Probleem met betaalpas ING

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
bart_do_belgica
Artikels: 0
Berichten: 73
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 16:56

Bericht door bart_do_belgica » zo jan 09, 2011 17:03

gisteren dan toch gelukt om te pinnen me men gewone pipas bij een 24 horas automaat



muddyron
Artikels: 0

Bericht door muddyron » zo jan 09, 2011 18:29

echt niet jonesy,alle wisselkantoren houden een koers aan die steevast zo,n 20 centavos lager ligt dan de officiele koers,op het vliegveld zelf waar je ook kunt wisselen zelfs nog lager.
ik weet niet waar je dan wisselt,zou bij een particulier kunnen zijn (ik zal zijn naam niet noemen ),dan is het een ander verhaal,die geeft wel een goede koers.
maar bij wisselloketjes ben je altijd slechter af.
waar denk je eigenlijk waar die onoogelijke kleine loketjes van bestaan,ze zijn niet aangesloten bij de banken hoor, die zich aan de koersen moeten houden.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jan 09, 2011 18:45

Ron, 20 cent onder de koers? Dat is dan nieuw, laatste keer in september was de koers ook zoals nu 2,20 - bij het wisselkantoortje op de beira mar kreeg ik gewoon 2,15. Op het vliegveld maar 2,05.
Maar ik wissel soms bij iemand in fortaleza en dan krijg ik gewoon de pinkoers.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

muddyron
Artikels: 0

Bericht door muddyron » zo jan 09, 2011 20:36

salseros als er 1 is die wel 3 x per dag naar de koersen kijkt ben ik het wel,en in september was de koers boven de 230,varieert natuurlijk per dag,maar 2.20 ,dat is al heel lang geleden voor september,nu op dit moment is het zelfs nog lager dan 2.20



j.gooijer9@chello.nl
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: zo jan 31, 2010 01:49

Bericht door j.gooijer9@chello.nl » zo jan 09, 2011 20:37

Het schiijnt dat je met eurobiljetten { hoe hoger de waarde van het biljet des te meer je kan krijgen } een behoorlijke koers kan vangen. Ik heb het nog niet gedaan maar ga via mijn vriendin info inwinnen



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo jan 09, 2011 22:03

Ron, kijk eens hier:
http://finance.yahoo.com/currency-conve ... =BRL;amt=1
Klik op 7 september, koers was 2,19 en t/m 14 september bleef hij op de 2,20 hangen... ik weet het nog goed, ik was er van 28/8 tot 18/9 2010.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

muddyron
Artikels: 0

Bericht door muddyron » zo jan 09, 2011 23:29

klopt,maar zie je ook de geweldige verschillen en dat hij oploopt tot 230 eind september,ze lopen bij de wisselloketjes altijd een beetje achter de feiten aan,bij regelmatige fluctuaties kun je daardoor wel geluk gehad hebben.
het kan niet lang zijn geweest in mijn beleving,aan de andere kant bewijst het ook dat ik ook een dagje ouder word.
wat ik wel zeker weet is dat als laten we zeggen de koers stabiel is een aantal weken en staat op bijv.230 wisselkantoortjes dan 210 geven max 215
dat is ook hun winst natuurlijk.
groeten ron



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma jan 10, 2011 00:34

ik wissel nu steeds idd prive en die koers is hoger dan de kantoortjes en zelfs dan de pin..ook hierbij is het als je met briefjes van 500 komt dat de koers nog gunstiger word.ga trouwens maar eens in het centrum wisselen daar krijg je al meer dan bij die beira mar kantoortjes.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jan 11, 2011 13:12

muddy ron het kan best(dat is jouw volste recht) een onnozele tip vind , maar iedereen die al is een keer geld heeft gewisseld in die grote coupures zal kunnen beamen dat het zo is en ook al is aan gedacht dat je geen transactie kosten hebt?Wat de veiligheid betreft je moet die briefjes niet in je doorzichtige borstzak meedragen dat zou inderdaad wel is gevaarlijk kunnen zijn,in november laatstleden toen ik in rio was stond de real op een gegeven moment 2.36 ik heb toen in een bepaald wisselkantoor 2.35 gekregen en heb meteen mijn laatste 8x500€ laten omwisselen om mee naar fortaleza te nemen want daar kreeg je amper 2.20 zoals hier ergens in een topic werd vermeld,een goeie tip om te wisselen is restaurant las pampas op de beira-mar die man ziet graag euros komen en ja liefst zo groot mogelijke briefjes(500€)



muddyron
Artikels: 0

Bericht door muddyron » di jan 11, 2011 14:34

maxx,van rio weet ik het niet,misschien is het daar anders,maar van fortaleza weet ik het wel en wat transactiekosten betreft,die worden alleen bij 24 horas aotomaten gerekend,bij bankautomaten niet.
en zoals ik ook al zei,bij een particulier kan het ook anders zijn,
brazilianen die bijv.naar Europa gaan kunnen belang hebben bij euri,of mensen met zwart geld die dat omgewisseld willen hebben in euri.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » do jan 13, 2011 22:21

inderdaad ron,dat laatste is de belangrijkste reden dat er zo graag die grote biljetten worden gewisseld.



Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » zo jan 16, 2011 09:52

Het gelazer met BRADESCO is zo´n 3 weken geleden begonen, ik ben verhaal wenen halen bij mijn agentscpah maar daar kreeg ik uiteindelijk te horen dat de automaten mijn chip niet kunnen inlezen. Ik ben nog niet klaar met ze, probleem is dat mijnj printer er mee uitgescheden is maar maandag ga ik naar een lan hopuse waar ik afdrukken van mnji ING rekenign kan maken van de laatste keer dat ik bij BRADESCO heb kunnen pinnen en dan kan de gerente van mijn agentschap me nog maar eens uitleggen waarom ik niet meer bij de Bradesoc kan pinnen. Bij de HSBC en bij 24 horas is dat geen enkel prboleem. Banco de brasil weet ik niet omdat ik daar liever niet pin ivm met het klonen van passen



Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » ma jan 31, 2011 10:08

De ellende van de BRADESCO schijnt over te zijn want afgelopen woensdag heb ik weer gewoon kunnen pinnen, zal het vandaag weer proberen !



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma feb 28, 2011 23:15

bijna 3 zeken heeft het geduurd eer ik mijn Visakaart afgeleverd kreeg door DHL hier (met dank aan Citibank). ze hadden me gezegd voor ik vertrok hooguit een week en we hadden dus cash mee voor een dag of tien. gelukkig hadden we met ergere scenario's rekening gehouden en het wat sobertjes aan gedaan. alle dagen rijst en bonen vreten, de rijke ingrediënten (kuch kuch) van de Cearenzische keuken, nauwelijks naar het strand, uit eten gaan of 's avonds op stap uit den boze (vandaar dat ik ook nog maar een keer of twee naar Filip ben gegaan, sorry Salseros).
dus vakantie door dat stomme gedoe wel flink verneukt.

we hebben nog een week, hopelijk veel zon en nu gaan we echt wel nog zoveel mogelijk genieten. rodizio in de beste tenten, feesten...



Vakantieganger
Artikels: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 18:57

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door Vakantieganger » wo mar 09, 2011 03:06

Ik heb ook ING en ga over twee weken en ik zit in Cumbuco waar ik ook het meest zal pinnen, zijn daar ook problemen....?

Kan ik anders beter een aantal 50jes meenemen om te wisselen of gewoon pinnen..?

Is het handig om op het vliegveld al te pinnen of beter om te wachten tot in cumbuco of onderweg?



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door herm » wo mar 09, 2011 10:45

Er zijn volgens mij geen problemen (meer) met pinnen, bb en Bradesco werken sowieso prima met ING pas.


Nada

ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door ronny » wo mar 09, 2011 17:19

Vakantieganger schreef:Ik heb ook ING en ga over twee weken en ik zit in Cumbuco waar ik ook het meest zal pinnen, zijn daar ook problemen....?

Kan ik anders beter een aantal 50jes meenemen om te wisselen of gewoon pinnen..?

Is het handig om op het vliegveld al te pinnen of beter om te wachten tot in cumbuco of onderweg?
Is wel altijd handig om wat cash geld mee te nemen voor achter de hand, aangezien het op zondagen nog wel eens een probleem is om ergens geld uit de muur te krijgen. Op het vliegveld(boven) staan verschillende automaten maar in Cumbuco kun je ook gewoon pinnen.



muddyron
Artikels: 0

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door muddyron » wo mar 09, 2011 17:50

als je mastercard visa card hebt met maestro kun je beter geld pinnen bij banken met internationale geldautomaten(zoals bradesco, banco do brasil ,hsbc)kost nl.niets.
bij alle 24 horas bankautomaten die overal staan(supermarkten,tankstations enz.) betaal je bij elke transaktie zon 12 reais.
bovendien is het risico dat er een geldautomaat gescimd is groter,wegens meer gebrek aan toezicht.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door oottiug » zo mar 13, 2011 10:30

Wat is trouwens het maximale dat je per dag kan pinnen met een ING-Pas (wel vanuit gaan dat er genoeg saldo op staat :) ), ik dacht 400 real, maar zou soms handig zijn als het meeer kon zijn.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Re: Probleem met betaalpas ING

Bericht door muntje » zo mar 13, 2011 11:22

1000 reais



Plaats reactie