Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5111
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » ma sep 22, 2014 15:17

Ben dit jaar gevlogen met Condor rechtstreeks Frankfurt-Fortaleza en terug.

-Vliegtuig netjes op tijd heen en terug.
-Vriendelijk personeel
-Veel ruimte als je opwaardeert vooral businessclass erg luxe.
-Maaltijden en div. dranken gratis .
-entertainment set in elke stoel. In economie 5 euro bijbetalen voor alle films 1 + 1 serie gratis en 3,5 euro voor koptelefoon. Zelf meenemen ook mogelijk.
-Div. eten en drinken kun je bijkopen tegen redelijke prijzen.
-15 dagen parkeren direct onder het vliegveld 165 euro. Kun je alleen betalen met cash of creditcard. Rabobank pasje functioneerde niet.
-Wel veel wegwerkzaamheden op de snelweg er naartoe. Maar goed te doen. Vrijdags moet je er al vroeg zijn dus niet al te druk. En terug is zaterdag waardoor de drukte meevalt.
-Ik hoorde dat er ook een directe treinverbinding is met Nederland.
-Mijn vriendin geen enkel probleem met de douane ik moest alleen een retourticket voor haar laten zien.
Bezettingsgraad vliegtuig heen ongeveer 85% terug helemaal vol. Vooral veel Duitse kite surfers en ik denk ongeveer 20% Brazilianen.

Ik heb nu met Tap, Arke en Condor gevlogen maar dit is veruit mijn beste ervaring.

Prijstechnisch iets duurder dan Arke en goedkoper dan Tap. Ik was 700 euro kwijt maar er zijn goedkopere aanbiedingen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door comulder » ma sep 22, 2014 16:10

Helaas nog niet duidelijk of Condor op Fortaleza blijft vliegen. Met de WK was het natuurlijk aantrekkelijk. Het is nog maar de vraag of Condor medio 2015 nog op Fortaleza vliegt. Ik kan in ieder geval voor juli 2015 (nog?) niet boeken.
Optie is met Concor naar Salvador te vliegen en vandaar een binnenlandse vlucht naar Fortaleza te nemen. Een aantal dagen Bahia is natuurlijk geen straf en qua meerkosten valt het alleszins mee. Met TAP vlieg ik in ieder geval NOOIT meer. Wat een drama-maatschappij is dat.



dutchman
Artikels: 0

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door dutchman » ma sep 22, 2014 17:24

Niet om mee te huilen met de klagers maar mijn ervaringen:
- Q Int. (MartinAir), OK, zeker qua prijs, helaas is niet meer.
- Arke, okay maar gaat achteruit, steeds minder voor meer...
Weleens halve dag op schiphol moeten wachten vanwege technisch mankement.
Keer nachtje op Natal maar dat was noodweer.
- TACV ofzo, in een woord een ramp, armoedige Afrikaanse troep!!!
Retour ticket maar weggegooid, kostte toch bijna niks.
- KLM (SP), heel goed maar kostbaar en niet flexibel (betaalbaar dan) zoals Arke met enkeltjes of omzetten enzo.
- TAP, op zich te doen MAARRRR, ik zat vorige keer heen helemaal achterin en duidelijk klem.
Onaardige dikke Portugees naast me aan wie ik armleuning maar afstond en gangpad schuurde hele tijd karretjes tegen mij aan. Ik ben gemiddeld qua omvang, circa 85kg of zelfs klein qua lengte 175 maar hier past een flinke kerel echt nooit in zonder helemaal beurs aan te komen.



Jazzman
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 09:27

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Jazzman » di sep 23, 2014 13:59

Heb recentelijk ook met Condor gevlogen. Je kunt ook vanaf Amsterdam naar Frankfurt vliegen ipv met de auto naar Frankfurt rijden. Kost ongeveer 100 à 125 euro extra voor een retourtje (met Lufthansa). Hoef je niet apart te boeken, kan gewoon samen met je ticket naar Fortaleza via condor.com. Ik sluit me aan bij de constateringen van Quasimodo. Het betreft een charter vlucht en dus geen lijnvlucht. Kortom, meer te vergelijken met ArkeFly dan met TAP. Voordeel is dat je terug niet via Natal hoeft en geen tussenstops in Kaap Verdie maakt, zoals met ArkeFly.

