problemen geldopname pinautomaten banken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
muddyron
Artikels: 0

problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door muddyron » za jul 26, 2014 21:47

heb sinds woensdag problemen met pinnen bij Bradesco en Banco do Brasil,krijg bij Bradesco foutmelding fora de operacao en bij Banco do Brasil krijg ik de melding dat mijn pincode niet correct is.
er is niets aan de hand met mijn pasje en pincode ,kan bijv.in supermarkt zonder problemen met mijn pas afrekenen en ook bij tankstations.
ga ik pinnen bij 24 Horas pinautomaten lukt dat ook gewoon ,kost natuurlijk steeds opnieuw R15,maar dat is momenteel enige optie voor mij.
meer mensen die hetzelfde probleem hebben als ik?
Laatst gewijzigd door muddyron op zo jul 27, 2014 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door Bert » za jul 26, 2014 23:00

Nee maar probeer eens bij Caixa, Santander, Banco do Nordeste of Itau.
Ik weet niet in wat voor gat jij woont maar bij mij in de buurt sterft het van die banken
Beetje kansloos om bij die 24 uurs ATm's te gaan pinnen, kun je net zo goed je pincode op je voorhoofd schrijven. Dat weten we nu toch wel zo langzamerhand hier....



muddyron
Artikels: 0

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door muddyron » zo jul 27, 2014 00:51

ik heb een nederlandse maestro creditcard van ING en die werkte altijd prima bij Bradesco en Banco do Brasil ,deze creditcards worden(werden)alleen bij Bradesco en Banco do Brasil geaccepteerd en alleen bij de automaten met maestro master-visacardlogo en nu dus niet meer en niet bij de banken die jij opnoemt bert.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door Progresso » vr aug 08, 2014 02:32

Op speciaal verzoek van Fortalezahouses:

Berichten als deze van Muddyron staan op nagenoeg alle Brazilie-fora (Gringoes, Brsilweb, etc). We hebben van Muddyron nog geen update gehad of de tips die Bert heeft gegeven ook werken, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit niet zo is.

Ik neem even Muddyron als hypothetisch voorbeeld. Ik ken hem niet, noch weet ik iets over zijn financiele doen en laten. Dus het onderstaande voorbeeld is een hypothetische Muddyron, die pensionado is, welke nog een ruime pensioenregeling heeft, eigenlijk een een redelijk typische situatie voor Fortaleza.

Concreet betekent dit dat als Muddyron zijn geld moet afhalen bij Banco24horas dat dit om maximaal R$600 per keer gaat, zeg maar omgerekend €200,00 per dag. Ik ga er even van uit dat Muddyron een AOW krijgt en wellicht een pensioen. Stel dat dit bij elkaar €3000 is, dan betekent dat Muddyron 15 keer per week aan moet schuiven in de rij bij zo'n Bancomat van 24 horas. 15 keer mag Muddyron ook R$15 aftikken aan de robot van Banco24horas.

Muddyron kan ook achter zijn PC Bitcoins kopen bij Bitonic.nl met Ideal. Binnen 10 minuten heeft hij die Bitcoins binnen en kan hij ze bijvoorbeeld omwissellen in Reais via de Braziliaanse Bitcoinbeurs in R$. Een dag later staan de R$ op zijn Braziliaanse bankrekening.

Wat is het voordeel:

Trek ik R$600 uit de Banco24Horas automaat dan worden er in Nederland € 200 afgeboekt.

Bestel ik voor €200 Bitcoins, en verzilver ik die dan heb ik op mijn Braziliaanse rekening R$635, een verschil van R$35. Doe dit 15 keer en je hebt R$525 extra per maand te besteden. Dat lijkt me toch wel een aardig bedrag.


Nog leuker wordt het als bijvoorbeeld Fortalezahouses of Bar Internacional Bitcoin gaan accepteren. Zij besparen dan zelf op enorme bankkosten, kunnen een veel groter internationaal publiek bereiken en de klanten worden niet geconfronteerd met koersverliezen.

