Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Progresso » ma sep 22, 2014 22:52

In de Inbox kreeg ik weer een update van Eelco Keij. Eelco Keij zet zich vanuit New York in voor de belangen van de Nederlanders in het buitenland. Eelco was D'666 kandidaat voor de afgelopen Tweede Kamer verkiezingen, is echter niet gekozen. Wel blijft hij zich inzetten voor de belangen van de Nederlanders in het buitenland. Zaken als AOW-rechten, verliezen van het Nederlands staatsburgerschap, onderwijs, opheffen van consulaten en nog veel meer van dit soort zaken. Onderstaand artikel is van zijn hand en vescheen afgelopen week in het NRC:

Afbeelding



Schuddebuik
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 28, 2014 13:17

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Schuddebuik » di nov 18, 2014 15:23

Wow, wel een goed artikel. Zijn er ook reacties op gekomen? (In het NRC bedoel ik)



Felix
Artikels: 0

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Felix » di nov 18, 2014 20:44

De gewone burger heeft inderdaad weinig te verwachten. Het 'land der mensenrechten en het smerige vunzige vingertje' behandelt zijn eigen burgers in het buitenland maar al te vaak als hinderlijk vuil. Niet elke emigrant heeft het breed en lang niet iedereen van hen kan lange reizen ondernemen om een paspoort aan te vragen en op te halen.

Nederland vergeet ook voor het gemak dat velen van hen uit Nederland zijn weggetrokken omdat er geen werkgelegenheid was. De overheid stimuleerde en subsidieerde het vertrek van haar burgers 'want met 10.000.000 mensen was het land overbevolkt'. Nederland zou die mensen dankbaar moeten zijn dat zij bereid zijn geweest elders een bestaan op te gaan bouwen. Even later overigens, bleek er wel plaats genoeg te zijn voor een enorm aantal volksverhuizers uit verschillende zuidelijke landen en dat die overbevolking toen voor de politiek niet meer gold. Je mocht het zelfs als argument niet meer gebruiken, want dat werd 'politiek incorrect'.

Er hoeft niet per se druk uitgeoefend te worden om consulaten terug te laten komen. Ondanks een referendum waarin we te kennen gaven niet onverdeeld blij te zijn met de EU, zijn we door de arrogante politiek toch verder aan deze organisatie overgeleverd. Vreemd is het dan dat de EU op het relatief eenvoudige en bureaucratische consulaire gebied niet samenwerkt en dat paspoorten niet via elke EU vertegenwoordiging kunnen worden aangevraagd en dat de EU in de grote landen niet voor een algemeen consulaat-generaal in de regio zorgt waar EU burgers voor consulaire onderwerpen terecht kunnen. Vreemd is ook dat we zo'n rare paspoortfoto moeten maken waarmee geen enkele fotograaf zich raad weet, vreemd is het dat elk EU land weer verschillende eisen aan zo'n pasfoto stelt.

Wie een tweede nationaliteit bezit hoeft overigens niet om de 10 jaar een nieuw paspoort aan te vragen, je kunt ook een bewijs van Nederlanderschap aanvragen en dat hoeft, voor zover mij bekend, niet via persoonlijke verschijnen op een ambassade of consulaat-generaal.

Wrang is ook wel dat het tegenover de gewone burger zo onbuigzame Nederland, Van Roosmalen, de apenman, die na het verkrijgen van de Braziliaanse nationaliteit via leugens toch aan een Nederlands paspoort kwam, zijn Nederlandse nationaliteit die automatisch vervallen was tegen alle regels in toch weer teruggaf.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Progresso » di nov 18, 2014 22:54

Die Eelco Keij is wel goed bezig.Een beetje jammer dat hij van de partij van de blanke succesvolle Nederlander is, anders had hij mijn stem wel gekregen. Volgens mij was hij deze week in Sao Paulo bij de "Nederlandse Vereniging". Hij heeft een pamflet geschreven over zijn visie over Nederlanders die in den vreemde wonen. Dat kun je voor een paar € downloaden. Hoewel ik het op een aantal punten niet met hem eens ben (bijvoorbeeld Internetstemmen) zijn er gewoon een heleboel zaken waar hij gewoon een valide punt heeft.

