Flybrasil/Arke vs TAP
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Ik heb het ook maar van horen zeggen, een handvol nederlanders is ook heel wat anders dan 80 mensen (zaten ook duitsers en vele brazilianen tussen)... en ik weet dat dorus en paul een geintje maken, daarvoor ken ik ze lang genoeg.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Zo, weer even ontopic...
Kom zojuist weer thuis. Aangekomen op Porto Martins bleek de vlucht 20 minuten vetraagd te zijn, bij het inchecken werd er al gelijk verteld dat ik de verbinding naar Amsterdam niet zou halen (zonder vertraging natuurlijk ook niet, maar goed) en kreeg direkt een ticket Lissabon-Amsterdam voor de middagvlucht.
Achteraf bleek de vertraging een uur te zijn geweest.
TIP: Op Lissabon gelijk naar de transferbalie gaan en klagen dat je de aansluiting gemist hebt, je krijgt dan een consumptiekaart van 16 euro vrij te besteden in vrijwel ieder eettentje op het vliegveld.
Kom zojuist weer thuis. Aangekomen op Porto Martins bleek de vlucht 20 minuten vetraagd te zijn, bij het inchecken werd er al gelijk verteld dat ik de verbinding naar Amsterdam niet zou halen (zonder vertraging natuurlijk ook niet, maar goed) en kreeg direkt een ticket Lissabon-Amsterdam voor de middagvlucht.
Achteraf bleek de vertraging een uur te zijn geweest.
TIP: Op Lissabon gelijk naar de transferbalie gaan en klagen dat je de aansluiting gemist hebt, je krijgt dan een consumptiekaart van 16 euro vrij te besteden in vrijwel ieder eettentje op het vliegveld.
Met uw consumptiebon naar Harrods café op de luchthaven => 1 espresso van hen en je staat de rest van de dag op scherp!Salseros schreef:Zo, weer even ontopic...
Kom zojuist weer thuis. Aangekomen op Porto Martins bleek de vlucht 20 minuten vetraagd te zijn, bij het inchecken werd er al gelijk verteld dat ik de verbinding naar Amsterdam niet zou halen (zonder vertraging natuurlijk ook niet, maar goed) en kreeg direkt een ticket Lissabon-Amsterdam voor de middagvlucht.
Achteraf bleek de vertraging een uur te zijn geweest.
TIP: Op Lissabon gelijk naar de transferbalie gaan en klagen dat je de aansluiting gemist hebt, je krijgt dan een consumptiekaart van 16 euro vrij te besteden in vrijwel ieder eettentje op het vliegveld.
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
En dat was nou de enige tent die niet aangegeven stond op de consumptiekaart! Ik heb lekker bij dat restaurantje naast McDonalds gegeten, carne do dia, met rijst, vleessaus, worteltjes en een halve liter cola... bijna 16 euro.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Ik heb ook van horen zeggen dat de 3 uur vertraging kwam omdat de Piloot dronken was.
Ook een LUL VERHAAL
Bleek een amerikaans toestel te zijn en GEEN ARKE
Mijn vlucht terug was perfect, geland om 8 uur half 9 ipv 9 uur volgens schema.
Ook een LUL VERHAAL
Bleek een amerikaans toestel te zijn en GEEN ARKE
Mijn vlucht terug was perfect, geland om 8 uur half 9 ipv 9 uur volgens schema.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
De laatste ervaringen met TAP waren niet zo fijn. Juni al lopen rennen en vliegen in LIS omdat ze in AMS geen boardingpass konden afdrukken voor LIS-FOR, accepteer dat dus nooit!
Gisteren ruim 2 uur te laat weg vanaf AMS en weer rennen en vliegen, LIS-FOR net gehaald maar natuurlijk weer geen koffers.
Toch een baggerservice voor het geld, prijswinnende lijndiensten naar z-Amerika noemen ze dat...
Gisteren ruim 2 uur te laat weg vanaf AMS en weer rennen en vliegen, LIS-FOR net gehaald maar natuurlijk weer geen koffers.
Toch een baggerservice voor het geld, prijswinnende lijndiensten naar z-Amerika noemen ze dat...