Op de heenweg wel een vertraging van 4 uur vanwege problemen met de toiletten aan boord, maar ik heb begrepen dat dit vrij uitzonderlijk is voor Condor. In het verleden ben ik wel eens mijn bagage kwijtgeraakt met Condor, maar dat was op een vlucht met een andere bestemming. Uiteindelijk wel terecht gekomen maar dat duurde zeker 4 dagen en dat is niet prettig tijdens je vakantie.

Het is te hopen dat Condor de dienst gaat voortzetten in 2015.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » wo sep 24, 2014 03:41

Voorlopig zou ik persoonlijk TAP even mijden.

We hebben nu de piloten die eisen bij het Portuguese parlement dat er een spoedonderzoek komt naar het wel en wee bij de onderneming.

Ook deze laatste drie weken was het weer bal met betrekking tot het aantal technische problemen. Allereerst was er op donderdag de vlucht naar Munchen die door technische problemen volledig is geannuleerd.

Dan hadden we maandag nog de vlucht naar Dakar (Senegal) die de vlucht heeft afgebroken en wegens technische problemen (uitval motor) terug moest.

Ook zondag was er weer een vlucht naar Luanda (Angola) teruggekeerd nadat het al ver over de helft van de vlucht was. Orrzaak turbineproblemen en geen mogelijkheid om dit in Angola te repareren.

Ook op 28 augustus was er een vlucht naar Luanda teruggekeerd, ditmaal met hydralische problemen.

OP 30 Augustus heeft een vlucht uit Brazilie (volgens mij Recife) een voorzorgslanding op de Kaapverdische Eilanden moeten maken wegens rook in de cabine.

Op 1 september is de vlucht Milaan Porto gecanceled wegens technische problemen,

Op 2 september is de vlucht Porto-Brussel geannuleerd wegens een probleem met het radar system.

Let wel, we hebben het hier over een luchtvaartmaatschappij met maar 70 vliegtuigen, dus niet de grote van een Lufthansa of AirFrance/KLM. Iedere maatschappij heeft wel eens een technisch probleem en moet wel eens een vlucht schrappen of een voorzorgslanding maken, maar het behoort toch wel een beetje tot de uitzonderingen. Dit zijn ook geen kleine technische probleempjes, maar echt forse storingen.

6 grote incidenten in minder dan 21 dagen is gewoon heel, heel veel. En dit gaat eigenlijk al het hele jaar door zo.

Trek zelf je conclusie.



dutchman
Artikels: 0

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door dutchman » do sep 25, 2014 01:07

Zou iemand van TAP meelezen?
Gaat ze anders klanten kosten zo.
Dit zal vast niet het enige forum zijn waar men over TAP klaagt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » do sep 25, 2014 17:37

Zou iemand van TAP meelezen? Klopt
Gaat ze anders klanten kosten zo. Klopt
Dit zal vast niet het enige forum zijn waar men over TAP klaagt. Klopt
Klagen kan iedereen. Klopt
Argumenteren is vaak wat lastiger. Klopt

Oh, en ik vergat nog even de ellende bij TAP van deze week:

Afgelopen maandag was de vlucht naar Fortaleza gecanceled
Afgelopen dinsdag ontbrak er een vliegtuig om de vlucht naar Natal uit te voeren.

Sommige passagiers zitten nu al VIER dagen in een hotel in een buitenwijk van Lissabon zonder hun ruim bagage.

Bron: TSF Radio Noticias

Tja, argumenteren is lastig als je de feiten niet op orde hebt :lol:



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » za sep 27, 2014 16:11




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » zo sep 28, 2014 22:35

Wat een goede site Maarten. Lijkt me een perfecte bron om je mening op te baseren. Ik keek even op een luchtvaartmaatschappij waar ik in het verre, verre verleden heel veel mee heb gevlogen, nl Aeroflot, maar die komen nauwelijks voor op die site. Dat is een hele geruststelling, want ik dacht altijd dat het mij persoonlijk trof als er een Toepolevs en Iljoesins met pech aan de kant stonden. Zelfs birdstrikes komen in Rusland nauwelijks voor.

