Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » do jun 27, 2013 15:01

Heb zowel in de heen- als de terugreis een positieve ervaring met TAP gehad.

Alles prima op tijd, aansluitingen vlot. Ze hebben in Lissabon blijkbaar de terminal uitgebreid, geen gedoe meer met bussen maar gewoon via tunnels.
Bij aankomst in Fortaleza duurde het een eeuwigheid voor de paspoortcontrole. Omdat mijn vrouw Braziliaanse is mocht ik mee in die rij aanschuiven, plus met 2 kleine kinderen zouden wa naar Braziliaanse normen normaal gezien 'preferencial' moeten zijn. Forget it, we waren de laatsten we de hoop (mede omdat we aan de deur van het vliegtuig vrij lang moesten wachten op de kinderwagens). Voor ons ook nog een (hoog)bejaard echtpaar dat ook bijna een uur heeft moeten aanschuiven, schandalig wel.

Op de terugreis was het een van die nieuwere langs afstandstoestellen van TAP, wel leuk dat touch-screen schermpje met een ruime keuze aanfilms en muziek die je kan starten wanneer je wil. Wel vrij harde rugleuningen van de stoelen, plus ik zat op de voorlaatste rij waar vaak mensen staan aan te schuiven aan het toilet en de dikke luid snurkende Portugees naast me deed ook wel zijn duit in het zakje van de niet erg comfortabele vlucht.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door maxx » ma aug 05, 2013 21:16

2 juni laatstleden een vertraging van +-6u35min op de vlucht fortaleza-lissabon,hotel,vervoer eten en telefoon credit gekregen,7juni met www.vlucht-vertraagd.be een klacht verstuurd naar TAP ,7 weken later niks gehoord van TAP en een EU klachtenformulier verstuurd naar de inspectie in lissabon airport,een uur nadat ik het dossier op het postkantoor had gedeponeerd kreeg ik een mail van TAP met verontschuldigingen voor de vertraging en dat ze me een compensatie van 600€ willen aanbieden? Dus ruim binnen de 2weken alles geregeld.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Bert » di aug 06, 2013 00:34

Xadrez schreef:@Dorus,

Vertel eens wat meer over je vlucht - en het vliegtuig! Mogelijk kun jij mij triggeren om over te stappen van TAP naar Arke.

Hoor graag van je.
Xadrez
Als je het je kan veroorloven en het prijsverschil is minder dan 200 euro zou ik altijd met Tap gaan.

TAP

+Modern vliegtuig;
+2x 32kg bagage;
+Correcte snelle vergoeding bij vertraging;
+dagelijkse vlucht;
+Mogelijkheid (tegen vergoeding) van wijzigen datum ticket.

-Prijs ( Beter is om ruim van tevoren te boeken );
-Korte overstap in Lissabon.

Arke

+ Soms goedkope last minutes;

-Betalen niet bij vertragingen;
-Stop in Sal en Natal;
-Slechts 1 koffer per passagier met een overgewicht regeling van 12 euro (!!!) per kg

Bij Tap krijg je tevens vaker en beter eten en drinken tijdens de vlucht.

De beenruimte bij TAP is in de economie min of meer van dezelfde afmeting als de comfort klasse van Arke.
De beenruimte in de economie klasse van Arke is absurd klein.



alex77
Artikels: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: do dec 01, 2011 08:07

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door alex77 » do aug 08, 2013 23:08

Ik ben het met Bert eens en als je tijdig boekt is het verschil op dit moment nog minder.
Als je nu boekt voor begin februari zit er een verschil in van ongeveer vijftig euro met de goedkoopste mogelijkheid van Flybrasil. Als ik met Flybrasil/Arkefly vlieg wil ik minimaal comfort class zitten, aangezien ik met mijn lengte van 1,99m simpelweg niet in de economy class pas. Over ruim twee weken vlieg ik weer richting Brasil met TAP en zal mijn ervaring na thuiskomst met jullie delen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » vr aug 09, 2013 01:58

Een van de voordelen met TAP vond ik altijd dat je genoeg tijd had met de For-Lis vlucht die 's ochtends in Lisboa aankomt lekker de bus of taxi te pakken naar het centrum van Lisboa, daar lekker in Bairro Alto een zalig kopje koffie te drinken met een pastel en een krantje, nog even beneden lekker door de stad slenteren en terug op de luchthaven een Nederlands krantje pakken voor de vlucht lis-Ams.

Ook de vlucht Ams-Lis waar het nagenoeg de regel was dat de aansluitende vlucht naar Fortaleza werd gemist was altijd goed voor een overnachting op het Expo terrein. 's-Avond even naar de docas of iets anders. 's-ochtend ontbijt en lekker uitslapen en dan nog 7.5 uur vliegen. Ik vond het eigenlijk wel prima en relaxed altijd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » ma sep 09, 2013 14:17

Ik begrijp niet goed waarom er, zeker nu met het nakende WK, niet meer maatschappijen zijn die van Europa naar Fortaleza vliegen.

