Oranjecamping al opgebroken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7484
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Oranjecamping al opgebroken

Bericht door Progresso » di jul 08, 2014 00:03

Zoals zovele andere dingen rondom het WK valt het ook voor de organisatie van de Oranjecamping allemaal een beetje tegen:
SÃO PAULO (ANP) - De Oranjecamping in São Paulo gaat dicht. De organisatie heeft niet genoeg boekingen gekregen om de camping voor de halve finale van het WK tussen het Nederlands elftal en Argentinië open te houden. ,,Het is simpelweg voor veel mensen te duur om naar Brazilië te vliegen'', zei oprichter Jokko de Wit maandag.

Tijdens de groepsfase zaten er tussen de 500 en 600 voetbalfans uit Nederland op de Oranjecamping in São Paulo. Daarna werd het echter stil. Vanwege de grote afstanden tussen de speelsteden en de hoge prijzen van de vluchten was er weinig animo om tijdens het vervolg van het WK op de camping te komen slapen. De organisatie is inmiddels begonnen met het opruimen van de tenten.
Tja, straks hebben we dus halve finales met alleen maar Braziliaans publiek, allerlei bobo's die gesponsorde tickets hebben en ergens in een hoekje van het stadion onze generaal met een handjevol supporters.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Oranjecamping al opgebroken

Bericht door Ajax » di jul 08, 2014 00:56

Progresso, het is een fantastisch WK!

Wel ben ik met je eens dat er wat dingen tegenvallen. Nu is dit (ook) een forum voor Nederlanders die in Fortaleza hun business hebben, dus ik begrijp best dat we een beetje positief mogen zijn. Maar iedereen die zijn ogen een beetje open heeft (gehad) kan zelf beoordelen of bepaald nieuws juist is of niet klopt. Om een voorbeeld te geven ons eigen Fortaleza: hoeveel Nederlanders zijn er nu daadwerkelijk geweest bij de enige wedstrijd van Oranje hier? (En ja, ben met de generaal op de foto gegaan, dus kan beoordelen of je gelijk hebt met je handjevol supporters :) ).

Feit is dat het voor Nederlanders gewoon niet makkelijk is om hier tijdens de WK te zijn (hoge prijzen, risico's). Desondanks kan je elke wedstrijd van Oranje weer zien in de diverse media dat er toch echt weer heel veel supporters zijn. En je moet zelf maar beslissen of je dat met een korreltje zout neemt. Hou er van om aan te geven zoals het is, dus als het goed is zeg ik het ook.

Voor Fortaleza zit het er al op, dus duurt niet zo lang meer voor het normale toerisme hier weer op gang komt.

En wat de supporters betreft: op naar Frankrijk 2016!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7484
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Oranjecamping al opgebroken

Bericht door Progresso » di jul 08, 2014 19:22

Ik denk dat het voor Fortaleza allemaal wel goed heeft uitgepakt. Tegen mijn verwachtingen in zijn rellen gelukkig uitgebleven, het FanFest was druk, de horeca op Beiramar heeft topdagen gedraaid.

Je zag de stemming al voor het WK omdraaien. De enorme politiemacht en het constant door de stad laten rijden van militaire voertuigen heeft blijkbaar een afschrikkende werking gehad op de demonstraten. Wel is het allemaal een beetje sobertjes. De straten zijn niet zo uitbundig versiert als 4 jaar geleden.

Over een paar daagjes is het feestje over (we krijgen wel Putin en consorten op bezoek) en dan is het maar afwachten hoe de Braziliaan ontwaakt uit zijn droom of nachtmerrie.

We kunnen ons dan weer gaan opmaken voor de verkiezingen in November en weer overgaan tot de orde van de dag.



dutchman
Artikels: 0

Re: Oranjecamping al opgebroken

Bericht door dutchman » wo jul 09, 2014 03:40

The sixth BRICS summit is due to be held in northeastern Brazil’s Fortaleza on July 15.

http://en.ria.ru/russia/20140704/190810 ... -July.html



Plaats reactie