Import tweedehands auto

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Import tweedehands auto

Bericht door depeef » di jun 04, 2013 17:21

Hoi allemaal,

Heeft één van jullie ervaring met het importeren van een tweedehands auto vanuit Nederland naar Fortaleza.
Het gaat voornamelijk om de douane technische en eventuele bureaucratische rompslomp.
Ik weet wel hoe ik de auto/container in Pecem moet krijgen want ik zit al mijn hele leven in de scheepvaart.
Misschien is het handig om daar een knappe gebruikte auto te hebben staan want de autohuur wordt ook steeds duurder.
Je bent toch al gauw tussen de R$ 500 en R$ 600 per week kwijt.

Ik hoor graag jullie mening / advies / commentaar

Alvast bedankt / Evert



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Import tweedehands auto

Bericht door Progresso » di jun 04, 2013 19:34

IV – Motor vehicles and vessels

The Brazilian customs regulation does not allow the import of used motor vehicles and vessels. New vehicles are not exempt and will be taxed in full.

Bron: Receita Federal

Er zijn wat bijzondere uitzonderingen op de regel, maar die gaan in geen geval voor jouw gelden. Denk aan speciale motervoertuigen in de agro-business, Formula 1 en Indy car autos en nog wat van dat soort specifieke, vaak tijdelijke importen.

In jouw geval, gewoon een auto tweede-hands kopen. Het voordeel van de hier gefabriceerde auto's is dat de ophanging vele malen steviger is als in Nederland. Verder heeft je auto geen problemen met de mix 75%/25% Gasolina/Alcool.



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Import tweedehands auto

Bericht door sven » di jun 04, 2013 21:48

Zoals progresso al zei, het kan wel, mits de auto 30 jaar oud is, en het geld uit Brazilie naar het buitenland is overgemaakt voor dat specifieke doel. Ook komt er nog eens 110% over de waarde aan belasting op (CIF).

tenzij je een 30 jaar oude ferrari wil importeren, zou ik gewoon hier een auto kopen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Import tweedehands auto

Bericht door Bert » di jun 04, 2013 23:58

Met een 30 jaar oude Ferrari maak je hier wel een onuitwisbare indruk. Dat kan natuurlijk al snel tussen de Gols, Classics en de Palio's.

Ik heb trouwens één keer bij Boteco een witte Lambourgini gezien en bij een klant in zijn garage een Mercedes Maclaren. Echt veel superauto's rijden hier nog niet in Fortaleza.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Import tweedehands auto

Bericht door Progresso » wo jun 05, 2013 01:31

Ik zie het al helemaal voor me, met een lambo door Fortaleza rijden (sorry hoor, als dit superieur klinkt)

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Import tweedehands auto

Bericht door Progresso » wo jun 05, 2013 01:35

depeef schreef:Hoi allemaal,
Ik weet wel hoe ik de auto/container in Pecem moet krijgen want ik zit al mijn hele leven in de scheepvaart.

Ik hoor graag jullie mening / advies / commentaar

Alvast bedankt / Evert
Een container in Pecem te krijgen is niet al te moeilijk. De uitdaging zit hem erin om hem van dat verdomde haventerreintje te krijgen. Hell what a job.



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Import tweedehands auto

Bericht door sven » do jun 06, 2013 19:38

Progresso schreef: Een container in Pecem te krijgen is niet al te moeilijk. De uitdaging zit hem erin om hem van dat verdomde haventerreintje te krijgen. Hell what a job.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Plaats reactie