Geld over maken, per bank of Western Union?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Progresso » zo apr 07, 2013 19:04

Kunnen we weer gewoon on-topic gaan.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Bert » zo apr 07, 2013 19:11

Klopt het betreft dit topic:

http://brazilie.reisforum.nl/topic/2929 ... leza).html

Kan iedereen direct weer lezen wat een nuttige reacties Maarten geeft. Dit forum staat trouwens vol met ZURE, NUTTELOZE reacties van Maarten. Gezien de reacties die dit weer oproepen kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat ik de enige ben die daar zo over denkt.

Lees als voorbeeld eens dit topic waar Maarten de wijsheid zelve denkt te hebben op het gebied van dance evenementen
en ook hier weer niet schuwt om onderwerpen waar hij echt niks van weet weer te overladen met negativisme.

http://brazilie.reisforum.nl/topic/2926 ... ienen.html

Ik citeer: Wilbeer 30/3/2012

"Maarten moet eens een bril kopen. Ik geef aan dat de topic starter het Heineken House zou kunnen sponsoren. Maar hij weet helemaal niet wat het Heineken House is gezien zijn reactie. Dus Maartren kan beter zijn mond houden als hij alleen maar achterlijke verzuurde reacties kan geven."



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Bert » zo apr 07, 2013 19:30

mtilburg schreef:Misschien moet ik dit kleine "misverstandje" even toelichten voor de mensen die b.v. het reisforum niet volgen.

Daar opende Bert (ik neem aan dezelfde) een onderwerp over het kopen van een huis op een (gedwongen) veiling en opperde dat het dan ontruimd zou moeten worden door een knokploeg.

Iedereen kan lezen dat mijn vraag in dit topic informatief en zeker geen stelling of een werkwijze die ik zou goedkeuren of verzonnen zou hebben. Ik opper niks en en de woorden "zou moeten worden" zijn ook voor Maarten's rekening



muddyron
Artikels: 0

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door muddyron » zo apr 07, 2013 20:08

kunnen jullie niet ophouden met dit kinderachtige gezeur ,lijken wel een paar verwende kinderen.



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Xadrez » zo apr 07, 2013 20:25

mtilburg schreef:O sorry Bert, ik had inderdaad even niet door dat jullie met oplichters te maken hebben. In de fantasie dan.

Of zijn jullie bezig een misdaadroman te verzinnen?
Beste Maarten,

Kun jij even een afkoelingsperiode houden want je voegt momenteel niets toe aan deze discussie?
Je anafylactisch, ambetant en vitriool reageren doet afbreuk op jouw geloofwaardigheid hier op het forum!



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Bert » zo apr 07, 2013 21:23

mtilburg schreef:Bert:

Je drijft het op de spits met een overdreven voorstelling van zaken. Laten we het enigszins netjes proberen te houden, en bovendien enigszins on topic.
Overdreven voorstelling? Ik heb al gezegd eerder dat de kans niet groot is maar dat je wel degelijk een groot risico KAN lopen. Kijk maar eens naar het programma opgelicht v/d Tros. De politie in NL krijgt dagelijks oplichtingszaken binnen. Niks is makkelijker bij een oplichting van in het bezit hebben van een bankrekening van een derde.
(ondanks dat je niet rood kan staan(

Je beschuldigde mij van nutteloze reacties HIER, en het blijkt nu dat je probleem elders is. Dan reageer je DAAR.
Als je mijn berichten uit andere forums gaat kopiëren dan kun je de bal terug verwachten.
Als jij het zo nodig vindt om de Braziliaanse meisjes van criminele handelingen te verdenken, dan vindt ik het ook niet gek om Nederlanders die duidelijk tegen de wet handelen in het daglicht te zetten.
Nou had ik dus de hoop en de indruk dat jij daar niet toe behoorde, want dat van die knokploeg was inderdaad een veronderstelling en geen werkelijkheid.
Dit forum zou informatief moeten zijn. Als er wordt gesproken over het verstrekken van bankkaarten aan derden moet je
de risico's die hieraan vast kleven ook vermelden. Niks mis mee toch?

NIettemin vraag ik mij wel eens af of je jouw teksten ook aan je vrouw laat lezen. Ik wel namelijk, en haar reactie is meestal veel extremer dan de mijne.
Mijn vrouw heeft het eerlijk gezegd drukker dan mij. Zij heeft geen tijd voor dit soort forums...

Maar wat mij betreft back on topic



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door quasimodo » ma apr 08, 2013 08:04

Nu we toch weer terug bij het onderwerp zijn.
Hier een vergelijkingsite om kosten te vergelijken: http://geldnaarhuis.nl/CustomPage.aspx?node=130&link=89

Monygram lijkt me het goedkoopst.
Wisselkoersen zijn niet overal gelijk maar zijn meestal wel vergelijkbaar.
Op internet wordt gewaarschuwd dat bij overboekingen bij de bank vaak door de ontvangende bank hoge kosten worden gerekend van 100 euro blijft soms maar een goede 50 euro in plaatselijke valuta over.
Ook word er gewaarschuwd dat overboekingen bij banken soms wel tot een maand duurt. Vooral nederlandse banken schijnen berucht te zijn dat ze het geld lang vasthouden. Ook iets om rekening mee te houden.
Bij monygram en western union schijnt het er binnen 10 minuten te zijn en met vaste kosten per overboeking.

