verklaring goed gedrag en NL opleiding

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Pedro30
Artikels: 0
Berichten: 68
Lid geworden op: do jan 21, 2010 00:42

verklaring goed gedrag en NL opleiding

Bericht door Pedro30 » vr nov 28, 2014 15:46

woon hier nu 15 jaar in Brazilie en heb een permanent visum.
heb nu een verklaring van goed gedrag nodig, kan ik die nu ook hier in Brazilie verkrijgen of moet dat via NL ?
ook heb ik verklaring nodig dat mijn opleiding minstens 2 grau cq ensino medio is, heb zelf MAVO diploma in NL maar hier geen bewijs cq diploma van.
Waar is een Mavo opleiding-diploma hier in Brazilie mee te vergelijken ?
Heeft iemand hier mischien ervaring mee ?
Weet iemand mischien een manier hoe ik daar aan kan komen ?

bij voorbaat dank,



Reysigher
Artikels: 0

Re: verklaring goed gedrag en NL opleiding

Bericht door Reysigher » vr nov 28, 2014 16:42

#1. Toen ik 6 jaar geleden mijn Permanente aanvroeg had de Braziliaanse Ambassade in Berlijn ook een Verklaring van goed gedrag nodig, omdat ik toentertijd (4 jaar) in Duitsland woonde wilde zij een verklaring van de Duitse overheid. Ik denk dus dat in jouw geval een Braziliaanse verklaring word gevraagd.

#2. Is 2° Grau niet zo iets als HAVO

CeesH



Felix
Artikels: 0

Re: verklaring goed gedrag en NL opleiding

Bericht door Felix » vr nov 28, 2014 18:31

Je vertelt er niet bij wie er om je verklaring van goed gedrag vraagt. Daarvan hangt af waar je de verklaring moet aanvragen. Ik neem aan dat je dat in NL via de ambassade moet doen, maar ik weet dat niet echt. Hier moet het bij de Federale Politie.

MAVO staat voor middelbaar onderwijs: Ensino Médio. Als je diploma's gaat vergelijken vraagt men al snel hoeveel uur je van elk vak hebt gekregen en wat de inhoud van elk vak was. In Nederland heeft men soms weinig begrip voor dit soort nauwkeurige eisen.



dutchman
Artikels: 0

Re: verklaring goed gedrag en NL opleiding

Bericht door dutchman » za nov 29, 2014 16:39

Beste Pedro,

Atestado Boa Conduta oftewel Certidão de Antecedentes Criminais zoals dat tegenwoordig heet kan je verkrijgen op het politie bureau.
Sowieso bij de Policia Civil maar ook bij Policia Federal of het Forum (Gerecht) kan je terecht.
Via een advocaat is eea. ook te regelen.
Omdat jij een Visto Permanente hebt, heb je een Nederlandse Verklaring Omtrent het Gedrag niet meer nodig.
Jouw verkregen Visto is daar immers al het bewijs van.
Je hebt dus alleen een Braziliaanse 'VOG' nodig voor de periode na het verkrijgen van jouw visum.
Wel handig als je een vertaling van de Nederlandse VOG bij de hand hebt.
Ambtenaren zijn soms overijverig, ook in Brazilië!
Bewaar dus alles, liefst meerdere door de notaris of beëdigd vertaler geauthenticeerde kopieën.

Wat betreft Segundo Grau;
Jij stelt een verklaring in het Nederlands op waarbij jij verklaart dat je een MAVO diploma hebt behaald.
Vermeld de naam van de school, adres, jaartallen, vakken, cijfers, jouw eigen naam, plaats, datum...
Daarna beëdigd laten vertalen.
In Nederland kan je ook een test doen waarbij uit jouw kennis blijkt of je toegang kan krijgen tot de universiteit.
Ik weet niet of er ook zoiets is op MAVO niveau al dan niet in Brazilië.
Wellicht weten andere mensen op dit forum dit wel...

Succes,
Jeroen
Laatst gewijzigd door dutchman op zo nov 30, 2014 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: verklaring goed gedrag en NL opleiding

Bericht door muddyron » zo nov 30, 2014 02:36

waarom zou hij geen bewijs van goed gedrag meer nodig hebben,het bewijs van goed gedrag dat hij moest voorleggen toen hij een visum aanvroeg hier in brazilie heeft betrekking op zijn periode in nederland en niet op brazilie,hij moet nu een bewijs van goed gedrag laten zien ,dat aantoont dat hij ook in brazilie zich keurig aan de wet heeft gehouden.



Plaats reactie