Donderdagavond op Praia do Futuro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Donderdagavond op Praia do Futuro

Bericht door Wade » vr sep 12, 2014 14:32

De donderdagavonden op Praia do Futuro zijn altijd al een traditie geweest in Fortaleza, live muziek en krab eten (voor de liefhebbers).
Wij gingen steeds naar Croco Beach. Vroeger was het daar vechten om een tafeltje te kunnen bemachtigen en ook in de aanpalende baracca's was veel volk. De laatste twee jaar was het echter zeer rustig, ik schat slechts 1/4 bezet, ondanks dat nog steeds banda Dona Zefa (altijd populair geweest, spelen o.a. ook in Arre Egua) kwam spelen en het eten in orde was. Bijgevold ook veel minder sfeer. Blijkbaar is de lokale bevolking er op uit gekeken. Ik zou het erg jammer vinden indien deze traditie zou verdwijnen, ik heb er zelfs mijn vrouw leren kennen.
Tegenwoordig hebben de grotere baracca's ook een tweede filiaal (bar) ergens in de stad geopend. Ik hoorde dat de activiteiten zich deels daarheen hebben verplaatst. Ik ben een keer of twee langs geweest in America Beer Sul, wat van dezelfde eigenaar als de baracca America do Sol zou moeten zijn en gelegen is niet zo ver van shopping Via Sul (voor degenen die aan de Beira Mar verblijven toch al een eindje rijden). Daar kwam aardig wat volk, vooral op vrijdag- en zaterdagavond trouwens, lekkere sfeer enzo. Maar toch niet helemaal hetzelfde vond ik.

Is Fortaleza dood op donderdag, of waar gaan de locals tegenwoordig heen dan?



Plaats reactie