Met tegenwoordig een directe vlucht uit Buenos Aires zul je veel Argentijnen vinden die maar wat al te graag Bitcoins willen gebruiken om deze hier uit te geven. Ze krijgen met Bitcoins namelijk twee keer zoveel Reais in vergelijk als ze het Reais via de officiele wisselkoers kopen.

Mocht je geinteresseerd zijn, neem gerust contact op. Met de ervaring die ik tot nu toe heb weet ik dat je heel veel extra naamsbekendheid krijgt en een mogelijkheid hebt om extra omzet te genereren.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door René » vr aug 08, 2014 05:03

3000 euro is ongeveer 9000 reais. Bij zowel 24horas als Bco do Brasil kan 1000 reais per dag gepint worden (met een ING pas) Bco do Brasil rekent geen kosten, 24H rekent 12 reais. Muddy hoeft dus niet 15 keer per week maar slechts 2 keer per week te pinnen als ie alles wil opmaken!
En op deze site in het portugees staat dat als je bitcoins wil kopen in Brazilie, betaal je 1.99% kosten plus R$ 2.90 (http://www.tecmundo.com.br/bitcoin/5156 ... brasil.htm). In het geval van Muddy, betaalt hij bij verstandig pinnen niets per 1000 reais en bij bitcoins dik 20 reais per 1000 reais. Daardoor is het betere koers voordeel erg klein geworden.
Pffffff voel me opeens een stuk beter! Bedankt Progresso! :wink:

Moet wel toegeven dat het principe van een virtuele valuta voordelen kan hebben. Maar het grote nadeel op dit moment van ondoorzichtigheid en gigantische koersschommelingen wegen voor mij zwaarder. Maar sluit niet uit dat ik het ooit zou kunnen gebruiken in de toekomst.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door Progresso » vr aug 08, 2014 16:23

Volgens mij is het maximum R$600 bij Banco24horas, maar als jij zegt dat het R$1000 is neem ik het zonder meer aan. maar zelfs dan betekent het dat iemand die zijn pensioen wil opmaken toch 9 keer per maand in de rij moet gaan staan. Ik weet leukere dingen te doen in Fortaleza dan op zoek te moeten gaan naar een Banco24horas automaat.

In het rekenvoorbeeld heb ik in het voordeel van de pinpas gerekend en in het nadeel van Bitcoins. Ik heb bijvoorbeeld 4% voor alle fees gerekend en verkoopkosten bij een Bitcoinbeurs als je a la minute je Bitcoins wil verlopen (dus de slechtste koers krijgt) bij Bitcoin en uitsluitend het wisselkoersverlies bij de pinpas (1,5%). Als je wat handiger wordt met het hele fenomeen dan kun ze uiteraard veel goedkoper in Europa kopen en veel duurder in Brazilie, maar ik ben gewoon even uitgegaan van een gemiddelde gebruiker die enigszins overweg kan met een computer. Dat lijkt me het meest eerlijke vergelijk.

Een ding staat als een paal boven water. De wisselkoers Euros naar BRL is ongeveer 7% beter als de "officiele" wisselkoersen. Mijn theorie is dat dit komt door arbitrage, waar handelaren "profiteren" van de 7% belastingboete (IOF) als je je eigen geld in het buitenland uitgeeft. In de vier jaar dat ik met Bitcoins aan het vogelen ben is de wisselkoers altijd gunstiger geweest. In het begin zelfs tot 30%.

Als nadelen noem je ondoorzichtigheid en koersschommelingen. Ondoorzichtigheid begrijp ik niet helemaal, wellicht bedoel je onbekendheid. Alles wat nieuws is heeft een tijdje nodig om geaccepteerd te worden. Bitcoins munten juist uit in transparantie. Iedere transactie is openbaar. De code is volledig opensource en je klant kan de betaling niet terugdraaien via zijn bank of creditmaatschappij.