Trouwens, deze echte NOODlanding van de TP-1078, Lisboa Malaga had ik nog niet eens gezien. Een echte MayDay, MayDay. Luchtverkeersleiding in Lisboa vond het allemaal niet echt belangrijk, omdat men gewoon de MayDay calls twee maal blokkeerde. Onwaarschijnlijk, maar het is jouw bron.
Incident: White AT72 at Lisbon on Aug 27th 2014, smoke in cabin
By Simon Hradecky, created Tuesday, Sep 2nd 2014 15:11Z, last updated Monday, Sep 8th 2014 13:01Z

A White Avions de Transport Regional ATR-72-212A on behalf of TAP Air Portugal, registration OY-EBW performing flight TP-1078 from Lisbon (Portugal) to Malaga,SP (Spain) with 38 passengers and 4 crew, was in the initial climb out of Lisbon's runway 03 when the crew declared "Mayday, Mayday, Mayday, smoke in the cockpit", the departure controller replied "blocked, I'll call you shortly" and continued to issue instructions to other aircraft until TP-1078 repeated their Mayday Call about 30 seconds later again blocking another radio transmission, departure then called TP-1078 who now could transmit their call clearly declaring emergency due to smoke on the flight deck. The crew requested an immediate return to Lisbon but advised they would be able to vacate the runway. The aircraft positioned for an ILS approach to runway 03 and landed safely about 12 minutes after departure.
Om de zaken even in perspectief te zetten. TAP is ongeveer 10 keer zo klein als AirFrance/KLM. Als AirFrance/KLM een dergelijke hoeveelheid incidenten als gevolg van technische problemen had, dan zouden er PER DAG gedurende een maand minimaal drie vluchten terug moeten keren, noodlandingen moeten maken of gewoon voledig geannuleerd worden. Drie per dag.

TAP heeft momenteel meer incidenten per maand dan menig Afrikaans airline die op de Europese zwarte lijst staan.

De enige geruststelling is dat de PR mevrouw van TAP het volgende beweert:
TAP diz que incidentes com aviões "são normais" e garante segurança e manutenção
Het is bij TAP dus gewoon normaal.



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Xadrez » ma sep 29, 2014 19:14

@Progresso,

Ik ben al ruim 13 keer om de aarde gevlogen met TAP. Heb met Air Holland, DutchBird, Martinair, TACV, ArkeFly gevlogen, maar met TAP blijf ik - vooralsnog - toch de beste vliegervaringen koesteren!

Xadrez



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » di sep 30, 2014 01:19

Xadrez, ik heb veel met TAP gevlogen. Ik vond het altijd zalig als de aansluiting in Lisboa weer eens een keertje niet klopte. Dat gaf dan altijd lekker de gelegenheid om 's-nachts lekker met wat vrienden aldaar door te zakken in Docas of Baiiro Alto en de volgende dag half verdoofd de laatste 8 uur te vliegen. Ik had daar nooit echt problemen mee en vond het eerder een voordeel als een nadeel. Verder kon je altijd een partij bagage meenemen en zelfs met ruime handbagage had men nooit een probleem.

Het enige wat nooit lekker werkte was de synchronisatie van de StarAlliance veelvliegerprogramma. Toegang tot de business lounge meer dan eens onterecht geweigerd, upgrades naar businessclass onmogelijk met de Lufthansa airmiles en ook preferentie bij overboeking werkte nooit.

Voor de rest was het gewoon een veilige en prettige maatschappij om mee te vliegen.

Echter tijden veranderen. Portugal ging failliet en IMF en EU zijn bij gesprongen. Voorwaarde was dat TAP verkocht moest worden. Een lastige opgave voor een onderneming met een negatief eigen vermogen van €500 miljoen en nauwelijks enig rendement. De kans leek het WK te zijn, maar dat viel toch wel tegen. Om de bruid voor het uithuwelijken een beetje op te tuigen heeft men als een waanzinnige routes geopend, waarvan je kunt afvragen of daar wel enige vraag naar was, denk in Brazilie de route naar de uithoeken Belem en Manaus. Ondertussen was men druk bezig met het opknappen van de gekochte tweedehandsje, maar doordat een zeer groot aantal zeer ervaren technici ondertussen naar het Midden-Oosten was gegaan om daat te werken voor de nieuwe grote airlines aldaar liepen de revisies van de tweedehandsjes grote vertraging op. Uit pure nood heeft TAP vliegtuigen gehuurd uit de Oekraine. Ondertussen waren het aantal grote incidenten in de eerste helft van het jaar niet van de lucht. Helaas had men gewoon veel te weinig personeel om zowel de revisies te doen als ook het gewone onderhoud.

