Dilma op voorsprong

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Dilma op voorsprong

Bericht door René » di okt 28, 2014 05:57

Hoi Myddy,
Je zegt dat er weer niks is verandert. Verandering was ook het toverwoord van Aecio (mudança). In mijn opinie heeft de grote verandering 12 jaar geleden plaatsgevonden toen een sociaal gemotiveerd de macht overnam van een overheid die het vooral goed voor had met de elite. Een kleine 40 miljoen allerarmste Brazilianen hebben tegenwoordig een beter bestaan, kunnen door de staat gefinancierde cursussen volgen om aan de bak te komen en krijgen steun om een eigen huis te kopen. De laagste inflatiecijfers sinds 80 jaar, historisch gezien de grootste overheidsuitgaven om de gezondheidszorg en onderwijs voorzieningen op te krikken, IMF afgelost etcetera etcetera.... Wat wil "iedereen" toch veranderen??? Misschien de snelheid waarmee Brazilie opkruipt.... maar daarvoor heb je zeker geen Aecio nodig..... Wel een verhoging van de IRPF om verdere verbeteringen te financieren. In BR is de hoogste schijf 27.5%.... In NL hebben we 70% gezien maar daarom hebben we ook geen sloppenwijken.

Las vandaag een leuke;
De verkiezingen zijn over dus laten we allemaal de strijdbijl begraven; vriendschap en familie staan op de eerste plaats.
Aecio op de tweede!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7416
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dilma op voorsprong

Bericht door Progresso » do okt 30, 2014 15:59

Progresso schreef: Nu Dilma de kar moet gaan trekken vrees ik wel dat het allemaal wel erg problematisch wordt, en dan druk ik me zachtjes uit. De eerste reacties op de beurs was natuurlijk duidelijk. Ook op de valutamarkten ging de reaal nog een keer flink onderuit. A.s. donderdag komt de Banco Central met de nieuwe Selic rente. Die staat nu op 11%. De meeste economen denken dat de BC de rente op 11% blijft, maar volgens mij gaat die gewoon naar 11,5% en vervolgens in december naar 12%. Volgend jaar zal de Selic-rente wel eens de 15% aan kunnen gaan tikken.
De consensus onder de economen was dat de Selic/rente gelijk zou blijven. Echter de Centrale Bank heeft de Selic vandaag verhoogd naar 11,25%.

Concreet betekent dit dat je als particulier bij de tesouro direto je geld uit kunt lenen en daar 11,25% rente overkrijgt. Daar gaan nog wel de inkomstenbelasting vanaf, maar toch.



Plaats reactie