Pagina 60 van 74

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: ma feb 13, 2012 14:44
door Bert
McAroni schreef:
herm schreef:McAroni heb je aandelen Tui ofzo? Nee even serieus, ze vragen er ook best een bak geld voor, als je nu kijkt in juli/aug zelfs meer dan de lijndienst met TAP dus je mag er best wat van verwachten que comfort en kwaliteit. Sinds ze met deze (te) kleine toestellen vliegen is er minimaal 2x al wat gebeurd waardoor ze extra tussenlandingen moesten maken, niet best.
Klopt Herm, maar ook deze kleine vliegtuigen raken niet vol. Tijdens het wachten op Las Palmas tot de zandstorm was uitgewoed, raakten we aan de babbel met de bemanning. Die liet doorschemeren dat Arke erg graag van deze onrendabele lijn afwil, mogelijk dit jaar nog. Ze hebben de kisten dringend nodig voor rendabeler lijnen. Een aantal bestelde vliegtuigen komt niet of later, de in het Arke Magazine groots aangekondigde Boeing Dreamliners laten ook nog op zich wachten en een aantal aangekondigde nieuwe bestemmingen zijn daarom al weer gecancelled. Ook voor vliegmaatschappijen is het crisis...

En de enige reden dat ik met Arke vlieg, is het feit dat je daar voor een redelijke bijbetaling extra beenruimte kunt krijgen.
De reden dat deze kleine vliegtuigen niet vol raken is erg simpel. Ze zijn gewoon te duur. Het kan allemaal wel goedkoper, alleen ze willen profiteren van het kleine aanbod van vluchten naar Natal/Fortaleza

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: ma feb 13, 2012 17:01
door McAroni
Bert schreef:De reden dat deze kleine vliegtuigen niet vol raken is erg simpel. Ze zijn gewoon te duur. Het kan allemaal wel goedkoper, alleen ze willen profiteren van het kleine aanbod van vluchten naar Natal/Fortaleza
KLM had vroeger een monopolie op vluchten naar Suriname, ticketprijzen waren torenhoog (in vergelijking met andere bestemmingen) en dat kon omdat de kisten toch wel vol raakten. Ik denk dus eerder dat de kisten niet meer vol te krijgen zijn omdat Fortaleza niet meer een hot-spot als vakantiebestemming is. Wat nu in Fortaleza uitstapt is een handvol single mannen op zoek naar bier, plezier en vertier (in willekeurige volgorde) die er niet wakker van hoeven te liggen dat het financiele appel-en-ei-tijdperk in Brazilie al weer een paar jaar afgesloten is, en een kleiner handje brasileiras die terugkeren van een aantal weken/maanden namorado-bezoek tussen de tulpen. De meeste Nederlandse vakantievierende stelletjes stappen in Natal uit. Al zouden de tickets 100 euro goedkoper worden, dan nog zouden de kleinere kisten niet vol zitten (laat staan de grotere Boeings die direct kunnen vliegen). Het gaat niet alleen om vliegen naar Brazilie, maar je moet er ook nog een aantal weken zoet zien te brengen. Een los ticket, een appartement huren, dagelijkse taxi's (aangezien alles niet zo lekker dicht bij elkaar ligt als in Natal), eten en drinken (geen all-in arrangement zoals in Turkije), duur wil ik het niet noemen, maar goedkoop is het zeker niet als je alle grappen en grollen bij elkaar optelt. En dan laat ik het verplichte weekendje Canoa met de nieuwe namorada, de buggytour, dagje shoppen in Iguatemi en aanverwante optionele dagttrips nog maar even buiten de financiele beschouwing.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: do feb 16, 2012 10:10
door herm
Hoe dan ook, moet er een voor de route/afstand geschikt toestel ingezet worden, vol, halfvol, leeg of anders annuleren.
Als je toerisme wilt is dat te motiveren met goede reclame, aanbiedingen en promotie, en daar schort het aan, alleen maar negatief geleuter over (kinder) prostitutie, berovingen, prijsstijging, puta's, enz. ga dan fijn naar Hurgada, top aanbiedingen, Nijl cruise ofzo, alles apart bij betalen, vervelende opdringerige mensen en veilig joh...