Nog voor het einde van het jaar moet TAP verkocht zijn. Er zijn een aantal geinteresseerden, maar er is nog niet eens een serieus bidboek. Met een beetje pech hoeft het helemaal niet meer en wordt de airline gewoon stilgezet. Een optie die het Portugese parlement niet onder ogen wil zien, maar als de EU/IMF niet meer toestaan dat Portugal een soort verkapte staatssteun krijgt en de banken niet meer terug kunnen vallen op de "staatsgarantie", dan gaat gewoon de stekker er uit.

Voorlopig moeten we het nog maar even met dit soort dingen doen (gisteren):

Afbeelding

En met een beetje pech moeten we volgend jaar gebruik maken van het advies wat Maarten geeft, dus via Rio.



dutchman
Artikels: 0

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door dutchman » di sep 30, 2014 04:58

Dank voor de interessante informatie Progresso, wist ik allemaal niet.
Wel jammer dat die yankees via IMF complete landen leegzuigen.
Wie niet wil voelt de stok van de NAVO.
Maar dat is een andere discussie...
Ik kan mij er wel kwaad om maken dat gezond nationalisme compleet de nek wordt omgedraaid.
Dat hele neo liberale experiment van zogenaamde vrije marktwerking is compleet mislukt.
Maar dat komt ook omdat het sec geen vrije markt is maar een via de overheid door de banken als IMF, FED en ECB gedicteerd kaalplukken.
Vroeger had je echt kwaliteitsproducten en diensten zoals Fokker, DAF, NoZeMa, NedCar en ga zo maar door, heel Europa af.
Er moest af en toe wel staatsgeld bij maar het gaf ook werkgelegenheid, hield de economie aan de praat en de moraal hoog.
TAP was ook zo'n kwaliteitsproduct met de beste piloten en de beste staat van dienst.
Het is er straks allemaal niet meer...
De EU wordt dan een soort Brazilië, alles houtje touwtje aan elkaar knopen en vreselijk duur maken met een service van "lik mijn **** "en een enorme arme onderlaag zonder werk... Zolang de yankees maar met hun Dollar kunnen spelen...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » di sep 30, 2014 18:10

En de vlucht van gisteren was ook al geannuleerd

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Progresso » di sep 30, 2014 18:12

En voor vandaag gaat het feest ook niet door:

Waarschijnlijk hebben we voor de vlucht van morgen zo'n 1000 passagiers die naar Europa willen vliegen. Sommige van hen die al sinds zondag hier vast zitten.

Afbeelding



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door René » do okt 09, 2014 05:32

