3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door herm » do jun 05, 2014 10:15

http://www.eo.nl/algemeen/pers/lijst/de ... or-5-euro/

Check ook even deze link. Yolanthe zet zich in voor de misbruikte meisjes terwijl haar man (indien NL door gaat) gaat overnachten in Marina Park waarvan de eigenaar een kindermisbruiker blijkt.

http://www.eo.nl/ditisdedag/item/drugs- ... festivals/


Nada

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door quasimodo » do jun 05, 2014 18:39

verdacht



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Progresso » do jun 05, 2014 19:29

Wie is Yolanthe?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door quasimodo » do jun 05, 2014 19:32

De vrouw van kabouter Wesley.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Progresso » do jun 05, 2014 20:07

Yolanthe Sneider. Weer wat geleerd. Nou snap ik ook waarom haar man in Marinapark gaat overnachten. Moeten ze toch eerst die poule winnen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Progresso » vr jun 06, 2014 01:07

Ik heb net even de documentaire bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon een goed verhaal vond en een realistisch beeld geeft van de situatie hier. In ieder geval stukken beter dan dat nietszeggende verhaal van John de Wolff.

Wel viel me iets op en ik hoop maar dat de documentairemakers hier goed rekening mee hebben gehouden.

Dr. Gil is de eigenaar van MarinaPark. In 2010 is de man op heterdaad betrapt in een motel met twee meisjes van 12 en 16 jaar. Hij is echter nooit veroordeelt geweest en stond ook direct weer op vrije voeten. Hij is zelfs niet verdacht geweest.

Echter in de documentaire beweert een meisje dus dat ze met twee andere meisjes door Dr Gil is misbruikt toen ze minderjarig waren. Wat ik me dan afvraag is, als die Yolanthe echt iets wil doen aan de kinderprostitutie, waarom ze dan geen interview vraagt met Dr. Gil. Waarom gaat ze niet met die drie meiden naar een delegacia en doet gewoon aangifte.

Nu is die ene meid (en haar familie) volledig vogelvrij. De beschuldiging staat op video. Kans 1 op 2 dat zij over enkele dagen niet meer leeft.

Jolanda Sneider en de EO zouden hier dus hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat betekent die families financieel ondersteunen zodat ze zo snel mogelijk uit Fortaleza kunnen verdwijnen en uiteraard gewoon een goede advocaat en lokale media opm te zorgen dat deze zaak toevallig weer van het bureau van de delegado per ongeluk op de grond valt.

Hoe kan het in vredesnaam mogelijk zijn, als er zo'n knoert van een beschuldiging ligt, dat het Nederlands elftal in dat hotel gaat overnachten.

Ben ik nu zo dom?



dutchman
Artikels: 0

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door dutchman » vr jun 06, 2014 02:06

Ik heb es die link naar de EO open geklikt.
Sorry, ik zal wel een verbitterde ouwe lul zijn maar dit gaat het niet worden hè...
Nederlanders moeten altijd de wereld weer verbeteren met wat van die bekende praatpoppen voorop.
Het was 30 jaar terug al zo met trutten als Jos Brink en het is nog steeds huilen...
Iets zegt me dat dit voor de kijkcijfers is en voor de kijkers thuis even het geweten sussen.
Laat het mij verkeerd hebben hoor...
Het helpt allemaal niks. Laten ze alsjeblieft eerst in die polder de 'finse' loversboys aanpakken...
Alsof die polder even de immense problemen van het vijfde land ter wereld aan kan pakken...
Niet dus, helemaal kansloos. Sorry, ik wou dat het anders was maar zo zit de wereld in elkaar.
Eerst beginnen in je eigen buurt. Dan ben je wel realistisch bezig. Maar ja, stuk saaier hè.
Ook apart dat ze er nu mee komen met WK.
En daarna? Nog even met de Olympics?
Vandaar dus ook in dat hotel en de arme mensen aan hun lot overlaten want boeien...
Het hele team staat een week of wat later toch weer veilig achter de dijken...