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: do feb 16, 2012 15:25
door Wade
McAroni schreef:
Bert schreef:De reden dat deze kleine vliegtuigen niet vol raken is erg simpel. Ze zijn gewoon te duur. Het kan allemaal wel goedkoper, alleen ze willen profiteren van het kleine aanbod van vluchten naar Natal/Fortaleza
KLM had vroeger een monopolie op vluchten naar Suriname, ticketprijzen waren torenhoog (in vergelijking met andere bestemmingen) en dat kon omdat de kisten toch wel vol raakten. Ik denk dus eerder dat de kisten niet meer vol te krijgen zijn omdat Fortaleza niet meer een hot-spot als vakantiebestemming is. Wat nu in Fortaleza uitstapt is een handvol single mannen op zoek naar bier, plezier en vertier (in willekeurige volgorde) die er niet wakker van hoeven te liggen dat het financiele appel-en-ei-tijdperk in Brazilie al weer een paar jaar afgesloten is, en een kleiner handje brasileiras die terugkeren van een aantal weken/maanden namorado-bezoek tussen de tulpen. De meeste Nederlandse vakantievierende stelletjes stappen in Natal uit. Al zouden de tickets 100 euro goedkoper worden, dan nog zouden de kleinere kisten niet vol zitten (laat staan de grotere Boeings die direct kunnen vliegen). Het gaat niet alleen om vliegen naar Brazilie, maar je moet er ook nog een aantal weken zoet zien te brengen. Een los ticket, een appartement huren, dagelijkse taxi's (aangezien alles niet zo lekker dicht bij elkaar ligt als in Natal), eten en drinken (geen all-in arrangement zoals in Turkije), duur wil ik het niet noemen, maar goedkoop is het zeker niet als je alle grappen en grollen bij elkaar optelt. En dan laat ik het verplichte weekendje Canoa met de nieuwe namorada, de buggytour, dagje shoppen in Iguatemi en aanverwante optionele dagttrips nog maar even buiten de financiele beschouwing.
Mede ook omdat Arke een charter is. Iberia kwam vorig jaar met aan A340 (groter dan de B767 waar Arke mee vloog) en die vluchten zaten aardig vol en dat waren zeker niet allemaal Spanjaarden of Brazilianen. Ze zijn gestopt met die route, en nog enkele andere, om diverse redenen. De crisis is de voornaamste.
Een lijnmaatschappij kan met zijn netwerk aan inter-Europese vluchten en codesharing met andere partners binnen de alliantie met transitpassagiers zijn toestellen vullen.
Moest bv. KLM, Air France, Lufthansa... een route opstarten naar het noordoosten, in de eerste plaats Recife natuurlijk, maar eventueel in combinatie met Fortaleza (zoals Iberia dat deed) ben ik er zeker van dat ze goeie bezettingen gaan hebben.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: do feb 23, 2012 18:26
door Ben
Zit dit net ff te lezen en ben erg blij dat ik voor TAP heb gekozen, hadden anders ook in dit toestel gezetten! Dat dit deels overmacht is mag dan wel waar zijn maar het blijft wel een feit dat er bijna met elke Arke vlucht wat is en dat geldt niet alleen voor de vluchten van en naar Brazilie vorig jaar ook dergelijke ervaringen gehad met een vlucht naar de DR. De vlucht met de TAP verliep uitstekend keurig op schema en goede service aan boord, had online ingecheckt voor 4 personen op Schiphol werdt gevraagd of we toch niet andere stoelen wilden met meer beenruimte kijk dat is toch even wat anders! En dat voor dezelfde prijs als de ARKE vlucht ergens gaat er iets totaal fout met deze maatschappij!

