Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » di apr 07, 2009 15:35

Daar staat ook je reserveringsnummer en vlucht schema op, een papieren ticket krijg je dus niet meer opgestuurd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di apr 07, 2009 17:24

abracos schreef:Begin maart heb ik via internet een ticket bij Tap geboekt en betaald. Ik heb tot nu toe alleen een bevestiging per email gekregen. Is dit alles wat je krijgt?

E-Ticket (Electronic Ticket)
An E-Ticket is a ticket with flight coupons that are not printed out on paper. These are replaced by digital coupons stored in the company database and therefore always available to everyone at our ticket desks and Call Centers. With an E-Ticket no time is wasted, there is no need to deviate from your routine or run the risk of ticket-loss. An E-Ticket does not imply any alteration to normal booking or payment procedures.
After concluding your travel plan you receive a receipt for the respective booking and E-Ticket issue via e-mail.




Dus gewoon die mail uitprinten en verder heb je enkel nog je paspoort nodig om het vliegtuig op te kunnen.
E-tickets zijn sindert 3 jaar verplicht bij alle door IATA erkende airlines. Bespaart de luchtvaarindustrie een hoop kosten per jaar. Ook voor de reiziger is het voordeliger. Een vlucht reserveren gaat veel eenvoudiger en 5 minuten later heb je al je ticket in de hand. En als je het verliest? Gewoon nog een keer printen.

Aan de check-in vergelijkt men gewoon die reservatiecode op jouw papier en jouw paspoortgegevens met wat zij in hun database staan hebben.

Enkel charters (en misschien ergens derderangs maatschappijen uit Afrika of de Sovjet) maken tegenwoordig nog gebruik van paper tickets (de ouderwetse scheurbiljetten).



abracos
Artikels: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 06, 2009 13:17

Bericht door abracos » wo apr 08, 2009 15:07

bedankt voor de info. Het verbaast me een beetje omdat ze alleen mijn naam gevraagd hebben. Meestal moet je veel meer invullen.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » wo apr 08, 2009 16:43

Als je met je creditcard betaalt hebt weten ze anders al aardig wat van je!



mark
Artikels: 0
Berichten: 21
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 12:14
Locatie: Den Haag

Bericht door mark » wo apr 08, 2009 19:50

Ik heb ook via Tap geboekt en net zoals wade zegt, gewoon je mail uitprinten en meenemen naar het vliegveld om in te checken. Er werd mij verteld dat je dan ook je credit card moet laten zien samen met je E-ticket.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo apr 08, 2009 19:56

mark schreef:Ik heb ook via Tap geboekt en net zoals wade zegt, gewoon je mail uitprinten en meenemen naar het vliegveld om in te checken. Er werd mij verteld dat je dan ook je credit card moet laten zien samen met je E-ticket.
Nog nooit meegemaakt. Het ticket is betaald, dus wat kan het hen schelen. Je moet wel je paspoort voorleggen.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo apr 08, 2009 20:11

ook nog nooit meegemaakt wade maar het staat wel bovenaan op je e-ticket dat je je credit kaart waar mee is betaalt moet voorleggen bij de incheck,dus als ze het naar de letter uitvoeren is het zo.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo apr 08, 2009 20:18

maxx schreef:ook nog nooit meegemaakt wade maar het staat wel bovenaan op je e-ticket dat je je credit kaart waar mee is betaalt moet voorleggen bij de incheck,dus als ze het naar de letter uitvoeren is het zo.
nu ja, die heb je zowiezo toch altijd bij je op vakantie...



mark
Artikels: 0
Berichten: 21
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 12:14
Locatie: Den Haag

Bericht door mark » do apr 09, 2009 13:36

dat is waar



moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » vr apr 10, 2009 20:11

nou ik ga ook 16 mei met tap maar ik ga met de hele familie me braziliaanse vrouw me ouders en me broertje dus we gaan eerst een week naar beberibe onze bruiloft nog een keer over doen met haar familie en dan nog 2 weken naar fortaleza ik heb deze keer voor het eerst een apartement bij rene gehuurd vorige keer bij de dutch touch maar was daar zeker niet tevreden over



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » do apr 16, 2009 16:41

Als ik het goed begrijp, gaat Arke helemaal niet meer op Fortaleza vliegen, en moet je dus altijd overstappen in Natal, met een tussenlanding op Las Palmas. Weet iemand of TACV hier nog op inspringt, of blijft dit zo, want dan zijn we met ze allen bijna allemaal genoodzaakt om met TAP te gaan.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » vr apr 17, 2009 13:01

Flybrasil heeft de aansluitende vluchten nu zo goed als rond!
Voor de heen reis van Natal naar Fortaleza zal GOL het schema wat aanpassen, de terug reis gaat met de reguliere GOL vlucht, aldus een flybrasil mederkster die ik zo juist telefonisch sprak.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr apr 17, 2009 13:05

Je zou maar net een ticket gekocht hebben voor 1150 euro bij Flybrasil.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » vr apr 17, 2009 15:23

ik ben van de week gebeld voor de terug vlucht 5 juni door tap we gaan via natal dus hebben de late terugvlucht geloof rond 11uur s,avonds pas in amsterdam nu we via natal gaan kan je zo en zo de vroege vlucht niet meer halen en de middag vlucht is geschrapt gaat echt lekker bij tap kon eventueel een dag later terug gaan en dan wel de vlucht van 7.55 in lisabon krijgen dus ze gaan niet iedere dag via natal echt een beetje raar



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » vr apr 17, 2009 16:50

En als je dan een dag later terug ging moest je daarvoor bij betalen moosalino? Ik zit nml met bijna het zelde probleem alleen kan ik op mijn geplande dag van terug reis die van 14.20 uur wel pakken, ook geen al te fijn vooruitzicht natuurlijk.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » vr apr 17, 2009 18:53

Heb dezelfde ellende met TAP, zit op de terugweg 12 uur op Lissabon, daar worden we niet vrolijk van, en het zal veel nederlandse toeristen weerhouden om nog naar Fortaleza te vliegen op deze manier. de echte freaks blijven wel gaan, maar dat het minder wordt, dat is wel zeker.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » vr apr 17, 2009 21:32

Dan boeken ze je normaal gesproken echt wel om om via Porto of Kopenhagen of zo terug te vliegen.
Ben zelf als eens een keer via Lissabon- Munchen en dan Amsterdam terug gevlogen.
Ik probeer als ik daar ben om te boeken naar een dag waar de aansluiting in potentie wel haalbaar is..



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » za apr 18, 2009 00:28

Dat je dan niet via Recife terugvliegt met TAP,dan heb je ongeveer 2 uur in Lissabon.Ben paar weken geleden via Oceanair voor R$ 180,- van Fortaleza naar Recife gevlogen,en een dagje Olinda is zeker de moeite waard.Oceanair vond ik ook zeer goed.Zou dit persoonlijk liever doen dan 12 uur in Lissabon wachten



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za apr 18, 2009 09:10

als nu ook nog de italianen problemen gaan ondervinden met naar fortaleza te vliegen en massaal afhaken dan gaat het misschientoch nog terug wat aangenamer worden!



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Bericht door kempenaar » za apr 18, 2009 09:16

Wat bedoel je Maxx, geen hollanders meer, geen Italianen meer - hoe gaan we dan mens erger je niet spelen ?



Gesloten