Inzet leger voor komende verkiezingen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7217
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Progresso » ma okt 20, 2014 01:34

Hoewel de verkiezingen niet interessant zijn, worden ze toch wel een beetje spannend. In de staat Ceará staan alle lichten op rood.

Het leger wordt zondag ingezet om de orde te handhaven. De volgende plaatsen is dit aan de orde:

Veja os municípios que vão receber as tropas federais
Afbeelding

Ik weet niet precies wat de achtergrond is, maar volgens mij heeft het iets te maken met de politiestakingen van een paar jaar geleden, waar opeens de politie staakte en heel Fortaleza in mum van tijd stil stond.



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door muddyron » ma okt 20, 2014 02:13

zou ook te maken kunnen hebben met de grote vechtpartijen die uitbraken op straat tijdens het eerste debat tussen uenicio en camillo hier in fortaleza .



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door René » ma okt 20, 2014 03:04

Voor zover ik weet, krijgen meerdere staten extra mankracht om alles in goede banen te leiden, ook bij vorige verkiezingen.
Groet,
René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7217
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Progresso » ma okt 20, 2014 04:10

Hmm, iets serieuzer, maar niet iets om zorgen over te maken. Volgens mij wat oud zeer.
O pedido de reforço da segurança nas eleições partiu do TRE (Tribunal Regional Eleitoral) após denúncias feitas pelo governador Cid Gomes (Pros) de que "uma milícia dentro da polícia" estaria atuando para "fins politiqueiros".

No primeiro turno, a polícia realizou 48 procedimentos de crimes eleitorais contra a chapa do candidato ao governo Camilo Santana (PT), apoiado por Cid Gomesh;entre elas a detenção de dois vereadores da base aliada por suposta compra de votos. Por sua vez, a campanha do adversário Eunício Oliveira (PMDB) registrou 11 casos de detenção por crimes eleitorais.

Cid enfrenta desgaste com os policiais desde uma greve em 2011, que parou a categoria por seis dias na virada do ano.

Nas eleições deste ano, o então vereador de Fortaleza Capitão Wagner Sousa (PR), desafeto do governador após liderar a greve, foi o deputado estadual mais votado da história do Estado, com mais de 190 mil votos.

</p>
Bron: Datafolha



Felix
Artikels: 0

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Felix » ma okt 20, 2014 14:36

De verkiezingen zijn wel degelijk interessant, zo zelfs dat de gemoederen in sommige contreien hoog kunnen oplopen. Vandaar dat men er troepen heen stuurt om de orde te bewaren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7217
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Progresso » ma okt 20, 2014 17:03

Blijkbaar Felix,

Ik stond even raar te kijken toen ik het bericht zag in de Diario, maar met de achtergrond die Datafolha brengt is er wel iets voor te zeggen.

Voor de rest gaat 70% van de bevolking in Ceará stemmen voor Dilma, dezelfde 70% die afhankelijk is van SUS, gratis onderwijs, Bolsa Familia, Bolsa Cultural , minimum loon, eetbonnen, enzovoort.

Dan zijn er nog een paar zich voelende "Noveau Rich", die met hun "Fora Dilma" stickertje op hun in 96 termijnen terug te betalen Hilux of BMW320, -beide in de basis uitvoering-, wat extra stemmen opleveren voor Aécio omdat iemand ze vertelt heeft dat de beste man pro-business is.

Hetzelfde geldt voor de stem op de gouverneur. Het gaat helemaal nergens over. Het is een nek-aan-nek-race, maar het maakt werkelijk geen donder uit wie van beide wint. Alle grote infrastructuur en industrieprojecten (Verbreding van CE's/BR, Pecem, metro, spoorverbindingen, UPA's, vliegveld (en), irrigatiekanalen, medici uit Cuba, MCMV projecten) zijn allemaal al in gang gezet door de huidige regering van Cid Gomes. De snelheid van uitvoering van die projecten gaat natuurlijk allemaal op zijn Braziliaans, dus de nieuwe gouverneur zal zijn handen wel hebben aan het managen van die projecten die nog niet af zijn.

Geen van beide heb ik kunnen betrappen op enig voorstel om structureel de belangrijkste zaken voor de staat Ceará op te lossen.

Onderwijs:

Het is zo slecht, dat voor ieder project er kennis van buiten moet worden geimporteerd. Als er bij ons om de hoek weer een fabriek moet worden gemoderniseerd of worden uitgebouwd komt er allemaal volk van Bahia en het zuiden van het land, dokters moeten worden geimporteerd uit Cuba, voor de aanleg van de fabrieken moet volk uit Korea komen, om een kanaal aan te leggen moet een Nederlands ingenieursbureau erbij komen,enzovoort, enzovoort.