Altitalia is er blijkbaar ook mee gestopt. Nu is er enkel weer TAP als vaste lijndienst en verder een paar chartervluchten.

Is Fortaleza nu niet de grootste stad in het Noordoosten met meer dan 3 miljoen inwoners, heeft deze regio geen potentieel voor buitenlandse multinationals om te investeren (met zulke lage maandlonen), zijn er geen grote investeringen gedaan in de vernieuwing van de stadsinfrastructuur en luchthaven zelf?

Er waren wel geruchten over Air Berlin enz. maar daar is ook lang niks meer van gehoord.



alex77
Artikels: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: do dec 01, 2011 08:07

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door alex77 » za sep 28, 2013 08:37

Eind augustus zou ik samen met mijn maat naar Fortaleza vliegen met TAP. Op Schiphol toen we in de rij stonden om onze bagage af te geven, aangezien we online al waren ingecheckt, werd het ons duidelijk dat de vlucht naar Lissabon grote vertraging had. Een medewerker van TAP kwam ons vragen of Lissabon onze eindbestemming was, maar wij gaven aan dat we door zouden vliegen naar Fortaleza. Hierna werd ons vriendelijk verzocht om naar de balie van TAP te gaan, daar aangekomen werd ons een vlucht via Rio aangeboden met KLM en Gol. TAP kon ons geen garantie geven dat het vliegtuig naar Fortaleza op ons zou wachten, aangezien de vlucht naar Lissabon minimaal een uur vertraagd zou zijn. Wij hebben het aanbod van TAP aangenomen en hebben een zeer goede vlucht met KLM/Gol gehad. TAP bedankt voor de aangeboden service!!



Grandoni
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 28, 2011 17:14

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Grandoni » zo sep 29, 2013 00:03

Ik begrijp dit niet. Dan vlieg je dus ver om en betaal je ook nog meer dan bij Arkefly. Waarom?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » zo sep 29, 2013 11:38

service



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door renev » ma okt 07, 2013 19:31

Als je 2 koffers hebt om mee te nemen naar Nederland is dan de 2e koffer 12euro/kg?
Of hoe gaat dat bij flybrasil?



Gebruikersavatar
lovebrasil
Artikels: 0
Berichten: 74
Lid geworden op: za dec 11, 2010 17:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door lovebrasil » ma okt 07, 2013 22:53

renev,

mijn ervaring met Arke/FlyBrasil is dat als je terugvliegt en je bijtijds incheckt zie niet moeilijk doen.
Helemaal als je Braziliaanse partner mee terug gaat.


uw-adviseur.nl

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » ma okt 07, 2013 22:54

Bagagevoorwaarden ArkeFly:

Economy Class: U mag 7 kg handbagage en 20 kg ruimbagage meenemen.
Comfort Class: U mag 7 kg handbagage en 25 kg ruimbagage meenemen.
Premium Comfort Class: U mag 7 kg handbagage en 30 kg ruimbagage meenemen.

Let op! 1 stuks ruimbagage mag i.v.m. cao voorwaarden maximaal 32kg wegen.U mag geen eten invoeren.

Onder Bijzondere Bagage vallen onder meer, fietsen, surf-, kite, wake-, wave- en snowboards, masten, golfclubs, kinderwagens, visuitrusting, duikapparatuur, ski’s, deltavliegers, muziekinstrumenten, medische bagage, scooters, rolstoelen, scootmobielen, alsmede alle verpakkingen en omhulsels waarin deze zaken verpakt zijn. Dit houdt tevens in dat wanneer u enkel een kiteboardtas meeneemt met hierin uw normale bagage, u wordt berekend voor een kiteboard.

Voor handbagage gelden de onderstaande voorwaarden:

Maximale afmeting: 50x35x30 cm of L+B+H max. 115 cm
Maximaal gewicht: 7 kg per stuk
Maximaal aantal stuks: 1 stuk voor Economy, Comfort en Premium Comfort Class

Het is niet toegestaan, wanneer u met meerdere personen reist, het toegestane gewicht bij elkaar op te tellen en één stuk handbagage van bijv. 10 kilo mee te nemen.

Trolleys worden alleen als handbagage geaccepteerd als ze voldoen aan bovengenoemde voorwaarden.

Het is niet toegestaan om scherpe voorwerpen mee te nemen in uw handbagage. Uit veiligheidsoverwegingen worden deze door de securitymedewerkers ingenomen. Indien u uw toilettas of beautycase meeneemt, let dan op scheermesjes, nagelschaartjes en – vijltjes.

