Pin problemen in Brazilie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door BrazilianPS » wo okt 31, 2012 09:42

Jan Rossignol schreef:Wellicht bij Filip/Marco?
vanaf Beira Mar bij McDonalds oversteken naar Aboliçao. Op kruizing bij linker pompstation is n 24Horas. Is volgens mij maximaal 300 RS en 10 RS kosten of zo iets. Ik heb hier een paar keer probleemloos gepind.
Veilig is relatief, overal wordt (wel eens) geskimd. Dat is ook de reden waarom ik op het vliegveld nooit pin (daar is de kans wel heel groot). Je kunt op het vliegveld ook geld wisselen, maar ik weet niet of die dan nog open is. En natuurlijk heb je daar een slechte koers.
dorus schreef:Paar honderd euro wisselen op de Beira Mar in het kantoortje bij de MCdonalds

Bedankt voor berichten.
@Dorus, had ik ook al aan gedacht dat wisselkantoortje bij de MacDonalds. Vraag me af of die nog open is om 22.00u - 22.30u in de avond.
MIsschien dan toch maar die 24Horas proberen of anders bij Filip en Marco als ze nog open zijn dan.



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door zwabber » wo okt 31, 2012 12:09

Het beste kun je een 2e rekening openen of een spaarrekening gekoppeld aan jouw rekening en daar je saldo veilig stallen, als je deze voor het pingebeuren gebruikt kunnen ze nooit meer eraf halen dan wat je er op zet.
Controleer ook even of je de mogelijkheid hebt om rood te staan, zo ja haal die mogelijkheid eraf.

Ik Pin altijd op het vliegveld bij Banco de Brasil 2e verdieping in de gang tegenover die "Boot" van de Pirata ( een soort info balie van de Pirata Bar)

De Rabobank heeft bovendien de mogelijkheid om je pas alleen voor pin open te stellen in een bepaald land en bovendien ook nog eens voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld je komt aan op 13 nov je stelt je pas zo in dat je van 13 november tot 15 november kunt pinnen, wil je later nogmaals pinnen kun je die periode wijzigen via Internet bankieren.
Let er wel op dat je een nieuwe Rabo pas eerst een keer gebruikt in Nederland anders werkt hij niet, of dit met andere pasjes ook zo is weet ik niet , maar je kan uiteraard altijd voordat je afreist even pinnen in Nederland


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door quasimodo » wo okt 31, 2012 12:58

Je kunt ook naar de supermarkt gaan. De pao de acucar is volgens mij 24 uur open. Ik heb daar in september nog div malen gepint zonder problemen. Zit 1 straat achter de beire mar, die er paralel aan loopt, volgens mij ongeveer ter hoogte van oasis atlantico hotel, of ietsje verder. Maar elke taxi chauffeur weet hem te vinden. Hebben een automaat van 24 horas achter of voor in de winkel, is maar net hoe je binnen loopt. Er staan 3 pin automaten de middelste werkt voor alle pasjes.



teuntje
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: vr okt 26, 2012 18:50

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door teuntje » wo okt 31, 2012 19:09

Net 2 Weken terug van een geweldige vakantie in Fortaleza , pinnen was geen probleem bij Banco de Brasil op verschillende locatie ( veel automaten waarvan er zeker 4 een chip kunnen lezen , mijn passen waren allen nieuw) , met Ing en Rabo passen , ook niet met mijn credit cards , wel even doorgeven bij de Rabo bank wanneer je gaat .



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door quasimodo » di nov 06, 2012 13:05

Ook abn zet passen buiten europa uit.
http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... ropa.dhtml



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door René » do nov 08, 2012 03:52

Als aanstichter van dit onderwerp hetvolgende;
Bij de pao de açucar bij mij in de buurt staat sinds kort een splinternieuwe Bco do Brasil automaat waar ik inderdaad op kan pinnen. Ook is het me laatst bij dezelfde super aan het eind van Aboliçao gelukt. Ik ben dus blijkbaar verkeerd voorgelicht door een medewerker van Bradesco (zoals vele vaste bezoekers al zeiden), waar ik overigens vroeger wel kon pinnen en nu niet meer. Gelukkig dus een storm in een glas water, waarvoor excuses.
Groet,
René



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door depeef » di dec 18, 2012 22:24

Hallo allemaal

Hebben jullie al van het nieuwe fenomeen gehoord ???
Bij een poging om te pinnen geen de automaat een communicatieprobleem aan en keert geen geld uit.
Achteraf blijkt in Nederland wel het geld van je rekening te zijn afgeschreven.
Het gerucht gaat dat sommige gerants op deze manier een lekker zakcentje bijverdienen
omdat er bij navraag nooit geld teveel in de automaat zit.