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door herm » vr jun 06, 2014 11:30

Wat zou de reden zijn dat ook deze reportage weer in Fortaleza is opgenomen....
Overigens viel het mij op dat er volgens deze reportage op zo'n beetje iedere straathoek meisjes in uitdagende (of geen) kleding zich staan te prostitueren. Ik kom zelf toch al heel wat jaren in Fortaleza, rijd er dan vaak zelf ook auto, kom veel in de buitenwijken, en herkende de meeste plekken in de opnames. Er zijn plekken waar die meiden (en jongens) staan, maar zoveel heb ik nog niet bij elkaar gezien, ik dacht even dat er misschien een paar extra neergezet waren...


Nada

comulder
Artikels: 0
Berichten: 616
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door comulder » vr jun 06, 2014 12:04

Herm,
Het viel mij ook al op dat er zoveel te zien waren. Het lijkt er inderdaad op dat er het nodige in scene is gezet. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat er niets aan de hand is. Zoals in alle Zuid-amerikaanse steden is er veel prostitutie op straat. In Italie kunnen ze er ook wat van. Bijzonder om daar straatprostitutie te zien op een zaterdagochtend. Volgens mijn Italiaanse kennissen gaat het hierbij om dames uit het voormalige oostblok die azen op vrachtwagenchauffeurs. Opvallend trouwens dat Katholisisme en prostitutie bljkbaar goed samengaan.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door q en q » vr jun 06, 2014 12:19

Duidelijk dat veel opgenomen was via een verborgen camera, in het begin werd er in het straatje van Praia Iracema gefilmd en dan denk ik als je ballen hebt dan loop je de straat in en gaat daar met camera interviewen, maar nee lekker in de auto en verdekt opstellen. Dat vond ik weer dat ze net niet ver genoeg gaat. Mijn persoonlijke mening !


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door herm » vr jun 06, 2014 13:24

Ze filmen in een buitenwijk waar ze ook graag wat beelden aan elkaar plakken van de meest rottige hokken en dan lief blond Braziliaans meisje van ergens rond de 10jaar in een jurkje die op blote voetjes over de zand rommelweg loopt. Ohhh wat zielig en geen kans op een toekomst....
In mijn schoonfamilie en uit de straat en buurt ken ik meisjes van deze leeftijd, vaak willen ze helemaal geen schoenen aan als ze buiten spelen, ze lopen nou graag op de blote voetjes of een paar oude slippers. Honger hebben de meeste bijna nooit want ze eten allemaal liefst 5x per dag. De meeste gaan ook gewoon naar school en hebben niets met crack of uitbuiting te maken. Vanzelfsprekend ken ik ook de zwervertjes die vooral in de toeristen gebieden en het centrum rondhangen, maar is dat maatgevend voor een bevolking?

Zoals iemand anders hier boven al schreef, los eerst 'even' je eigen problemen op, hangjongeren in de NL steden, das pas armoe...


Nada

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 818
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Ajax » vr jun 06, 2014 21:38

dutchman schreef:Ik heb es die link naar de EO open geklikt.
Nog niet gedaan, maar los daarvan....

Wat hier verteld word herken ik niet, maar zal vast wel vastgelegd zijn met de camera. Probleem is de duiding. Wat je hier ziet als NL-er hoeft niet heeft helemaal juist te zijn (waarschijnlijk kijk je met een NL-se bril, gek genoeg doen Brazilianen dat ook naar bv. NL en je zal je verbazen over wat ze er allemaal van vinden).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Progresso » za jun 07, 2014 00:04

Bizar, maar hopelijk is men wakker geworden bij de NPO.
Echter in de documentaire beweert een meisje dus dat ze met twee andere meisjes door Dr Gil is misbruikt toen ze minderjarig waren. Wat ik me dan afvraag is, als die Yolanthe echt iets wil doen aan de kinderprostitutie, waarom ze dan geen interview vraagt met Dr. Gil. Waarom gaat ze niet met die drie meiden naar een delegacia en doet gewoon aangifte.

