Flybrasil/Arke vs TAP
-
- Artikels: 0
- Berichten: 174
- Lid geworden op: ma mar 05, 2007 15:53
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Heb net gebeld met een klant van mij, die gisteren is teruggekomen, 09.30 geland op Schiphol.
Hij was eerst naar Pinto Martins gegaan, daar is hij gaan informeren omdat hij er niet uit kwam met wat op het scherm stond, toen van Casper gehoord dat hij naar het " oude " vliegveld moest gaan. Hij dacht zelf dat hij al te laat was, maar Casper zei dat ze een half uur voor vertrek nog konden inchecken. In een klein vliegtuig, max 18 personen,
naar Natal gevlogen, na een half uurtje weer door naar Las Palmas,
daar was de tussenstop ook een minuut of 40, toen door naar nederland.
Volgens hem ging het perfect. Flybrasil schijnt te kijken hoeveel mensen ze voor Natal hebben en aan de hand daarvan de grootte van het vliegtuig bepalen.
Hij was eerst naar Pinto Martins gegaan, daar is hij gaan informeren omdat hij er niet uit kwam met wat op het scherm stond, toen van Casper gehoord dat hij naar het " oude " vliegveld moest gaan. Hij dacht zelf dat hij al te laat was, maar Casper zei dat ze een half uur voor vertrek nog konden inchecken. In een klein vliegtuig, max 18 personen,
naar Natal gevlogen, na een half uurtje weer door naar Las Palmas,
daar was de tussenstop ook een minuut of 40, toen door naar nederland.
Volgens hem ging het perfect. Flybrasil schijnt te kijken hoeveel mensen ze voor Natal hebben en aan de hand daarvan de grootte van het vliegtuig bepalen.
hand in hand kameraden
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Gisteren bij de Sate de eerste ervaring gehoord van iemand die agelopen maandag ( ahum) dinsdag is aangekomen. In NataL kon er pas de volgende dag doorgevlogen worden, maar helaas........inderdaad een vliegtuig voor maar 18 personen, en dat zat vol. Hij kreeg daarom een taxi aangeboden door Fly, maar die taxi stonk van binnen zo naar de benzine dat als hij een sigaret erin opgestoken zou hebben, hij zijn verdere leven geen wenkbrauwen meer gehad zou hebben....daarom maar met de bus gekomen, die wel confortabel was maar er wel erg lang over gedaan heeft.
Hij is dus dinsdagavond uiteindelijk hier aangekomen......"das ook mooi " zou Theo Maassen zeggen...
Hij is dus dinsdagavond uiteindelijk hier aangekomen......"das ook mooi " zou Theo Maassen zeggen...
Sinds 2001
Hebben diegene voor fortaleza dan wel een hotel aangeboden gekregen?dorus schreef:Gisteren bij de Sate de eerste ervaring gehoord van iemand die agelopen maandag ( ahum) dinsdag is aangekomen. In NataL kon er pas de volgende dag doorgevlogen worden, maar helaas........inderdaad een vliegtuig voor maar 18 personen, en dat zat vol. Hij kreeg daarom een taxi aangeboden door Fly, maar die taxi stonk van binnen zo naar de benzine dat als hij een sigaret erin opgestoken zou hebben, hij zijn verdere leven geen wenkbrauwen meer gehad zou hebben....daarom maar met de bus gekomen, die wel confortabel was maar er wel erg lang over gedaan heeft.
Hij is dus dinsdagavond uiteindelijk hier aangekomen......"das ook mooi " zou Theo Maassen zeggen...
Was dit een incident of vliegen ze nu altijd een dag later door naar Fortaleza?
Zwart/Wit Heracles
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Deze week zijn er ook mensen geweest die geweigerd hebben om met die rammelbak terug te vliegen naar Natal, ze zijn overgeboekt
naar Gol naar verluidt. Vanaf Natal moesten de passagiers zelf hun
koffers in dat " vliegtuig " laden, en gedurende de hele vlucht hun
handbagage op schoot houden, het is werkelijk te gek voor woorden !!!
naar Gol naar verluidt. Vanaf Natal moesten de passagiers zelf hun
koffers in dat " vliegtuig " laden, en gedurende de hele vlucht hun
handbagage op schoot houden, het is werkelijk te gek voor woorden !!!
Sinds 2001
Net toch ook maar eens ff met Fly Brazil gebeld. Ik vertrek namelijk 25 Mei en maak me nu toch wel enigzins zorgen (ivm doorreis naar Maranhao de volgende dag) of ik ook op maandag aankom in Fortaleza. Een uiterst vriendelijke medewerker verzekerde mij dat ik gewoon om 19.15 uur aan zal komen. Ik ben benieuwd, heb er een hard hoofd in. Als er iemand nog ervaringen heeft van de afgelopen twee weken met Fly brasil, dan hoor ik het graag op dit forum. Bedankt.
