Flybrasil/Arke vs TAP
- Salseros
- Artikels: 0
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
- Locatie: Dordrecht / Fortaleza
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Inderdaad, vandaag vraagt Flybrasil faillissement aan...
http://nos.nl/artikel/717720-fly-brazil ... t-aan.html
http://nos.nl/artikel/717720-fly-brazil ... t-aan.html
New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Arke zal gewoon blijven vliegen op Fortaleza denk ik. Ik dacht dat ze bij Fly Brasil een redelijke bezettingsgraad hadden maar ik zal me wel vergissen, of iemand zit nu in een Tap vliegtuig met de kas onder de arm......
Sinds 2001
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Kijk net op de site bij Arke maar bestemming Brazilie staat niet meer bij de keuze mogelijkheid.
Sinds 2001
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ik ben dit onderwerp in 2008 gestart om elkaar op de hoogte te kunnen houden van/over vluchten naar Fortaleza. Inmiddels is er een hoop veranderd. Als ik het goed heb bijgehouden hebben we nu alleen nog TAP (en Condor?) als optie. TACV vliegt geloof ik alleen vanaf Kaapverdie. Tap blijkt ook niet echt betrouwbaar meer, klopt?
Zullen we dan tzt alleen nog met een binnenlandse vlucht naar Fortaleza kunnen?
Zullen we dan tzt alleen nog met een binnenlandse vlucht naar Fortaleza kunnen?
Nada
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Fly Brazil failliet
DOOR: WAZZAAH / 4 NOVEMBER 2014 / 15:02 / 286 HITS / 2 REACTIES
Geen kitesurf nieuws maar toch wel redelijk belangrijk voor de kitesurfers die richting Brazilie gaan (of er zitten):
Reisorganisatie Fly Brazil is in de financiële problemen gekomen. Het bedrijf, dat vakanties naar Braziliaanse kuststeden als Fortaleza en Natal aanbood, kan zijn rekeningen niet meer betalen en gaat vandaag faillissement aanvragen.
Fly Brazil is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Dat betekent dat mensen die al een reis geboekt hadden, via de SGR hun geld terug kunnen krijgen.
Volgens de SGR zijn er nu een paar honderd klanten van Fly Brazil vakantie aan het vieren in Brazilië. Ze zijn allemaal met vluchten van Arke naar Brazilië gevlogen. In overleg met Arke bekijkt SGR wat er gaat gebeuren met de vakantiegangers. Het is nog niet duidelijk of ze hun vakantie af kunnen maken of eerder teruggevlogen worden.
De SGR roept consumenten op geen betalingen meer te doen aan Fly Brazil. Betalingen gedaan na vandaag worden niet meer gegarandeerd.
Van Fly Brazil:
Op 4 november 2014 heeft Ocean Blue Latin America BV te Almere financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Ocean Blue Latin America handelt ook onder de naam Fly Brazil.
Informatie voor klanten die al in Brazilië zijn volgt zo spoedig mogelijk.
Consumenten die rechtstreeks bij Fly Brazil een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt en niet meer op reis gaan ontvangen binnenkort een bericht met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen.
Zij kunnen ook vooruitlopend op dit bericht op de pagina Schade claimen op deze site een "Schadeformulier consument" downloaden en uitprinten. Het schadeformulier kan in de plaats van ons bericht worden ingevuld en ondertekend, en samen met de boekingsbevestiging en betaalbewijzen aan SGR worden gezonden. De adresgegevens staan op het schadeformulier vermeld.
Consumenten die via een reisbureau hebben geboekt kunnen bij dat reisbureau terecht voor meer informatie en hulp bij het indienen van een claim.
In alle gevallen geldt dat wij u dringend adviseren geen betalingen meer aan Ocean Blue Latin America BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Betalingen gedaan na 4 november 2014 worden niet meer door SGR gegarandeerd.
http://hanglos.nl/news/319492/fly-brazil-failliet.html
DOOR: WAZZAAH / 4 NOVEMBER 2014 / 15:02 / 286 HITS / 2 REACTIES
Geen kitesurf nieuws maar toch wel redelijk belangrijk voor de kitesurfers die richting Brazilie gaan (of er zitten):
Reisorganisatie Fly Brazil is in de financiële problemen gekomen. Het bedrijf, dat vakanties naar Braziliaanse kuststeden als Fortaleza en Natal aanbood, kan zijn rekeningen niet meer betalen en gaat vandaag faillissement aanvragen.
Fly Brazil is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Dat betekent dat mensen die al een reis geboekt hadden, via de SGR hun geld terug kunnen krijgen.
