Flybrasil/Arke vs TAP
Voor een flink prijsverschil onderga ik deze behandeling met een lach van oor tot oor. Maar ik ga mij niet verlagen om dit dan ook nog eens op een forum aan te prijzen of als normaal te bestempelen!
Ik probeer er ook wat aan te veranderen door Arke ee brief te sturen, het zijn geen grote kostbare aanpassingen die er nodig zijn, een raampje open, ventilatortje ophangen, zorgen voor wat bediening, that's all. Schaapachtige nederlander uithangen en alles accepteren, leuk en normaal vinden is makkelijker ik weet het..... het begrip 'service level' is in europa (nog) niet zo beladen, zou je in de USA moeten flikken dit, dan was Arke al failliet geprocedeert, andere kant van wat normaal is maar wel nodig af en toe om die bedrijven even wakker te schudden, klant=koning en chartervervoer geen veetransport.
Ik probeer er ook wat aan te veranderen door Arke ee brief te sturen, het zijn geen grote kostbare aanpassingen die er nodig zijn, een raampje open, ventilatortje ophangen, zorgen voor wat bediening, that's all. Schaapachtige nederlander uithangen en alles accepteren, leuk en normaal vinden is makkelijker ik weet het..... het begrip 'service level' is in europa (nog) niet zo beladen, zou je in de USA moeten flikken dit, dan was Arke al failliet geprocedeert, andere kant van wat normaal is maar wel nodig af en toe om die bedrijven even wakker te schudden, klant=koning en chartervervoer geen veetransport.
Nada
dit keer was het voor ons de eerste keer dat wij met TACV vlogen en ook de laatste keer. wellicht hebben andere prikkers het anders ervaren maar voor ons was het een ramp. wij troffen een vliegtuig dat wellicht nog in de 2e wereldoorlog gebruikt was. de stoelen waren als een houten plank, zonder enige comfort. het inklaptakeltje was geheel uitklapbaar ( toen ik het uitklapte had ik het los in mijn handen). op het moment dat we gingen landen en het landingsgestel uitgeklapot werd leek het net op het hele vliegtuig uit elkaar zou gaan vallen zo kraakte dit.
tevens kwamen wij onderweg in een luchtzak terecht en werd ik uit mijn slaap gehaald door gillende mensen en een schokkend vliegtuig.
tevens kwamen wij onderweg in een luchtzak terecht en werd ik uit mijn slaap gehaald door gillende mensen en een schokkend vliegtuig.
Muntje, zou het kunnen dat ze een ander (nog oude) toestel hadden ingehuurd of ergens uit de schuur getrokken? Ik heb laatst nog iemand gesproken die er best tevreden over was, een wat oudere (3e handse) 757 maar wel netjes onderhouden, ook redelijk ruim enzo. Ik dacht ergens gezien te hebben dat ze 1 zo'n 757 hebben waar ze de oceaan meer overvliegen, verder nog wat kleinere toestellen voor het eilandhoppen. Op vliegervaringen.com zie ik er ook maar 1 en die is ook best goed. Zou je die ervaring niet even daar neerzetten ook, wel belangrijk dat dit bekend wordt want lijkt me nogal gevaarlijk zo'n kist die uit elkaar dreigt te vallen.
Nada
-
- Artikels: 0
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
- Locatie: Alkmaar
-
- Artikels: 0
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
- Locatie: Alkmaar
@ herm
Met het toestel was niks mis, ook de stoelen vond ik (voor een vliegtuig) wel redelijk zitten, ik vond het zeker niet minder als bv. Martinair. Ook kwa service vond ik ze niet slecht, zo waren bv. de oordopjes gratis, waar je ze bij veel andere maatschappijen moet betalen. Het landen verliep verder ook normaal.
Met het toestel was niks mis, ook de stoelen vond ik (voor een vliegtuig) wel redelijk zitten, ik vond het zeker niet minder als bv. Martinair. Ook kwa service vond ik ze niet slecht, zo waren bv. de oordopjes gratis, waar je ze bij veel andere maatschappijen moet betalen. Het landen verliep verder ook normaal.
Ik had geboekt via FlyBrasil, hoeveel kilo's p.p weet ik niet meer precies. Ze controleren het wel vrij streng geloof ik, had wat kaapverdianen voor me op schiphol die aardig wat bij moesten betalen voor de extra bagage. Alleen Raj Feyenoord kreeg het voor elkaar om de extra kilo's niet te hoeven betalen.
Vertrekbelasting in Fortaleza moest ik gewoon betalen, was 90 Reais.
Vertrekbelasting in Fortaleza moest ik gewoon betalen, was 90 Reais.