Geld verdienen in Brazilië

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum

Wie doet er wat om zijn kostje bij mekaar te schrapen?

Je mag tot 10 opties selecteren

Bekijk resultaten

jimisnuts

Geld verdienen in Brazilië

Bericht door jimisnuts » vr jul 30, 2010 02:45

Ben benieuwd, schroefjes tellen is geen optie!

mtilburg

Re: Geld verdienen in Brazilië

Bericht door mtilburg » vr jul 30, 2010 04:22

Ooit een aardige grap gehoord:

VRAAG Hoe krijg je een miljoen in Brazilië?
ANTWOORD: Je neemt twee miljoen mee, na een jaar heb je een miljoen over.

Het wrange van die "grap" is dat het in veel gevallen nog op gaat ook.

fernando

Bericht door fernando » vr jul 30, 2010 14:01

Ik zou kiezen voor optie 2 in combinatie met optie 7.
Zit momenteel in Bahia mijn geld op te maken dat in Holland binnenstroomt.
Mij hoor je dus niet klagen.
En jij Jim, lang niks gehoord.
Laatste tijd wat milder geworden lees ik, of is dat de leeftijd?
Gtrz van je collega limbo!
Mazzel!

Bert

Bericht door Bert » vr jul 30, 2010 14:20

Ik ben niet naar Brazilië gegaan om te moeten werken, maar ik vind het wel leuk. vandaar dat ik een restaurant kocht, het helemaal opknapte en weer verkocht inclusief de bovenwoning. Verder heb ik nog wat stukjes grond met fruitbomen en wat klein vee wat rond rent. En koop ik wel eens wat om het later weer te verkopen, dat gaat het laatste jaar steeds beter omdat er veel Europeanen (vooral italianen) hun bezit niet meer kunnen betalen.

Bert

Bericht door Bert » vr jul 30, 2010 14:22

3 reacties en 5 stemmen. Dus minimaal 2 zonder reactie. Jammer misschien komen die nog. Ik hoop vooral van degene die op de laatste optie gestemd heeft, misschien is hij nog te redden.

jimisnuts

Bericht door jimisnuts » vr jul 30, 2010 14:34

Ik mild Fer ????????

Da's gvd een zware belediging, ik zal weer eens wat ongein verzinnen.

Geniet ze man, lekker daar in Bahia, ken het alleen van doorreis.

Leuke grap trouwens Maarten, nog nooit gehoord.

mtilburg

Bericht door mtilburg » vr jul 30, 2010 15:23

Persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen naar Brazilie komen om rijk te worden.

Er zijn ongetwijfeld vele redenen te bedenken waarom mensen naar Brazilië zouden willen verhuizen, maar de gedachte dat de kosten van het levensonderhoud hier zo laag zouden zijn of dat buitenlanders hier met open armen ontvangen worden is in het algemeen een redelijke misvatting.

Misschien is het wel tekenend dat "gewoon een baan" bij een Braziliaans bedrijf niet in de poll van jim voorkomt.

jimisnuts

Bericht door jimisnuts » vr jul 30, 2010 17:51

Oeps, "gewone baan", echt waar vergeten, dit terwijl ik zelf een "gewone baan" voor een Braziliaanse baas heb.

Typisch ja dat dat het laastste is waar je aan denkt.

Bert

Bericht door Bert » vr jul 30, 2010 18:00

Inderdaad zelfs een huisschilder, toch niet het beroep waar je je sociale contacten mee onderhoudt hoog op die ladder, ziet er brood in om in Brazilië een kroegje te beginnen, met geleend geld ook nog vaak. Het is maar even een voorbeeldje, maar hoe vaak hoor je niet, ik wil iets beginnen, en meestal is dat iets dan in de horeca. Er is nog zoveel ander werk maar daarvoor moet je de taal spreken, de weg weten, connecties hebben, de regelgeving een heel stuk begrijpen en niet de toerist uithangen. vooral dat laatste geeft vaak de nekslag om weer op hangende pootjes terug te keren naar Nederland.

Overigens wel een leuke nieuwe posting: Waarom ging je naar Brazilië en waarom ging je terug?

Brasil lelie

Bericht door Brasil lelie » wo jun 29, 2011 12:34

Ik denk dat ik lekker naar Brazilië en gebruik maak van het internet om daar iets mee te doen. Zoals een webwinkel o.i.e.

jgd

Bericht door jgd » vr sep 12, 2014 16:58

Hallo, ik ben jgd en wil onderzoeken of een leven met mijn as vrouw mogelijk is in Brasil. De huidige woonomgeving van haar en haar directe familie is Rio de Janeiro / Nova Iguaçu.
Ivm de zorg voor haar moeder verwacht ik dat een aantal jaren het hoofdverblijf wel in Brasil zal zijn. Daarna is Europa weer in beeld. Ik wil in Brasil niet stilzitten en geld opmaken, dus zijn er / wie heeft suggesties in welke richting ik zou kunnen zoeken om enige zakelijke activiteit op te zetten en waar ik daarbij moet opletten...
Het is nu september 2014 ... en al lange tijd na de eerder plaatsingen hier in 2010 en 2011.
De beste grap is nu nog steeds die van dat miljoen verdienen waarvoor je twee miljoen kwijt bent....
Hoop graag op reacties...

Plaats reactie