Vandaag terug gekomen van 2 weekjes vakantie in Nederland voor het eerst in 6 jaar (7 kilo aangekomen...) met Flybrazil. Inderdaad niet te veel beenruimte, en geen 3 sterren menu. Maar wel nieuwe toestellen, schone toiletten en een zeer vriendelijke en hulpvaardige crew. Concurrent TAP is doorgaans duurder met een overstap in Lissabon waar je 5 uur moet wachten en koffers regelmatig later aankomen op eindbestemming. Voordeel van TAP was de 60 kilo bagage per persoon. Tegenwoordig kan je bij FlyBrasil 40 kilo i.p.v. 20 kilo per persoon meenemen (meerprijs een paar tientjes per persoon). Wij gingen uiteindelijk met 98 kilo terug (de extra 18 kilo kostte 180 euro totaal extra, maar dat was het mij wel waard), naast de handbagage (met twee vingers optillen om aan te geven dat het niks weegt...... morgen naar de fysio!). De tankstop op de Kaapverdische Eilanden (Cabo Verde..... geen Verde te vinden in die zandbak) is jammer, maar helaas noodzakelijk aangezien FlyBrazil en ArkeFly tezamen een groter toestel (geen tussenstop nodig) niet volkrijgen. Als ze dat voor elkaar zouden krijgen, valt er bijna niets meer aan te merken qua prijs-kwaliteit verhouding.
Enkele andere persoonlijke ervaringen;
- Via internet een auto gehuurd die op Schiphol zou klaar staan. Ik moest meenemen een geldig paspoort, geldig rijbewijs en een geldige creditcard. Paspoort en rijbewijs geen probleem, auto via site betaald dus ook geen probleem. De auto zou via de site (tussenpersoon) geleverd worden door Avis. Toch een beetje gaar na de lange vlucht kom ik aan bij de Avis balie op Schiphol. Reservering nummer etc. alles in orde. Even de creditcard in de machine voor de borg. Vreemd, want voor 8 euro per dag heb ik alles tot het kleinste krasje afgekocht , maar okay..... Uw pincode aub ... Sorry, ik heb geen pincode, dus als u de kaart even door zo'n rits rats machientje kunt halen, dan zet ik mijn handtekening..... Nee hoor, was het antwoord, dat doen we niet meer..... Ok geen probleem zeg ik, dan pin ik het even.... Nee hoor dat kan niet, was het antwoord..... Ok, betaal ik het wel contant probeer ik nog. Nee meneer, dat doen wij ook niet. Waarop ik vraag, wat de oplossing is.... Haar antwoord was dat de reservering geannuleerd zou worden, en dat mij slechts 3 dagen in rekening gebracht zouden worden..... Toen ik haar antwoordde dat ik dacht dat alleen in Brazilië dingen KUT geregeld waren, maar dat zaken ook bij Avis KUT geregeld waren, sprong er een andere vrouwelijk Avis medewerkster op om mij te vertellen dat ik op mijn woorden moest letten. De volgende dag was ik weer terug op Schiphol, waar een zeer vriendelijke medewerkster van concurrent Europcar wel bereid was om de magneetstrip van de creditcard door het machientje te halen en een pre-autorisatie uit te voeren (een borg op de kaart te blokkeren zonder dat die borg wordt afgeschreven). Vanaf die dag noemden we elk kut wijf (m/v) dat we tegen kwamen, "Avis medewerk(st)er". Via mail een beleefde klacht ingediend, maar zoals te verwachten, geen enkele reactie!
- Lopend door het centrum van Amsterdam, hoor je bijna niemand Nederlands spreken. In een winkel op de Nieuwendijk, sprak het personeel alleen Engels (en bood daarvoor hun excuus aan). Het Nederlands wat je hoort, is een mengelmoes van Nederlands, Surinaams en Marokkaans..... en wordt vooral gesproken door autochtone jeugd. Ik was in een Footlocker waar een klant naar de prijs van een Nike jas vroeg. Het antwoord was voor mij wartaal en vroeg de verkoper wat "batjes" waren.... bleek uiteindelijk om "barkies" te gaan, wat 100 (euro) betekende. Ik was daar met mijn 16 jarige neef en die vond het wel grappig dat ik dat niet wist..... Op mijn vraag of hij wist wat een rug, meier, geeltje of joet betekende, zag hij water branden. na enige uitleg vond hij de slogan "voor een joet zit je goed" ECHT heel zielig...... En voelde ik mij ECHT heel oud. Na een kleine bijdrage aan zijn nieuwe gympies, was ik wel weer OK..... (joet wordt trouwens niet herkend door de auto-speller..... barkies geeft geen foutmelding.....)
- Een verademing was het winkel personeel in NL. Op een enkele "Avis medewerkster" na, van postkantoor tot AH tot lokale bakker, iedereen super vriendelijk, attent en klantvriendelijk. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld een supermarkt als Pão de Acuçar, waar minimaal drie medewerkers achter de broodbalie het veel te druk hebben met zichzelf, elkaar of hun telefoon, en waar je "bom dia", "obrigado" en "ate a proxima" niet eens worden opgemerkt, vraag ik mij af wat hun werkgevers als doelstelling hebben.
- Weer auto gereden in NL..... overal staan haaientanden op de weg om fietsers en voetgangers te beschermen. Rotondes zijn bijna onmogelijk te nemen..... zenuwslopend...... keek uiteindelijk over de rechterschouder de indruk te wekken dat ik echt keek (zodat inzittenden daartoe zouden kunnen getuigen....) Had tijdens elke rit meerdere malen de neiging om op de toeter te drukken omdat IK vond dat het niet snel genoeg ging (mijn vrouw en dochter hebben honderd maal herhaald dat IK normaal moest doen......????). Omdat mijn TomTom afgesteld bleek te zijn op de kortste weg, kwam ik vanaf Amsterdam, 40 km vóór Eindhoven al op een binnenweg, waar minimaal 5 automobilisten achter een tractor bleven hangen; de tractor ging niet harder dan 30KM, maar ja... die doorgetrokken streep bleek heilig..... Na ongeveer 10 minuten, waarin mijn TomTom de aankomsttijd met 30 minuten aanpaste, ben ik er luid toeterend voorbij gegaan..... In al hun ogen was ik de asociaal...... kan best zijn, maar op dat moment alleen maar respect voor de BR automobilist!
- Weer auto gereden in NL..... de sensoren voor de stoplichten werken over het algemeen goed, maar niet altijd..... Na minimaal 3 seconden te hebben stilgestaan voor een rood stoplicht, zonder enige andere weg gebruikers in een straal van een miljard kilometer (en geen camera's...) gaf ik de voorkeur aan het stimuleren van het doorstromen van verkeer..... En weer was ik de gebeten hond!
- Weer auto gereden in NL..... ben uiteindelijk onder zware druk gestopt met toeteren......
- Vandaag (8/10) weer in Fortaleza.... van het vliegveld naar huis weer links en rechts ingehaald, het moment dat het stoplicht op groen sprong meteen geïrriteerd getoeterd (duim boven de toeter, ogen op stoplicht en.... losgaan!!!!!). Rood stoplichtje hier en rood stoplichtje daar... maar... als je in de verkeerde laan staat en er ff tussen moet...... ff duimpje uit het raam en NO STRESS!!!!!