Nada
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Herm, dit had ik ook op Schiphol. Ze konden daar geen boardingpass uitdraaien, heb er geen probleem van gemaakt (vraag me af of dit nut heeft). Bij de transferbalie in Lissabon direkt gekregen na toning van het paspoort binnen enkele seconde.herm schreef:De laatste ervaringen met TAP waren niet zo fijn. Juni al lopen rennen en vliegen in LIS omdat ze in AMS geen boardingpass konden afdrukken voor LIS-FOR, accepteer dat dus nooit!
Gisteren ruim 2 uur te laat weg vanaf AMS en weer rennen en vliegen, LIS-FOR net gehaald maar natuurlijk weer geen koffers.
Toch een baggerservice voor het geld, prijswinnende lijndiensten naar z-Amerika noemen ze dat...
Maar goed, ik hoefde niet zo te stressen, had per slot van rekening 6 uur de tijd voor de overstap!
Mij hadden ze op Schiphol verteld dat de boardingpass bij de gate zelf in Lissabon klaar zou liggen, dus direct vlot doorgelopen naar de gate. Daar wisten ze van niets, en verwezen weer naar een balie aan de andere kant van Lisboa Airport, leuk als je al bijna op boarding time zit...
Die bali was gesloten, en toen moeten we maar even bellen volgens een lichaam wat daar rondliep. Dat nummer had een wachtrij van minimaal 10min, toen toch ergens aan de ingang, dus helemaal door de douane heen een balie gevonden waar ze de pass konden printen. Toen nog terug door control/douane, naar de andere kant van het behoorlijk grote airport. Je begrijpt dat frustratie met/tegen TAP...
Die bali was gesloten, en toen moeten we maar even bellen volgens een lichaam wat daar rondliep. Dat nummer had een wachtrij van minimaal 10min, toen toch ergens aan de ingang, dus helemaal door de douane heen een balie gevonden waar ze de pass konden printen. Toen nog terug door control/douane, naar de andere kant van het behoorlijk grote airport. Je begrijpt dat frustratie met/tegen TAP...
Nada
Tap heeft echt een beroerde overstap service/proces vroeger was dat wel eens beter als je apart werd opgehaald met een busje direct naar de juiste locatie voor de snelle transfer. Ze laten iedereen, kinderen, ouderen maar door die gangen rennen en klagen nog in je gezicht dat je te laat bent! Voor deze fijne behandeling betaal je dan wel 1000euro....Klagen heeft weinig zin, na een paar maanden krijg je 'jammer dat u een mindere ervaring heeft gehad met onze maatschappij'
Nada
-
- Artikels: 0
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo nov 29, 2009 16:56
Die hoor je gewoon te krijgen, soms is er storing en laat je dan niet misleiden door die incheck trutjes van avia partner die weten dus niet dat je dan direct naar de tap transferbalie moet op Lissabon en NOOIT direct naar de gate.Paul schreef:Is dat nu standaard dat je op schiphol je boarding pass voor het stuk Lissabon- Fortaleza krijgt?
Kun je tegenwoordig nog niet online inchecken?
Nada
Dat lukt exact 24h van te voren, en meestal zijn de beste plekken al pre-gerserveerd, doe je al van te voren via email.
Als je per email een stoel reserveert kan dat al direct na boeken en ben je dus echt zeker van een beter plek. Het online inchecken heeft dan weinig voordeel omdat je toch in de langst rij moet staan bij het ene business class/ koffer drop-off balietje (tegenwoordig checken er meer en meer online in vandaar de langste rij daar en lege rijen bij de economy incheck). Daarnaast staan ze altijd onhandig te rommelen met je A4tje en scheuren ze die verkeerd af wat ook weer gezeur geeft.
Levert wat mij beterft dus weinig voordeel op online inchecken.
Als je per email een stoel reserveert kan dat al direct na boeken en ben je dus echt zeker van een beter plek. Het online inchecken heeft dan weinig voordeel omdat je toch in de langst rij moet staan bij het ene business class/ koffer drop-off balietje (tegenwoordig checken er meer en meer online in vandaar de langste rij daar en lege rijen bij de economy incheck). Daarnaast staan ze altijd onhandig te rommelen met je A4tje en scheuren ze die verkeerd af wat ook weer gezeur geeft.
Levert wat mij beterft dus weinig voordeel op online inchecken.
Nada