Vogels kijken en duiken?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Tim
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 11:39

Vogels kijken en duiken?

Bericht door Tim » zo jun 08, 2014 11:55

Beste mensen van dit forum,

Ik ga in november 3 weken naar Fortaleza. Vooral om te kitesurfen, ik heb eerder gekite (raar woord zo) op Aruba en hoop in Fortaleza iets minder slecht hierin te kunnen worden.

Ik ga samen met mijn vriendin, en wij kunnen natuurlijk niet 3 weken lang alleen maar fulltime kitesurfen. We duiken ook graag, en gaan ook graag op pad om vogels te kijken. Ik heb gegoogled op beide activiteiten in Fortaleza maar kwam er niet echt (lees: echt niet) uit. Qua duiken heb ik wel gevonden dat "Ilha Fernando de Noronha" erg mooi is, maar dit is wel weer een extra vlucht.

Graag zou ik van jullie informatie willen hebben over duiken in/om Fortaleza (en eventueel ook ervaringen van mensen die naar Noronha zijn geweest). Daarnaast ben ik dus op zoek naar informatie over vogels spotten in combinatie met eventueel een jungletour.

Hopelijk bevindt zich hier iemand die me hier bij kan helpen. Alvast bedankt!

Tim



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vogels kijken en duiken?

Bericht door Salseros » ma jun 09, 2014 09:02

Hoi Tim,

Welkom op het forum.
Ik kan je helaas alleen helpen met het kitesurfen, dit wordt vooral veel gedaan in Cumbuco en Jericoacoara. Cumbuco ligt zo'n 30 kilometer van Fortaleza, Jericoacoara is wat verder zo'n 300 km, maar er gaan zat busjes heen voor een 3 dagentrip.
Hopelijk kunnen andere leden je verder helpen met duiken en vogels spotten. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

PatrickPl
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jun 23, 2014 10:10

Re: Vogels kijken en duiken?

Bericht door PatrickPl » ma jun 23, 2014 10:15

Hoi Tim,
Vogels spotten en jungletour kun je goed doen in de Parnaiba-Delta. Ik ben daar al een aantal keren geweest.
Als je wil dan kan ik je wel in contact brengen met een vriend van mij. Die organiseerd daar zelf tours in de Delta. Is ook evt. goed te combineren met Jericoacoara.

Patrick



muddyron
Artikels: 0

Re: Vogels kijken en duiken?

Bericht door muddyron » ma jun 23, 2014 14:56

er lopen in fortaleza trouwens ook vrij veel vreemde vogels rond.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Vogels kijken en duiken?

Bericht door Ferry » di jun 24, 2014 03:50

Ja, dat zijn een soort kippen op hoge hakken, met weinig veren op het lijf, vooral s avonds en s nachts zijn ze te bewonderen, ze zijn gelukkig niet zo schuw.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7465
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vogels kijken en duiken?

Bericht door Progresso » di aug 19, 2014 01:53

Tim,

Voor duiken zou ik contact opnemen met Clube do Mar do Ceará.

Hier al een voorproefje, met een rustig achtergrondmuziekje van een van mijn favoriete bands.




Plaats reactie