Pin problemen in Brazilie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 14, 2013 16:19

Blijf rustig, beschaafd, haal diep adem, en svp niet beginnen te schelden, en lees vooral goed wat ik heb geschreven zonder direct het stoom uit je oren te laten spuiten :!:
Ik probeer net als jij de forum bezoekers te informeren. Ik doe dat op basis van mij eigen ervaringen zonder aandikken en emotioneren en dramatiseren van een storing bij een paar pin automaten tot een wereldwijd probleem....
Verdraai dus svp niet alle informatie, bb heeft absoluut OOK problemen, maar er is dus GEEN grote meerdaagse algemene storing (geweest), net als vele anderen pin ik oa bij bb en heb dat de afgelopen periode normaal kunnen doen, mag dat ook gemeld worden??? of MOET ik voor jouw zaak maar meebrullen en jammeren dat bb ozo onveilig is en je daar nooit meer geld mag opnemen, man wat ben jij een ster in jezelf projecteren op anderen....


Nada

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 14, 2013 16:23

comulder schreef:Inderdaad Herm, een hele goede tip van Muddyron. Ook mijn ervaringen met HSBC in Fortaleza zijn zonder uitzondering prima. Helaas kan ik dan van BB niet zeggen. En nee, ik heb geen aandelen HSBC. Er zijn trouwens meer dan voldoende HSBC-vestigingen in Fortaleza te vinden. Zelf bezoek ik meestal de vestiging aan Monsenhor Tabosa en soms die aan Santos Dumont. Overigens kon ik afgelopen zomer in Sao Paulo niet terecht bij HSBC maar dat is een heel ander verhaal!
Bedankt voor de informatie, ik wist niet dat al die HSBC's ook internationale automaten hadden.


Nada

kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door kempenaar » ma jan 14, 2013 17:07

Als het over de HSBC gaat op de hoek van M. Tabosa en Carlos Vasconcelos, mijn kaarten werden daar al geskimd en de helft van de tijd werken de automaten niet ...



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » di jan 15, 2013 09:57

@ René / FortalezaHouses, heb je nog contact met de journalist ivm de problemen met de niet compatibele emv chip op NL bankpassen?


Nada

comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door comulder » di jan 15, 2013 12:17

herm schreef:
comulder schreef:Inderdaad Herm, een hele goede tip van Muddyron. Ook mijn ervaringen met HSBC in Fortaleza zijn zonder uitzondering prima. Helaas kan ik dan van BB niet zeggen. En nee, ik heb geen aandelen HSBC. Er zijn trouwens meer dan voldoende HSBC-vestigingen in Fortaleza te vinden. Zelf bezoek ik meestal de vestiging aan Monsenhor Tabosa en soms die aan Santos Dumont. Overigens kon ik afgelopen zomer in Sao Paulo niet terecht bij HSBC maar dat is een heel ander verhaal!
Bedankt voor de informatie, ik wist niet dat al die HSBC's ook internationale automaten hadden.
Ik kan me niet herinneren de laatste jaren HSBC-banken in Fortaleza bezocht te hebben waar GEEN internationale automaten aanwezig waren.



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door depeef » zo jan 20, 2013 22:20

Hoi,

Wij hebben na drie weken eindelijk het geld voorlopig terug gestort gekregen.
Wel onder voorbehoud. Ik heb van vrienden trouwens een begeleidend schrijven van ArkeFly
gelezen die bij de tickets was bijgesloten waarin dus door een bedrijf als Arke gewaarschuwd
wordt voor het pinnen in Brazilië zoals in deze topic meerdere malen beschreven.
Dus ook in de toeristenindustrie is e.e.a. al bekend.



muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » zo jan 20, 2013 22:26

depreef,we hoeven ons geen zorgen te maken ,hermpje waakt over ons,volgens hem was er niets aan de hand hier lol.
ik heb overigens ook voorlopig geld teruggestort gekregen.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 21, 2013 10:31

muddyron schreef:depreef,we hoeven ons geen zorgen te maken ,hermpje waakt over ons,volgens hem was er niets aan de hand hier lol.
ik heb overigens ook voorlopig geld teruggestort gekregen.
Blijf je aan het zuurpruimen? Ik ben de laatste die garanties afgeeft voor geldopnamen of pin betalingen waar dan ook!
Jij daarentegen garandeert veilige transacties bij HSBC, lees daarover de klachten ook nog maar eens door :cry:

Ik heb jaren geleden als een van eerste al tips gegeven hoe pin problemen te beperken, van jou komt alleen maar emotionele overdrijving omdat je je door de bank beroofd voelt, zielig voor je maar probeer toch objectief te blijven.


Nada

Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door BrazilianPS » ma feb 04, 2013 19:21

Ik heb hulp nodig. Ik zit nu een paar dagen in Fortaleza. Kan geen geld afhalen bij HSBC bank. Heb Rabobank.
Wat ik doe is. dat ik van spaarrekening 500 euro overboek naar mijn betaalrekening. Echter gebruik de roodstand. Ik zorg dus dat er -500 op mijn rekening staat en kan maximaal 1000 euro rood staan.
Ik probeer dan 1000 reais te pinnen. Dat is minder dan 500 euro omgerekend. Maar de automaat van HSBC geeft steeds aan dat ik de daglimiet bereikt heb. Snap niet waarom.

