Flybrasil/Arke vs TAP
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Hoe vlot ging het bij de dounecontrole na aankomst?
Vorig jaar was een ramp. Ik mocht mee aanschuiven in de rij voor de Brazilianen en heb er een uur gestaan. Een bejaard echtpaar kwam als voorlaatste aan de beurt en een gezin met kleine kinderen (wij) al laatste.
Als het nog even erg is, ga ik ergens in een carnavalswinkel ofzo een pilotenuniform kopen, dan mag ik eerst...
Vorig jaar was een ramp. Ik mocht mee aanschuiven in de rij voor de Brazilianen en heb er een uur gestaan. Een bejaard echtpaar kwam als voorlaatste aan de beurt en een gezin met kleine kinderen (wij) al laatste.
Als het nog even erg is, ga ik ergens in een carnavalswinkel ofzo een pilotenuniform kopen, dan mag ik eerst...
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Nou Wade, dat duurde heel lang, zeker een half uur gestaan. Mijn vriendin was in 5 minuten langs de douane.
Wilde eerst samen met haar, maar moet je nu echt een braziliaans paspoort hebben of als je getrouwd bent mag je dan ook tussen de niet estrangeros in de (korte) rij?
Wilde eerst samen met haar, maar moet je nu echt een braziliaans paspoort hebben of als je getrouwd bent mag je dan ook tussen de niet estrangeros in de (korte) rij?
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
-
- Artikels: 0
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Niks visum, als getrouwd bent met een Braziliaanse mag je gewoon mee aanschuiven in de rij van 'domesticos'.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ik sta al 8 jaar in die rij mee aan te schuiven. Niks documenten, niks visum. Geen kat die er ooit naar vraagt ook.
-
- Artikels: 0
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
he,dit is altijd nog brazilie,dus wat officieel is en wat in de praktijk gebeurt zijn 2 dingen ,maar officieel mag je in die rij alleen met een visum of een protocol.
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Gisterenavond weer veilig terug gekomen in het koude Nederland.
Luxe gevlogen, beide vluchten bij de nooduitgang, leek wel executive class...
Luxe gevlogen, beide vluchten bij de nooduitgang, leek wel executive class...
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Vrijdagavond ticket online geboekt voor de zus van mijn vriendin, 4 juli maandje Nederland.
Goedkoopste ticket gekocht 1196 euro, echter Fortaleza-Salvador-Lissabon-Amsterdam, terug wel rechtstreeks via Lissabon.
Nog een fout gemaakt bij het boeken, MR opgeveven in plaats van MS, gelijk de volgende ochtend gebeld met TAP, was geen probleem daar ze daar niet naar kijken in Brazilie (heb nog wel even daarna per mail gevraagd om het in het systeem aan te passen, je zal net zien....). Sommige vliegmaatschappijen berekenen gewoon 100 euro voor het aanpassen van het geslacht, dus heb ik weer mazzel.
Goedkoopste ticket gekocht 1196 euro, echter Fortaleza-Salvador-Lissabon-Amsterdam, terug wel rechtstreeks via Lissabon.
Nog een fout gemaakt bij het boeken, MR opgeveven in plaats van MS, gelijk de volgende ochtend gebeld met TAP, was geen probleem daar ze daar niet naar kijken in Brazilie (heb nog wel even daarna per mail gevraagd om het in het systeem aan te passen, je zal net zien....). Sommige vliegmaatschappijen berekenen gewoon 100 euro voor het aanpassen van het geslacht, dus heb ik weer mazzel.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Die vergissing komt vaker voor In Fortaleza/Brazilie. Eerst is het een MR en daarna een MS....