Sinds het praktisch onmogelijk was gemaakt om voor de Europese verkiezingen te kunnen stemmen heb ik de handdoek gewoon in de ring gegooid. Men zoekt het maar gewoon uit in Nederland. Ik heb er niets meer te zoeken. Misschien dat ik over 25 jaar nog een €150 AOW krijg, maar ik denk dat ik voor die tijd al onder de zoden lig.

Hoewel het natuurlijk een beetje subjectief is, denk ik dat er een enorme groep Nederlanders is die het land zijn "uitgevlucht". Met name eigen ondernemers, AOW-ers met een aanvullend pensioen en hoger opgeleiden. Het is zeg maar een beetje stemmen met de voeten, maar als je de CBS cijfers bekijkt zie je gewoon dat er massaal wat slimmer volk weg gaat en er massaal wat dommer volk weer voor in de plaats terug komt.

Ondertussen worden de buitenlandse crimineeltjes in de Nederlandse gevangenissen beter behandeld als onze eigen bejaarden, waar dankzij 10 jaar PvdA beleid het blijkbaar normaal is dat de pis over de enkels loopt.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 809
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Ajax » do nov 20, 2014 18:18

Lijkt me geen goede ontwikkeling, Progresso (en Felix).

Hebben jullie een idee wat NL hier aan zou kunnen doen? Welke partij zou je moeten stemmen om dit concreet te maken?



Felix
Artikels: 0

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Felix » do nov 20, 2014 19:00

@Ajax, het lijkt me meer iets voor de pers dan voor een bepaalde politieke partij. Het lijkt mij dat er voor een aantal mensen een behoorlijk drama achter zit omdat ze het geld eenvoudig niet kunnen ophoesten. Het gaat m.i. tegen de mensenrechten in dat je het zo moeilijk maakt voor personen om aan hun documenten te komen. Van de andere kant geloof ik dat Nederlandse paspoorten, ook vanwege druk uit de emigrantenhoek nu voor 10 jaar geldig zijn. Maar, daar heb je ook niet alles aan als dat voor je kind niet geldt omdat dat in 10 jaar nog teveel van uiterlijk verandert en dan mag het niet. Dat kind kan dan meestal niet alleen naar een ambassade of consulaa-generaal.

Men heeft van overheidswege niet meer de illusie of de wens service te willen verlenen, men wil ook met identiteitsdocumenten gewoon geld verdienen en als je daar over nadenkt is dat eigenlijk absurd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlanders worden verkapt uitgeburgerd.

Bericht door Progresso » do nov 20, 2014 22:28

@Ajax: Het concrete stemadvies is om gewoon een voorkeursstem te geven aan Eelco Keij. Ik denk dat hij weer gewoon meedoet aan de volgende verkiezingen van de Tweede Kamer. De afgelopen verkiezingen kwam hij behoorlijk wat stemmen te kort.

De twee heren van de VVD en PvdA die wel gekozen zijn, en die op zouden komen voor de Nederlanders in het buitenland hebben zoals te doen gebruikelijk helemaal laten afweten en hebben zelfs voor voorstellen gestemd die direct tegen de belangen van de Nederlanders en het buitenland in gaan.

Stemmen op de linkse partijen PVV en SP is een absolute No-Go. Van CDA, SGP, CU heb ik nog nooit iets gehoord met betrekking tot de Nederlanders in den vreemde. Die meneer Krol van de oudjes is druk met andere dingen volgens mij. Die mevrouw van de beestjes heeft hier ook geen mening over. Die twee Turken zijn druk met Erdogan. Mis ik nog een partij?

De suggestie om het via de pers te spelen klinkt goed, alleen mijn ervaring is heel wisselend. De correspondenten die hier zitten komen eigenlijk niet veel verder dan het publiceren van het clichebeeld van Brazilie. Gooi een stukje rood vlees naar ze over het Amazonewoud, kinderprostitutie, favela, oid dan weet je 100% zeker dat je beet hebt en men graag in contact komt met je. Op het moment dat er wat moet worden nagedacht en men mogelijk de vingers gaat branden bij de Nederlandse doelgroep die zich om het minste geringste gekwetst voelt wordt de kans al zeer gering dat men ook maar de beleefdheid neemt om een mailtje terug te sturen.

Voor de zekerheid nog een de website van Eelco Keij waar je tevens zijn manifest Kapitale Connecties kunt downloaden.



Plaats reactie