Ik dacht misschien heeft het iets met de roodstand te maken, maar mijn bank zegt van niet.

Zit hier nu een paar dagen zonder geld. Ja, ik kan een andere automaat proberen, maar bij Pao de Azucar zijn volgens de persoon waar ik het appartement van huur niet betrouwbaar. Hij is er geskimmed en vele anderen, volgens hem.



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door renev » ma feb 04, 2013 20:43

Bij banco do brasil op de Abolicao heeft mijn vriendin vorige week gewoon kunnen pinnen met ABN AMRO.
600 Reais lukt niet wel iets over de 540 reais.
Ze had wel eerst informatie gevraagd daar over de problemen die ik hier gelezen heb.



muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » ma feb 04, 2013 21:28

heb je 24 horas apparaten ook geprobeerd ,daar zou het in ieder geval mee moeten lukken,je pas is toch niet geblokkeeerd voor transakties buiten europa?



bart rottiers
Artikels: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: za dec 22, 2012 14:08

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door bart rottiers » di feb 05, 2013 11:50

Bij sommige banken kan je maar 600 reais pinnen dat is mis het probleem
Grts



muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » di feb 05, 2013 19:13

brazilian p,ik ben net wezen pinnen bij HSBC aan de bezerra menezes,lukte ook niet,had eerst R1000 gevraagd en daarna nog een keer R500,zelfde melding als jij ,er moet ergens een softwarestoring in hun systeem zitten of ze hebben het systeem veranderd,heb overigens geen rabo maar ing pas.
heb daarna maar geld gepind bij 24 horas ,dat ging zonder problemen.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door maxx » di feb 05, 2013 20:59

de kleine pao de azucar is relatief veilig er staat bijna altijd bewaking ik pin er al 8 jaar en nooit problemen gehad,1 keer bij de grote gepind en ik had het zitten,maar de laatste tijd neem ik toch altijd genoeg cash mee omdat ik altijd over Rio ga en daar laat wisselen aan een veel betere koers dan je in fortaleza kan krijgen



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door BrazilianPS » do feb 07, 2013 16:16

Iedereen bedankt voor de reacties.
Inmiddels heb ik geld afgehaald in het centrum van Fortaleza. Bij een grote Banco do Brasil.
Daar lukte het direct. HSBC lukt me bij geen enkele bank. Bradesco ook niet.

24 horas automaten lukt ook, maar waren paar dagen geleden bij Pao de Azucar buiten werking (tijdelijk).

Nogmaals dank voor jullie reacties :D



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Xadrez » wo feb 13, 2013 19:21

Vijf dagen Carnaval in Rio gevierd. Pinnen met mijn Rabo-pas aldaar was een drama.
24 hrs, Banco do Brasil, Itaú, Bradesco, HSBC spuugden geen geld uit.
Gelukkig had mijn lief een cartão.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door comulder » do feb 14, 2013 10:50

Xadrez schreef:Vijf dagen Carnaval in Rio gevierd. Pinnen met mijn Rabo-pas aldaar was een drama.
24 hrs, Banco do Brasil, Itaú, Bradesco, HSBC spuugden geen geld uit.
Gelukkig had mijn lief een cartão.
Kijk, dat is nou eens een bericht waar ik blij van wordt.Ze zijn er blijkbaar toch, liefjes die een gringo eens niet plukken :lol: .



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Xadrez » do feb 14, 2013 18:14

comulder schreef:
Xadrez schreef:Vijf dagen Carnaval in Rio gevierd. Pinnen met mijn Rabo-pas aldaar was een drama.
24 hrs, Banco do Brasil, Itaú, Bradesco, HSBC spuugden geen geld uit.
Gelukkig had mijn lief een cartão.
Kijk, dat is nou eens een bericht waar ik blij van wordt.Ze zijn er blijkbaar toch, liefjes die een gringo eens niet plukken :lol: .
Sterker nog: mijn lief ( een arts) heeft een aanzienlijk groter salaris. Van kaalplukkerij heb ik nooit iets gemerkt:-)
Reis -en verblijf zijn door haar grotendeels bekostigd..



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Bert » wo feb 20, 2013 23:43

mtilburg schreef:Na een paar merkwaardige foutmeldingen van de betaalautomaten op mijn HSBC kantoor hebben we vandaag even gebeld met HSBC.

Wij merkten dat het dagmaximum van opname verlaagd was.

Maar hoe en waarom?

Die uiterst arrogante vent (hij adresseerde mijn vrouw met "amigo") vertelde dat het nu voor buitenlandse debitkaarten slechts 300 reais is. (het was 1000).
Tijdens carnaval was het 500.

Leuk om even te weten, maar dit gaat toeristen dus vast een paar probleempjes geven.

Zou je hier ergens een klacht kunnen indienen? Ik vind het geen stijl.
Dit is dan ook vervelend voor de vele Braziliaanse service verlenende 'zelfstandigen' die in Fortaleza werken in de toeristenbranche op Praia Iracema. Tenzij iedereen dit leest en genoeg cash meeneemt



alex77
Artikels: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: do dec 01, 2011 08:07

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door alex77 » do feb 21, 2013 23:17

Vanochtend tot de ontdekking gekomen dat ik twee weken na thuiskomst alsnog geskimt ben in Brasil. Er is een bedrag van ongeveer 1000 real van mijn rekening geschreven welke gepind was in Sao Paulo.



Plaats reactie