Mijn conclusie;
- Een paar visa's verlenen aan mensen uit het midden oosten zodat we in Fortaleza echte Shoarma (inderdaad, met een hoofdletter) kunnen eten
- Febo franchise in Fortaleza
- en, veel minder belangrijk, klantgericht winkelpersoneel.
- O ja... een haring kar.....

Maar...... realiseerde me wel dat ik niet meer in het strakke NL regime paste en tegelijkertijd ook kritische aantekeningen heb bij de BR way of life......Identiteitscrisis!!!!!!!!!!
René



poentje
Artikels: 0
Berichten: 213
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:38

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door poentje » do okt 09, 2014 16:19

VLIEG OOK AL JAREN MET TAP MAAR WEGENS DE WK WAREN DE TICKETPRIJZEN HOOG, zijn we uit geweken naar lufhansa/condor voor 1450 euro 2personen was een prima prijs vonden wij
ben benieuwd wat het gaat worden met tap en andere maatschappijen komende tijd


leuk verhaal rene



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Wade » di okt 28, 2014 22:52

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... -TAP.dhtml

Strrrike bij TAP (2 dagen)

De Portugese piloten behoren tot de best opgeleide en meest capabele piloten in EU, maar hun gemiddelde salaris is bij de laagste (slechts iets meer van 6K bruto als plafond voor een ervaren captain is peanuts).
Bij een maatschappij die vorig jaar 42% winst heeft gedraaid moet daar toch wel iets mogelijk zijn, er zijn er die in slechtere papieren zitten denk ik dan.



Timmie
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 12, 2011 17:29

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door Timmie » ma nov 03, 2014 17:48

16 oktober 2014 06:05
Gratis bagage

Sandra Korstjens is correspondent voor RTL Nieuws in Latijns-Amerika

Bij is het al de gewoonste zaak van de wereld. Ryanair is er groot mee geworden en ook bij Europese vluchten van KLM ontkom je er tegenwoordig niet meer aan: betalen voor je koffers als je gaat vliegen. Alleen handbagage meenemen kan natuurlijk. Maar ik heb ook wel eens bij een gate van Ryanair gestaan terwijl mijn kleine rolkoffer net twee centimeter te groot bleek. Kon ik een paar tientjes betalen om toch nog met bagage en al mee te mogen met de vlucht.