Ik hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Salseros » di dec 18, 2012 22:52

Dit nieuwe fenomeen is van de afgelopen weken, al meerdere hollanders tijdens mijn vakantie over gehoord, het schijnt een "storing" te zijn.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door René » wo dec 19, 2012 03:38

Bijna al mijn klanten, maar ook ik zelf, hebben hetzelfde probleem; Alles gaat goed, maar bij het uitbetalen heeft de automaat opeens geen contact meer met de uitgever van de kaart (foutmelding 516 bij bco do brasil). Het bedrag wordt echter wel afgeschreven.
Dit gebeurde in het verleden wel vaker; bij het bedrag kwam op je internet rekening "reservering" te staan, en enkele dagen later was de afschrijving verdwenen omdat de pinautomaat aan het einde van de dag er achter kwam dat het geld niet was uitgekeerd, en werd de opname gestorneerd. Nu is dat echter niet het geval en wordt het geld ook niet terug gestort.

Heb zelf al contact gehad met mijn bank (ing). Ik moet schriftelijk een verzoek indienen voor een betalingsonderzoek. Je krijgt dan voorlopig je geld terug tot het onderzoek is afgerond. Dat onderzoek kan 4-6 maanden duren en als ze geen ongeregeldheden kunnen vinden (de bank van de automaat zegt dat er bij hun geen ongeregeldheden hebben plaatsgevonden), wordh het bedrag alsnog afgeboekt.

Ik pin in ieder geval niet meer, want kan het me niet veroorloven dat een braziliaanse bank meldt dat er geen problemen zijn....

Het probleem doet zich overigens voor bij Bco do Brasil en 24Horas. Niet geprobeerd bij HSBC.

Groet,
René



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door BrazilianPS » wo dec 19, 2012 09:30

Ik neem meestal geld af bij de HSBC. Hoop dat het daar niet gaat gebeuren.
Vraag me af als je dit wilt voorkomen door je hele vakantie niet te pinnen hoe je dan aan je reais komt.
Geld omwisselen, maar dan moet ik dus best wat euro's contant meenemen. Zijn er nog andere opties.
Heb geen creditcard momenteel.
Reais in Nederland regelen zou ook kunnen. Vraag me af wat de bank aan kosten rekent en wat voor koers.
Ga daar eens voor bellen straks.
Laatst gewijzigd door BrazilianPS op wo dec 19, 2012 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Salseros » wo dec 19, 2012 10:24

Je kunt tegenwoordig bij een hoop barraca's met je pinpas betalen, in supermarkten zoals pao de Acucar zowieso. Je kunt dus ook voor die optie kiezen en dan bijvoorbeeld de helft aan cash geld meenenen voor de zekerheid.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Jan Rossignol » wo dec 19, 2012 13:20

zou geen reais uit Nederland meenemen. Dan krijg je verreweg de slechtste koers. Dit voorjaar nog niet eens 2 reais voor 1 euro (nb was wel op Schiphol, bij de 'eigen" bank wellicht iets gunstiger). Dan is euro's meenemen en daar wisselen altijd gunstiger.



Ned Evangelico
Artikels: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 13:29

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Ned Evangelico » wo dec 19, 2012 16:27