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Ik denk dat er door Fly Brasil elke week gekeken wordt naar het aantal reizigers dat doorvliegt naar Fortaleza en dan bepaald wordt welk soort vliegtuig er gecharterd wordt. In dit geval dus eentje waar
Fred Flintstone nog mee gevlogen heeft. Wat zullen ze inhuren als er maar 5 mensen doorreizen, een luchtballon ?
Fred Flintstone nog mee gevlogen heeft. Wat zullen ze inhuren als er maar 5 mensen doorreizen, een luchtballon ?
Sinds 2001
Indien er gevlogen werd met een standaart model propeller vliegmachien met 19 stoelen zal dat voor mensen die dit niet gewend zijn een heel ander gevoel geven dan in een boeing. Maar er hoeft verder niets mis te zijn met zo een klein vliegtuigje. ff wene. Persoonlijkst vindt ik in zo kleine machine puur vermaak en in zo een grote jet puur mijn tijd uitzitten.
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Nostalgie, das mooi, niks mis mee ! maar je moet je koffers achterin die koffiemolen zetten, slechts gescheiden door een simpel gordijn tussen de bagageruimte en de passagiers wordt er gestart, bij een beetje turbulentie heb je kans dat je het hele zooitje Samsonite in je nek krijgt....en dan kun je wene..............tranen met tuiten
Sinds 2001
Pure vermaak...
Als je mee moet wapperen met je klauwen om in de lucht te blijven wordt het toch echt zeuren als je het mij vraagt.
Roept de piloot wat om, kommen er blikkies aan een touwtje van boven vallen...
Worden de maaltijden opgewarmd met camping-gaspitjes met van die kousjes...
Nee, doe mij toch maar zo'n 'grote jet'.
Als je mee moet wapperen met je klauwen om in de lucht te blijven wordt het toch echt zeuren als je het mij vraagt.
Roept de piloot wat om, kommen er blikkies aan een touwtje van boven vallen...
Worden de maaltijden opgewarmd met camping-gaspitjes met van die kousjes...
Nee, doe mij toch maar zo'n 'grote jet'.
Amstel Bier - Ons Bier
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Ik ga ook wel voor het avontuur, maar dat begint op plaats van bestemming! De vliegreis moet voor mij soepel verlopen zonder al te vele vertragingen en andere ellende.
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
Heb van de week ienand gespoken , die wil de heleboel wat er gebeurt is, aanhangig maken bij een tv reisprogramma, en hij niet alleen, zoals ik nu vernomen heb, gaat nog geen 25% terug met deze vlucht naar natal.
Net een prachtige reis naar canoa gehad, zitten denk ik na al dat noodweer wel 10.000 gaten in de weg, dus ga daar niet s avonds naar toe, wordt ten strengste afgeraden.
Net een prachtige reis naar canoa gehad, zitten denk ik na al dat noodweer wel 10.000 gaten in de weg, dus ga daar niet s avonds naar toe, wordt ten strengste afgeraden.
Via de link hieronder kan je foto's (ook interieur) bekijken van dat vliegtuig: een Embraer 110 Bandeirante met registratienummer PT-LRR (dus afgaand op de info van de FlyBrazil site is het wel degelijk dit toestel)
http://www.myaviation.net/search/search ... gnr=PT-LRR
Dit type werd geproduceerd eind jaren '60, dus kan je al nagaan met wat voor ouwe bananenkist je vliegt. Een oldtimer hoeft daarom nog niet onveilig te zijn. Indien hij goed onderhouden is, is hij veiliger dan een twee jaar oude Boeing die bv. voor een Indonesische maatschappij vliegt.
Maar ik heb toch mijn twijfels bij deze. We zijn tenslotte Zuid-Amerika. Je hebt wel de 'bekenden' TAM, GOL, Varig, LAN... die in orde zijn. Maar je hebt ook veel van die derderangs maatschappijtjes niet met oude en onveilige toestellen vliegen en nauwelijks met hun papieren in orde zijn (het in Fortaleza gevestigde TAF is daar een voorbeeld van).
Vlieg nooit met een maatschappij die niet door IATA is erkend! Weet iemand de naam van deze maatschappij waar FlyBrazil mee samen werkt?
http://www.myaviation.net/search/search ... gnr=PT-LRR
Dit type werd geproduceerd eind jaren '60, dus kan je al nagaan met wat voor ouwe bananenkist je vliegt. Een oldtimer hoeft daarom nog niet onveilig te zijn. Indien hij goed onderhouden is, is hij veiliger dan een twee jaar oude Boeing die bv. voor een Indonesische maatschappij vliegt.
Maar ik heb toch mijn twijfels bij deze. We zijn tenslotte Zuid-Amerika. Je hebt wel de 'bekenden' TAM, GOL, Varig, LAN... die in orde zijn. Maar je hebt ook veel van die derderangs maatschappijtjes niet met oude en onveilige toestellen vliegen en nauwelijks met hun papieren in orde zijn (het in Fortaleza gevestigde TAF is daar een voorbeeld van).
Vlieg nooit met een maatschappij die niet door IATA is erkend! Weet iemand de naam van deze maatschappij waar FlyBrazil mee samen werkt?