Douane controle Lissabon

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
A
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 07:05

Douane controle Lissabon

Bericht door A » zo mar 18, 2007 19:43

Even kort vraagje; mijn vriendin komt volgende week via Lissabon naar NL (was helaas niet anders te boeken in die tijd) maar nu vroeg ik me af hoe streng de douane daar is.. Moet ze rekening houden met dezelfde "onzin" als hier in NL met bijvoorbeeld loonstrookjes etc.?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Gr A



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » ma mar 19, 2007 17:33

in lissabon kunnen ze inderdaad zeer lastig zijn, geef haar altijd een telefoonnummer mee zodat zij dit kan gebruiken wanneer dit nodig mocht zijn. het is ook handig wanneer zij een inkomen heeft in fortaleza ook hier gegevens van mee te nemen. op lissabon kan men moeilijk doen , maar algemeen op schiphol kan men gewoon doorlopen omdat men al reeds een schengen luchthaven heeft aangedaan in lissabon.
de tip die ik je wel kan meegeven is de manier waarop zij zich kleed tijdens de vlucht. ¨schaars¨ geklede dames worden door de douane er eerder uitgepikt dan dames die zich ¨normaal ¨ kleden.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo mei 06, 2007 00:30

Mijn vrouw komt 4 weken later (alleen dus) terug naar België omdat ze ginds nog haar rijbewijs wil halen om dat dan hier te laten legaliseren. Ze stapt ook over in Lisbon.

Ze woont hier intussen bijna een jaar in België en heeft een vaste verblijfsvergunning voor 5 jaar. Zou dat (+ evt. huwelijksakte...) volstaan om de douane te passeren?



Plaats reactie