Volgens de SGR zijn er nu een paar honderd klanten van Fly Brazil vakantie aan het vieren in Brazilië. Ze zijn allemaal met vluchten van Arke naar Brazilië gevlogen. In overleg met Arke bekijkt SGR wat er gaat gebeuren met de vakantiegangers. Het is nog niet duidelijk of ze hun vakantie af kunnen maken of eerder teruggevlogen worden.
De SGR roept consumenten op geen betalingen meer te doen aan Fly Brazil. Betalingen gedaan na vandaag worden niet meer gegarandeerd.
Van Fly Brazil:
Op 4 november 2014 heeft Ocean Blue Latin America BV te Almere financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Ocean Blue Latin America handelt ook onder de naam Fly Brazil.
Informatie voor klanten die al in Brazilië zijn volgt zo spoedig mogelijk.
Consumenten die rechtstreeks bij Fly Brazil een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt en niet meer op reis gaan ontvangen binnenkort een bericht met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen.
Zij kunnen ook vooruitlopend op dit bericht op de pagina Schade claimen op deze site een "Schadeformulier consument" downloaden en uitprinten. Het schadeformulier kan in de plaats van ons bericht worden ingevuld en ondertekend, en samen met de boekingsbevestiging en betaalbewijzen aan SGR worden gezonden. De adresgegevens staan op het schadeformulier vermeld.
Consumenten die via een reisbureau hebben geboekt kunnen bij dat reisbureau terecht voor meer informatie en hulp bij het indienen van een claim.
In alle gevallen geldt dat wij u dringend adviseren geen betalingen meer aan Ocean Blue Latin America BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Betalingen gedaan na 4 november 2014 worden niet meer door SGR gegarandeerd.
http://hanglos.nl/news/319492/fly-brazil-failliet.html
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Ik kan het nergens op baseren maar ik heb er een raar gevoel bij, de tijd zal het leren. De curator zal wel goed onderzoek doen.
Sinds 2001
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Buiten een staking van de cabin crew en piloten een dag of 2 per jaar om meer salaris te eisen (bij 'top'maatschappij Air France hebben ze er trouwens onlangs ook een gehouden van veel langere periode) en het feit dat ze nieuwe routes hebben geopend dit jaar, maar dat Airbus achterstand heeft met het leveren van nieuwe toestellen waardoor ze tijdelijk die A330 wetleasen van Windrose die niet hetzelfde interieur en comfort biedt als de A330's van TP (onderling wetleasen is trouwens iets dat vrij frequent gebeurt in de luchtvaartindustrie door veel middelgrote maatschappijen) is er niks mis met TAP. Ze hebben er een moeilijke zomer op zitten omdat hun vloot te klein was voor het aantal passagiers dat ze wilden vervoeren waardoor ze operationele problemen hebben gekend. Verder voldoet het onderhoud van hun vloot, ondanks wat sommige onheilsprofeten soms vertellen, aan alle veiligheidsvoorwaarden die IATA vereist. Hun maintenance personeel en hun piloten hebben een sterke reputatie qua vakbekwaamheid. Het is geen Emirates of Singapore Airlines, maar naar Europese normen nog steeds een prima maatschappij.herm schreef: Tap blijkt ook niet echt betrouwbaar meer, klopt?
Dit is niet bedoeld als reclame voor TP. Ik ben er voor noch tegen, heb er geen aandelen van of dergelijke... ik vraag me alleen de drive van bepaalde personen hier op dit forum af om die heksenjacht tegen deze bepaalde maatschappij te openen alsof ze men er belangen in heeft indien deze zou failliet gaan. Ik ben al 11 jaar werkzaam in de luchtvaart. Ik heb (zeker ook in Europa) al veel ergere zaken de revue zien passeren dan TAP. Het is geen topmaatschappij, kent de frequent voorkomende operationele problemen die zowat elke middelgrote maatschappij kent. Het is ook helemaal geen centraal Afrikaanse maatschappij die met niet onderhouden voormalige Sovjet-toestellen vliegt. Basic, maar betrouwbaar.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 864
- Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
- Locatie: Fortaleza, Brazilie
- Contacteer:
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Arkefly is een paar weken geleden gestopt met de verkoop van tickets naar Fortaleza/Natal waardoor Flybrazil op eigen kracht het vliegtuig moest vullen. Ik weet niet of dat te maken heeft met het faillissement, maar gelukkig zijn ze aangesloten bij SGR waardoor financiële schade wordt vergoed. Neemt niet weg dat in mijn geval onze dochter morgen had moeten aankomen voor twee weken....... Heel jammer.....
- Ajax
- Artikels: 0
- Berichten: 787
- Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
- Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Tsja, zal het maar niet meer hebben over het commerciële succes van de WK. Het voetbal was in ieder geval fantastisch.mtilburg schreef:Dit nog _in_ het jaar van de WK waar zo geroepen werd over het nuttige effect van het weer aantrekken van het toerisme.
