Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Hendry
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 08:11

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Hendry » zo aug 21, 2011 20:06

ja ook bedankt!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » vr sep 09, 2011 13:49

Ik hoorde dat de TAP vlucht gisterenavond 2.5 uur te laat was aangekomen in Fortaleza, zo´n vertraging komt bij TAP niet vaak voor, dat mag vanavond trouwens ook wel gebeuren als ik (helaas) weer terug moet.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door traveller007 » vr sep 09, 2011 17:51

goeie reis alvast.


het is beter te leven dan je leven te beteren

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » vr sep 09, 2011 19:46

Bedankt, verwachte vertrektijd vandaag ook 22.30 uur...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » vr sep 09, 2011 23:10

Nou, zojuist met tap gebeld, het vliegtuig staat nog in lissabon met technische problemen, het is onbekend wanneer er een vlucht vertrekt vanuit fortaleza, lekker! moet ik maar ieder uur gaan bellen of er al meer info is, 1 voordeel, ik zit bij mijn schoonouders dus kan ik hier slapen, maar wil wel graag morgen zo vroeg mogelijk weg, moet maandag nl weer werken... wordt vervolgd... :(


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » vr sep 09, 2011 23:33

Salseros, vergeet zeker geen attest te halen bij de balie, dan is je eventuele afwezigheid gewettigd bij je werkgever.

Probleem met TAP is momenteel dat ze dit jaar een aantal extra routes gelanceerd hebben (o.a. Miami) maar hun vloot is even groot gebleven dus ze vliegen echt aan een krap schema. Ik zie het elke dag op mijn werk, vooral de middagvlucht komt de laatste maanden geregeld te laat in Brussel terwijl ie vroeger bijna altijd op tijd was. Bij de minste tegenslag zitten ze achter op schema voor de hele dag en ze krijgen het niet weg gewerkt omdat ze met zo weinig toestellen niet kunnen puzzelen. En als er dan in jouw geval eentje met een serieuze panne te maken krijgt zitten ze natuurlijk helemaal in de zeik. Ze nemen teveel hooi op hun vork.

Alvast een spoedige thuisreis toegewenst, Robert! Maar toch beter een defect vliegtuig aan de grond dan wanneer je erin zit op 10 km hoogte... sometimes shit happens!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » za sep 10, 2011 03:50

Bedank wade... ik moest vandaag gewoon inchecken, terwijl mijn vlucht pas morgen om 18.45 uur vertrekt, dus ruim 23 uur vertraging. Zondag even via eu claim mijn gerecht halen, heb nu zeker recht op 600 euro vergoeding.
Het rare was dat bij het inchecken dus vrijwel niemand wist dat de vlucht was geannulleerd, bij het incheckbord stond vertrek 01.00 uur, wat blijkbaar niet verwijderd kon worden?
Het inchecken duurde dus behoorlijk lang daar ze voor vrijwel iedereen het geklaag aan moesten horen (hotel moest geregeld worden, mensen moesten kleren uit de koffer halen voor de volgende dag). Op de koffers plakten ze alleen labels voor Lissabon (krijg alweer zo´n voorgevoel dat de koffers in Lissabon blijven), het ticket voor Amsterdam konden ze niet na 24 uur afgeven blijkbaar, dus die moet ik morgen afhalen, dus weer in de rij bij de incheckbalie...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Ferry » za sep 10, 2011 13:46

Zo zie je maar, TAP is ook niet alles, ben bang dat je ook nog wel een nachtje Lissabon krijgt aangeboden. Het wordt steeds moeilijker om Fortaleza te bereiken, met Arke ben je zo ook 16 uur onderweg, met al die tussenstops, dus dat is ook al weer een optie minder. Als iemand nog alternatieven weet die beter zijn voor deze winter, vermeld het even als het de moeite waard is.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » za sep 10, 2011 14:51

Nog een nachtje Lissabon zou wel heel belachelijk worden, ik kom namelijk zondag om 05.00 uur aan in Lissabon volgens zeggen en ik heb een vlucht van 07.45 uur vanaf Lissabon, dus dat moet geen probleem zijn.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » za sep 10, 2011 15:36

Je geraakt er wel, Robert.

Iberia stopt vanaf 2 november met de route Madrid-Fortaleza-Recife-Madrid.
Vind ik bijzonder jammer. Hun ticketprijzen lagen vaak net iets lager dan TAP, goeie vluchturen en overstaptijden, service niet super maar wel ok zoals een standaard lijnmaatschappij.
Vanaf nu vliegen ze vanuit Madrid dus enkel nog op Guarulhos en Galeão, dus niet meer interessant vanwege de vele extra uren vliegen.