Ik heb dit alleen maar opgezocht op internet, en heb zelf geen ervaring met geld overboeken naar het buitenland.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door Progresso » ma apr 08, 2013 13:51

@Quasimodo

Handig zo'n vergelijkingswebsite die van geen kanten klopt. Moneygram boekt geen geld over naar je rekening, je moet het geld ophalen bij een agentschap. Volgens hun eigen website is de dichtsbijzijnde agentschap in Santos. De belangrijkste winstmaker voor Moneygram zijn de zeer ongunstige wisselkoers die ze bereken.

Ik heb even op de "estimator" van Moneygram een bedrag van €1000 overgemaakt. Dit levert in Brazilie R$2437 op. De huidige midkoers voor de € ligt op R$ 2,58, ofwel R$ 2580.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door BrazilianPS » ma apr 08, 2013 16:01

quasimodo schreef:Bij monygram en western union schijnt het er binnen 10 minuten te zijn en met vaste kosten per overboeking.
Klopt dat Western Union vaste kosten rekent voor het het verzenden, maar de bank van de ontvanger rekent ook nog eens kosten over de uitgave van het geld oftewel het omwisselen.

Je weet dus wel waar je aan toe bent qua verzendkosten, maar niet qua kosten die de bank in het land van ontvangst rekent. Western Union weet niet wat de bank in het land van ontvangst rekent. Dit staat los van hun.

Ik zal binnenkort een keer testen wat Banco do Brasil ongeveer aan kosten rekent voor de uitgave van het geld bij overmaken met Western Union. Wordt wel pas mei 2013 dat ik dit weet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door quasimodo » ma apr 08, 2013 16:58

Ik heb nooit beweerd dat je het geld op je rekening gestort krijgt.

Ik heb aangegeven dat wisselkoersen van toepassing zijn die los staan van de kosten.

Hoezo klopt de website van geen kanten deze geeft keurig aan wat de kosten zijn die jij betaald. Wat de wisselkoers is die de bank of ophaalpunt hanteerd zul je zelf moeten achterhalen waar je het geld naar overmaakt. En ook eventueel kosten die ze hanteren.

Het ging hier over een bedrag van 300 euro. Hoe meer geld je overmaakt hoe gunstiger dat het is om wisselkoersen en kosten te vergelijken. Bij monygram en western union betreft het alleen de wisselkoersen als je het ophaalt als ik het goed gelezen heb.

Hoezo is bij monygram het dichtbijzijnde kantoor in Santos. Bij een Itau bank in fortaleza kun je bij een kantoor geld ophalen. Hier zit een balie binnen om geld op te halen volgens site van moneygram. volgens mij in het centrum zie onderstaande site:
http://www.moneygram.com/WCM/groups/web ... ageCode=nl
Je moet wel even zelf Fortaleza en Brazil invullen en op zoeken klikken.

Hier de adressen van Western union in Fortaleza:
http://locations.westernunion.com/searc ... rtaleza&t=

Volgens mij is het dan gewoon een kwestie van naar het ophaalpunt bellen wat je aan kosten(wisselkoers) kwijt bent om het geld op te halen.

Bij overmaken via de bank weet je nu ook jou kosten via de nutteloze site. Dan is het een kwestie van naar de bank bellen waar je de rekening hebt waar het geld naar toe gaat. De kosten en wisselkoersen vragen want hier worden wel extra kosten gevraagd voor de overboeking. En bij je eigen bank even vragen hoe lang het duurt want dit is meestal lang. Voor spoed worden namelijk extra kosten gevraagd.



BocaSeca
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 13:22

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door BocaSeca » ma jun 17, 2013 15:46

Deze keer geld over gemaakt via de Rabobank met de optie OUR. Alle kosten worden dan door de verzender betaald, dit kost EUR 7,50 extra (totaal 17,50) maar je weet dan wel precies wat je kwijt bent. Koers was ongeveer 2,8.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door BrazilianPS » wo jun 19, 2013 15:13

BocaSeca schreef:Deze keer geld over gemaakt via de Rabobank met de optie OUR. Alle kosten worden dan door de verzender betaald, dit kost EUR 7,50 extra (totaal 17,50) maar je weet dan wel precies wat je kwijt bent. Koers was ongeveer 2,8.
Heeft de persoon in Brazilië ook precies de koers van 2,8 ontvangen? Dus bijvoorbeeld bij 100 euro overmaken 280 reais? Zit zelf overigens ook bij de Rabobank.



BocaSeca
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 13:22

Re: Geld over maken, per bank of Western Union?

Bericht door BocaSeca » zo jun 23, 2013 11:45

BrazilianPS schreef:
BocaSeca schreef:Deze keer geld over gemaakt via de Rabobank met de optie OUR. Alle kosten worden dan door de verzender betaald, dit kost EUR 7,50 extra (totaal 17,50) maar je weet dan wel precies wat je kwijt bent. Koers was ongeveer 2,8.
Heeft de persoon in Brazilië ook precies de koers van 2,8 ontvangen? Dus bijvoorbeeld bij 100 euro overmaken 280 reais? Zit zelf overigens ook bij de Rabobank.
Ja, dat is ook hoe ik weet wat de koers was, ik kan dit zelf op mn afschrift niet zien.



Plaats reactie