Wat de alternatieven ook zijn, dit lijkt me het einde van een tijdperk, zeker voor de oudgedienden op dit forum?
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Tja, als je zoals fly brazil woeker prijzen vroeg met vliegreizen naar de WK, was het niet zo vreemd dat die kisten nog niet voor de helft vol zaten, gegokt en verkeerd gegokt zullen we maar zeggen. Dat Arke er al eerder de stekker eruit trok, zegt al voldoende over de vluchten naar Natal\Fortaleza, niet winst gevend.
Denk dat we het voorlopig met TAP moeten doen, zal geen vliegtuig maatschappij instappen ben ik bang voor, lekker met Windrose klem zitten, dat heeft ook wel wat.
Denk dat we het voorlopig met TAP moeten doen, zal geen vliegtuig maatschappij instappen ben ik bang voor, lekker met Windrose klem zitten, dat heeft ook wel wat.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Er is wel een alternatief in Condor. Dat is een chartermaatschappij zoals Arke, vliegen met 767's zoals Arke en Martinair vroeger ook gebruikten voor het non-stop vluchten. Service en comfort vergelijkbaar met Martinair destijds, dus iets beter dan Arke (qua ruimte in economy o.a.), wel geen persoonlijk tv-schermje. Degelijk en betrouwbaar (= Duits), maar ook niet meer dan dat. Commentaren van passagiers zijn over het algemeen positief.
Vanuit AMS vlieg je, net zoals vanaf BRU, in een uurtje naar Frankfurt. Deze vlucht is met Lufthansa en kan er ook meteen worden bijgeboekt terwijl de prijs toch interessant blijft (vanuit Brussel toch, Amsterdam heb ik nog niet gekeken). Vanaf FRA is het non-stop. Mooie uren om te reizen ook met weinig wachttijd.
Tenzij de prijs van Condor echt aanzienlijk lager is, zou ik momenteel toch nog steeds TAP kiezen omwille van de Victoria miles die ik spaar, ik er persoonlijk weinig over te klagen heb gehad en het negativisme (behalve i.v.m. het comfort aan boord van dat Windrose-toestel waar ik de klachten wel kan begrijpen) sterk overdreven vind omdat het meestal gaat over zaken die ook bij andere maatschappijen op frequente basis gebeuren, en de stop in Lissabon het reizen met kleine kinderen draaglijker maakt (ze 7 uur koest houden is één zaak, 10 uur is nog iets anders...).
Vanuit AMS vlieg je, net zoals vanaf BRU, in een uurtje naar Frankfurt. Deze vlucht is met Lufthansa en kan er ook meteen worden bijgeboekt terwijl de prijs toch interessant blijft (vanuit Brussel toch, Amsterdam heb ik nog niet gekeken). Vanaf FRA is het non-stop. Mooie uren om te reizen ook met weinig wachttijd.
Tenzij de prijs van Condor echt aanzienlijk lager is, zou ik momenteel toch nog steeds TAP kiezen omwille van de Victoria miles die ik spaar, ik er persoonlijk weinig over te klagen heb gehad en het negativisme (behalve i.v.m. het comfort aan boord van dat Windrose-toestel waar ik de klachten wel kan begrijpen) sterk overdreven vind omdat het meestal gaat over zaken die ook bij andere maatschappijen op frequente basis gebeuren, en de stop in Lissabon het reizen met kleine kinderen draaglijker maakt (ze 7 uur koest houden is één zaak, 10 uur is nog iets anders...).
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Bij Condor heb je wel een persoonlijk schermpje. Je moet hier alleen voor betalen als je meer dan 1 film of serie wil zien in de goedkoopste klasse. Vanaf Amsterdam kun je pas boeken vanaf 14 november. Vliegtuig zag er behoorlijk nieuw uit. Ik vond de luxere klasse heel ruim opgezet. Ik weet niet of de overstaptijden een beetje gunstig zijn want van mij uit is het makkelijker om met de auto naar Frankfurt te rijden is maar een uurtje meer als naar Amsterdam of Brussel. Er zijn wel veel wegwerkzaamheden op de snelweg naar Frankfurt.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Er is wel een mogelijkheid om buiten TAP om te vliegen naar Fortaleza, maar met overstap in Sao Paolo, de prijs valt me mee.
Te boeken via Brazilian express:
per adult including all taxes & fees
$920 = 734,54 €
choose
Economy
11.23 AMS 10:40am FOR 12:50am* 1stop flight 18h10m 12.04 FOR 07:55am AMS 12:15pm* 1stop flight 24h20m
detail
you searched for
Round-trip Departing 11.30.2014 from Schiphol Airport to Pinto Martins International Airport Returning 01.31.2015 dates flexible (-3/+3 days) class: Economy || 1 Adul
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Flight 705
Te boeken via Brazilian express:
per adult including all taxes & fees
$920 = 734,54 €
choose
Economy
11.23 AMS 10:40am FOR 12:50am* 1stop flight 18h10m 12.04 FOR 07:55am AMS 12:15pm* 1stop flight 24h20m
detail
you searched for
Round-trip Departing 11.30.2014 from Schiphol Airport to Pinto Martins International Airport Returning 01.31.2015 dates flexible (-3/+3 days) class: Economy || 1 Adul
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Flight 705
Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn
-
- Artikels: 0
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Sao PaOlo???