TAP zal het dan wel weer worden. Normaal ben ik ook wel tevreden over hen wanneer ik er mee vlieg. Robert heeft nu natuurlijk veel ongelooflijke pech met dat technisch defect.



bart_do_belgica
Artikels: 0
Berichten: 73
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 16:56

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door bart_do_belgica » za sep 10, 2011 17:16

waarom stoppen ze ermee?
toen ik naar fortaleza ben geweest en terug was het vliegtuig stampvol
dus dit snap ik effe niet



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » za sep 10, 2011 18:48

Op de Portugese wikipedia-pagina van de Pinto Martins luchthaven staat wel vermeld dat Air France bezig zou zijn met de opstart van een rechtstreekse route vanuit Parijs.

Dit is natuurlijk heel voorbarig en ik weet niet of dat een betrouwbare bron is want op Wiki kan iedereen zomaar dingen gaan schrijven. Maar ik ga alvast op zoek naar verdere info en zodra ik ik er wat van weet vermeld ik dat hier.

Zou zeker wel interessant zijn voor de Nederlanders want AF werkt heel nauw samen met zusterbedrijf KLM, en er zijn veel verbindingen met Amsterdam.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » za sep 10, 2011 20:23

http://oglobo.globo.com/economia/mat/20 ... 317476.asp

Hier heb je meteen het antwoord op je vraag, Bart.

De voor de hand liggende redenen van de hoge brandstofprijzen en de crisis in Europa (vooral in Spanje dan).
Verder heb ik net als jij gemerkt dat de vluchten goed gevuld zaten, maar het is me toen wel al opgevallen dat dat vooral in economy class was en business zo goed als leeg. En dat wordt ook aangegeven in dit artikel. Iemand van een Indiase maatschappij waar ik ooit mee samen werkte vertelde me eens dat ticketprijzen zo berekend worden dat ong. 70% bezetting in business class het hele financiële plaatje van de vlucht (brandstof, personeelskost, onderhoud, taksen...) break even doet draaien en de overige inkomsten worden vooral gehaald uit cargotransport.



Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Ruud » zo sep 11, 2011 00:43

Onderstaand bericht verbaast mij een beetje. Ik heb afgelopen dinsdag een ticket gekocht via Ebookers voor deze Iberia-route. Vertrek vanuit Amsterdam op 18 december.

[quote]]"Iberia stopt vanaf 2 november met de route Madrid-Fortaleza-Recife-Madrid.
Vind ik bijzonder jammer. Hun ticketprijzen lagen vaak net iets lager dan TAP, goeie vluchturen en overstaptijden, service niet super maar wel ok zoals een standaard lijnmaatschappij.
Vanaf nu vliegen ze vanuit Madrid dus enkel nog op Guarulhos en Galeão, dus niet meer interessant vanwege de vele extra uren vliegen."[quote]



Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Ruud » zo sep 11, 2011 00:47

Ik lees het artikel in Globo inzake Iberia nu pas. Dat is duidelijk en jammer. Even afwachten wat voor alternatief ik krijg aangeboden.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » zo sep 11, 2011 19:37

Robert, ben je al thuis geraakt? Je baas staat al op zijn horloge te kijken...!



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door muntje » zo sep 11, 2011 20:11

misschien zit hij nog op Lissabon.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » zo sep 11, 2011 20:49

Ik ben 11.30 uur gearriveerd in Amsterdam! Gisterenmiddag wilde ik mijn vervolgticket afhalen, was nog een heel gedoe want de standaardvlucht van gisteren 19.55 uur was weer 5 uur vertraagd, dus wederom talloze klagende mensen bij de incheckbalie, moest dus weer een uur in de rij staan... uiteindelijk het ticket van 07.45 uur gekregen, de vlucht die ik makkelijk haalde. Er waren zelfs nog een aantal stoelen onbezet, met het commentaar van de captain: Sorry for the small delay, hoe kon hij dat nou zeggen?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door McAroni » zo sep 11, 2011 22:52

Salseros schreef:Sorry for the small delay, hoe kon hij dat nou zeggen?
Tijd is relatief... :-)



bart_do_belgica
Artikels: 0
Berichten: 73
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 16:56

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door bart_do_belgica » ma sep 12, 2011 18:55

tap zal content zijn



Gesloten