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: wo feb 29, 2012 15:03
door Ben
Gisteren teruggekeerd in mistig Nederland, terugvlucht met TAP verliep volgens schema alleen was de vlucht van Fortaleza naar Lissabon dermate goed verkocht dat er toch wel erg weinig zitruimte was voor een gemiddelde Holander. Verder niks te klagen. De volgende keer kies ik weer voor TAP is goed bevallen, ARKE heeft wat mij betreft afgedaan of ze moeten weer rechtstreeks gaan vliegen dan houdt ik een slag om de arm.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: ma mar 05, 2012 21:29
door Bert
Aanbiedingen momenteel bij Tap. Zojuist gebooked 3 weken april/mei voor 697 euro

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: ma mar 05, 2012 22:04
door Salseros
Mijn vriendin is gisteren weer terug naar Fortaleza gevlogen met TAP. Ze had buiten de 2 koffers een sporttas, schoudertas en een grote doos van zo'n 70x50 cm van bart smit, totaal geen problemen bij het inchecken... had 2 tassen achtergehouden en daarna weer meegegeven bij de handbagage band... had toch wel even gedacht dat ze problemen zou krijgen, viel dus weer mee!

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: vr mar 09, 2012 14:39
door Wade
Mijn schoonmoeder vlieg morgen terug (godzijdank) naar huis. Overigens stel ik wel vast dat TAP tickets op dezelfde data op hetzelfde traject in dezelfde klasse goedkoper verkoopt aan Brazilianen en dat dat die ook nog eens meer bagage (zowel heen als terug 2 x 32 kg) mogen mee nemen.

Volgens mij hebben ze niet het recht dat te doen. Zal ik eens effe moeten opzoeken... het is vrij schandalig ook. Niet omdat je een Europeaan bent dat je je moet laten plukken als een kip.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: vr mar 09, 2012 17:38
door dorus
Maakt jou toch niet uit wat je schoonmoeder moet betalen ?

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: wo mar 14, 2012 08:37
door muntje
De Arke vlucht van 13-03 Fortaleza - Amsterdam is weer gecanceld, wij zijn op het vliegveld pas ingelicht. op dit moment is het nog onbekend wanneer deze vlucht uitgevoerd gaat worden :( , vandaag volgt nader bericht.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: wo mar 14, 2012 16:46
door muntje
vlucht gaat nu vanavond om 22.30 braziliaanse tijd.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: wo mar 14, 2012 19:42
door Salseros
Nou, kun je gaan claimen bij EUclaim, althans als het geen onmacht is... en daar gooien ze het meestal op.

Prettige reis straks in ieder geval.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: wo mar 14, 2012 21:36
door muntje
bedankt, het vliegtuig bleek gisteren bij aankomst een technisch probleem te hebben, dus we hopen dat ie het blijf doen boven de oceaan.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: do mar 29, 2012 17:33
door Jan Rossignol
Vlucht van 27 mrt was een uur te vroeg op Schiphol......
De tijden kloppen ook nooit.... :-)

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: vr apr 13, 2012 17:05
door Bert
Salseros schreef:Mijn vriendin is gisteren weer terug naar Fortaleza gevlogen met TAP. Ze had buiten de 2 koffers een sporttas, schoudertas en een grote doos van zo'n 70x50 cm van bart smit, totaal geen problemen bij het inchecken... had 2 tassen achtergehouden en daarna weer meegegeven bij de handbagage band... had toch wel even gedacht dat ze problemen zou krijgen, viel dus weer mee!
Kun jij herinneren of je handbagage koffer werd gewogen bij Tap op Schiphol en daarna werd voorzien van label?

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: vr apr 13, 2012 18:34
door Salseros
Bert, alleen bij het inchecken werd op die ene handtas een label geplakt en gewogen, bij de bagagecontrole op de lopende band wordt er niets meer gechecked.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: zo apr 22, 2012 10:43
door moosalino
ik heb voor het eerst bij arke geboekt klopt het dat de vertrekbelasting vanaf fortaleza al bij de prijs inbegrepen zit ik las dat dat bij fly tegenwoordig wel is wie heeft er ervaring mee

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: zo apr 22, 2012 14:51
door dorus
Zit inderdaad bij de prijs in.

Re: Flybrasil/Arke vs TAP

Geplaatst: zo apr 22, 2012 18:13
door moosalino
ok dank jewel dorus