"Nergens ter wereld mag je zoveel kilo’s bagage meenemen als in Brazilië. Op internationale vluchten zelfs twee koffers van 23 kilo per stuk"
Daar heb ik tegenwoordig geen last meer van. Want nergens ter wereld mag je zoveel kilo’s bagage meenemen als in Brazilië. Op internationale vluchten zelfs twee koffers van 23 kilo per stuk. Gratis en voor niets. En dat komt me eerlijk gezegd erg goed uit.

Vandaag vlieg ik weer naar huis na een bezoek van ruim twee weken aan Nederland. En net als collega Erik Mouthaan, die vorige week al zijn boodschappenlijstje beschreef, sla ik ook altijd mijn slag in de Nederlandse supermarkt. Ik voel me er tegenwoordig altijd als een kind in een snoepwinkel. Vooral kaas en drop gaan in grote hoeveelheden mee in mijn koffers.

Maar er verdwijnt niet alleen veel eten in mijn bagage. Ook kleding, elektronica en zelfs contactlenzen sleep ik mee uit Nederland. Ik begrijp Brazilianen die op enorme winkeltrips naar de Verenigde Staten gaan steeds beter. Want in Brazilië zijn sommige dingen wel twee keer zo duur. En als producten al goedkoper zijn, dan zijn ze vaak van slechte kwaliteit. Zo kocht ik vorig jaar een goedkope Braziliaanse kast die nu alweer bijna in elkaar dondert. Waar is de IKEA als je hem nodig hebt?

Dat ik al die kilo’s uiteindelijk gratis mag meenemen komt trouwens niet omdat de luchtvaartmaatschappijen in Brazilië zo lief zijn voor hun klanten. Het staat simpelweg in de Braziliaanse wet. En daardoor moeten ook buitenlandse maatschappijen voor hun Braziliaanse klanten een uitzondering maken. Anders mogen ze niet landen in Brazilië.

Echt eerlijk is het niet. Want iedereen die in Amsterdam zijn retourreis begint mag maar 23 kilo mee, terwijl alle passagiers van mijn vlucht die naar huis gaan 46 kilo mogen inchecken.

"Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. En dat is het eigenlijk ook een beetje. Want de maatschappijen moeten natuurlijk ergens hun geld mee verdienen"
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. En dat is het eigenlijk ook een beetje. Want de maatschappijen moeten natuurlijk ergens hun geld mee verdienen. Dat betekent dat vliegen in Brazilië vaak een stuk duurder is dan in Europa of de VS. Op die manier betalen de passagiers toch nog voor hun koffers.

De luchtvaartmaatschappijen hopen op een verandering van de wet, waardoor ze uiteindelijk beter kunnen concurreren. Maar zover is het nog steeds niet gekomen. En dus sta ik vandaag ‘gewoon’ met ruim veertig kilo op Schiphol. Met dank aan de Braziliaanse wet kan ik de komende maanden in ieder geval weer genieten van heerlijke Nederlandse dropjes en kaas.

@sandrakorstjens

Timmie: Contact gehad met Arke Fly en Fly Brazil bij hun niets van bekend!!!!!!!!!!!
Arke Fly "vliegt" vanaf november niet meer naar Foraleza/Natal, Fly Brazil chartert de vliegtuigen nu.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5111
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » ma nov 03, 2014 21:13

Een paradijs voor passagiers?
donderdag 09 oktober 2014 20:50
Regels voor bescherming van de consument verbieden luchtvaartmaatschappijen in Brazilië om geld te vragen voor het inchecken van koffers.

De Braziliaanse wet dwingt vliegmaatschappijen extra bagage af te handelen zonder extra kosten en gestrande reizigers om te boeken op vluchten van concurrenten. Ook kunnen ze voor de rechter

Bags
worden gesleept voor vertragingen vanaf een half uur, volgens Bloomberg.

Je denkt misschien dat dit een paradijs is, maar denk er nog eens over na. Luchtvaartmaatschappijen kunnen niet overleven als ze steeds verlies lijden. Passagiers moeten betalen voor de kosten die de maatschappijen maken. In Brazilië is ruimbagage dus gewoon inbegrepen in de prijs van het ticket.