Nu is die ene meid (en haar familie) volledig vogelvrij. De beschuldiging staat op video. Kans 1 op 2 dat zij over enkele dagen niet meer leeft.
Er is niets meer te vinden over deze 3doc uitzending:

De uitzending met Margit Balogh, de documentairemaakster is opeens offline:

Afbeelding

Hetzelfde geldt voor de 3Doc documentaire zelf:
Afbeelding

En de link van de Herm; http://www.eo.nl/algemeen/pers/lijst/de ... or-5-euro/ werkt opeens ook niet meer.

Het radioprogramma "Dit is de dag" (ook niet meer Online te vinden) met daarin de onvermijdelijke Marjon van Royen, die beweert dat de eigenaar van het MarinaPark verdacht werd van kinderprostitie. Marjon weet dondersgoed dat de man nooit en te nimmer verdachte is geweest. Ook op hun website wordt dit nog beweerd.

Wat gebeurt er dan. De EO-redactie (Maarten Hagg) schrijft een e-mail aan MarinaPark hotel om opheldering over deze zaak te krijgen. Op 4 juni krijgt men keurig netjes antwoord in het Nederlands :lol: van het MarinaPark.

Tja, en vanaf dat moment is het voor Dr. Gil dus wel duidelijk. De tolk van het programma, Frans van Kranen uit Natal, wist dondersgoed wie Dr. Gil was en dat hij noch verdachte was noch veroordeld. Toch is men willens en wetens in Bairo Arraial Moura gaan filmen en heeft uiteindelijk het desbetreffende meisje gevonden die de code van het zwijgen opeens wonderbaarlijk verbreekt. Iedereen, en zeker Marjon van Roijen weet wat dit betekent.

Ter ere van de kijkcijfers, snabbelbaantje en subsidies hebben Marjon van Rooijen, Yolantha Sneider, Margith Balogh en Frans van Kranen gewoon een doodsvonnis over dit meisje uitgesproken door haar vol in beeld te brengen en geen enkele bescherming te bieden. Knap hoor.



dutchman
Artikels: 0

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door dutchman » za jun 07, 2014 05:57

Had ik het dus toch goed gezien...
Stelletje mediageile *** dat het zijn.
En dan die Marjon van Royen (geen Rooijen)...
Zucht, ik kon eerst niet geloven dat dit een heuse NOS correspondente was.
Serieus, meen ik!!! Ik dacht echt dat het een grap was tot ik dat mens weer op de vaderlandse buis zag...
Dan die onderwerpen telkens... Trendy bikinilijntjes (witte streepjes waar geen zon op kwam) enzo of nogal smeuig verhaal over een beroving bij haar thuis zo van "kijk mij, fantastisch, echt waar"... En nu dit weer........... Het hele circus is weer compleet. GTST is er niks bij...
Ik schaam mij soms Nederlander te zijn want ik wens niet te worden geassocieerd met dit soort lui.
Want die associatie is er wel degelijk!
Mevrouw bij Receita Federal in dat Fortaleza deed bij mij beklag over het soort betweterige Nederlanders die als een olifant in de porceleinkast... "Sorry mevrouw, In Nederland tref je vaak hele andere mensen aan net als de Brazilianen hier", afijn...
Of ik zit gewoon in het verkeerde land, dat kan ook.
Zuid Afrika met 12345678910neke aan tafeltje naast mij waarmee ik later leuk contact had en uitzicht op de tafelberg was zo gek nog niet.
Daar had je naast goed geconserveerde koloniale cultuur nog gewoon hard werkende Nederlanders die alles op een rijtje hadden en niet al die toneelspelletjes in deze -vergaande glorie- bananenrepubliek...

