens" in te vullen. Binnen twee tot drie weken gaan wij over tot betaling van de claim.
Wij willen u vragen een kort bericht te sturen naar info@euclaim.nl aangaande de afhandeling van uw claim(s). Wij willen deze reactie graag op onze website plaatsen. Daarnaast kunt u ons ook liken op Facebook en daar een reactie achterlaten. Wij stellen dit zeer op prijs!
Natuurlijk is ook iedere vorm van opbouwende kritiek welkom, daar wij een jong bedrijf zijn en graag van u willen leren.

Bij voorbaat hartelijk dank hiervoor!
Met vriendelijke groet,
EUclaim B.V.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Claims Vliegmaatschappijen

Bericht door Salseros » di jul 08, 2014 21:58

Ik wil een claim indienen via TAP, ten eerste had de zus van mijn vrouw de vlucht gemist in Lisboa ivm vertraging in Salvador, waardoor ze uiteindelijk 6 uur later geland is op Schiphol, echter was 1 koffer dus ook zoek geraakt en kreeg ze pas vandaag thuisbezorgd (na 48 uur dus), tevens was de koffer zwaar beschadigd... weet iemand een e-mail adres waarnaar ik de claim kan sturen, of moet dit nog ouderwets per post?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie