Natte droom Nederlandse diplomaat Rio

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Natte droom Nederlandse diplomaat Rio

Bericht door Progresso » ma dec 15, 2014 21:25

Ik weet niet of het domme arrogantie is, volledig foute ambtenaren humor of gewoon serieus.

In ieder geval hebben de Nederlandse ambtenaren in Brazilie het niet echt druk. Er is tijdens kantooruren volop tijd om de sociale medias te bevuilen met volledige irrelevante informatie. De eigen website daarentegen wordt alleen maar in paniek opgeschoond. Ook een simpele Nederlandse vertaling bij het Indiasche reisbureau, welke we verplicht zijn om te gebruiken om in de overvolle agenda van de drie consulaten een plekje te vinden, is er na twaalf maanden nog steeds niet.

Afijn, deze viel me tijdens kantoortijd vandaag weer op:

This Futuristic Office Doesn't Have Chairs And Desks
Afbeelding

Als leidinggevende ambtenaren zulke waanideeen hebben weet je nooit wat het resultaat gaat worden. Het beste bewijs is eigenlijk het Centraal Justitieel Incasso Bureau, waar keer op keer doodnormale burgers namens de Nederlandse overheid de vernieling in worden geholpen. Ook daar begon het met een "geintje".

De Nederlandse ambassade heeft toch al een geschiedenis met de meest vreemde strapatsen, dus het zou wel eens serieus kunnen zijn.



Felix
Artikels: 0

Re: Natte droom Nederlandse diplomaat Rio

Bericht door Felix » ma dec 15, 2014 22:07

Het lijkt me niet dat consulaat Rio een rijke toekomst zal hebben. Het kan toch niet lang meer duren voordat er EU consulaten komen waar EU burgers hun documenten kunnen verkrijgen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Natte droom Nederlandse diplomaat Rio

Bericht door Progresso » ma dec 15, 2014 23:31

Ik vind dat ook onbegrijpelijk. Op zijn minst kun je met de Nordics, Belgie, Luxembourg en de Baltische staten toch een iets groter hok op een wat eenvoudigere locatie betrekken en daar gezamelijk de consulaire diensten voor deze EU-landen behartigen. Eigenlijk zouden alle lidstaten hun consulaire diensten bij elkaar moeten voegen.

Zelfs op het niveau ambassade zou er veel meer kunnen worden ingedikt. Volgens enigszins ingewijde mensen bestaat 99% van de handelsrelatie uit onderhandelingen tussen de EU en Brazilie (Mercosur). Waarom zou je dan in godshemelsnaam vijf man personeel hier hebben rondhangen die zgn de Nederlandse handelsbelangen vertegenwoordigen.

Iets anders wat me opviel is dat we een Kolonel van het Nederlandse leger (plus nog een assistent) hier hebben rondlopen. Geen idee wat die twee man nou de hele dag hier aan het doen zijn. Alle tanks van Nederland zijn al verkocht, Nederland neemt geen wapens af van Brazilie en vice versa, Nederland heeft voor de JSF gekozen, Brazilie moet nog een paar jaar met de oude F5's door en stapt dan over op de Grippen van Zweden. Samenwerking op militair niveau is mij onbekend. Een dreiging gaat er van Brazilie ook niet uit. Technologies is er wat samenwerking met Embrear, Rekkof, Stork en een windtunnelclubje, maar dan houd het ook wel een beetje op.

Je ziet het al helemaal voor je. Iedere dag komen er twee weggepromoveerde militairen in Nederlands uniform de ambassade in wandelen, rond de klok van tien, veel post en mail zal er niet zijn, men leest een krantje, gaat voor een lunch en om een uur of drie komt auto met chauffeur om de kolonel naar huis te rijden.

Blijkbaar is het hebben van een militair attache plus assistent (salaris niveau kolonel!!!) in Brazilie belangrijker dan verpleegsters in de verzorgingshuizen, waar onze demente ouders in hun eigen urine op de enkels moeten rondlopen. In Nederland vinden we het blijkbaar normaal dat demente mensen geen rechten meer hebben, In Brazilie zit er nog een stel overbetaalde ambtenaren die zich bezighouden met "mensenrechten".

Het wordt echt tijd dat er eens flink de bezem door die organisatie gaat.



Plaats reactie