Koersrisico is een terecht punt. Het lijkt erop dat de koers nu redelijk stabiel is. Als een paar maanden zo rond de €440. Eigenlijk is dit alleen maar belangrijk voor degenen die met hun Bitcoins speculeren. Voor bedrijven die wel Bitcoins willen ontvangen, maar wel precies het bedrag in € voor hun dienst of product in hun kassa willen krijgen zijn er legio mogelijkheden in Belgie en Nederland. Voor Brazilie weet ik niet of een dergelijke dienst bestaat, dat zou ik even na moeten kijken. De koers van de R$ is momenteel volatieler dan de koers van Bitcoins.
Maar sluit niet uit dat ik het ooit zou kunnen gebruiken in de toekomst.
Wellicht als je je huidige website gaat updaten. Dat is hard nodig, want volgens mij komt de meeste inhoud van een paar jaar geleden. Een absoluut herkenbaar probleem. Ik heb ook een paar van die websites en als je er dan een paar maanden geen tijd aan besteed of het uitbesteed aan een paar zombie moderators dan ligt de boel op zijn gat.

Afijn, iedereen moet maar lekker doen en laten wat men zelf goed vind. Ik geef alleen maar van tips en tricks over de Bitcoins. Het heeft mij een hoop Braziliaanse en Nederlandse bankellende gescheeld.



muddyron
Artikels: 0

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door muddyron » vr aug 08, 2014 19:54

als je goed had gelezen progresso had je gezien dat ik wel degelijk een update gaf over de post van bert,nogmaals al die banken die hij opnoemde zijn NIET te gebruiken met een nederlandse creditcard,wat betreft maximum opname bij pinautomaten is het zo dat bij 24horas je per dag R800 opkunt nemen en bij banco do brasil en bradesco kon je R1000 opnemen per dag.
helaas kan ik nu alleen nog maar via 24 horas pinnen.
overigens heb ik en wil ik geen braziliaanse bankrekening progresso,bevalt me uitstekend om mijn geld in nederland te laten staan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door Progresso » vr aug 08, 2014 20:26

Muddyron,

Op andere fora wordt weer over R$600 gesproken. Niet alleen na 18.00hr, maar ook tijdens de normale kantooruren. Blijkbaar is het dus R$800.

Stel iemand heeft het genoegen om per maand €3000 te kunnen uitgeven, die moet dan 11 keer per maand naar de automaat. Ik weet echt leukere dingen te doen in mijn leven.

Als je geen Braziliaanse bankrekening hebt of er een kunt gebruiken, dan wordt de optie Bitcoin wat minder aantrekkelijk in Fortaleza. In de meeste grote steden zijn de afgelopen jaren open-air wisselplaatsen ontstaan waar je Bitcoins kan vrekopen. De pest is dat je in Fortaleza gewoon heel erg uit moet kijken als je met contant geld over straat moet.

Maar nogmaals, iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich het prettigst bij voelt. Ik geef alleen maar wat mogelijkheden en alternatieven aan die voor sommigen misschien wel een goed alternatief zijn. Vrijheid, blijheid wat mij betreft.



Jazzman
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 09:27

Re: problemen geldopname pinautomaten banken

Bericht door Jazzman » ma sep 22, 2014 09:54

In augustus en september was ik 3 weken in Fortaleza. Tijdens die periode een aantal keren geld gepint met een Nederlandse pin-pas (dus geen creditcard) bij geldautomaten van Banco do Brasil. Bedragen t/m R$1000 waren geen probleem.

Overigens kun je vrijwel overal met een Nederlandse pin-pas betalingen doen, dus veel cash heb je niet nodig. Denk aan restaurants en bars, benzinepomp, supermarkt etc. Ook kleine bedragen pinnen is geen enkel probleem. Zelfs op het strand kun je een Magnum ijsje met je pin-pas betalen :D



Plaats reactie