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Momenteel is ArkeFly/FlyBrasil prijstechnisch weer wat beter tov TAP. Het kleine toestel en de tankstop is wel jammer maar blijkt te doen. Nieuwe bagage systeem is waarschijnlijk ook niet echt slecht, je hebt nu tenminste een keuze en geen gezeur meer over iets te zware handbagage.
http://www.arkefly.nl/klantenservice/?FaqNodeId=8911
http://www.arkefly.nl/klantenservice/?FaqNodeId=8911
Nada
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Met condor in het hoogseizoen niet te duur vind ik:
Passagiers:
1 Volwassene(n)
Heenvlucht:
Economy Class
vr, 04.07.2014
08:15 Frankfurt/Main DE
13:05 Fortaleza
Ticketprijs 1 volw. 242,90 €
Service Charge 3,00 €
Belastingen en vergoedingen 84,09 €
DE Condor
Retourvlucht:
Economy Class
vr, 11.07.2014
16:45 Fortaleza DE
07:05+ Frankfurt/Main
Ticketprijs 1 volw. 248,95 €
Service Charge 3,00 €
Belastingen en vergoedingen 27,04 €
DE Condor
Totale prijs voor alle passagiers 608,98 €
Passagiers:
1 Volwassene(n)
Heenvlucht:
Economy Class
vr, 04.07.2014
08:15 Frankfurt/Main DE
13:05 Fortaleza
Ticketprijs 1 volw. 242,90 €
Service Charge 3,00 €
Belastingen en vergoedingen 84,09 €
DE Condor
Retourvlucht:
Economy Class
vr, 11.07.2014
16:45 Fortaleza DE
07:05+ Frankfurt/Main
Ticketprijs 1 volw. 248,95 €
Service Charge 3,00 €
Belastingen en vergoedingen 27,04 €
DE Condor
Totale prijs voor alle passagiers 608,98 €
Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Dat is inderdaad een goede prijs. 4-11 juli is kort en in NL nog geen hoogzeizoen, maar als dit de prijzen zijn voor augustus en langere periode is het heel mooi.
Moet je nog wel naar Frankfurt en retour met eventueel bagage en familie.
Moet je nog wel naar Frankfurt en retour met eventueel bagage en familie.
Nada
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Net de zus van mijn vriendin opgehaald op Schiphol. Vlucht Fortaleza - Salvador op tijd. Vlucht Salvador - Lisboa 3 uur vertraging, waardoor ze de aansluiting in Lisboa gemist had en moest wachten op de volgende vlucht. Kwam dus vandaag 1700 uur ipv 1100 uur aan, ook nog eens een half uurtje vertraging, geland 1731 uur. Vervolgens na 1 uur naar buiten met de mededeling dat 1 koffer kwijt was... hopelijk morgen wel hier thuisbezorgd daar er spullen in zitten voor onze bruiloft maandag... Op hoop van zegen!
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Van Harte Robert alvast met jullie huwelijk, maak er een mooie dag van.
Gr Henri
Gr Henri
Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Gisterenavond weer thuis gekomen van 4,5 week Fortaleza. Super gezellige weken gehad, leuke voetbal wedstrijden gezien, wat dat betreft allemaal top. Alleen met TAP was een drama, op de heen weg kwamen in een gehuurd Arabisch toestel terecht, dat viel allemaal nog wel mee, omdat de beenruimte hetzelfde was als bij TAP. Op de terugweg kwam ik in een toestel van Windrose terecht, een of andere Russisch toestel, de bemanning sprak geen woord Portugees, maar wat nog veel erger was, de beenruimte was nog minder als bij Arkefly Economy, ik zat helemaal klem in die kutstoel, wat een drama en slechte service, ipv 8 stoelen op een rij, waren er nu 9 stoelen op een rij, in dezelfde Airbus, ook waren er nog een paar rijen bij geplakt. Toestel zat ook nog eens helemaal vol, het is niet meer het TAP van een aantal jaren geleden, elke keer is er wel weer wat anders. Volgende keer misschien toch maar weer eens Arke Fly proberen.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ferry,
De problemen bij TAP zijn reeds gekend. Ze wilden o.a. hun graantje meepikken van de Copa en hebben meer nieuwe routes gelanceerd dan dat er nieuwe toestellen aan hun geleverd werden door Airbus. Hierdoor raken ze vaak achterop in hun vluchtschema en zijn er (lange afstands) vluchten die worden uitgevoerd met een gehuurd toestel. Zie onderstaande link.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... #ID6119638
Zou evenwel om een tijdelijke situatie gaan. Na het WK/zomervakantie zullen die problemen wel opgelost raken. Hebben trouwens ook nog nieuwe vliegtuigen in bestelling staan.