Landbouw:
Misschien wordt het wel eens tijd om die woestenij in het achterland van Fortaleza te gaan ontginnen. De technologie heeft Brazilie voor een groot deel zelf in huis en kan voor een ander deel uit een klein landje uit het Midden-Oosten worden gehaald. Doe je dit een beetje succesvol, betekent dit tegelijkertijd dat de druk op de stad Fortaleza flink zal afnemen, wat weer een goede ontwikkeling is voor de veiligheid in de stad

Veiligheid:

De betere gezondheidszorg van de laatste jaren begint enig effect te sorteren op de veiligheid, maar er is nog een hele lange weg te gaan. Geen van beide gouverneurs heb ik kunnen betrappen op een goed plan om de komende jaren bijvoorbeeld het aantal moorden te reduceren tot een enigszins aanvaardbaar niveau. Zeg maar een soort NY Bloomberg programma o.i.id.. Helemaal niets.

Energie:
Ook hier weer. Geen enkel initiatief. Ergo, men jaagt de huidige fabrikanten van windmolens letterlijk weg. De top drie spelers in de markt assembleren hier in Ceará hun product. Maar door de domme (federale) wetgeving en de trage besluitvorming m.b.t. aanleg van "stopcontacten" voor de windmolens kunnen die bedrijven niet op volle kracht produceren, laat staan dat men er over denkt om van laagwaardige assemblage over te gaan naar hoogwaardige innovatie in de staat Ceará.

Hetzelfde geldt voor zonne-energie. Die technologie is de laatste jaren zo hard gegaan, dat het momenteel mogelijk is om in een niet zo zonnige staat als Georgia in de US, zonne-energie op industriele schaal te produceren voor een kostprijs van US$ 0.065/Kwh. De enige energiebron die daar (in Georgia) op dit moment mee kan concurreren is electriciteit uit kolencentrales. In Brazilie zou het een perfecte mix zijn (zonne, wind en hydro), maar men steekt liever miljarden in mislukte nucleaire projecten (Acra3 loopt nog steeds niet) en in gascentrales waar miljarden in pijplijnen worden geinvesteerd om het gas te importeren.

Zet het achterland vol met die zonnepanelen, van mij part geef je die panelen weg aan de arme bevolking, opdat die een extra inkomstenbron hebben en wordt daarmee de grootste leverancier van electriciteit voor Brazilie. Maar ook hier geen enkele creatieve aanzet.

Mijn bescheiden mening


Waar het bij blijft bij beide kandidaten is een beetje geneuzel over bijzaken als wie met wie de alliantie vormt in Fortaleza, emotioneel geleuter over boertjes in het achterland die hun verplichtingen jegens de bank niet nakomen en meer van dat soort kletspraat.

Zoals ik al eerder heb opgemerkt, niet interessant, niet spannend en niet relevant. Maar het volk is er lekker druk mee, dat dan weer wel.



Felix
Artikels: 0

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Felix » ma okt 20, 2014 19:32

@Progresso, het blijft dan ook uitzonderlijk stom te noemen dat de gouverneurs jou niet te hulp hebben geroepen, zijn ze dan helemaal blind daar? Verdomme!



Felix
Artikels: 0

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Felix » ma okt 20, 2014 23:33

Maarten, op de lagere school vertelde de onderwijzende al dat men nog niet wist hoe het kernafval veilig op te slaan, maar zo zei men, dat zou binnen een paar jaar opgelost zijn. Nu, 55 Jr. nadat me dat verteld werd, weet men het nog niet. Daarom heb ik behoorlijke bedenkingen over kernenergie. Je scheept dier en mens voor duizenden jaren met die dodelijke afval op.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7217
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Progresso » ma okt 20, 2014 23:44

Felix, volgens mij woon je niet in Ceará of je hebt weinig te doen met de lokale politiek, nou ja lokaal. Er zijn landen in Europa met minder inwoners.

De twee gouverneurs die verkiesbaar zijn, zijn nou beide niet bepaald de scherpste messen uit het keukenlaatje. Daarom maakt ook lokaal het weer niet zo veel uit wie deze verkiezingen wint. Op zich wel jammer, want als je gewoon objectief bekijkt wat er de afgelopen 10 jaar in Ceará verandert is dan is dat eigenlijk alleen maar heel positief te noemen. En wellicht heeft ondergetekende daar nog ergens zijn (zeer kleine) steentje aan bijgedragen, wie weet :wink:.