Jongeluy

PS Heeft iemand een screendumpje?
Normaal maak ik die namelijk maar vond het in eerste instantie niet belangrijk.
Nu wel trouwens. Kan ik een aantal mensen nog even om de oren slaan...



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Salseros » za jun 07, 2014 08:30

Voor de mensen die Nieuwsgroepen hebben, kun je de documentaire als nog zien en de NZB hier downloaden:

http://www.binsearch.info/?q=3Doc.Sex.V ... 00&server=


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 818
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Ajax » za jun 07, 2014 15:34

Ah Salseros, thanks!

Waren die Hart van Nederland / Don't look away met John de Wolf (van SBS6) ook nog ergens te vinden? Word beetje moe van die regiobeperkingen (snap die rechten discussie niet). Zelfde zal ook weer een probleem worden met het WK. Wordt alles weer dichtgetimmerd op internet, want je mag vooral geen NOS voetbal zien in het buitenland. Alsof de wedstrijden buiten NL niet te zien zijn en wie zit buiten NL nou te wachten op NL's commentaar bij de wedstrijd! :)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Salseros » zo jun 08, 2014 09:38

Die is helaas ook niet te vinden op de Nieuwsgroepen, jammer.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door quasimodo » ma jun 09, 2014 14:20

'Hart van Nederland'-special John de Wolf in Brazilië bij SBS6
zaterdag 7 juni 2014

Op 8 juni zendt SBS6 om 12.00 uur een special uit van 'Hart van Nederland' getiteld, 'Hart van Nederland special: John de Wolf in Brazilië'.

Oud-voetballer John de Wolf is het gezicht van een campagne die aandacht vraagt voor kinder- en jeugdprostitutie tijdens het WK in Brazilië en hij gaat samen met zijn zonen en een cameraploeg van Hart van Nederland naar Brazilië om de situatie met eigen ogen te aanschouwen.

Wellicht leuk om dit online onder de aandacht te brengen. Mocht je hier vragen over hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

'Hart van Nederland special: John de Wolf in Brazilië', zondag 8 juni om 12.00 uur bij SBS6.

http://tv-visie.be/inhoud/nederland/har ... bs6_66456/

uitzending gemist:

http://www.kijk.nl/video/Fui0IdjNP0bF



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 818
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door Ajax » ma jun 09, 2014 16:31

Ok, een indrukwekkende reportage.

Vraag is dan ook: waarom zou deze niet meer op uitzending gemist staan? En waarom kunnen we ook niet meer zien wat de programmamaakster had te vertellen bij Knevel en vd Brink? Zou er juridisch iets aan de hand zijn?

Denk dat goed voor het voetlicht komt dat oa. de armoede en (het) drugs(gebruik) wel eens de oorzaak kunnen zijn van dit en misschien wel veel meer problemen in BR (dat is het grote verschil met Europa).

Denk dat de reportage een beeld geeft van de prostitutie in Fortaleza en daarbij ook deels misbruik van minderjarigen in beeld brengt. Het laatste interview is hiervan misschien het beste voorbeeld. Een soortgelijk interview zou je ook in Nederland kunnen houden met die club van Martijn. Wat bezielt zulke mensen? Dat is blijkbaar niet anders als je BR en NL met elkaar vergelijkt.

*edit: Ow en de beschuldigingen aan de eigenaar van Marina park worden hier niet direct herkend. Zou dit het juridische probleem kunnen zijn?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 3DOC: SEX VOOR 5 EURO, 5 JUNI, 21.35 UUR, NED 3

Bericht door quasimodo » di jun 10, 2014 09:15

Margot Ribberink over het weeralarm, correspondent Marjon van Royen over WK-gastland Brazilië, journalist Michael Magielse wordt priester en Mart Smeets over de sporten die we deze zomer niet mogen vergeten. Meer op eo.nl/kvdb

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1423737



Plaats reactie