Volgens mij heb je dus gewoon pech gehad. In mei heb er ook mee gevlogen en alles is toen prima gegaan.
De problemen bij TAP zijn reeds gekend. Ze wilden o.a. hun graantje meepikken van de Copa en hebben meer nieuwe routes gelanceerd dan dat er nieuwe toestellen aan hun geleverd werden door Airbus. Hierdoor raken ze vaak achterop in hun vluchtschema en zijn er (lange afstands) vluchten die worden uitgevoerd met een gehuurd toestel. Zie onderstaande link.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... #ID6119638
Zou evenwel om een tijdelijke situatie gaan. Na het WK/zomervakantie zullen die problemen wel opgelost raken. Hebben trouwens ook nog nieuwe vliegtuigen in bestelling staan.
Volgens mij heb je dus gewoon pech gehad. In mei heb er ook mee gevlogen en alles is toen prima gegaan.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Tja, de problemen kunnen wel gekend zijn bij TAP, maar volgens mij hebben ze toch echt een fors probleem.
Bron: ANP
Motoronderdelen vallen uit Airbus A330
In Lissabon zijn zaterdag kleine delen van een vliegtuigmotor uit de lucht gevallen. Ze bleken afkomstig uit een Airbus A330 van de Portugese luchtvaartmaatschappij TAP. Niemand raakte gewond.
Het vliegtuig was van Lissabon onderweg naar het Braziliaanse Saõ Paulo, toen het wegens de losgeraakte onderdelen rechtsomkeert maakte. Hoewel rook uit de motor kwam, wist het probleemloos te landen op de luchthaven van Lissabon. De 268 passagiers worden omgeboekt.
Volgens lokale media ging het om ongeveer 30 onderdeeltjes van maximaal 4 centimeter, die onder meer op woningen en auto's belandden. Ook een vrouw is naar eigen zeggen geraakt door een projectiel, maar kwam daar zonder kleerscheuren vanaf.
Bron: ANP
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Nee, Maarten. De problemen bij TAP zijn heel groot.
De overheid wil (moet) de club al jaren privatiseren, maar wegens gebrek aan belangstelling wil dit niet lukken. Er is nu een nieuwe investeerder die €300 miljoen voor de hele club wil neerleggen. Nu zou ik persoonlijk geen enkele € in die branche steken, maar €300 miljoen is natuurlijk peanuts.
Ondertussen heeft men het aantal bestemmingen o.a. naar Brazilie sterk verhoogd, maar moet men nog eventjes wachten op de uitlevering van 15 Airbussen 350. Tot die tijd is het behelpen met inhuur.
Het drama speelt zich echter af bij het personeel. Er zijn alleen al in 2013 20 piloten en 50 onderhoudstechnici vertrokken bij TAP. De uittocht onder technici is in 2014 zeker nog niet gestopt. De vloot van TAP begint al aardig in de jaren te komen. Momenteel zoekt TAP ongeveer 100 Airbus onderhoudstechnici, die bereid zijn om voor Portugese arbeidsvoorwaarden te gaan (en blijven) werken.
Als er schroefjes, moeren, bouten en een dopsleutelsetje uit een vleigtuigmotor vallen, direkt na het opstijgen dan weet je dat dat een symptoom is van veel grotere problemen.
Maar ja, zoals immer weeet jij het natuurlijk het allerbeste.
De overheid wil (moet) de club al jaren privatiseren, maar wegens gebrek aan belangstelling wil dit niet lukken. Er is nu een nieuwe investeerder die €300 miljoen voor de hele club wil neerleggen. Nu zou ik persoonlijk geen enkele € in die branche steken, maar €300 miljoen is natuurlijk peanuts.
Ondertussen heeft men het aantal bestemmingen o.a. naar Brazilie sterk verhoogd, maar moet men nog eventjes wachten op de uitlevering van 15 Airbussen 350. Tot die tijd is het behelpen met inhuur.