Maarten, die nucleaire energie is wel mooi, maar de meeste nieuwbouwprojecten die er nu op de wereld zijn lopen ver buiten budget, worden vaak jaren later opgeleverd dan gepland en moeten tijdens gebruik aan de meest stringente veiligheidseisen voldoen. Zodra Nederland naar alarmterreurfase 1 gaat dan staan er zelfs bij de stilgelegde centrale in Dodewaard weer militairen te posten. Dat is ook een beetje de pest met die technologie, het is wel een heel makkelijk doelwit voor terroristen. Dat dak wat boven het reactorvat hangt houdt wel iets tegen, maar is zeker geen betondak van gewapend staal en vier meter dik. Financiel gaat het ook niet lukken met die kerncentrrales. Pak voor de gein maar eens de totale kosten die gemaakt moeten worden om Acra3 aan de praat te krijgen. Reken dan uit hoeveel KWh Angra3 in 50 jaar gaat leveren en deel die getallen op elkaar. De variabele kosten zijn ook erg hoog. Er moet uranium in, maar na gebruik moet dat spul nog ergens 10.000 jaar op een veilig plekje liggen. Dat plekje is niet zo moeilijk, maar de veiligheid van het plekje is wat moeilijker te garanderen over een periode van 10.000 jaar. Het klinkt allemaal heel mooi, maar het rekensommetje komt gewoon niet uit.

Windenergie in Nederland is natuurlijk een farce. 28.000 miljoen € wil men stukslaan op een paar windmolens die zonodig uit het zicht van een strandje moeten komen te liggen waar misschien een paar keer per jaar wat badgasten komen. Welke idioot dit heeft verzonnen, geen idee, maar het zijn ook niet echt van die heldere geesten in Den Haag.

Windenergie in Brazilie is een ander verhaal. De private partijen moeten gewoon hun energie op een openbare veiling verkopen en doen dat voor R$0.06. Dat is maar een fractie meer dan de hydroenergie. Solar is pas voor het eerst vier weken gelden op een aparte veiling op de markt gekomen. Logischerwijs nog flink duurder, maar met de zoncondities hier en de ervaring uit het buitenland kun je er van uit gaan dat solar gewoon volledig competitief mee kan dingen.

De combinatie zon, wind, water is haast de ideale combinatie voor Brazilie. In de combinatie kan Brazilie met gemak energie genereren tegen een kostprijs van R$0.06, wat tegenwoordig iets is van US$0.02. Zelfs in de allergoedkoopste staat in de USA kun je geen electriciteit produceren voor een dergelijk laag bedrag, zelfs niet als die met kernenergie of de allergoedkoopste bruinkolen wordt opgewekt.



Felix
Artikels: 0

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Felix » ma okt 20, 2014 23:49

Ik geef wel toe dat de campagne meer een te winnen debat lijkt dan een bekend maken van voorstellen. Toch blijft het m.i. een zeer interessante en belangrijke verkiezing. Beide kandidaten hebben al geregeerd zoals ook beide partijen en dat hebben ze daadwerkelijk via behoorlijk verschillende beginselen gedaan. Het is niet zomaar dat een gouverneur met 92 procent zijn regering van 8 jaar afsluit.

Ik zie je bericht nu Progresso. Ik heb het hier inderdaad over nationale poltiek.

Van Ceará weet ik inderdaad niets van de lokale politiek. Ik weet wel dat Ciro Gomes indertijd een populaire gouverneur was die de kindersterfte omlaag wist te brengen, maar waarom niet eerst de overlevenden een betere toekomst bezorgen? Ik meen dat hij door Tasso Jeirisatti - een Arabische achternaam achternaam dacht ik - werd gelanceerd. Tasso is nu na een aantal jaren in ostracisme tot senator gekozen. Cid komt weet voort uit de populariteit van Ciro en heeft nu zelf vleugels gekregen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7217
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Inzet leger voor komende verkiezingen

Bericht door Progresso » di okt 21, 2014 00:58

Goed gezien:

Tasso Jereissati is inderdaad kleinzoon van een van de eerste Libanese marskramers. Tasso zelf of zijn broer is volgens mij een van de rijkste mannen in Brazilie en als ik het goed heb eigenaar geweest van een conglomeraat met daarin een iets grotere marskramer, de shoppings Iguatemi

Zo zie je wederom hoe dat gedonder in het Midden-Oosten destijds, nog steeds van invloed is op de politiek hier.



Plaats reactie