Komt dat niet bekend voor? Jazeker. Tot het midden van het vorige decennium was het normaal in de luchtvaart dat ingecheckte koffers eenvoudig waren inbegrepen in de ticketprijs.

Maar die tijd is grotendeels voorbij en de meeste vliegmaatschappijen kloppen hun klanten nu fanatiek geld uit de zakken. Maatschappijen die niet voor ruimbagage laten betalen, zijn uitzonderingen (zoals Southwest Airlines in Amerika).

De meeste maatschappijen laten je nu toeslagen betalen voor alles waarvan ze denken dat ze het kunnen zonder enige relatie met kosten. Bagagetoeslagen zijn nu wijdverbreid, hoewel (nog) niet op internationale routes.

Dit zou ook de norm kunnen worden in Brazilië, ANAC, de Braziliaanse nationale civiele luchtvaartautoriteit, is de bagageregels aan het bekijken.

In 2013 publiceerden ze voorstellen voor nieuwe regels waarop het publiek commentaar kon leveren. ANAC is nu bezig de ontvangen reacties te analyseren en gaat misschien nieuwe regels invoeren in 2015.

Het zal interessant zijn om te zien of Braziliaanse luchtvaartmaatschappijen ook zullen beginnen met te proberen zoveel mogelijk geld uit hun klanten te persen.
http://www.airlinepassengerguru.nl/inde ... &Itemid=66



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5111
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Bericht door quasimodo » ma nov 03, 2014 21:25

Regulering van de bagage voor uitstapjes van oorsprong uit Brazilië
Als uw reis zijn oorsprong in Brazilië op een vlucht van KLM of Air France, zie welke criteria gelden voor aftrekbaar en overbagage
Toegestane bagage
Your check-in baggage
Voor tickets te beginnen in het land (in stukken naar buiten en terug), het Nationaal agentschap voor de burgerluchtvaart (ANAC) vereist dat iedere volwassen passagier heeft recht op een toelage van 2 zakken * van 32 kg (£ 70) per stuk. De som van de 3 afmetingen van elke zak (lengte, breedte en hoogte) niet meer dan 158 cm (62 inch) en de som van de afmetingen van beide zakken kunnen maximaal 273 cm (107 inch).

Kinderen (2-12 jaar) kunnen genieten van dezelfde bagage als volwassenen. Voor baby's (tot 1 jaar en 11 maanden), franchising kan een enkel stuk van 10 kg, met de som van de drie afmetingen niet meer dan 115 cm (45 inch).

Met betrekking tot handbagage elke passagier recht op een volume dat kan worden ondergebracht in de cabine compartiment of onder de stoel dragen, mits de som van drie dimensies niet meer dan 115 cm (45 inch) en maximumgewicht 12kg .

Overbagage
Brazilië neemt het concept van de stukken (piece concept) in hun bagage beleid. De tarieven van overbagage wordt berekend per post en bestemming, en de standaard valuta is de Amerikaanse dollar (USD).

Onder de waarden van overtollige per stuk voor vluchten van oorsprong uit Brazilië
Bestemming Waarde in de passage-weg
Europa US $ 120
Asia 1 (Japan / Korea) US $ 175
2-Azië (China, Hong Kong, Macau, Filipijnen, Taiwan) US $ 195
3-Azië (Bangladesh, Brunei, Cambodja, India, Indonesië, Laos, Maleisië, Myanmar, Nepal, Pakistan, Singapore, Sri Lanka, Thailand en Vietnam) US $ 204
Midden Oosten US $ 150
Afrika (met uitzondering van Zuid-Afrika) US $ 150
Zuid-Afrika US $ 50
Oceanië (Nieuw-Zeeland, Nadi, Noumea, Frans-Polynesië en Australië) US175
Let op: Iedere tas waarvan de som van de drie dimensies van meer dan 203 cm (80 inch) en een gewicht van meer dan 32 kg (70 pond) zal worden overbelast in 3 maal de ingestelde waarde.
http://translate.googleusercontent.com/ ... oklhZYgnbQ



Gesloten