Het drama speelt zich echter af bij het personeel. Er zijn alleen al in 2013 20 piloten en 50 onderhoudstechnici vertrokken bij TAP. De uittocht onder technici is in 2014 zeker nog niet gestopt. De vloot van TAP begint al aardig in de jaren te komen. Momenteel zoekt TAP ongeveer 100 Airbus onderhoudstechnici, die bereid zijn om voor Portugese arbeidsvoorwaarden te gaan (en blijven) werken.
Als er schroefjes, moeren, bouten en een dopsleutelsetje uit een vleigtuigmotor vallen, direkt na het opstijgen dan weet je dat dat een symptoom is van veel grotere problemen.
Maar ja, zoals immer weeet jij het natuurlijk het allerbeste.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Goed Maarten,
Volgens jouw is er dus voorlopig niks aan de hand. Gewoon doorlopen mensen.
Incident: TAP A332 at Lisbon on Jul 12th 2014, engine shut down in flight
Incident: TAP A320 near Paris on Jul 8th 2014, technical problems prompt emergency descent
Incident: TAP A332 over Atlantic on Jun 17th 2014, engine problems
Incident: TAP A332 at Belem on Jun 8th 2014, runway excursion during backtracking
Incident: TAP A332 near Vitoria on Mar 28th 2014, weather radar failure
Incident: TAP A332 over Atlantic on Mar 9th 2014, engine problem
Incident: TAP A332 at Porto Alegre on Nov 28th 2013, rejected takeoff
TAP heeft een heel goed "safety record". Alleen als een bedrijf de balans en resultatenrekening moet opschonen om het klaar te stomen voor een gedwongen (door de EU) verkoop, het personeel en masse de club verlaat en het aantal grote incidenten in enkele maanden significant toeneemt, dan weet je dat er gedonder in de tent is.
Het klinkt allemaal heel mooi. Er worden 15 nieuwe Airbussen A350's gekocht, het aantal bestemmingen naar Brazilie wordt opeens fors uitgebreid, maar TAP draait al jaren marginaal,vorig jaar op een nettowinstje van €33miljoen op een omzet van € 2400 miljoen.
Het zijn in korte tijd gewoon veel serieuze incidenten. Met de achtergrond die ik hier geef (en die je zelf gewoon kunt verifieren) zou je je wellicht wel eens achter den oren kunnen krabbelen over de veiligheid bij TAP.
Volgens jouw is er dus voorlopig niks aan de hand. Gewoon doorlopen mensen.
Incident: TAP A332 at Lisbon on Jul 12th 2014, engine shut down in flight
Incident: TAP A320 near Paris on Jul 8th 2014, technical problems prompt emergency descent
Incident: TAP A332 over Atlantic on Jun 17th 2014, engine problems
Incident: TAP A332 at Belem on Jun 8th 2014, runway excursion during backtracking
Incident: TAP A332 near Vitoria on Mar 28th 2014, weather radar failure
Incident: TAP A332 over Atlantic on Mar 9th 2014, engine problem
Incident: TAP A332 at Porto Alegre on Nov 28th 2013, rejected takeoff
TAP heeft een heel goed "safety record". Alleen als een bedrijf de balans en resultatenrekening moet opschonen om het klaar te stomen voor een gedwongen (door de EU) verkoop, het personeel en masse de club verlaat en het aantal grote incidenten in enkele maanden significant toeneemt, dan weet je dat er gedonder in de tent is.
Het klinkt allemaal heel mooi. Er worden 15 nieuwe Airbussen A350's gekocht, het aantal bestemmingen naar Brazilie wordt opeens fors uitgebreid, maar TAP draait al jaren marginaal,vorig jaar op een nettowinstje van €33miljoen op een omzet van € 2400 miljoen.
Het zijn in korte tijd gewoon veel serieuze incidenten. Met de achtergrond die ik hier geef (en die je zelf gewoon kunt verifieren) zou je je wellicht wel eens achter den oren kunnen krabbelen over de veiligheid bij TAP.