Baby's:
Voor baby's van 0-2 jaar geldt: 10kg ruimbagage, dit is exclusief kinderwagen.
Een baby heeft geen recht op een eigen stoel en dient op schoot mee te reizen. Voor baby's rekenen wij € 50,- administratiekosten per boeking.
Let op; u mag geen babyvoeding invoeren!

Op het traject Fortaleza-Natal geldt Free Seating voor de passagiers die terug naar Amsterdam vliegen vanaf Fortaleza.

Arke Fly rekent € 12,- per kilo voor overbagage.

Bijzondere Bagage:
Aan het vervoer van bijzondere bagage zijn kosten verbonden. Hier ziet u het actuele overzicht
van tarieven. De vermelde tarieven gelden voor een enkele reis.

Surf-, kite-, wake- and waveboard korter dan 165 cm en lichter dan 20kg. € 80,-
Surf-, kite-, wake- and waveboard korter dan 165 cm en zwaarder dan 20kg. € 100,-
Surf-, kite-, wake- and waveboard langer dan 165 cm en lichter dan 20 kg. € 100,-
Surf-, kite-, wake- and waveboard langer dan 165 cm en zwaarder dan 20 kg. € 120,-
Golftassen € 30,-/max. 15kg
Duikapparatuur € 30,-/max. 15kg

Het meenemen van een huisdier is op aanvraag. (Binnen bagagevrijdom)
Het meenemen van een muziekinstrument is toegestaan. (Binnen bagagevrijdom)

Bijzondere Bagage:
Aan het vervoer (transfer) van Surf-, kite-, wake- and waveboard zijn geen extra kosten aan verbonden.

Let op: Één stuk ruimbagage mag maximaal 32kg wegen, met uitzondering van honden en scootmobielen/rolstoelen.

Bruidskleding
Bruidskleding mag als extra handbagagestuk mee in de cabine naast een ander handbagagestuk, echter mogen de twee items samen het totale gewicht van 7kg niet overschrijden. Bruidskleding kan opgevouwen in de bagagebak in de cabine worden vervoerd en kan niet opgehangen worden. Door ruimtegebrek kan bruidskleding in de cabine echter geweigerd worden. Wij raden u aan om deze daarom in een aparte koffer mee te nemen in het ruim. Indien dit minimaal een week voor vertrek wordt doorgegeven aan uw reisbureau of touroperator, is het toegestaan 10kg extra ruimbagage mee te nemen boven op de bagagelimiet.

Deltavlieger
Deltavliegers met een lengte van max. 375cm kunnen tegen betaling in het ruim worden meegenomen.

Fiets
Ook al raadt ArkeFly het meenemen van fietsen af, ze worden wel aan boord geaccepteerd. De fiets dient te worden aangeleverd in een fietsdoos met bijna lege banden, opgeklapte of gedemonteerde pedalen en het stuur gedraaid in de lengterichting. U kunt een fietsdoos kopen in het bagagedepot in de kelder van Schiphol onder de centrale trap van Vertrek 1 en 2. Een fietsdoos kost €23 per stuk en weegt ca. 5kg.

Humanitaire goederen
Binnen uw ruimbagagelimiet is het vervoer van humanitaire goederen gratis en hoeft het vervoer niet vooraf aangemeld te worden. Indien de ruimbagagelimiet wordt overschreden, geldt het overbagagetarief en moeten de goederen uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek zijn aangemeld (incl. gewicht, soort humanitaire goederen, naam organisatie en Kamer van Koophandel nummer).

Medische bagage
Medische apparatuur die u tijdens de vlucht niet nodig heeft, kunt u als handbagage meenemen, mits de afmetingen en het gewicht binnen de geldende handbagagevoorschriften vallen. Voldoet de bagage niet aan deze voorschriften dan wordt vooraf bepaald of de bagage mee aan boord kan of dat deze bagage vervoerd wordt in het ruim. Medicijnen die koel moeten worden bewaard, kunt u beter meenemen in koeltassen of vacuümflacons binnen de geldende handbagagevoorschriften (50Lx35Bx30Hcm, max. 7kg). Er is geen koelmogelijkheid aan boord. U kunt tot 15kg extra aan ruimbagage meenemen zonder kosten op voorwaarde dat een geldige doktersverklaring en een specificatielijst van de medicijnen overhandigd kunnen worden.

Muziekinstrument
Muziekinstrumenten mag u alleen in de cabine vervoeren wanneer de afmetingen en het gewicht binnen de handbagageregels vallen. Muziekinstrumenten die buiten deze handbagageregels vallen, worden in een verwarmd bagageruim vervoerd. Veroorzaakt het muziekinstrument overgewicht, dan is het overbagagetarief van toepassing.