Als je vanuit Nederland via São Paulo naar Fortaleza reist ben je je zowat een hele dag kwijt. Vanuit het vliegtuig zie je als eerste stuk Zuid-Amerika Fortaleza onder je voorbij schuiven. Dan vlieg je nog zo'n drie uur door en arriveer je te São Paulo waar je weer moet overstappen en nog meer tijd kwijtraakt om dan weer drie uur naar 'boven' te vliegen. Op de terugweg weer dezelfde problemen. Dát indien de aansluitingen etc. soepel verlopen.
Het is geen redelijk alternatief.
Als je vanuit Nederland via São Paulo naar Fortaleza reist ben je je zowat een hele dag kwijt. Vanuit het vliegtuig zie je als eerste stuk Zuid-Amerika Fortaleza onder je voorbij schuiven. Dan vlieg je nog zo'n drie uur door en arriveer je te São Paulo waar je weer moet overstappen en nog meer tijd kwijtraakt om dan weer drie uur naar 'boven' te vliegen. Op de terugweg weer dezelfde problemen. Dát indien de aansluitingen etc. soepel verlopen.
Het is geen redelijk alternatief.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Als je geen kids hebt zou je eventueel kunnen combineren met een soort mini-citytripje São Paulo op de heen- of terugweg (pas doorvliegen na een dag of 2 dan). Er is niet alleen KLM, de meeste grote maatschappijen (Lufthansa, Air Franca, British, Iberia...) kan je via het zuiden vliegen en ook vaak kiezen tussen overstappen in Rio of São Paulo.
Met de KLM hebben jullie natuurlijk wel een zeer goede maatschappij, je kan geloof ik zelfs op voorhand online kiezen welke maaltijd je zal nemen uit een menukaart.
Met de KLM hebben jullie natuurlijk wel een zeer goede maatschappij, je kan geloof ik zelfs op voorhand online kiezen welke maaltijd je zal nemen uit een menukaart.
-
- Artikels: 0
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Condor vliegt op Salvador dus dat is alleen een goede optie als je in een straal van pak em beet 100km van die luchthaven in Duitsland woont of in Bahia zelf wilt zijn. Anders zit je namelijk met maar liefst drie vluchten. Ook al kunnen ze alle drie goed aansluiten, het telt wel op.
Ik weet niet of Condor vliegt op steden in noord-oosten, wellicht Recife?
TACV schijnt te vliegen tussen Lissabon en Fortaleza?
Wellicht overstap op Cabo Verde zelf, heb je dus ook weinig aan tenzij vanuit AMS naar LIS goed aansluit.
Of je kan via Suriname en dan naar Belem met dezelfde Surinam Airways als je daar moet zijn dan.
Insel Air schijnt in 2015 te gaan vliegen met een Fokker70 van Curaçao naar Belem.
Al met al is het echt lastig om vanuit Europa even naar Fortaleza of Natal te gaan anders dan met TAP.
Mooiste zou zijn als TACV weer vanaf Amsterdam naar Fortaleza gaat vliegen.
Maar dan wel met de nieuwe boeing en niet die oude waar ik ooit in zat.
Ik weet niet of Condor vliegt op steden in noord-oosten, wellicht Recife?
TACV schijnt te vliegen tussen Lissabon en Fortaleza?
Wellicht overstap op Cabo Verde zelf, heb je dus ook weinig aan tenzij vanuit AMS naar LIS goed aansluit.
Of je kan via Suriname en dan naar Belem met dezelfde Surinam Airways als je daar moet zijn dan.
Insel Air schijnt in 2015 te gaan vliegen met een Fokker70 van Curaçao naar Belem.
Al met al is het echt lastig om vanuit Europa even naar Fortaleza of Natal te gaan anders dan met TAP.
Mooiste zou zijn als TACV weer vanaf Amsterdam naar Fortaleza gaat vliegen.
Maar dan wel met de nieuwe boeing en niet die oude waar ik ooit in zat.
Re: Flybrasil/Arke vs TAP
Condor vliegt vanaf gisteren 14-11 ook vanaf Amsterdam naar Fortaleza (via Frankfurt). Echter even het vrij mee te nemen gewicht van de bagage in de gaten houden. Prijs voor een retour ticket is redelijk denk ik.