De procedure die René beschrijft klopt helemaal. Jouw bank zal na het kontakt met jouw je geld weer terugstorten en dan een onderzoek instellen wat maanden kan duren. Jaren geleden eens meegemaakt dat Banco do Brasil beweerde dat het geld wel uit de ATM was gekomen, waarna mijn bank het geld weer terug nam. Uiteindelijk via de ATM uitdraai die Banco do Brasil zelf aan mijn bank had gestuurd, kunnen bewijzen dat er wel degelijk iets bij hun niet goed zat. Op de internet afschrijving (de tijd van mijn poging te pinnen) werd een tijd weergegeven die 3 uur afweek van de tijd dat het geld uit de machine was gekomen. Afgelopen September heb ik hetzelfde probleem 2x gehad - ook bij Banco do Brasil. 1e keer na een aantal keren met de bank in Nederland bellen goed verlopen - geld werd teruggestuurd. Binnen een aantal weken was het weer raak - ik ben toen naar de manager gegaan en uitgelegd dat dit niet de eerste keer was. Hij heeft toen bij de ATM (die toen overigens voor niemand meer geld uitkeerde) een uitdraai gemaakt waardoor hij zag dat er inderdaad niet was uitgekeerd maar wel zou worden afgeschreven. Hij heeft mij toen het geld gewoon uitbetaald (hiervoor moest ik tekenen) - duurde wel allemaal ruim een uur - maar ook deze tweede keer is goed afgelopen.

Ik denk dat het beste is, dat als zoiets je overkomt, om gelijk de manager erbij te halen en op één of andere manier vast te leggen dat er op dat bewuste tijdstip iets is fout gegaan. Helaas kan je dit natuurlijk alleen maar doen als je direct bij een bank pint... Check ook of de ATM na jou nog geld uitkeerd (indien de machine leeg is of een defect heeft valt dit later makkelijker te bewijzen met de uitdraai van de ATM).



muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » wo dec 19, 2012 17:43

bovenstaande probleem is mij 2 weken geleden ook overkomen bij supermarkt pao de acucar op abolicao met een banco do brasil automaat.
2x 600 reais geprobeerd te pinnen ,tweemaal sem communicou ,maar wel 2 xmaal 600 reais afgeschreven van mijn rekening.
heb nummer van bankautomaat genoteerd en telefonisch kontakt gehad met banco do brasil,er is toen een protocol van gemaakt en ik zou binnen 5 werkdagen van hun horen,gebeurde uiteraard niet,heb toen zelf weer gebeld ,er werd mij toen verteld ,aangezien het geen braziliaanse creditcard betreft,dat ik maar kontakt op moest nemen met mijn eigen bank.heb dus nu een brief gestuurd naar ing bank.
overigens doet het probleem zich alleen maar voor bij banco do brasil,bij HSSBC,waar ik normaal altijd pin,heb ik inmiddels alweer 2x maal gepind en alles loopt daar prima en zonder problemen .
dus mensen ,PIN NIET meer bij banco do brasil,maar gebruik uitsluitend HSSBC of als je liever bij elke transactie 12 reais kwijt wilt zijn 24 horas apparaten.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door René » wo dec 19, 2012 23:23

problemen doen zich niet alleen in Fortaleza voor, maar volgens de manager van Bco do Brasil op Abolição, in heel Brazilie. Heb met een kennis in Natal gebeld, en daar hebben ze hetzelfde probleem.
Groet,
René



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Salseros » wo dec 19, 2012 23:33

Bij de kantoren van Banco do Brasil is nu op alle automaten een mededeling geplakt dat ze geen internationale kaarten accepteren.

Foto met dank aan Rene van Fortalezahouses.com ;)

Afbeelding


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » do jan 03, 2013 15:07

Vorige week nog opname met ing pas bij bb, geen probleem.


Nada

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Salseros » za jan 05, 2013 01:07

Onderstaand berichtje van een bekende van mij ontvangen:

Het klopt wat Rene zegt.

Bij Banco Brasil Avenida Abolicao zijn alle pinautomaten afgeplakt met een stikker dat internationale transactie,s niet mogelijk zijn.
Echter een paar pinautomaten werken wel bijv de 4e van links.
Bij Banco Brasil aan de Santos Dumont werken de internationale pinautomaten perfect, gisteren nog gepint met ING en Rabo.
Wat Banco Brasil Avenida Abolicao betreft zijn er nog al wat cardreaders beschadigd door een schroevendraaier en zijn afgekit enz.
Hier hier heeft ook de laatste tijd veel skimmen plaats gevonden.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 07, 2013 13:20

René schrijft "in heel Brazilie", dat klopt dus niet.


Nada

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door René » ma jan 07, 2013 20:01

René schreef er ook bij "volgens de manager van Bco do Brasil op Abolição" :wink:



Plaats reactie