Surf-, kite-, wake- of waveboards
Eén board van maximaal 3,75m kan tegen betaling worden meegenomen in het ruim.

Windsurfplanken
Tegen betaling kunt u uw windsurfplank, incl. mast en giek meenemen.



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door renev » ma okt 07, 2013 23:14

Mijn vrouw komt naar Nederland. Nu heb ik dat lijstje wat hierboven staat ook gelezen op hun site alleen haal ik daar niks uit als je 2 koffers meeneemt.
Ook heb ik gemaild en wat ik daar uit kan maken is dat je bijv 1 koffer van 20 kg meeneemt en als de 2e koffer 15 kg is dat je dan 15x12 euro bij moet betalen.
Het ticket is gewoon enkel(geen retour) en ben ik aan het vergelijken met TAP(kost nu 975 EURO)
Vandaar dat ik hier informatie vraag over jullie ervaring.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Bert » ma okt 07, 2013 23:21

Je kan dan beter een enkeltje Premium class kopen. Dan heb je 30kg plus ook nog eens luxe.
tip: handbagage wordt na het inchecken niet meer gewogen....



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » di okt 08, 2013 22:45

Als het qua prijs niet veel uit maakt zou ik voor Tap kiezen zeker met veel bagage. Bij Arke word alles strikt nagewogen. Ik heb zelfs mensen gezien die met 2e vlogen en de bagage van de ene koffer in de andere over moesten laden omdat de ene 17kg woog en de andere 22kg. Toen ik met tap vloog mochten we 2x 30kg meenemen en presteerden het er nog verscheidende mensen handbagage mee te nemen dat wel op een koffer leek zonder bijbetalen. Maar waarom bel je niet een met die agent van Arke in Brazilië. De naam is me even ontschoten maar hij is op dit forum al een paar keer bij naam genoemd. Die weet het vast wel.



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door renev » wo okt 09, 2013 19:34

dank je voor de reacties,
Mijn vrouw is altijd met TAP naar Nederland gekomen.
Maar zat nu te kijken en zag dat TAP voor enkeltje begin December op 970euro zit nu en dat vond ik al vrij duur.
Bij Arke wat minder maar dan komt bagage er weer bij.
Die agent van Arke in Brazilie heb ik net gemaild(casper)



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » wo okt 23, 2013 09:30

Voor de Belgen, of Nederlanders voor wie de afstand naar Brussels Airport geen opstakel vormt:

In april/mei volgend jaar kan je met TAP van Brussel naar Fortaleza vliegen (met stop in LIS uiteraard) voor 608 euro, incl. taksen.

Howly shit, zo goedkoop heb ik ze in al die jaren nog niet gevonden. :D Ik wou eerst wat sparen en naar het eind van 2014 toe gaan, maar dit zet natuurlijk al aan tot denken. Dit jaar betaalde ik voor 2 volwassenen, 1 kind en 1 baby meer dan 2500 euro, in mei volgend jaar zou dat dus op iets meer dan 1800 komen. En ik moet profiteren zolang het kan, in juli wordt mijn zoon 2 jaar en dan moet ik ook voor hem een seat kopen.

De prijzen vanaf Amsterdam zijn helaas wel een stuk duurder, meer dan 200 euro per persoon zelfs.

De beste tarieven vond ik op de site van TAP zelf, of op www.joker.be en www.connections.be (zelfde prijzen). Zoek naar de periode tussen de paasvakantie en het WK.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door BrazilianPS » do okt 24, 2013 16:42

@Wade:
Bedankt voor de tip. Echt een groot verschil met andere vluchthavens. Snap niet waar het prijsverschil in zit, maar goed...ben er erg blij mee. Ga in mei 2014 vanuit Brussel naar Fortaleza.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » do nov 21, 2013 22:35

Nou moe, die gekke Portugezen hebben nog wat van hun prijs af gedaan! :eeeek:

Retourtje Brussel-Fortaleza incl. taksen voor € 568! Voor de periode tussen 15/1 en 31/5, je moet wel wat flexibel zoeken want prijzen variëren van dag tot dag. En de promo (website van TAP zelf overigens) loopt tot 30/11 dus snel zijn is de boodschap.

Vanaf Amsterdam € 798. Dat op zich is ook niet slecht vergeleken met wat ze normaal voor een ticket rekenen, maar ik zou zeker eens een roadtripje naar België overwegen want zo'n prijs heb ik in al die jaren nog niet mee gemaakt. Plus de grote hoeveelheid bagage en het reiscomfort t.o.v. Arke.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Salseros » do nov 28, 2013 13:31

Geboekt via TAP 21/2 - 2 tickets a 859 euro, viel nog mee... lekker weer eens 3 weken naar Fortaleza, mocht weer eens tijd worden. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gesloten